Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat kan ik het beste doen?

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 12 Okt 2017 14:10

Wat kan ik het beste doen?

Waarschijnlijk kan ik deze keuze alleen zelf maken :eyes: maar toch even benieuwd wat jullie ervan denken.
Ik ben aan het opbouwen na burn-out. Mijn belastbaarheid is nog niet je-van-het. Ik ben weer begonnen met mijn studie en het zou mooi zijn om deze dit schooljaar af te ronden. Hier ligt mijn prioriteit. De eerste periode nu heb ik 1 vak, de volgende periodes worden 2x zo druk. Momenteel doe ik ook vrijwilligerswerk. Dat is 1x per week 2 uren. Maar ik vind het zo intensief dat de rest van de dag mijn energie op is. Dit is na 6 weken maar íets verbeterd. Maar; ik vind het zo ontzettend leuk, ga er elke keer met zoveel plezier heen. Dat vind ik ook veel waard. Tot nu toe lijkt de eerste periode aardig te gaan. Ene moment denk ik; wauw het gaat echt lekker. Andere moment twijfel ik of ik niet nog teveel van mezelf eis en toch even rustiger aan moet doen. Deze momenten lijken me op zich gewoon bij de opbouw horen.

Maar nu krijg ik het de volgende periode (november) dus 2x zo druk met mijn studie. Ik vraag me uberhaubt al af of dat goedkomt. Ik denk dat ik mijn vrijwilligerswerk moet stoppen, zodat ik die dag in ieder geval ook voor mijn studie heb. Ergens hoop (en verwacht) ik dat het langzaam toch wel weer beter zal gaan en dat ook het vrijwilligerswerk me minder energie zal kosten. Ik zou gewoon heel erg balen als ik zou besluiten daarmee te moeten stoppen omdat ik het zo leuk vind.

Wat zou ik het beste kunnen doen? Stoppen met vrijwilligerswerk zodat de kans groter is dat het goed gaat met mijn studie? Doorgaan met vrijwilligerswerk omdat ik dan ook weer meer 'onder de mensen ben' en het zo leuk vindt? Ene kant neig ik dus erg naar stoppen, maar bleghhh zou ik zo jammer vinden.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 12 Okt 2017 14:44

Re: Wat kan ik het beste doen?

is het niet mogelijk om een tijdelijke pauze in te lassen bij het vrijwilligerswerk? stoppen klinkt direct zo definitief.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 12 Okt 2017 14:49

Het zijn cycli van 10 weken waarin ik taalles geef. Dus na 10 weken kan ik steeds relatief makkelijk beslissen of ik wil stoppen, dus dat is wel fijn. Maar oa het leuke vind ik dus deze plek. En als ik stop, dan zal iemand anders het gaan doen. En dan kan ik moeilijk over 10 weken weer dit plekje opeisen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Okt 2017 15:14

Zou zeggen studie voor vrijwilligerswerk. Een BO krijg je niet zomaar en ja zal iets moeten veranderen in het patroon zoals je gewend bent te leven. Dat betekend dus ook dit soort niet leuke keuzes leren maken.
08-08-2015
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 12 Okt 2017 18:35

Ik zal ik kiezen voor mijn studie.
Je bent daarmee goed bezig om het weer op te pakken. Je maakt daarin stappen en als je na een paar uur vrijwilligerswerk niet meer de energie hebt om aan de studie te gaan, zal je studie uiteindelijk er onder gaan lijden. Iets wat je ook niet wilt, want je wilt dat afsluiten.

Ik krijg nu na 2 jaar weer energie van mijn studie. Ik vind het weer leuk, ik begin meer resultaat te zien etc. Dat wil je van je werk en van je studie krijgen. Natuurlijk kan je dan wel moe zijn, maar het positieve moet wel overheersen.
_
BAM
<<

Lotus

Yipyapper

Bericht 13 Okt 2017 23:15

Voor je studie gaan, niet het risico nemen jezelf weer te overbelasten.

Maar even uit nieuwsgierigheid; ze staan toch te springen om mensen die vrijwillig taalles geven? Kan mij haast niet voorstellen dat je je plek kwijt bent als je 10 weken overslaat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 13 Okt 2017 23:23

Thnx allemaal voor de reacties. Denk idd dat ik maar moet stoppen.

@lotus: ik zou ongetwijfeld zo weer aan de slag kunnen, maar ik denk dat ik de kans dat ik op deze specifieke locatie m'n plek kwijt ben, heel groot is.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Okt 2017 11:39

Ik zie dat je werkt in periodes van 10 weken. Is het een idee om bij je leidinggevende (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) aan te geven dat je het de komende periode erg druk krijgt met je studie en dat je daardoor helaas 1 periode over moet slaan en dat je daarna graag weer verder wilt met het geven van de lessen? Wie weet is dat ook een optie. Vragen staat vrij en brutale mensen hebben de halve wereld.

Succes met het maken van je beslissing!
<<

Guattari

Yipyapper

Bericht 20 Okt 2017 21:56

Joey schreef:Thnx allemaal voor de reacties. Denk idd dat ik maar moet stoppen.

@lotus: ik zou ongetwijfeld zo weer aan de slag kunnen, maar ik denk dat ik de kans dat ik op deze specifieke locatie m'n plek kwijt ben, heel groot is.

Dan zou ik dat eerst vragen. :) Persoonlijk zou ik studie voorrang geven, maar ik zou ook zeker informeren of je op deze locatie terug kunt komen. Sterkte!
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Okt 2017 02:19

Ik zou niet stoppen met je vrijwilligerswerk. Juist tijdens een burn out ben je ook dingen nodig waar je positieve energie van krijgt en wat je dus leuk vind om te doen. Een pauze inlassen is wel een idee misschien maar je vrijwilligerswerk is denk ik ook een vorm van ontspanning en dat zou je jezelf juist niet moeten ontzeggen.
<<

Keshi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Okt 2017 14:55

sonly schreef:Ik zou niet stoppen met je vrijwilligerswerk. Juist tijdens een burn out ben je ook dingen nodig waar je positieve energie van krijgt en wat je dus leuk vind om te doen. Een pauze inlassen is wel een idee misschien maar je vrijwilligerswerk is denk ik ook een vorm van ontspanning en dat zou je jezelf juist niet moeten ontzeggen.

Hier ben ik het mee eens. Ik zit ook midden in een burn out en dit wordt mij ook steeds op het hart gedrukt. Activiteiten overnemen die energie geven.
T & S geboren om voor altijd lief te hebben
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Okt 2017 16:21

Maar 2 uurtjes vrijwilligerswerk en dan de rest van de dag niets meer kunnen noem ik niet iets wat energie geeft. Hoe leuk het ook is dit is wel too much.
08-08-2015

Terug naar Werk & studie