Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rondreis Cuba

<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 22 Aug 2017 15:32

Rondreis Cuba

In december ben ik van plan om voor een paar weken naar Cuba te gaan. Lekker kerst en O&N in bikini vieren. Dat heb ik wel verdiend vind ik zelf ;) Lijkt me echt fantastisch! Het plan is om daar een rondreis te maken. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik alleen. Op zich zie ik het niet zitten om alles helemaal zelf te moeten regelen, dus aanhaken bij een groepsreis leek mij wel ideaal. Iemand ervaring met zo'n groepsreis? Welke organisatie is aan te raden? Verdere tips wat betreft Cuba zijn ook welkom. Het lijkt mij echt een heel bijzonder mooi land.
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 22 Aug 2017 19:17

Re: Rondreis Cuba

Ik ben met Mambo geweest paar jaar terug, speciaal gericht op bepaalde leeftijdsgroepen is dat. Was allemaal niet heel luxe hotels enzo, maar wel prima. En verder goed geregeld ook. Ik vond Cuba echt fantastisch, wil er nog wel eens naar terug!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 22 Aug 2017 19:24

Re: Rondreis Cuba

Mijn vriend en ik zijn vandaag teruggekeerd van een groepsreis. Wij hebben de reis gemaakt met Fox (naar Maleisië) en het is ons goed bevallen: prima accommodaties, leuke (mogelijkheden tot) excursies maar ook veel vrije tijd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem249

Bericht 22 Aug 2017 20:20

Re: Rondreis Cuba

Ik heb alleen door Cuba gereisd en vond het super goed te doen. Je hebt toeristen bussen die van plaats naar plaats gaan en ik heb alleen maar homestays gedaan wat echt ontzettend leuk is.
Mijn schema: Havana - Vinales - Pinar del Rio - Cienfuegos - Trinidad - Santa Clara - Varadero.

Het enige wat ik niet de moeite waard vond was Varadero.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Aug 2017 21:32

Re: Rondreis Cuba

Ik heb een groepsreis met Djoser gemaakt en dat was fantastisch. Wij hadden Hanneke (Joanna) als reisleidster en zij wist heel veel te vertellen en laten zien omdat haar man/vriend van Cuba komt. Verder is ze een hele leuke, lieve en spontane vrouw. Dus als je met Djoser gaat zou ik er proberen achter te komen of zij de groep guide. Ik vond de groepsreis echt ideaal omdat je overal heen gebracht wordt en je alle belangrijke dingen te zien krijgt.
Varadero vond ik verschrikkelijk. De stranden waren wel aardig (maar Curaçao is mooier) en verder lijkt het in niks op de rest van Cuba, wat echt prachtig is.
Het land is veilig genoeg om alleen te reizen, er is weinig criminaliteit en de mensen zijn er erg vriendelijk en behulpzaam. Maar persoonlijk zou ik toch kiezen voor een groepsreis omdat je dan ook wat aanspraak van mensen hebt en het gemak van de georganiseerde reis.
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 23 Aug 2017 11:49

Re: Rondreis Cuba

Bedankt voor jullie reacties!! Fox en Djoser heb ik wel meer over gehoord. Mambo ga ik ook even bekijken Dragonfly! Luxe is voor mij niet belangrijk. Als het maar enigszins schoon is haha! Djoser heb ik jaren terug zelf een reis mee gemaakt en dat beviel erg goed. Leuk om te horen dat jij ook zulke goede ervaringen met hen hebt Prosecco! Ik had inderdaad al begrepen dat het op zich gewoon veilig is alleen te reizen, maar wat jij ook zegt, het gemak van een georganiseerde reis spreekt me wel aan. En zeker als er dan een reisleider is die zoveel weet te vertellen. Ik word er helemaal enthousiast van!! Heb jij de reis van 14 of van 20 dagen gemaakt?
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2017 12:10

Re: Rondreis Cuba

Ik was 20 dagen en heb mij ook echt elke dag vermaakt (behalve in Varadero, maar je kunt er eventueel ook voor liezen om naar Havana te gaan ipv Varadero, alleen komen er dan wat extra kosten bij)
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 05 Okt 2017 16:26

Re: Rondreis Cuba

En intussen heb ik geboekt! Half december ga ik voor 20 dagen naar Cuba :cheering: Super veel zin in! Ik kijk er echt naar uit. Vond het wel even spannend met die orkanen en het land is ook wel aangedaan begreep ik, maar het negatieve reisadvies is inmiddels ingetrokken. Ik ga naar Havana, Pinar del Rio, Cienfuegos, Trinidad, Camagüey, Sierra Maestra, Santiago de Cuba, Guardalavaca en Santa Clara. Mooi het hele land rond!

Ik begreep trouwens dat je daar niet of nauwelijks kan pinnen. Klopt dat? En een creditcard? Wat is handig? Ik vind het nogal wat om heel veel cash mee te nemen. Of is dat de enige optie? En hoeveel namen jullie dan mee? Ik vind dat echt lastig inschatten.
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Anoniem249

Bericht 05 Okt 2017 16:46

Re: Rondreis Cuba

Je hebt in grote steden banken, waar je geld kan opnemen met je paspoort en bankpas. Wij hebben in Havana geld opgenomen en het op verschillende plekken bewaard. Dit was wel zo'n 7 (?) jaar geleden, dus wellicht hebben ze inmiddels op meerdere plekken banken. Verder is Cuba een veilig land, dus ik zou me er niet te druk om maken.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Okt 2017 16:48

Re: Rondreis Cuba

Je kunt trouwens alleen CUC opnemen, het toeristen betaalmiddel. Later in de reis hebben wij wat cuc omgeruild (op straat) voor peso, zodat we ook niet toeristische dingen konden doen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Okt 2017 18:26

Re: Rondreis Cuba

Ik was er ook alweer een jaar of 5 geleden en toen was geld wisselen inderdaad de enige optie. Geen idee meer hoeveel ik toen omgewisseld heb, denk een paar honderd euro? Maar hotels etc. werden betaald door reisorganisatie.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Okt 2017 19:23

Re: Rondreis Cuba

Je kunt er in de grote plaatsen geld opnenen bij de bank, met je paspoort en bankpas. Alleen hebben de banken niet hele ruime openingstijden en kan het geld ook op zijn. Ik geloof dat wij 500 euro pp mee hadden genomen en later bij de bank ook nog wat hadden gehaald. Op het vliegveld kun je overgehouden geld ook weer terug wisselen, maar ook dat kan op zijn (hier spreek ik uit ervaring). Maar wat ook al is gezegd, het is er heel veilig dus ik zou me er niet te druk om maken. In hotels gewoon in de kluis leggen en verder verspreiden over je bagage.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Okt 2017 22:00

Re: Rondreis Cuba

Ik ben vorig jaar in Cuba geweest. Ook toen echt net na een orkaan. Voor tips moet je echt eens kijken op travelcreaterepeat.nl super handige tips en updates over Cuba nu.

En ja, zeker veel geld meenemen en veel geld wisselen. Wij zijn 1dag heel de dag bezig geweest om een bank te zoeken, en bijna alles was dicht. En daarna 4 uur in de rij gestaan om geld te wisselen:S
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 06 Okt 2017 05:50

Re: Rondreis Cuba

Bedankt voor jullie tips! Ik ga die website even bekijken Tabbie :)
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Anoniem222

Bericht 06 Okt 2017 08:47

Re: Rondreis Cuba

Oh ik vond het juist heel goed te doen, pinnen. Je hebt in de grote steden pinautomaten waar je kunt pinnen met je creditcard. Dus ik had gewoon geld op mijn creditcard gestort zodat die in de plus stond en daar mee gepind. Volgens mij een keer of 3. Dus wel redelijk grote bedragen steeds. In ieder geval in Vinales en Trinidad, ik weet niet meer waar we nog meer gepind hadden.

Super leuk, heel veel plezier!
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 11 Okt 2017 08:21

Re: Rondreis Cuba

Ooooh die website is echt geweldig Tabbie! Zoveel informatie en allemaal leuke tips. Thanks!!

Dank je wel Harrison! Ik heb er echt super veel zin in. Helemaal nu ik me nog wat meer in het land aan het verdiepen ben. Lijkt me echt zo gaaf! Ik ga in ieder geval nog wel even een creditcard regelen. Die heb ik nu niet. Sowieso wel handig om te hebben. En verder neem ik gewoon cash mee. Komt vast helemaal goed!
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Anoniem222

Bericht 11 Okt 2017 08:52

Re: Rondreis Cuba

Als je nog een creditcard moet aanschaffen dan zou ik zeker een Visa doen in dit geval. Onze mastercard werkte niet overal en de Visa wel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Okt 2017 19:50

Re: Rondreis Cuba

Graag gedaan!
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 25 Okt 2017 12:17

Re: Rondreis Cuba

Harrison schreef:Als je nog een creditcard moet aanschaffen dan zou ik zeker een Visa doen in dit geval. Onze mastercard werkte niet overal en de Visa wel.


Goed om te weten! Dank :)
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Anoniem249

Bericht 25 Okt 2017 18:06

Re: Rondreis Cuba

Dat is inderdaad in meerdere landen zo. Ik heb een Mastercard en m'n vriend een visum. Daarnaast hebben we een pinpas uit een ander land + twee pinpassen uit Nederland, dus we hebben nog nooit zonder geld gestaan maar de keren dat mijn Nederlandse pinpas + creditcard niet werkte kwamen we wel Nederlanders tegen die flink in de stress zaten.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron