Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Interieurhypes /-trends

<<

Anoniem243

Bericht 12 Okt 2017 16:53

Interieurhypes /-trends

Doe jij eraan mee? De hipsterhuizen met okergele muren, geometrische prints en minimaal één pannenkoekenplant? Welke huidige hypes/trends vind je leuk en welke niet?

Over het algemeen vind ik iets al snel niet meer leuk als het in elke huiskamer van Nederland staat. Maar ondertussen heb ik hier toch ook een stylisch verantwoord tweedehands retro kek tafeltje mét letterboard en pannenkoekenplantje staan en zou ik het liefst alles in een Scandinavische stijl inrichten. Wel vraag ik me dan af hoe lang ik dat leuk blijf vinden. Trek jij je eigen plan of word je er ook in meegezogen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2017 17:00

Re: Interieurhypes /-trends

Nee, want dat zou betekenen dat ik iedere trend opnieuw accessoires moet shoppende en dat, dat moet passen bij mijn inrichting.
Ik koop wat ik mooi vind en waarvan ik denk dat het wel een aantal jaren mee kan. Ik koop geen kast voor 5 jaar, ik wil dat die kast dan 30 jaar meegaat. Idem voor mijn bank etc.

Verder heb ik het liefste persoonlijke spullen in huis als aankleding. Zo kan iedereen zien wie er woont en wat het verhaal is van mij als persoon. Ik vind dat veel belangrijker in een woning. Ik moet mij er thuis voelen en dat doe ik met mijn eigen spullen die mij levensverhaal vertellen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem243

Bericht 12 Okt 2017 18:16

Re: Interieurhypes /-trends

Wat voor spullen zijn dat zoal dan SO? Ik heb heel lang geen foto's in de huiskamer gehad, vond dat niks. Pas sinds J er is staan er wat fotolijstjes. Nu denk ik er wel over om een collage te maken en die in de slaapkamer of hal/trap te hangen want het is eigenlijk zonde dat ik bergen foto's en herinneringen heb maar er niks mee doe. In de boekenkast, die hier inderdaad zal blijven staan tot ie ooit uit elkaar valt of we als oude besjes moeten verhuizen ofzo, heb ik wel wat souvenirs staan en ik heb wat spulletjes van m'n oma die niet standaard (zichtbaar) in huis staan maar wel regelmatig gebruikt worden.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Okt 2017 18:20

Re: Interieurhypes /-trends

Ik wil heel graag een pippi huis, met alle mogelijke kleuren (wel pastel) en allegaartje aan meubels.

Maar ik vind qua trends industrieel wel mooi en ook van die half geverfde muren. Ik hou van cactussen en okergeel.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 12 Okt 2017 18:24

Re: Interieurhypes /-trends

Ik doe mee met de Early Dew hype maar verder is dit huis geen dertien in een dozijn, gelukkig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2017 18:25

Re: Interieurhypes /-trends

Zelfgemaakte borduurwerken. Cactussen die komen van cactussen van mijn oma. dat soort dingen.
Foto’s van mijn familie heb ik niet echt in mijn woonkamer staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem243

Bericht 12 Okt 2017 18:32

Re: Interieurhypes /-trends

Gijs. schreef:Ik wil heel graag een pippi huis, met alle mogelijke kleuren (wel pastel) en allegaartje aan meubels.

Maar ik vind qua trends industrieel wel mooi en ook van die half geverfde muren. Ik hou van cactussen en okergeel.



Oh vreselijk, haha! Een kennis van mij heeft dat ook, het ziet er wel vrolijk uit maar ik zou echt gek worden. Doe mij dan dat industriële maar :wink:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Okt 2017 18:35

Re: Interieurhypes /-trends

Nu hebben we bijna geen trends, maar met ons nieuwe interieurplan komen er wel wat retrotafeltjes, verschillende stoelen, groen hoekje, enzo voorbij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem243

Bericht 12 Okt 2017 18:35

Re: Interieurhypes /-trends

Early Dew is er ook zo ééntje ja. Die zit hier ook op de muur :palm: (nouja, niet exact, maar komt dicht in de buurt).

Het is stom want de afgelopen jaren was ons huis eigenlijk wel heel 'eigen', maar door social media en dit forum zie ik steeds meer trends en hypes en ga ik daar toch dingen wel heel leuk van vinden, waardoor de inrichting langzaam veranderd. Nu was ik het oude (heel donkere, vrij zware meubels) ook wel zat moet ik zeggen, maar het was tenminste niet 13 in een dozijn.
<<

Anoniem247

Bericht 12 Okt 2017 18:45

Re: Interieurhypes /-trends

Mijn huis is eigenlijk een mix van landelijk, romantisch en industrieel. Ik koop niet alleen dingen die ik mooi vind maar het moet ook echt praktisch zijn. Zo'n setje van 3 tafeltjes vind ik er bijvoorbeeld leuk uitzien maar niet handig voor ons. Hetzelfde als van die witte kuipstoeltjes die veel mensen hebben aan de eettafel. Leuk maar daar kan ik geen uur lang lekker in zitten. En daarbij het wordt ook een beetje zo 'uit een boekje' woonkamer. Ik geef er liever iets eigen aan. Wel moet het vrij rustig zijn qua kleur. Mijn hoofdkleuren zijn wit en bruin en ik heb het aangekleed met koperkleurige en blauwe accesoires.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 15 Okt 2017 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem243

Bericht 12 Okt 2017 18:59

Re: Interieurhypes /-trends

Oh dat heb ik ook ja; dat het wel praktisch moet zijn. Zeker nu met een peuter vallen er dan best wat van de trends af.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 12 Okt 2017 19:07

Re: Interieurhypes /-trends

Hmm ik doe er wel een beetje aan mee, maar ben niet iemand die vaak wat verandert in huis.
5 jaar geleden kwamen we hier wonen en wilde ik alles heel landelijk.
Vorig jaar om deze tijd was het helemaal versloft, geen leuke accessoires meer en alles.
Toen heb ik mn rieten eetkamer stoelen en enorme landelijke buffetkast eruit gedaan en nu is het een stuk scandinavischer. Maar wel nog met twee robuuste eiken kloostertafels, al is dat misschien vooral omdat mijn man die zelf gemaakt heeft ghehe.

En ik heb een pannekoekenplantje.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Okt 2017 19:10

Re: Interieurhypes /-trends

Ik denk altijd van mezelf dat ik niet zo trendgevoelig ben, ik kijk ook geen woonprogramma's en lees die bladen niet. Ik weet van hier dat Early Dew kennelijk heel veel wordt gebruikt nu. Wij hebben een andere grijsgroene kleur, alweer 7 jaar, en ik ben geneigd te denken dat ik die heel onafhankelijk heb gekozen, maar het is waarschijnlijker dat ik toch ben beïnvloed door wat je om je heen ziet. Dat is ook niet zo erg, dat zijn we allemaal. Zo lang het niet te gestyled is, en je niet elke 4-5 jaar je interieur om moet gooien omdat het 'niet meer kan', is het wel te behappen.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Okt 2017 19:41

Re: Interieurhypes /-trends

Ik vind wel heel veel trends leuk, maar doe er zelf nooit aan mee. Wel wil ik nog een pannenkoekenplant haha.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Okt 2017 20:56

Re: Interieurhypes /-trends

Mijn huis heeft een stuk of 8 pannenkoekplanten (waarvan de meeste stekjes zijn), veel planten waaronder een Monstera. Voor de rest wel vintage meubels maar die heb ik al minstens 6 jaar dus al voordat het het echt hip werd.

Qua kleuren hier absoluut geen Early dew. Dat vind ik de meest uitgekauwde kleur van het moment.
Wel heb ik gister onze slaapkamer geverfd met Oldtimer Rally van Flexa, maar dan wel op een originele manier toegepast (een nis geverfd).

Mijn stijl is Scandinavisch maar zeker met mijn eigen draai. Ik koop iets omdat ik het leuk/mooi vindt, niet omdat het hip is. Als het te vaak op Instagram ofzo voorbij komt hoeft het voor mij al snel niet meer zo.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 12 Okt 2017 21:28

Re: Interieurhypes /-trends

Ik trek over het algemeen wel mijn eigen plan, maar laat mij wel inspireren door trends. En soms bevestigen trends mij ook in mijn keuze. Dan vind ik iets eigenlijk al heel lang leuk, maar had ik de knoop door het te doen, omdat ik het vaker in winkels ed zie.

Ik ben gek op Scandinavisch. Dat ben ik al jaren, maar doordat het nu trendy is voer ik het wat verder door.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Okt 2017 21:37

Re: Interieurhypes /-trends

Ik koop over het algemeen wat ik leuk vind. We hebben op het moment een vrij landelijke inrichting met wisselende stijl in de accesoires. Op het moment is dat wat industrieel. Vind ik toch wel het leukste.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Okt 2017 05:58

Re: Interieurhypes /-trends

Nee, ik geloof niet dat ik daaraan meedoe. Ik heb een metallicgrijze muur en gebruik rode accessoires. Toch zul je hier vast wel dingen vinden die op dit moment hip zijn. Dus misschien een beetje dan ;)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Okt 2017 06:06

Re: Interieurhypes /-trends

Oker gele muren, check, pannenkoekplant, check! En op mijn nachtkastje een kek lampje van Loods 5 en een stolpje in de woonkamer ( kwam ook voor in het stuk waar aan gerefereerd wordt denk ik).
Maar die okergele muren hebben we bijna 5 jaar geleden al gedaan en wij zijn verre van hipster. Ik vind het wel leuk om ons huis naar onze smaak in te richten en gezellig te maken, ik heb weinig accessoires staan en wissel die niet heel vaak maar de tijd staat hier ook niet stil dus soms is er heus wel een trend te spotten in huis.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem281

Bericht 13 Okt 2017 07:26

Re: Interieurhypes /-trends

Ik doe niet mee aan trends, heb ze zelden door of ik vind ze gewoon niet zo leuk :') Ons huis is vooral een bij elkaar geraapt zooitje, wat best een beetje matcht en da's goed genoeg :smile:

Man en ik wonen nu 3.5 jaar samen en we hebben al 4 banken gehad. Ik wil steeds iets anders of bedenk weer een nieuwe stijl in huis. Daarom kopen we ook veel via Marktplaats, dat doet m'n man minder pijn aan z'n portemonnee.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Okt 2017 08:37

Re: Interieurhypes /-trends

Ik doe daar meestal niet echt aan mee. Sowieso, de dingen die in dit topic genoemd worden hebben wij allemaal niet. Wij veranderen sowieso weinig in ons interieur, alleen de accessoires verander ik regelmatig. We kopen gewoon wat we leuk vinden, daar zullen best dingen bij zijn die op dat moment in zijn, maar dat interesseert me verder weinig, ik let daar gewoon niet op. Ik volg ook niet wat de trends zijn.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 13 Okt 2017 08:42

Re: Interieurhypes /-trends

Wij doen niet mee aan trends. We hebben met name herinneringen aan onze reizen in huis staan. Ik denk dat ons huis wat meer onder de eclectische stijl valt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Okt 2017 08:53

Re: Interieurhypes /-trends

Ik denk dat onze woonkamer een combi is van gewoon wat tijdloze meubels/dingen die we mooi vinden en wat trendy dingen. Ik heb bijvoorbeeld wel kussens op de bank met een grafische print maar ze zijn niet zwart/wit. Ik heb 1 retro bijzettafeltje maar onze salontafel is gewoon vierkant en niet hip. We hebben een u-bank met chaise longue en dat is heel erg passé maar ik vind het nog heel fijn en mooi. Nouja, het is allemaal een beetje een allegaartje maar ik vind het leuk en dat vind ik het belangrijkste. Ik houd helemaal niet van die extreem gestylde huizen. Of nouja, ik vind het wel mooi maar ik zou me er niet thuis in voelen. Het voelt niet cosy en huiselijk voor mij.

♥♥
<<

Anoniem231

Bericht 13 Okt 2017 09:52

Re: Interieurhypes /-trends

Ik doe wat ik leuk vind. Ik heb wel early dew op mijn muur maar dat komt omdat dat matcht met de andere kleuren in huis.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Okt 2017 09:56

Re: Interieurhypes /-trends

Nee, ons interieur is helemaal niet zo hip/stylish. Daarvoor is het hier nu even te veel een speelgoedparadijs en vaak ook te rommelig. Volgend jaar krijgen we een nieuwe vloer, mogelijk gaan we het dan helemaal wat opknappen. Of dat dan volgens een bepaalde trend gaat gebeuren, geen idee.

Ik denk trouwens ook niet dat er mensen zijn die hun huis op een bepaalde manier inrichten omdát dat mode is en ze vinden dat ze mee moeten doen of zo, maar gewoon omdat je die kleuren en accessoires op dat moment gewoon veel ziet en je daardoor geïnspireerd wordt.

Ik heb er zelf ook nooit zo'n last van dat ik iets niet leuk meer vind als anderen het ook hebben. Lekker belangrijk, ik zit toch niet in hun huiskamer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers