Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jezelf verdedigen als vrouw

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 14 Okt 2017 11:13

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Okt 2017 12:33

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Exogenesis schreef:Ik ben een vermijder. Ik ben maar klein en mannen kunnen me zo de baas, denk ik. Al kan ik wel heel boos worden en krachtig uithalen als dat moet en snel ben ik ook.

Toen ik opgroeide, mocht ik nooit alleen naar huis. We woonden afgelegen (nu woon ik trouwens weer afgelegen, dus mijn dochters krijgen eenzelfde soort opvoeding daarin) en er was slechte verlichting. Ik ben na het werk in de supermarkt rond 21.00u een keer een man tegengekomen die midden op het pad zat. Doodeng! Ook ben ik eens een potloodventer tegengekomen met een busje. Ik zat toen op mijn paard, die gelukkig snel reageerde op mijn hulpen. Maar er lopen zoveel gekken rond!

Bang ben ik bij voorbaat niet. Maar als ik vaak door afgelegen stukken zou moeten fietsen, dan zou ik wel pepperspray overwegen.


herkenbaar. ben ook in het buitengebied van een dorp opgegroeid en mocht savonds niet alleen naar huis fietsen.
naar school toe fietsen we met een grote groep maar terug fietste ik soms alleen. met de groep fietsen we binnendoor, maar alleen mocht dat echt niet. dan langs de grote weg met meer verkeer, goed verlicht en meerdere woningen. als het te laat was dan met de bus.

1x dat ik in de schemer naar huis fietste en een auto naast me bleef rijden, stuk vooruit reed en verderop stond te wachtten. heel vreemd, ik vertrouwde het niet dus ik ben naar de eerste boerderij gefietst en gedaan of ik daar moest zijn, fiets neerzetten en via de achterdeur naar binnen gelopen. voordeel van het buitengebied waar de deur 9 van de 10 niet op slot zit. of dat nu echt iets is geweest weet ik niet.
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 14 Okt 2017 12:44

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Ik ben tien jaar geleden aangerand toen ik met de fiets van de kroeg terug naar huis reed. Ik werd aangesproken en terwijl ik me omdraaide om te kijken wie wat tegen me zei, had ik een hand voor mijn mond en probeerde hij me van de fiets te sleuren. Zijn duim zat precies voor mijn mond en zo hard als ik kon beet ik hem in die duim. Daarnaast wist ik één ding zeker, ik liet mijn fiets niet los. Hij sjorde en sleurde en ik beet in zijn duim. Toen het hem niet lukte om me van de fiets te krijgen, want die had ik klemvast, liet hij mij los en fietste weg. Ik ben opgeraapt door een vriend van mijn broertje en ik belde mijn moeder dat ze me moest halen. Maar gek genoeg heb ik me nooit onveilig gevoeld. Zelfs niet na deze situatie. Ik weet nog wel dat ik op het moment zelf jammerde dat ik al 25 was en dat me dit niet had mogen overkomen, gek genoeg vond ik het iets voor een meisje van 18 (zo stom, hoe ik toen dacht), maar nu met Anne bedacht ik me dat het op elke leeftijd kan gebeuren en dat ik blij mag zijn dat ik mijn fiets niet losliet. Of dat de dader niet zo sterk was. Maar nee, geen voorzorgsmaatregelen. Als snap ik wel dat mensen daar nu naar grijpen. Het zal je maar overkomen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 15 Okt 2017 05:07

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Het verbaast me best wel dat blijkbaar zo veel meiden zo bang zijn op straat dat ze pepperspray bij zich hebben. Dat zou niet in mij op komen, is overigens ook strafbaar (niet gewoon een boete maar een strafblad levert het je op)
Ik voel me eigenlijk nooit bang op straat. Ik woon wel in de stad en fiets dus eigenlijk nooit in buitengebied. Na het stappen fietste ik ook altijd alleen naar huis.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Okt 2017 07:25

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Plien schreef:Het verbaast me best wel dat blijkbaar zo veel meiden zo bang zijn op straat dat ze pepperspray bij zich hebben. Dat zou niet in mij op komen, is overigens ook strafbaar (niet gewoon een boete maar een strafblad levert het je op)
Ik voel me eigenlijk nooit bang op straat. Ik woon wel in de stad en fiets dus eigenlijk nooit in buitengebied. Na het stappen fietste ik ook altijd alleen naar huis.


Ik zie dat maar 1x gezegd worden. Ik weet niet wat jij leest.

Ik zie wel meermaals dat het overwogen wordt en na zo'n verhaal als dit van Anne kan ik me dat goed voorstellen. Een om heel eerlijk te zijn vind ik het heel goed dat de wetgeving erop zo streng is aangezien het anders waarschijnlijk veel makkelijker en veel meer juist met kwade bedoelingen gebruikt zou worden. Maar ik overweeg het nog steeds en zou het dan alleen gebruiken als je van je fiets gesleurd wordt. Als ik daarmee voorkom verkracht of vermoord te worden wacht ik graag het oordeel af van gebruik van pepperspray in zelfverdedigingsgevallen. Ik denk niet dat je dan de cel in gaat en de rest is het me echt wel waard.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 15 Okt 2017 10:17

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Nu je het zegt. Japie en jij hebben het in huis (gehad). Het oordeel van de rechter zal ook wel meevallen in zo'n situatie, maar feit blijft dat niet alleen het gebruik, maar gewoon het in je bezit hebben verboden is. Waar trek je de grens he? Het is niet voor niets dat het verboden is om in je bezit te hebben. Ik begrijp dat mede door dit soort nieuwsberichten vrouwen het in overweging nemen hoor.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem249

Bericht 15 Okt 2017 10:48

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Toen ik nog bij m'n ouders in een dorp woonde heeft m'n vader pepperspray voor me gekocht en ook twee keer moeten gebruiken. Er is gewoon minder volk op straat, dus makkelijker om iemand aan te vallen / te intimideren. Daarna ben ik in Amsterdam gaan wonen en daar zijn altijd wel mensen op straat, dat geeft me een veilig gevoel (ook al is dat naief gedacht). Ik fiets elke dag in het donker alleen en heb daar geen problemen mee.

Daarbij word ik ouder en daardoor een minder aantrekkelijk slachtoffer.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Okt 2017 11:05

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Plien schreef:Nu je het zegt. Japie en jij hebben het in huis (gehad). Het oordeel van de rechter zal ook wel meevallen in zo'n situatie, maar feit blijft dat niet alleen het gebruik, maar gewoon het in je bezit hebben verboden is. Waar trek je de grens he? Het is niet voor niets dat het verboden is om in je bezit te hebben. Ik begrijp dat mede door dit soort nieuwsberichten vrouwen het in overweging nemen hoor.


Ja omdat het in Frankrijk vrij verkrijgbaar is en niet illegaal en we daar heel afgelegen wonen had mijn moeder het een keertje uit de supermarkt meegenomen voor de grap voor een paar euro. ;) Ik heb het legaal verkregen (ok illegaal ingevoerd dan waarschijnlijk officieel) en het ligt ergens in een la. Verder lees ik niemand die het heeft laat staan meedraagt behalve dus japie.
<<

Anoniem249

Bericht 15 Okt 2017 11:22

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Zelfde hier. Op vakantie in Italie in de supermarkt gekocht, maar ik koop ook slaappillen in Amerika die hier alleen via recept verkrijgbaar zijn. Je verminkt iemand er niet mee. Ze zijn gewoon even enkele momenten uitgeschakeld waardoor je snel weg kan komen. Het is hier niet verkrijgbaar omdat daders het natuurlijk ook kunnen gebruiken, maar als je het alleen uit zelfverdediging gebruikt zie ik er geen kwaad in.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Okt 2017 11:25

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Ik heb ook pepperspray in huis gehad, heb dat ooit gekregen in het veiligheidspakket wat ik moest aanschaffen bij anti kraak wonen. Nu ligt het in Marokko in huis. Heb nu wel wat anders in geval van nood. Maar als we het niet daar hadden gelaten had ik het gewoon in huis gehouden. Ben wat dat betreft echt niet bang voor een strafblad. Ik heb liever een strafblad en dat ik mijzelf enigzins kan beschermen dan dat ik compleet machteloos ben in geval van nood. Ik heb in huis een pistool op mijn hoofd gehad en daarmee valt een strafblad compleet in het niet voor mij.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 15 Okt 2017 11:29

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Er is ook een legaal iets wat op pepperspray lijkt, daar zit geloof ik verf in ook.
Vriend zou het heel erg fijn vinden als ik dat of pepperspray bij me draag als ik uit m'n werk kom ('s avonds laat, en ongeveer half uurtje rijden op scooter door bos en weilanden) maar ik zie de meerwaarde er niet van in. Moet ik eerst m'n handschoenen uit gaan trekken en dat spul pakken.
Ik ben trouwens wel bang in het donker, maar dat komt door een ontzettend nare ervaring 14 jaar geleden. Maar ook toen had pepperspray me niet kunnen helpen.
10.04.17
<<

Anoniem249

Bericht 15 Okt 2017 11:33

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Chaos schreef:Ik heb ook pepperspray in huis gehad, heb dat ooit gekregen in het veiligheidspakket wat ik moest aanschaffen bij anti kraak wonen. Nu ligt het in Marokko in huis. Heb nu wel wat anders in geval van nood. Maar als we het niet daar hadden gelaten had ik het gewoon in huis gehouden. Ben wat dat betreft echt niet bang voor een strafblad. Ik heb liever een strafblad en dat ik mijzelf enigzins kan beschermen dan dat ik compleet machteloos ben in geval van nood. Ik heb in huis een pistool op mijn hoofd gehad en daarmee valt een strafblad compleet in het niet voor mij.
Nou dat kan ik me voorstellen! Heftig zeg.
Mijn pepperspray is trouwens ingenomen in een club. Ik had 'm in m'n tas voor de terugweg naar huis, daar baalde ik toen wel van.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Okt 2017 13:11

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Saga schreef:Er is ook een legaal iets wat op pepperspray lijkt, daar zit geloof ik verf in ook.
Vriend zou het heel erg fijn vinden als ik dat of pepperspray bij me draag als ik uit m'n werk kom ('s avonds laat, en ongeveer half uurtje rijden op scooter door bos en weilanden) maar ik zie de meerwaarde er niet van in. Moet ik eerst m'n handschoenen uit gaan trekken en dat spul pakken.
Ik ben trouwens wel bang in het donker, maar dat komt door een ontzettend nare ervaring 14 jaar geleden. Maar ook toen had pepperspray me niet kunnen helpen.


Oh ja van die smurfspray ofzo toch?
<<

Anoniem321

Bericht 17 Okt 2017 12:16

Re: Jezelf verdedigen als vrouw

Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde ging ik op zaterdagavond altijd alleen op de fiets naar een plaats 7 km verderop om te gaan stappen. Dan stapte ik om half 11/11 uur op de fiets en fietste ik 's nachts terug.
Ik heb me nooit een moment onveilig of bang gevoeld, behalve als het onweerde ;-)

Ik ben nu nog steeds niet bang aangelegd, maar zou niet meer alleen fietsen. Dat is dan puur uit rationele overwegingen want ik zou het op zich nog wel durven.

Ik denk dat een cursus zelfverdediging je in ieder geval een gevoel kan geven dat je niet helemaal weerloos hoeft te zijn. Verder zou ik misschien een busje haarlak of deodorant bij me dragen.
En de sos-functie op mijn telefoon instellen, waar je nu veel over hoort.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers