Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij bij hoesten?

<<

Anoniem243

Bericht 13 Okt 2017 18:15

Wat doe jij bij hoesten?

Hoera het is herfst! En dus heb ik al een paar dagen twee zeehonden in huis en begin ik nu zelf ook te hoesten :nopompom: Keelpijn hebben we geen van allen (nog) echt maar dat hoesten is echt supervervelend. Wat doe jij ertegen / gebruik je ervoor? En bij een peuter?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Okt 2017 18:25

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ik heb in m'n leven heel wat afgehoest, maar de laatste jaren vrijwel nooit meer. Vooral bij wisselingenvan het weer, zoals nu, was het altijd raak.
Wat ik deed was direct zuivel laten staan. Nam ook wel hoestdrank maar volgens mij is dat vooral symptoombestrijding en verzacht het soms wat. Later heb ik geleerd dat hoesten hoesten veroorzaakt, iets met prikkels en dat goed ademhalen daarbij kan helpen. Weet niet precies hoe of wat, maar vind het wel interessant.
Maar om dat een kind wijs te maken, lijkt me lastig.
<<

Anoniem243

Bericht 13 Okt 2017 18:27

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Dat van die zuivel doe ik ook ja!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Okt 2017 18:31

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ja, volgens mij werkt dat echt wel. Ik drink nu nooit meer zuivel en heb ook nooit meer die hoestperiodes. Wil nou niet direct dat als oplossing van alles bestempelen, maar vind het wel opvallend.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Okt 2017 18:36

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ik hoest nu ook weer lekker... ik doe honing in mijn thee. Of het helpt weet ik niet, maar het is wel lekker!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Okt 2017 19:02

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ik heb ook al weken vooral snachts kriebelhoest. Verschrikkelijk. Ik weet ook wel dat als je eenmaal begint, het zo de hele nacht doorgaat maarja... soms is het gewoon niet tegen te houden. T is ook heel erg aan het hoesten, zo sneu. Ik heb Luuf bij hem gesmeerd maar geloof niet dat dat uberhaupt daar echt voor is. Wat ik bij mezelf doe is proberen zo min mogelijk te hoesten en vooral ook niet helemaal plat liggen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 13 Okt 2017 19:11

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ik lust geen honing :nopompom:

Niet helemaal plat liggen kan ik wel proberen, bij J gaat dat niet. Die lijkt verder niet zo'n last van z'n hoesten te hebben behalve dat ie af en toe (en wij dus ook) wakker wordt 's nachts.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Okt 2017 19:15

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Zelf drink ik dan thee met honing.
De jongste is ook erg aan het hoesten vooral 's nachts in bed. Ik heb hem vanavond een lepeltje tijmsiroop gegeven en ingesmeerd met luuf.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Okt 2017 19:30

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Bij kriebelhoest die zo erg is dat ik ervan wakker lig: Natterman Bronchicum Extra Sterk. Mijn ervaring is dat je dat niet dagen hoeft te gebruiken, door steeds te hoesten blijf je je keel irriteren. Ik had dat begin dit jaar, toen ik gewoon weer een nacht normaal geslapen had na twee nachten hoesten, was het meteen een heel stuk minder doordat mijn keel rust had gehad.
Bij vastzittende hoest: broomhexinetabletjes

Bij de kinderen haal ik een kinderhoestdrankje en als het erger wordt of ze worden er ziek bij dan ga ik naar de huisarts. Y bleek in de kerstvakantie longontsteking te hebben toen ze zo aan het hoesten was dus ik ben wel voorzichtig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Okt 2017 19:41

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Dampo onder mn voeten en sokken aan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 13 Okt 2017 19:58

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Hier ook hoestende kinderen en ook ikzelf doe lekker mee. Voor de oudste heb ik noscapect in huis. Lijkt altijd goed te helpen. Al houdt hij momenteel echt niet meer op met hoesten. Probeert nu al bijna 2 uur te slapen, maar dat lukt dus niet door het hoesten. Voor mezelf heb ik momenteel niks ik huis. Weet ook nooit wat ik er voor moet halen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Okt 2017 20:03

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Vrij weinig. Ik neem wat honing/dropjes en dat is het. Gaat vanzelf wel weer over is mijn motto (alleen bij mezelf hoor).
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 13 Okt 2017 20:15

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Volgens mij heerst er een virus. Ik voelde me een maand geleden een paar dagen ziek en sindsdien ben ik aan het hoesten, maar ik ben niet verkouden geweest. Ik gebruik meer astmamedicijnen en als ik veel slijm ophoest, gebruik ik Bisolvon om dat makkelijker te maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Okt 2017 20:24

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Pfff man, ik had dus twee weken geleden enorme hoestbuien. Heb drie nachten op zolder geslapen. En ik de huisarts bellen voor advies wat ik mag ivm borstvoeding. Ja, waarschijnlijk wel Bisolvon met broomhexine maar de apotheker kan je zo advies geven. Dus ik naar de apotheek. Nee welnee dat mag echt niet, dus alleen tijm siroop. Fijn. Het is gelukkig wel over nu met tijm siroop en wiebertjes.
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 13 Okt 2017 20:33

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Voor kriebelhoest gebruik ik noscapect, voor vastzittende hoest fluimucil en bij droge hoest gebruik ik niks. Bij alledrie zorg ik voor water naast mijn bed zodat ik mijn keel nat kan houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Okt 2017 20:35

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ik weet nooit het verschil tussen kriebelhoest en vastzittende hoest. Dat vroegen ze bij de apotheek ook. Ehm ik heb gewoon vastzittend slijm maar het kriebelt wel.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Okt 2017 20:52

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Och, mijn meisje ook tot ze moet overgeven. Zo naar. Geen tips maar hoestdrank helpt volgens mij geen fuck.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Okt 2017 21:31

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Marin schreef:Ik weet nooit het verschil tussen kriebelhoest en vastzittende hoest. Dat vroegen ze bij de apotheek ook. Ehm ik heb gewoon vastzittend slijm maar het kriebelt wel.


Kriebelhoest is bij mij een niet te stoppen drang om te hoesten, dan gaat het hoesten vanzelf. Vastzittende hoest is juist andersom, ik voel dan dat er iets vastzit en heb het benauwd, maar moet echt moeite doen om te hoesten, en moet ook heel diep en laag hoesten om het los te krijgen. Als het me dan lukt om effectief te hoesten dan hoest ik ook slijm op en dat is bij kriebelhoest niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Okt 2017 21:35

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Dank je voor je uitleg Susan. Ik heb altijd 't gevoel dat ik beide heb. Misschien snap ik 't daarom niet.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Okt 2017 21:38

Re: Wat doe jij bij hoesten?

https://www.gezondheidsplein.nl/special ... item115213

Maar misschien bestaat er ook wel een combinatie. Het probleem is alleen wel dat medicatie voor kriebelhoest en medicatie voor vastzittende hoest elkaar tegenwerken. Volgens mij heb ik ook één keer gehad dat ik niet zeker wist wat ik had, toen had ik kriebelhoest maar was ik veel benauwder en kortademiger dan normaal, dat was na het overlijden van mijn neef dus zal ook wel deels stress zijn geweest. Maar toen was er wel een hoestdrankje dat voor allebei was, dat ik toen meekreeg van de Etos.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 13 Okt 2017 21:47

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ik probeer vooral meer thee en water te drinken. Eventueel soms een keelsnoepje of dropje. Maar vooral dus zorgen dat mijn keel vochtig blijft.
Als ik zo erg hoest dat ik niet kan slapen en ik mijn keel kapot hoest, dan neem ik soms een beetje hoestdrank voor het slapen.
<<

Anoniem243

Bericht 14 Okt 2017 08:21

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Vannacht viel het mee gelukkig, vanmorgen vroeg had ik er wel veel last van en het water dat ik naast m'n bed had gezet hielp ook niet. Zoon lag toen ook weer te hoesten. Bij mij is het wel echt kriebelhoest nu denk ik maar ik vind het verschil ook altijd ingewikkeld, haha. Straks eens kijken voor iets van tijmsiroop (voor zoon en als het mag in de zwangerschap ook voor mij). Of anders maar gewoon weer honingdropjes :wink:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2017 19:20

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Ik heb Luuf gekocht voor mijn F. Vooralsnog ligt ze gewoon te hoesten. Sam, ik heb het ook maar onder haar voeten gesmeerd, kan iemand me uitleggen waarom dat zin heeft? :laughcry:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 14 Okt 2017 19:31

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Zelf doe ik niet zoveel als ik moet hoesten. Voor mn dreumes/peuter heb ik Tussikind van VSM en Luuf, maar die laatste gebruik ik maar weinig. Dat onder de voeten smeren begrijp ik nog steeds niet. Heb het zelf wel eens geprobeerd, maar dat doet dus echt helemaal geen ene reet.
Heb toch vaak het gevoel dat het gewoon vanzelf over moet gaan en dat eigenlijk niks echt werkt.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2017 19:34

Re: Wat doe jij bij hoesten?

Haha, dat heb ik dus ook MDU. Maar ik voel me een betere moeder als ik toch iéts probeer.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers