Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Restaurant gezocht Drenthe

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Okt 2017 11:13

Restaurant gezocht Drenthe

Volgende week gaan wij een paar daagjes weg naar Drenthe. We zitten in een B&B met beperkte kookgelegenheid, dus we zoeken nog leuke restaurantjes daar. Ik ben te moe (en lui) om te gaan googelen, en bovendien is er dan zo veel keus dat ik het nog niet weet. Dus misschien heeft er nog iemand tips? We zitten ongeveer tussen Beilen en Emmen ergens, maar we hebben een auto ter beschikking dus wat verder weg is geen probleem, we vinden het niet erg om een stukje te rijden (ongeveer een half uur of zo is prima). Waarschijnlijk gaan we ook nog wel naar Assen ivm museum, dus als iemand daar iets weet is dat ook prima. En misschien gaan we nog wel meer dingen doen in de omgeving, en dan kunnen we het ook combineren.
We houden van gezellige eetcafés en tapas/kleine gerechtjes vinden we ook leuk. Maar andere suggesties zijn ook welkom. Ik heb alleen tips nodig voor het avondeten.
Wat we niet zoeken:
- pannenkoeken
- wokken
- sushi
- buffetrestaurant
- heel chique of duur (is nu niet zo handig omdat we meerdere keren uit eten zullen gaan, dan wordt het een beetje te duur)
Alvast bedankt voor het meedenken!
<<

Patsy

Bericht 13 Okt 2017 11:44

Re: Restaurant gezocht Drenthe

In Assen zitten 2 goede pizzeria's naast elkaar op de Markt, Isolabella en Bella Italia. Op dat plein(tje) zit ook De Gulle Gans, ook erg goed.

Vlakbij Assen ligt Bunne, daar zit Het Huys van Bunne, die is ook erg Goed!

Ik denk nog even na...
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Okt 2017 12:40

Re: Restaurant gezocht Drenthe

In Hoogeveen zit 'De Beurs', erg lekker. Wel vooraf even reserveren.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 13:12

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Puur in Emmen is lekker om te eten. Ze hebben bijna elke nationaliteit. Denk aan Sushi, Pizza, Chinees.
La Boemerang in Gasselte. Lopend buffet, maar dan op langzame wijze geserveerd. Je moet er wel wat tijd voor uittrekken en met kinderen misschien niet zo handig, maar zo eet je wel weer meer.
De Gulle Boergondiër in Drouwenermond, lopend buffet. Ik heb er nog nooit gegeten, maar schijnt heerlijk te zijn.
Hunebed in Borger, Pizza, Hollandse pot, friet en snacks. Heb er als puber heel wat jaren gewerkt en het is nog net zo lekker als toen.

Maar je zit tussen Beilen en Emmen in hè? Dan is dit misschien te ver? Bij Emmen/Borger/Assen (en dan rechte lijn trekken op de landkaart) houdt voor ons Drenthe op. :P
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 13:13

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Ow God, ik lees hem zelf, maar ik weet niet hoe ik het juist aanpas. "Puur in Emmen is lekker om te eten". Bij Puur in Emmen is het lekker om te eten? Dat is volgens mij ook niet correct. :palm:
<<

Patsy

Bericht 13 Okt 2017 13:31

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Het Schippershuus in Hoogeveen is ook goed, en niet duur!

En er zit nog iets in Hoogeveen maar ik kom niet op de naam.

Edit: Deksels bedoel ik, aan de grote Kerkstraat in Hoogeveen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Okt 2017 15:05

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Bedankt voor de tips tot nu toe dames! Ik ga nu nog niet alles bekijken, want we hebben nog helemaal geen vaststaande plannen en we weten nog niet wat we precies gaan doen en waar allemaal, maar als we er zijn en weten meer pak ik dit topic er gewoon bij. Ik waardeer het meedenken sowieso!

Katrien, bedankt voor de tips. Pizza vind ik lekker, maar moet ik net zin in hebben. Mocht dat zo zijn dan houd ik je suggesties in gedachten. Ik vond de Gulle Gans zo gezellig klinken dat ik die wel even had opgezocht, maar volgens mij bestaat die niet meer. Op Google stond namelijk permanent gesloten.

Burn bedankt voor de tip. Geen idee of we in Hoogeveen komen maar mocht het zo zijn dan houd ik je tip in gedachten.

Fedora ook bedankt voor het meedenken. Geen idee of jouw suggesties te ver rijden zijn, dat ligt er ook aan wat we precies gaan doen, dus dat zie ik volgende week dan wel. Alleen buffetrestaurants zoeken we dus juist niet, daar houden we echt niet van. :wink:
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 15:21

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Mijn man is pro buffet. Zelf ben ik er ook niet van. Mocht je iets verder willen rijden, dan zou ik de provinciegrens overgaan (ongeveer 30 km waar je vermoedelijk zit). Want... Groningen heeft het... :P
<<

Patsy

Bericht 13 Okt 2017 15:57

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Mizz_S schreef:
Katrien, bedankt voor de tips. Pizza vind ik lekker, maar moet ik net zin in hebben. Mocht dat zo zijn dan houd ik je suggesties in gedachten. Ik vond de Gulle Gans zo gezellig klinken dat ik die wel even had opgezocht, maar volgens mij bestaat die niet meer. Op Google stond namelijk permanent gesloten.
:


Klopt idd! Was ik even vergeten, er zit nu een ander restaurant in dat pand, Touché heet het volgens Google. Ik weet alleen niet of die goed is.

Restaurant de Muzikant is ook leuk, lekker en niet duur.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 13 Okt 2017 16:17

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Je hebt in Meppel The Peppermill zitten, dus mocht je daar in de buurt zijn.
Verder is mijn familie heel erg fan van De Huiskamer in Ansen.
Bij van der valk in Emmen kun je ook goed en lekker eten.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 17:51

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Katrien schreef:
Restaurant de Muzikant is ook leuk, lekker en niet duur.


Hoe weet je dat? Hij is net geopend! :O

Ik kreeg een melding van Emmen Centrum en ik dacht, die naam, de Muzikant, heb ik net ergens gelezen. Volgens Centrum Emmen is hij net open. Dan waren jullie er snel bij. :smile:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Okt 2017 17:52

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Ligt er aan welke Muzikant ze bedoelt. Er zit er ook 1 in Hoogeveen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Patsy

Bericht 13 Okt 2017 17:57

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Haha, ik bedoel die in Assen. Die zit er al een tijdje.

Edit, ik zie net dat die in Hoogeveen en in Emmen hetzelfde zijn als die in Assen.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 18:13

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Haha, vandaar! Ze doen het dus zo goed dat er nog twee restaurants zijn bijgekomen. Ga ik even opslaan in mijn geheugen willen we een keer lekker eten. :)
<<

Patsy

Bericht 13 Okt 2017 18:20

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Fedora schreef:Haha, vandaar! Ze doen het dus zo goed dat er nog twee restaurants zijn bijgekomen. Ga ik even opslaan in mijn geheugen willen we een keer lekker eten. :)


Het is ook een leuk restaurant, de gerechten zijn allemaal geïnspireerd op muziek (artiesten en nummers), menukaart is een elpee, echt super leuk. En lekker eten en niet te duur. Aanrader! :)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 13 Okt 2017 18:45

Re: Restaurant gezocht Drenthe

de Muzikant klinkt leuk, alleen het kindermenu lijkt op papier erg karig. is dat echt alleen patat met een snack?
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 13 Okt 2017 19:14

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Elska schreef:de Muzikant klinkt leuk, alleen het kindermenu lijkt op papier erg karig. is dat echt alleen patat met een snack?


Dat weet ik niet, ik ben er zonder de kinderen geweest.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 13 Okt 2017 20:12

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Bij de Zwetser in Emmen kun je tapas eten. Niet duur ook!
http://www.dezwetser.nl/Mobile.html#/Mo ... inken.html

Rue de la gare in Emmen, ook prima betaalbaar eten.

Wat duurder, maar niet perse chique:
Good Fellas, Flanagans, Bistro 2.53 ook allemaal Emmen en echt heerlijk!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Okt 2017 08:00

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Wat veel tips, fijn, allemaal bedankt! De Muzikant klinkt wel leuk van wat jullie vertellen, dus die houd ik in gedachten. De rest van de tips bekijk ik van de week!
<<

Anoniem273

Bericht 14 Okt 2017 23:04

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Eetcafé Groothuis in Emmen is onze favoriet. Verder is By Sib ook heel leuk.
Je kunt heerlijk Indiaas eten bij Indian Spices. Er zit ook een Bregje in Emmen trouwens, vind ik altijd leuk als we goedkoop uit eten willen. Chef Burger is ook écht een aanrader! Ontzettend heerlijke (vega)burgers, lekkere huisgemaakte frietjes en de limonade is ook heel lekker.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Okt 2017 08:29

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Bedankt Azi. Lekker Indiaas, en burgers zijn we ook gek op. Ik houd je suggesties in gedachten.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Okt 2017 12:02

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Niet om te te eten maar misschien wel leuk voor nog een to do tip: kijk eens op de Facebook pagina van Drenthe. Dit leek me nl zelf wel erg leuk: https://www.drenthe.nl/nl/evenementen-activiteiten/1521973992/pixi-pad-van-de-flonkeringen

En ik zag ook iets over het hunebedcentrum bij nacht.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Okt 2017 14:24

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Ja de muziekant is zeker leuk (die in Hoogeveen sowieso). Verder ben ik fan van Boszicht in Echten (vlakbij Hoogeveen), de Balkan in Hoogeveen en van Silverados (steakhouse) in Meppel. Allemaal restaurants met goed vlees!
<<

IlikeBali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 11 Sep 2013 10:25

Bericht 17 Okt 2017 16:19

Re: Restaurant gezocht Drenthe

De Huiskamer in Ansen is ook een aanrader.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Okt 2017 20:49

Re: Restaurant gezocht Drenthe

Het was toch nog even zoeken, want een aantal restaurants die ik naar aanleiding van jullie tips had opgezocht waren op maandag en/of dinsdag dicht helaas. Had ik zelf ook helemaal niet aan gedacht, bij ons is alles eigenlijk altijd wel open haha.
Maar vanavond hebben we gegeten bij Het Schippershuus in Hogeveen, een tip van Katrien was dat. Wat een ontzettend leuk restaurantje was dat zeg! Heerlijk gegeten, leuke inrichting en sfeer en helemaal niet duur. Echt een hele fijne tip Katrien, dank je wel! Voor iedereen die nog iets leuks zoekt in deze omgeving, echt een aanrader dus.
Morgen zijn we ook nog hier, dus wie weet maak ik morgen ook nog wel gebruik van jullie tips (we weten nog niet helemaal wat we morgen gaan doen en dus ook nog niet waar we rond etenstijd zijn).
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers