Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermiste Anne Faber

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Okt 2017 17:27

Re: Vermiste Anne Faber

Bliss schreef:
caribbeanlover schreef:Vreselijk, maar een hele opluchting voor haar naasten dat er nu duidelijkheid is. Zo'n raar idee bij het zien van die foto in regenjas dat 2 wkn later ze dood is.
Ik snap niet dat men erom kan huilen, want ze is een vreemde voor ons. Ik kan daar nooit zo'n gevoel bij hebben.


em·pa·thie (de; v)
1
vermogen om zich in de gevoelens van anderen in te leven


Joh dat ontbreekt, dat weten we toch al langer?
<<

ChiQ

Bericht 12 Okt 2017 17:28

Re: Vermiste Anne Faber

Bliss schreef:
caribbeanlover schreef:Vreselijk, maar een hele opluchting voor haar naasten dat er nu duidelijkheid is. Zo'n raar idee bij het zien van die foto in regenjas dat 2 wkn later ze dood is.
Ik snap niet dat men erom kan huilen, want ze is een vreemde voor ons. Ik kan daar nooit zo'n gevoel bij hebben.


em·pa·thie (de; v)
1
vermogen om zich in de gevoelens van anderen in te leven



Wat bij sommigen van ons ontbreekt maar waar je wel over je emmer gaat als een regenworm geplet wordt.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Okt 2017 17:29

Re: Vermiste Anne Faber

Nou ik doe m'n best om m'n tranen in te houden nu. Ik ben totaal niet verrast, dit nieuws zat er aan te komen natuurlijk. Maar ben wel verbaasd; hoe kan je dit je medemens aandoen? Anne's leven is voorbij en dat van iedereen in haar omgeving staat op z'n kop.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Okt 2017 17:29

Re: Vermiste Anne Faber

Ik ben er ook helemaal naar van, het heeft me écht bezig gehouden afgelopen weken. Ik mag hopen dat dit aanleiding geeft tot discussies, het heroverwegen van de strafmaten. Zo’n inbiciel moet nóóit meer vrijkomen, dit mag nooit meer gebeuren.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 12 Okt 2017 17:30

Re: Vermiste Anne Faber

Vreselijk :( arme meid!
Ik had het de hele middag al koud, last van mijn buik, met spanning het live blog volgen van het AD.
Echt diep triest :(
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2017 17:32

Re: Vermiste Anne Faber

Het is het resultaat wat iedereen verwacht had, maar niet had gehoopt.
Hoe raar het ook klinkt, ik ben in elk geval blij voor de omgeving van Anne dat er nu duidelijkheid is. Hun grootste angst is werkelijkheid geworden wat natuurlijk een ramp is. Wel kan de familie nu ‘verder’ zonder de onderzekerheid van wel of niet in leven etc.

Een hele dubbele post, maar ik ook wel dat jullie begrijpen dat ik bedoel.

Ik ben er zelf wel stil van, eigelijk meer als toen bij Roxanne. Waarschijnlijk inderdaad wat Lejow zegt, het komt qua leeftijd dichterbij.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 12 Okt 2017 17:33

Re: Vermiste Anne Faber

Afschuwelijk, een heel normale studerende meid die op een heel normaal tijdstip een fietstocht gaat maken.

Als je de verhalen hoort over de verdachte dan vrees ik dat ze wel geleden heeft. Hij wilde de perfecte moord plegen.


Ik kan hier zeker wel om huilen, zo erg voor haar, haar familie en vrienden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Okt 2017 17:34

Re: Vermiste Anne Faber

Scandic schreef:Ik ben er ook helemaal naar van, het heeft me écht bezig gehouden afgelopen weken. Ik mag hopen dat dit aanleiding geeft tot discussies, het heroverwegen van de strafmaten. Zo’n inbiciel moet nóóit meer vrijkomen, dit mag nooit meer gebeuren.


Imbeciel. Maar inderdaad, dit moet echt niet kunnen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem242

Bericht 12 Okt 2017 17:37

Re: Vermiste Anne Faber

Zojuist tijdens de persconferentie werd gezegd dat deze verdachte een tbs behandeling had geweigerd en zo dus in de instelling terecht is gekomen. Dus het is gewoon geaccepteerd dat hij geen tbs wilde. Hierdoor heeft hij ook nog vrijheid gekregen en zijn perfecte moord kunnen voorbereiden en over nadenken. Dan faalt het Nederlands rechtsysteem toch wel heel hard. Anne was op de verkeerde plek op het verkeerde moment.
Ook werd gezegd dat hij dit trucje weer kon proberen. Ik hoop van harte dat hij niet eens meer in aanmerking komt voor behandeling of wat dan ook. Opsluiten de rest van zijn leven.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Okt 2017 17:48

Re: Vermiste Anne Faber

Voor TBS heb je in principe (uitzonderingen daargelaten - dat zou wel anders mogen zijn, m.i. pleeg je sommige delicten niet zonder ernstige psychische problematiek en mag je het best aannemen ) psychiatrische problematiek nodig. Dat is een beetje het idee van TBS. En als iemand niet mee wil werken aan psychologisch onderzoek - wat je ook moeilijk af kunt dwingen en wat weinig zin heeft - dan kun je dat fus niet vaststellen en wat moet je dan?
<<

Anoniem231

Bericht 12 Okt 2017 17:52

Re: Vermiste Anne Faber

In het begin was ik er niet zo veel mee bezig maar dit werd alleen maar meer. Ik liep net naar huis en zag dat er om 6 uur een persconferentie was. Ik kreeg spontaan kippenvel. Ze is in mijn gedachten gekomen en komt er niet meer uit.
Fijn dat familie en vrienden duidelijkheid hebben gekregen maar helaas niet het nieuws wat ik hun gegund had.
Ik vind het zo verschrikkelijk! Mijn man heeft ook al verschillende opmerkingen gemaakt dat het zo erg is.
Ze was gewoon net als ons, ze had gewoon een vriendin of zus kunnen zijn, een medeforummer.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 12 Okt 2017 17:54

Re: Vermiste Anne Faber

Ik las net dat ze vanochtend al gevonden is. Ze hebben natuurlijk de hele dag onderzoek gedaan.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Okt 2017 18:04

Re: Vermiste Anne Faber

Zo verdrietig en eng... Brrr. Dat arme meisje, wat zal ze moeten hebben doorstaan :(
Gelukkig is ze nu wel gevonden. Denk dat het nog erger is dat je niet weet waar ze is en je geen waardig afscheid kan nemen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 12 Okt 2017 18:10

Re: Vermiste Anne Faber

Enorm verdrietig en afschuwelijk tegelijkertijd. Dat van Rumag dekt de hele lading inderdaad.
Ik vraag me ook van alles af waar ik normaal nooit over na zou denken. Bijvoorbeeld hoe het voor die mensen moet zijn die vanochtend zijn gaan zoeken. Ze wísten in de nacht waarschijnlijk al wat hen stond te wachten. Te erg voor woorden en gewoon niet voor te stellen. Nog niet te spreken over de ouders, familie en vrienden. Wat een hel wat ze hebben meegemaakt en nog mee gaan maken. De uitslag van het onderzoek moet hartverscheurend zijn. Je kind verliezen is het allerergste wat je kan overkomen volgens mij. Maar dan ook nog verder leven met de wetenschap wat er in haar laatste uren is gebeurd :( .
<<

Anoniem243

Bericht 12 Okt 2017 18:12

Re: Vermiste Anne Faber

Ik hoop zo, tegen beter weten in wel een beetje, dat ze niet veel geleden heeft :(
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 12 Okt 2017 18:12

Re: Vermiste Anne Faber

Ik vind het ook echt ziek trouwens dat ze vanuit de pers/media een helikopter inzetten voor luchtfoto's.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 12 Okt 2017 18:45

Re: Vermiste Anne Faber

Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd en zin om uitgebreid te reageren, maar wil wel aangeven niet te makkelijk te roepen dat het rechtssysteem in Nederland niet werkt omdat deze man vrij was/geen tbs maatregel opgelegd heeft gekregen. Prima als dat je mening is, maar laat die wel gebaseerd zijn op de juiste informatie. Ik lees hier en ook elders op internet genoeg wat niet klopt. Zo kan je bijvoorbeeld tbs niet weigeren. Deze man heeft destijds een onderzoek naar zijn persoonlijkheid geweigerd, dan is het erg lastig een stoornis vast te stellen, iets wat in principe wel nodig is wil de rechter tbs op leggen.
Overigens weet ik natuurlijk ook niet wat er in de kliniek is gebeurd en waarom deze verdachte op vrije voeten was. Maar dat iemand het laatste deel van zijn straf is gericht op terugkeer in de maatschappij is wel normaal en dus niet uitzonderlijk. Neemt niet weg dat er best dingen fout kunnen zijn gegaan. Maar ook dat weten we niet.
Wat betreft de advocaat, die is er om de rechten van de verdachte in acht te houden. Dus niet zozeer om iemand die schuldig is een vrijspraak te bezorgen. Dikke kans ook dat een advocaat een verdachte in een zaak als deze ook gewoon zou adviseren de vindplaats aan te wijzen. Een advocaat werkt natuurlijk ook niet mee aan het vaststellen van de schuld, daar is justitie voor. Neemt niet weg dat een advocaat juist een grote rol heeft om te zorgen dat onze rechtsstaat werkt en het hier geen politie staat wordt.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd met Anne, maar ik ben wel blij dat er nu een einde is gekomen aan de o zekerheid.
<<

Anoniem244

Bericht 12 Okt 2017 18:46

Re: Vermiste Anne Faber

Vreselijk :-( kippenvel.

Arme meid... vreselijk voor de nabestaande!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 12 Okt 2017 18:48

Re: Vermiste Anne Faber

Goede reactie, Luisa!

Arme Anne, wat zal ze bang zijn geweest :(
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 12 Okt 2017 18:50

Re: Vermiste Anne Faber

Vreselijk. :(
Ik hoop zo dat ze er zelf zo min mogelijk van mee heeft gekregen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Okt 2017 19:00

Re: Vermiste Anne Faber

Whatever schreef:Voor TBS heb je in principe (uitzonderingen daargelaten - dat zou wel anders mogen zijn, m.i. pleeg je sommige delicten niet zonder ernstige psychische problematiek en mag je het best aannemen ) psychiatrische problematiek nodig. Dat is een beetje het idee van TBS. En als iemand niet mee wil werken aan psychologisch onderzoek - wat je ook moeilijk af kunt dwingen en wat weinig zin heeft - dan kun je dat fus niet vaststellen en wat moet je dan?


Maar kun je dat soort dingen niet vaststellen op basis van observaties dan, op basis van de misdaad, het motief, het gedrag erna. Iemand die ijskoud dat soort daden pleegt en achteraf beweert er trots op te zijn en blij dat er een droom is uitgekomen, daarvan kan je toch wel vaststellen dat diegene zich niet op een normale manier ontwikkeld heeft?

Als dat niet kan dan zou ik het logisch vinden als het weigeren van onderzoek gewoon een langere straf oplevert. Als het niet krijgen van TBS betekent dat je eerder weer vrij rondloopt dan wil geen enkele crimineel toch TBS? Het zou toch niet moeten mogen dat je daar zelf iets over in te brengen hebt?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Okt 2017 19:02

Re: Vermiste Anne Faber

Susan schreef:
Whatever schreef:Voor TBS heb je in principe (uitzonderingen daargelaten - dat zou wel anders mogen zijn, m.i. pleeg je sommige delicten niet zonder ernstige psychische problematiek en mag je het best aannemen ) psychiatrische problematiek nodig. Dat is een beetje het idee van TBS. En als iemand niet mee wil werken aan psychologisch onderzoek - wat je ook moeilijk af kunt dwingen en wat weinig zin heeft - dan kun je dat fus niet vaststellen en wat moet je dan?


Maar kun je dat soort dingen niet vaststellen op basis van observaties dan, op basis van de misdaad, het motief, het gedrag erna. Iemand die ijskoud dat soort daden pleegt en achteraf beweert er trots op te zijn en blij dat er een droom is uitgekomen, daarvan kan je toch wel vaststellen dat diegene zich niet op een normale manier ontwikkeld heeft?

Als dat niet kan dan zou ik het logisch vinden als het weigeren van onderzoek gewoon een langere straf oplevert. Als het niet krijgen van TBS betekent dat je eerder weer vrij rondloopt dan wil geen enkele crimineel toch TBS? Het zou toch niet moeten mogen dat je daar zelf iets over in te brengen hebt?



Dit ja...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Okt 2017 19:02

Re: Vermiste Anne Faber

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Okt 2017 19:05

Re: Vermiste Anne Faber

Lejow schreef:
Susan schreef:
Whatever schreef:Voor TBS heb je in principe (uitzonderingen daargelaten - dat zou wel anders mogen zijn, m.i. pleeg je sommige delicten niet zonder ernstige psychische problematiek en mag je het best aannemen ) psychiatrische problematiek nodig. Dat is een beetje het idee van TBS. En als iemand niet mee wil werken aan psychologisch onderzoek - wat je ook moeilijk af kunt dwingen en wat weinig zin heeft - dan kun je dat fus niet vaststellen en wat moet je dan?


Maar kun je dat soort dingen niet vaststellen op basis van observaties dan, op basis van de misdaad, het motief, het gedrag erna. Iemand die ijskoud dat soort daden pleegt en achteraf beweert er trots op te zijn en blij dat er een droom is uitgekomen, daarvan kan je toch wel vaststellen dat diegene zich niet op een normale manier ontwikkeld heeft?

Als dat niet kan dan zou ik het logisch vinden als het weigeren van onderzoek gewoon een langere straf oplevert. Als het niet krijgen van TBS betekent dat je eerder weer vrij rondloopt dan wil geen enkele crimineel toch TBS? Het zou toch niet moeten mogen dat je daar zelf iets over in te brengen hebt?



Dit ja...


Maar zo werkt het al. Het is of een langere straf zonder tbs of een kortere straf met tbs. En ik denk dat je met observaties alleen geen psychiatrische diagnoses kunt stellen nee, dat is met samenwerking van de patient/verdachte al moeilijk. Niet normaal is niet genoeg natuurlijk, wat is normaal? Daar hebben we juist die hele dsm en gestandardiseerde vragenlijsten etc voor. Tuurlijk is het niet normaal maar hoe ziek is ziek?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Okt 2017 19:07

Re: Vermiste Anne Faber

Nou dan heeft hij echt wel een bizar korte straf gekregen, als hij mét TBS nog korter had gezeten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers