Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Hoe laat kom jij aan op de afspraak?

Te vroeg
37
60%
Precies optijd
16
26%
Te laat
9
15%
 
Aantal stemmen : 62
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Okt 2017 12:07

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Elska schreef:Wat veel mensen die aangeven te vroeg te zijn. Doen jullie dat ook met afspraken bij familie/vrienden thuis?
Ik vind het echt niet prettig als mensen veel te vroeg voor de deur staan. Spreek meestal een vanaf tijd af om dat te voorkomen. Zo vervelend om nog niet klaar te zijn als de deurbel gaat, of uit voorzorg alles op tijd klaar hebben maar dan duurt het wachten weer zo lang.

Bij dingen zoals een huisarts afspraak ben ik natuurlijk wel eerder dan afgesproken aanwezig.


Ik ben dus vaak (te) vroeg en spreek ook een 'vanaf' of 'tussen' tijd af, of app als ik wegga. Want idd, vind t zelf ook vervelend als mensen komen als ik nog niet klaar ben.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Okt 2017 12:26

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

@Elska wat betreft te vroeg bij vrienden. Daar bel ik hoogu i.t.t. 5 minuten van te voren aan. Heus niet een kwartier te vroeg maar ik heb nog altijd liever dat mensen hier veel eerder dan afgesproken zijn dan dat ik moet wachten.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem301

Bericht 11 Okt 2017 13:09

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ook zo'n verschil met verjaardagen tussen mijn familie en die van hem. Ik ben een vanaf-tijd gewend. Dus bijvoorbeeld vanaf 15.00 uur, dus je kunt prima om 15.30 of nog later komen. Zijn familie is er dan dus om 14.30 al of eerder. Hoewel ik de laatste jaren echt aangeef dat ik echt liever niet wil dat ze eerder komen, want dan ben ik nog met van alles bezig, dus dat gaat wel ietsje beter. En dat ik zeg dat het vanáf is, dus dat ze echt niet stipt die tijd hoeven aan te bellen.

Als wij bij zijn moeder gaan eten, of met de familie uit eten gaan en we hebben 18.00 uur afgesproken en we komen om 18.10, dan als het bij zijn moeder thuis is, hebben ze het voorgerecht al opgegeten en wachten ze dus niet op ons (gezellig ook, alles binnen 10 minuten naar binnen gewerkt) of als we in een restaurant hebben afgesproken dan hebben zij het voorgerecht al besteld en wachten ze ook niet even tot we er zijn. Vind ik zo onaardig en ongezellig en ongemakkelijk vooral. Ik kan me daar echt niet in verplaatsen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2017 13:21

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Najaa ik vind dat ook gek Carrie! Ik moet zeggen, mijn tante komt ook vaak stipt om 14.00 uur als ik een verjaardag bijvoorbeeld vanaf die tijd vier. Gelukkig is de rest van de familie niet zo stipt, ik zeg niet voor niets vanaf.
Dat ze al bestellen in een restaurant vind ik echt onbegrijpelijk. Alleen als jullie dat weten, dat zij zo stipt zijn, dan is het misschien wel handiger om te zorgen dat je er dus zelf ook op tijd bent?

♥♥
<<

Anoniem284

Bericht 11 Okt 2017 13:32

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Informele afspraken ben ik meestal te laat. Voel me dan ook altijd opgejaagd en zit te stressen omdat ik het vervelend vind, maar het gebeurt toch geregeld. Timemanagementdingetje denk ik. Formele afspraken ben ik meestal wat te vroeg. Dan lukt het dus wel ;).

@Carrie, mijn schoonouders zijn ook zo stipt met het eten. Laatst kwamen we 's avonds helpen in hun nieuwe huis en eerst daar eten, maar moesten uit het werk komen en de hond nog ophalen thuis. Dus dan zeg ik dat we er rond 18.00 uur zijn. Als we er dan om 18.05 uur nog niet zijn, worden we al gebeld. Ze wilden eten gaan halen, maar gaan nu alvast voor zichzelf halen en dan moesten wij later maar halen rond 19.00 uur samen met mijn zwager die ook later was. Zo lomp! Wacht dan nog eventjes en bedenk dat wij ook aan het stressen zijn uit het werk. Bleek later dat mijn schoonvader op tijd weg moest, dus op tijd moest eten, maar toch.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Okt 2017 14:16

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Elliot schreef:Najaa ik vind dat ook gek Carrie! Ik moet zeggen, mijn tante komt ook vaak stipt om 14.00 uur als ik een verjaardag bijvoorbeeld vanaf die tijd vier. Gelukkig is de rest van de familie niet zo stipt, ik zeg niet voor niets vanaf.
Dat ze al bestellen in een restaurant vind ik echt onbegrijpelijk. Alleen als jullie dat weten, dat zij zo stipt zijn, dan is het misschien wel handiger om te zorgen dat je er dus zelf ook op tijd bent?

Ja, misschien wel handiger inderdaad maar ik word er ook heel recalcitrant van, doe ff normaal zeg (zij he, niet jij) Of inderdaad dat zijn broer al appt na 3 minuten, vreselijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2017 14:17

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ja snap ik ook wel, zou ik ook hebben hoor!

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 11 Okt 2017 14:17

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Gympie schreef:Informele afspraken ben ik meestal te laat. Voel me dan ook altijd opgejaagd en zit te stressen omdat ik het vervelend vind, maar het gebeurt toch geregeld. Timemanagementdingetje denk ik. Formele afspraken ben ik meestal wat te vroeg. Dan lukt het dus wel ;).

@Carrie, mijn schoonouders zijn ook zo stipt met het eten. Laatst kwamen we 's avonds helpen in hun nieuwe huis en eerst daar eten, maar moesten uit het werk komen en de hond nog ophalen thuis. Dus dan zeg ik dat we er rond 18.00 uur zijn. Als we er dan om 18.05 uur nog niet zijn, worden we al gebeld. Ze wilden eten gaan halen, maar gaan nu alvast voor zichzelf halen en dan moesten wij later maar halen rond 19.00 uur samen met mijn zwager die ook later was. Zo lomp! Wacht dan nog eventjes en bedenk dat wij ook aan het stressen zijn uit het werk. Bleek later dat mijn schoonvader op tijd weg moest, dus op tijd moest eten, maar toch.
Ze hadden ook aan de telefoon kunnen vragen wat ze voor jullie konden halen!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2017 14:29

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Elska schreef:Wat veel mensen die aangeven te vroeg te zijn. Doen jullie dat ook met afspraken bij familie/vrienden thuis?
Ik vind het echt niet prettig als mensen veel te vroeg voor de deur staan. Spreek meestal een vanaf tijd af om dat te voorkomen. Zo vervelend om nog niet klaar te zijn als de deurbel gaat, of uit voorzorg alles op tijd klaar hebben maar dan duurt het wachten weer zo lang.

Bij dingen zoals een huisarts afspraak ben ik natuurlijk wel eerder dan afgesproken aanwezig.

Bij afspraken wel (als in; ik haal je 20:00 op). Bij een verjaardag of gewoon op de koffie gaan niet, dat is gewoon een vanaf tijd of 'we komen rond 16:00 uur' en dan zijn we meestal gewoon later.

Mijn vader was dus wel iemand die op een verjaardag vanaf 15:30, om 15:10 bij de jarige voor de deur stond en toen ik nog thuis woonde (en dus met hun mee moest) zaten we altijd minstens een half uur alleen bij de jarige in huis. :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2017 14:31

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik heb dat trouwens wel moeten leren hoor, een vanaf tijd.

Voorheen als een verjaardag begon om 15:00, dan zorgde ik er dat ik er dan om 15:00 ook was. Dus dan ben je toch vaak wel een paar minuten eerder. Door m'n vriend heb ik dat wat los kunnen laten.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 11 Okt 2017 14:35

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Femm schreef:@Elska wat betreft te vroeg bij vrienden. Daar bel ik hoogu i.t.t. 5 minuten van te voren aan. Heus niet een kwartier te vroeg maar ik heb nog altijd liever dat mensen hier veel eerder dan afgesproken zijn dan dat ik moet wachten.

5minuten is voor mij wel acceptabel hoor maar geen kwartier of zelfs een half uur te vroeg. als dat altijd het geval is dan zou ik een half uur voor de afgesproken tijd al klaar zitten waardoor ik juist veel langer zit te wachten dan op iemand die 10min na de afgesproken tijd komt.
Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Okt 2017 15:48

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben vaker te laat dan te vroeg. Vooral op mijn werk kom ik echt altijd te laat (tussen de 5 en 10 minuten). Mijn collega's zeggen dat ook altijd. 'Oh, Frankie (haha, had mijn eigen naam getypt :laughcry: ) die komt zo nog wel'. Ik heb wel echt een starttijd, dus beter zoek ik een baan waarbij ik flexibel mag binnenwandelen haha.

Bij het afspreken met vrienden ben ik steeds vaker op tijd (hiep hoi haha). Het liep echt de spuigaten uit en nu ik wat meer tijd neem voordat ik ga voor dingen die ik nog wil doen, ben ik vrij vaak op tijd. Ik sta dan gewoon eerder op. Probleem opgelost.

Ik ben alleen te vroeg bij hele belangrijke afspraken zoals sollicitatiegesprekken (dan calculeer ik altijd teveel reistijd in).
Laatst gewijzigd door Frankie op 11 Okt 2017 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Okt 2017 16:13

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Misschien kan jij het me uitleggen Frankie, want ik heb me dit vaker afgevraagd. Als je standaard 5-10 min te laat bent, kun je dan niet gewoon 10min eerder weggaan om op tijd te zijn? Zo werkt het blijkbaar niet, maar ik snap het niet.
Overigens ben ik heel erg voor flexibele werktijden en dat je dus niet op zulke dingen aangekeken wordt.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Okt 2017 16:33

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ja, dat weet ik dus niet. Ik weet dat ik eerder weg moet fietsen en ik neem het me bijna elke keer voor maar dan ben ik toch pas weer weg op de tijd die ik altijd weg ga. Als ik mezelf 's ochtends opmaak dan denk ik dat ik nog zeeën van tijd heb en ineens is het dan rennen, vliegen. Ook als ik eerder opsta. Dan gaat mijn hele tempo gewoon omlaag.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Okt 2017 16:49

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Carrie schreef:Ook zo'n verschil met verjaardagen tussen mijn familie en die van hem. Ik ben een vanaf-tijd gewend. Dus bijvoorbeeld vanaf 15.00 uur, dus je kunt prima om 15.30 of nog later komen. Zijn familie is er dan dus om 14.30 al of eerder. Hoewel ik de laatste jaren echt aangeef dat ik echt liever niet wil dat ze eerder komen, want dan ben ik nog met van alles bezig, dus dat gaat wel ietsje beter. En dat ik zeg dat het vanáf is, dus dat ze echt niet stipt die tijd hoeven aan te bellen.

Als wij bij zijn moeder gaan eten, of met de familie uit eten gaan en we hebben 18.00 uur afgesproken en we komen om 18.10, dan als het bij zijn moeder thuis is, hebben ze het voorgerecht al opgegeten en wachten ze dus niet op ons (gezellig ook, alles binnen 10 minuten naar binnen gewerkt) of als we in een restaurant hebben afgesproken dan hebben zij het voorgerecht al besteld en wachten ze ook niet even tot we er zijn. Vind ik zo onaardig en ongezellig en ongemakkelijk vooral. Ik kan me daar echt niet in verplaatsen.


Hoewel ik het niet netjes vind om al te beginnen met eten of zelfs al je eten te bestellen in een restaurant snap ik ook wel dat je schoonouders het waarschijnlijk wat vervelend vinden dat jij wel van hun verwacht dat ze zich aanpassen maar jij dat omgedraaid niet doet. Zij mogen niet te vroeg komen als ze bij jou komen omdat jij dat anders gewend bent en vervelend vindt maar als jij naar hun gaat kom je wel te laat in plaats van wat vroeger of gewoon op tijd te komen.
2010 2012
<<

Anoniem301

Bericht 11 Okt 2017 19:47

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Hm Lexi ik snap opzich je punt maar dan nog. Het is zo niet wie ik ben zeg maar. Vind het heel ongezellig. Sowieso dat gehaaste in een restaurant. Ik bestel altijd eerst gewoon een wijntje en een mandje stokbrood. Of thuis schenk ik eerst een wijntje in met wat hapjes op tafel, beetje kletsen. Het gaat altijd zo snel snel. Vaak staat iedereen om 19.15 ofzo alweer buiten als we bij z’n moeder hebben gegeten en we er rond 18.00 waren. Dat is je punt niet, dat weet ik wel maar je voorgerecht dus al besteld hebben of opgegeten staat voor mij voor zoveel meer dan dat dat komt omdat ik wat later ben. Het zegt zoveel.

Maar feitelijk heb je gelijk ja.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 11 Okt 2017 20:21

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik heb te laat ingevuld maar sinds mijn dochter op school zit zijn we nog nooit te laat geweest en dat is nu al bijna 3 jaar.
Als kind kwam ik vaker te laat dan te vroeg, ook op het voortgezet onderwijs miste ik zeker twee keer per week de bus. Best erg.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Okt 2017 21:04

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ja ik vind het ook echt heel raar wat ze doen hoor Carrie, dat ben ik helemaal met je eens. Het lijkt me dat je uit eten gaat voor de gezelligheid en niet om zo snel mogelijk je eten naar binnen te werken. Ik heb zelf met dat soort dingen ook echt een hekel aan de hele tijd op de klok letten. De enige keer wanneer ik dat doe is als mijn dochter mee is, omdat die echt niet te laat naar bed kan. Maar ik ga echt niet op de klok kijken of het al tijd is om eten te bestellen :laughcry:
2010 2012
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 11 Okt 2017 21:57

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Vind het ook vreselijk, maar ik kom altijd te laat. Iedereen weet dit ook van me, maar baal er zelf ook telkens van. Ik calculeer altijd van tevoren voldoende tijd in, maar chaoot die ik ben, komt er weer van alles tussen en dan ben ik weer te laat. Op het werk ben ik wel altijd op tijd, maar is beetje vast ritme geworden ofzo.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 12 Okt 2017 06:42

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik was altijd te vroeg. Soms probeerde ik gewoon ook eens te laat te komen, maar dan ging ik iets harder rijden en was dan precies op tijd haha. Het zit gewoon niet in me om te laat te komen denk ik. In principe ben ik dus altijd precies op tijd. Op verjaardagen komen we wel altijd als laatste ongeveer. Komt door D zeggen we dan haha.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Thunder