Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij bij hoesten?

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 14 Okt 2017 19:36

Re: Wat doe jij bij hoesten?

SoGood schreef:Haha, dat heb ik dus ook MDU. Maar ik voel me een betere moeder als ik toch iéts probeer.


Haha, ja ik doe het dus ook omdat andere zeggen dat het zou moeten werken, maar echt....wat moet het doen??
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2017 19:55

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Geen idee. Bedje wat omhoog doen is volgens mij het enige dat iets doet. En veel knuffelen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Okt 2017 20:08

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Verkoudheidsbalsem onder de voeten smeren komt bij de Chinese geneeswijzen weg.
Je voeten staan in verbinding met al je organen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd.

Hier ook weer een zeehondje met kroepaanvallen. We kwakkelen lekker door.
Ik geef T tussikind dan heb ik wel het gevoel dat het sneller los komt.
Wijzelf slikken noscapect bij kriebel en fluimucil bij vastzittende hoest.
Vooral de noscapect zijn we erg over te spreken.
2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2017 20:19

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Bedankt voor je reactie Salome. Mocht het niet helpen dan hebben we iig gelachen om dat gekriebel onder haar voetjes.

Wat zielig al die hoestende kindjes. Sterkte voor allemaal!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Okt 2017 20:24

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Het wordt ook warm onder de voeten. Daardoor slapen ze vaak beter.
2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2017 20:28

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Salome schreef:Het wordt ook warm onder de voeten. Daardoor slapen ze vaak beter.

Oj! Misschien bij mezelf ook proberen. Heb met mijn voetjes 2 extra potjes nodig. :smile:
<<

Anoniem243

Bericht 14 Okt 2017 20:42

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ja, ik denk ook dat je er niet zo gek veel aan kunt doen.
Er is ook niks wat ik nu (zonder overleg met de huisarts) zelf mag gebruiken kwam ik achter dus ik heb maar wat honingdropjes gehaald en voor J. wel luuf en een of ander hoestdrankje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Okt 2017 22:21

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Dat is niet mijn ervaring, die Natterman werkt echt wel bij kriebelhoest. Na twee keer gebruiken was ik van het hoesten af, terwijl ik daarvoor nachten niet had geslapen. Het is alleen nogal sterk spul, door de codeïne mag je bijvoorbeeld niet rijden als je het net hebt ingenomen. Maar ik vind het sowieso vooral prettig voor de nacht. Het onderdrukt de klacht dan wel, maar doordat je hele lichaam en vooral je keel rust geeft knap je er ook gewoon echt van op.

Ik zou het alleen niet zo snel aan een kind durven geven, weet eerlijk gezegd ook niet eens of dat mag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Okt 2017 06:36

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Klopt Susan, de rode variant bevat geloof ik als enige vrij verkrijgbare hoestdrank codeine. Aan kinderen wordt tijmsiroop geadviseerd.

Voor het verstopte neusje helpt een ui op haar kamer ook wel. Jammer dat je huis dan zo gaat stinken.
<<

Anoniem243

Bericht 15 Okt 2017 06:53

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Vermoedelijk mag ik dat dan sowieso niet nu, maar ik ga hem wel onthouden! J. heeft vanmorgen vroeg een slokje hoestdrank gehad en dat hielp wel iets. Mijn dropjes niet, dus ik ben er maar vroeg uit gegaan :sleep:
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers