Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Okt 2017 10:27

Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Ik lees net op nu.nl dat een slachtoffer van de schietpartij in Las Vegas (onder anderen) de organisatie van het festival aanklaagt. Zij vindt dat er niet snel genoeg gehandeld is en dat het festival niet voldoende heeft gedaan om de veiligheid van de festivalgangers te waarborgen:

Paige Gasper, een slachtoffer van de schietpartij in Las Vegas klaagt het festival, hotel en de producent van bump stocks aan. Met een bump stocks werkt een wapen hetzelfde als een automatisch geweer. De vrouw vindt dat er slecht is gehandeld tijdens de schietpartij op 1 oktober.

Wat vinden jullie hiervan? Geven jullie haar gelijk?

♥♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Okt 2017 10:30

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Natuurlijk niet. Wat hadden ze kunnen doen.
Die vent zat in een hotel.
En al was die vent lopend het festival terein opgekomen is het nog moeilijk om iemand met een automatisch wapen neer te schieten als die op jou afkomt. (Dan ga ik er vanuit de de beveiliging daar gewapend rondloopt)

Amerika moet naar hun wapenbeleid kijken. Daarvoor moet ze de staat aanklagen.
Die fabrikant van die bump stocks aanklagen snap ik wel. Maar dr staat heeft die dingen al verboden hoorde ik laatst op radio 2
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Geel

Bericht 12 Okt 2017 10:32

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

In Amerika zou ik dat ook doen. Aanklagen is daar een ander verhaal dan hier, geloof ik.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Okt 2017 10:36

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Elliot schreef:Ik lees net op nu.nl dat een slachtoffer van de schietpartij in Las Vegas (onder anderen) de organisatie van het festival aanklaagt. Zij vindt dat er niet snel genoeg gehandeld is en dat het festival niet voldoende heeft gedaan om de veiligheid van de festivalgangers te waarborgen:

Paige Gasper, een slachtoffer van de schietpartij in Las Vegas klaagt het festival, hotel en de producent van bump stocks aan. Met een bump stocks werkt een wapen hetzelfde als een automatisch geweer. De vrouw vindt dat er slecht is gehandeld tijdens de schietpartij op 1 oktober.

Wat vinden jullie hiervan? Geven jullie haar gelijk?


Daar kan ik me geen mening over vormen, daarvoor weet ik er veel te weinig van. Wat is de argumentatie?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2017 10:37

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Het is voor mij idee de Amerikaanse mentaliteit. Aanklagen omdat het kan. Proberen er iets uit te halen.

Er zal inderdaad meer gekeken moeten worden naar de wapenwet. Het probleem is vooral dat iedere staat weer andere regels heeft en dat de democraten en de republikeinen hierover lijnrecht tegen over elkaar staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem278

Bericht 12 Okt 2017 10:41

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Ik zag haar verklaring op een fragment voorbij komen, waarin ze zegt waarom ze deze aanklachten heeft neergelegd. Of ik geloof dat ze er geen geld aan over wil houden weet ik niet, maar ik vind de discussie op gang brengen en houden, plus het thema 'veiligheid op festivals' ter sprake brengen, in de huidige situatie eigenlijk niet zo vreemd.

Ik denk niet eens dat dit drama voorkomen had kunnen worden, of dergelijke vreselijkheden in de toekomst, maar ik ben wel voorstander van alle factoren die wel beïnvloedbaar zouden kunnen zijn in kaart brengen. En dat zijn zowel de wapenwet, als randvoorwaarden, als veiligheid op grote evenementen.
<<

Geel

Bericht 12 Okt 2017 10:48

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Ja goeie, Quizzle.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Okt 2017 10:49

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Caulfield schreef:
Elliot schreef:Ik lees net op nu.nl dat een slachtoffer van de schietpartij in Las Vegas (onder anderen) de organisatie van het festival aanklaagt. Zij vindt dat er niet snel genoeg gehandeld is en dat het festival niet voldoende heeft gedaan om de veiligheid van de festivalgangers te waarborgen:

Paige Gasper, een slachtoffer van de schietpartij in Las Vegas klaagt het festival, hotel en de producent van bump stocks aan. Met een bump stocks werkt een wapen hetzelfde als een automatisch geweer. De vrouw vindt dat er slecht is gehandeld tijdens de schietpartij op 1 oktober.

Wat vinden jullie hiervan? Geven jullie haar gelijk?


Daar kan ik me geen mening over vormen, daarvoor weet ik er veel te weinig van. Wat is de argumentatie?

Ik weet alleen de informatie die ik je heb gegeven in de openingspost, er staat wel een filmpje bij maar die kan ik nu niet kijken. Ik vind het daarom ook lastig om er een mening over te vormen, in eerste instantie dacht ik direct dat het hier om een op geld beluste persoon zou gaan, maar ik kan me wel vinden in de reactie van Quizzle, dat het goed is om de discussie op gang te brengen omdat het zou kunnen zijn dat er hier nog winst te behalen valt, maar ik weet niet of ik zelf deze manier had gekozen om dit onderwerp ter sprake te brengen.

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 12 Okt 2017 10:53

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Ik ben het met jou eens, Elliot, over de manier van het ter sprake brengen. Dat zou ik hier ook niet doen, maar in de VS, en zéker in de VS in het Trump tijdperk, weet ik ook niet goed of er een andere manier is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Okt 2017 10:54

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Daar heb je ook zeker een punt Q!

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 12 Okt 2017 10:56

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Wat saai zijn wij op deze manier, Elliot. Zo komen er nooit meer reacties en minder stilte, als we het allemaal met elkaar eens gaan zijn.
Hè, waarom ben ik ook zo braaf? In plaats van dat ik hier nu een aubade aan de uzi neerplemp. :nopompom:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 11:34

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Niet snel genoeg gehandeld? Ik las in een tijdlijn dat de politie deze man in 5 minuten heeft uitgeschakeld. :wtf:
Ik vond het vooral bizar dat de man in de 5 minuten zo veel slachtoffers heeft kunnen maken.
<<

Anoniem278

Bericht 12 Okt 2017 11:36

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Joey schreef:Niet snel genoeg gehandeld? Ik las in een tijdlijn dat de politie deze man in 5 minuten heeft uitgeschakeld. :wtf:
Ik vond het vooral bizar dat de man in de 5 minuten zo veel slachtoffers heeft kunnen maken.

Maar dat klopt toch niet? Hij heeft zelfmoord gepleegd toch?

https://www.nu.nl/buitenland/4957097/sc ... redirect=1

(en het duurde ook geen vijf minuten)
<<

Anoniem315

Bericht 12 Okt 2017 11:38

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Het klinkt natuurlijk belachelijk, maar de achterliggende gedachte van het aan de kaak stellen van de veiligheid op dit soort festivals is nooit verkeerd en misschien is dit wel de enige manier om het onder de aandacht te brengen. Die wapenwet wordt, denk ik, nooit veranderd.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Okt 2017 11:40

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Joey schreef:Niet snel genoeg gehandeld? Ik las in een tijdlijn dat de politie deze man in 5 minuten heeft uitgeschakeld. :wtf:
Ik vond het vooral bizar dat de man in de 5 minuten zo veel slachtoffers heeft kunnen maken.


Ze klaagt de politie ook niet aan, toch? Het hotel en het festival.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 11:44

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Caulfield schreef:
Joey schreef:Niet snel genoeg gehandeld? Ik las in een tijdlijn dat de politie deze man in 5 minuten heeft uitgeschakeld. :wtf:
Ik vond het vooral bizar dat de man in de 5 minuten zo veel slachtoffers heeft kunnen maken.


Ze klaagt de politie ook niet aan, toch? Het hotel en het festival.


Ja, ok. Maar ik denk dat dat die reageren door politie in te schakelen? Of bedoelt ze met hulp aan slachtoffers?
En ik kan weinig zeggen over de veiligheid van het festival, maar ik denk dan, als politie zo snel paraat is, dan is dat iig 'goed' gegaan in het waarborgen van de veiligheid. Maar misschien moet ik het handelen van de politie en hotel/festival idd los van elkaar zien..
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Okt 2017 12:29

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Quizzle schreef:
Joey schreef:Niet snel genoeg gehandeld? Ik las in een tijdlijn dat de politie deze man in 5 minuten heeft uitgeschakeld. :wtf:
Ik vond het vooral bizar dat de man in de 5 minuten zo veel slachtoffers heeft kunnen maken.

Maar dat klopt toch niet? Hij heeft zelfmoord gepleegd toch?

https://www.nu.nl/buitenland/4957097/sc ... redirect=1

(en het duurde ook geen vijf minuten)


Omdat de politie aan de deur stond heeft hij zelfmoord gepleegd.


En zoveel slachtoffers met een automatisch wapen is niet moeilijk.
Hij had er een stuk of 18 liggen. Ik weet niet hoeveel patroonhouders hij had en of hij überhaupt heeft bijgeladen. Maar uitgaand van 30 kogels per houder ga je snel met zoveel wapens. En bijladen is zo gedaan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 12:42

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Raven schreef:
Quizzle schreef:
Joey schreef:Niet snel genoeg gehandeld? Ik las in een tijdlijn dat de politie deze man in 5 minuten heeft uitgeschakeld. :wtf:
Ik vond het vooral bizar dat de man in de 5 minuten zo veel slachtoffers heeft kunnen maken.

Maar dat klopt toch niet? Hij heeft zelfmoord gepleegd toch?

https://www.nu.nl/buitenland/4957097/sc ... redirect=1

(en het duurde ook geen vijf minuten)


Omdat de politie aan de deur stond heeft hij zelfmoord gepleegd.


En zoveel slachtoffers met een automatisch wapen is niet moeilijk.
Hij had er een stuk of 18 liggen. Ik weet niet hoeveel patroonhouders hij had en of hij überhaupt heeft bijgeladen. Maar uitgaand van 30 kogels per houder ga je snel met zoveel wapens. En bijladen is zo gedaan.


Uh ja dat zeg ik verkeerd. Hij heeft zichzelf uitgeschakeld, maar inderdaad omdat de politie voor de deur stond.
En dat van die 5 minuten kan ik nu ook niet meer terugvinden :eyes: In jouw artikel staat 11 minuten. Vind ik persoonlijk nog steeds snel.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Okt 2017 20:00

Re: Vrouw klaagt organisatie festival Las Vegas aan

Wat. Een. Onzin.
Het enige dat ik logisch vind, is dat ze het bedrijf aan wil klagen dat die bump stock maakt. Sowieso moeten die idioten eens af van hun rare wapenwet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers