Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klimaatverandering

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 11:48

Klimaatverandering

Nav topic over orkaan Ophelia.

Maak jij je zorgen over klimaatverandering?

Wat doe jij zelf om bij te dragen aan een beter milieu?

Vind je dat bestuurders van het land, europa, de wereld hier goed mee omgaan?
<<

Anoniem313

Bericht 12 Okt 2017 11:52

Re: Klimaatverandering

Ja, ik denk dat klimaatverandering het grootste probleem van deze tijd is en dat andere problemen zoals voedselzekerheid, migratie en ongelijkheid er door worden veroorzaakt. Ik probeer er op mijn kleine maniertjes rekening mee te houden: stemmen op een partij die zich inzet voor klimaat, weinig eten weggooien, eten met de seizoenen, minder vlees, kleding ook tweedehands kopen en doorgeven enzo. Maar dat is het welbekende verhaal van een druppel en gloeiende plaat. Ik vind dat bestuurders op dit gebied enorm te kort schieten. Trump is uiteraard een malloot maar ook ons gloednieuwe kabinet heeft totaal geen visie hierop, en concentreert zich op koopkracht en onderbuikgevoelens terwijl het echte probleem van deze tijd wordt genegeerd; want te lastig en het scoort niet bij Henk en Ingrid.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Okt 2017 12:02

Re: Klimaatverandering

Maak jij je zorgen over klimaatverandering?
Ja, maar enerzijds is de verandering een natuurlijk proces. We hebben te maken met een natuurlijke cyclus waar niemand aan ontkomt. Anderzijds wordt deze cyclus waarschijnlijk versneld/verergerd door toedoen van de mens.

Wat doe jij zelf om bij te dragen aan een beter milieu?
Afval scheiden. Weinig met het vliegtuig gaan. Spaarlampen. Elektrisch koken ipv op gas. Zuinig doen met de energie. Binnenkort zonnepanelen. Stemmen op een partij die groen denkt. Mensen bewust maken dmv discussie.

Vind je dat bestuurders van het land, europa, de wereld hier goed mee omgaan?
Het wordt steeds beter. Helaas is Trump een voorbeeld van een grote plaat voor de kop hebben. Onze eigen regering is momenteel ook hopeloos op dit gebied.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 12:18

Re: Klimaatverandering

Exogenesis schreef:Maak jij je zorgen over klimaatverandering?
Ja, maar enerzijds is de verandering een natuurlijk proces. We hebben te maken met een natuurlijke cyclus waar niemand aan ontkomt. Anderzijds wordt deze cyclus waarschijnlijk versneld/verergerd door toedoen van de mens.
.


Zo sta ik er ook in.
Wat ik zelf probeer te doen is consuminderen (ja vreselijk woord). Bewust nadenken of ik spullen of producten echt nodig heb en niet zomaar vervangen als ik ergens op uitgekeken ben. Ook nog goed voor de portemonnee :smile:
Ik moet toegeven dat ik dat ook doe omdat ik minder materialistisch wil zijn, dus in hoeverre ik het alleen om het klimaat doe..
En ondanks dat vliegen erg milieubelastend is, zal ik om het klimaat geen vlucht minder boeken.

Trump is natuurlijk een stuitend voorbeeld van hoe we er NIET mee om moeten gaan, maar toch denk ik dat ook andere landen of organisaties het tij niet gaan keren. En dat alle maatregelen die eventueel doorgevoerd gaan toch niet ver genoeg van en ook een druppel op een gloeiende plaat zijn. Ik ben hier dus een beetje cynisch in.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2017 12:19

Re: Klimaatverandering

Maak jij je zorgen over klimaatverandering?
Deels, ik ben wel van mening dat we tussen twee ijstijden zitten en dat we nu in de fase van opwarming zitten. Ik denk net als Exo dat de mens dit proces wel versneld. Van wat we van de wetenschap mogen geloven over de vorige ijstijden, dan zijn deze ook vooraf gepaard met grote temperatuurverschillen. Ik kwam laatst een bericht tegen eerste mensen Afrika hadden verlangen als gevolg van het sterk afkoelen van het klimaat. Je hebt het dan wel over 55.000 tot 75.000 jaar geleden.

Wat doe jij zelf om bij te dragen aan een beter milieu?
Ik heb een stroomaanbieder van groen stroom en regionale stroom. Verder probeer ik mijn afval zo goed mogelijk te scheiden. Ik heb nu geen auto meer, maar toen ik deze wel had pakte ik toch nog zoveel mogelijk de fiets voor boodschappen of ik combineerde het boodschappen doen door gelijk vanuit mijn werk de grote boodschappen te doen. Zodat ik er niet extra voor hoefde te rijden. Qua apparatuur probeer ik zoveel mogelijk energie zuinige apparatuur te kopen als ik het moet vervangen.
Verder koop ik zoveel mogelijk seizoensproducten en kijk ik of een product veel vlieg uren heeft gehad of niet.

Vind je dat bestuurders van het land, europa, de wereld hier goed mee omgaan?
Ze hebben goede idee, maar ik denk wel dat ze er veel meer kunnen doen. Vooral op het gebied van bewustwording bij de medemens is denk ik nog een hoop te halen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Geel

Bericht 12 Okt 2017 12:26

Re: Klimaatverandering

Ik maak me absoluut zorgen en ik denk dat dit een van de grootste problemen is van deze eeuw, net wat Caulfield zegt.

Wel vind ik het lastig om zelf bij te dragen aan een beter milieu. Wat ik doe: bijna nooit vliegen, mijn laatste vlucht was drie jaar geleden, vaak de fiets pakken, de helft van de week geen vlees eten en anders biologische/faire producten kiezen (hoewel dat klimaatverandering niet echt aanpakt natuurlijk, maar het is iig beter dan niet), spaarlampen, stemmen op een groene partij, afval scheiden en goed letten op ons energieverbruik. Maar ik weet heel veel gebieden waarop het beter zou kunnen: groene stroom, zonnepanelen, nog minder vlees eten, ons huis beter isoleren, meer met ov ipv auto etc.

Ik vind het hoopvol dat kiezers tijdens de laatste verkiezingen duidelijk hebben aangegeven dat klimaatverandering hoog hun agenda staat. Politici pikken het ook wel aardig op, maar lang niet snel genoeg naar mijn zin. Wat ik ook wel snap, want er zijn zoveel belangen die 'lijden' onder milieumaatregelen, zoals boeren bijv. Maar ja, uiteindelijk profiteren zij toch ook alleen maar van die maatregelen, want het is ook hún aarde lijkt me.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 12:29

Re: Klimaatverandering

Geel schreef:. Wat ik ook wel snap, want er zijn zoveel belangen die 'lijden' onder milieumaatregelen, zoals boeren bijv. Maar ja, uiteindelijk profiteren zij toch ook alleen maar van die maatregelen, want het is ook hún aarde lijkt me.


Ja, zeg dit even tegen het CDA aub :laughcry:

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers