Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2017 08:47

Re: Lentemama's 2018

@JaneDoe - Ja de Etos doos is echt leuk. Mag de Prenatal (Wij) doos en Babydump nu ook ophalen. Zitten beide in Leeuwarden, dus dat wordt even een ritje voor mij. Verder gaat het wel goed. Moet wel iedere ochtend 1 of 2x overgeven (nog steeds) maar ben verder niet meer misselijk. Hoop stiekem dat het overgeven na de 16 weken wel voorbij gaat hoor. Pff!
Tof dat je zo'n wagen hebt kunnen scoren zeg!

Oei Lady wat een schrik met D zeg. Het bloedt dan ook altijd zo erg!
En leuk zeg die newborns, heerlijk! Wij hebben vlak voordat ik ga bevallen 5 newborns op een rij. Onze vrienden krijgen een baby en m'n vriend heeft 4!!! neven die allemaal papa worden in de winter. De laatste keer dat ik een newborn vast had is alweer even geleden en voor m'n vriend zelfs al 4 jaar (was ook z'n eerste keer, dus hij kan mooi even oefenen vooraf).

Oei Pinkel vervelend voor je dochter zeg. Hopelijk is er inderdaad wat vooruitgang voordat de baby er is. Dan komt ook alles weer tegelijk!

Elastiekjes in de broek heb ik nooit gehad. Kreeg m'n rits nooit meer dicht (hoge broeken).
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 11 Okt 2017 10:07

Re: Lentemama's 2018

Ik had vanmorgen al de brief voor de doorverwijzing naar de Orthopeed al in mijn mailbox zitten! Zo fijn dat de fysio die brief meteen gemaakt heeft nog gisteravond! Vanmorgen gelijk ff langs de huisarts gelopen om te checken of ze de brief binnen gekregen hadden, en dat was het geval!
Ik zou eind van de ochtend terug gebeld worden door de huisarts en dat heeft hij zojuist gedaan. Nu wil hij eerst weer zelf kijken hoe ernstig de situatie is voor het doorverwijzen! (krijg echt serieus een punthoofd van die vent!) Eind van de middag kunnen we terecht gelukkig! En ik ga niet eerder weg voordat ik krijg wat ik hebben wil! Ze hebben nu al zo vaak iets stoms gedaan bij mij of mijn dochter dat ik het wel een beetje zat begin te worden!
Helaas kan je hier niet ff overstappen naar een andere huisarts omdat die gewoon een heel stuk verder weg zit en je dan niet ff makkelijk langs de huisarts gaat. Nu hoef ik maar 10 minuutjes te lopen en dan ben ik er! Ach we zullen het wel weer zien vanmiddag! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Okt 2017 11:06

Re: Lentemama's 2018

Pffff net terug van een gesprek met mijn leidinggevende... ze vind het belachelijk dat ik hiervoor al 2 weken thuis ben en nu moet ik weer een paar uurtjes komen werken. Normaal werk ik als verzorgende in de ouderenzorg, nu moet ik 3 uur per dag langskomen om te knutselen met de oudjes en daarna te helpen met de warme maaltijd, bah! Ik voel me zo enorm naar, ik heb hier helemaal de puf niet voor. Maar ze bleef maar doorgaan over "je hebt reïntegratieplicht bladiebladiebla" .... Ik haat freubelen en knutselen en tot nu toe ga ik elke keer over m'n nek van de lucht van warm eten, ik heb hier écht écht écht geen zin in, maar zal wel moeten denk ik. :(
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2017 11:10

Re: Lentemama's 2018

Tuurlijk moet je niks! Als je te ziek bent om te werken, dan ben je te ziek om te werken. Klaar. Ik zou een afspraak maken met de bedrijfsarts als ik jou was. Vervelend joh!

♥♥
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Okt 2017 11:18

Re: Lentemama's 2018

Elliot schreef:Tuurlijk moet je niks! Als je te ziek bent om te werken, dan ben je te ziek om te werken. Klaar. Ik zou een afspraak maken met de bedrijfsarts als ik jou was. Vervelend joh!


Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want zoals JD al zegt heb je wel reintegratieplicht. Afspraak met de bedrijfsarts lijkt me zeker verstandig. Maar niet willen knutselen omdat je het haat, dat kan je écht niet maken. Ziek is ziek, maar vervangende werkzaamheden die je kunt uitvoeren moet je gewoon uitvoeren.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Okt 2017 11:32

Re: Lentemama's 2018

Nou ja JaneDoe, wat een achterlijke reactie van je leidinggevende zeg! Ik zou het ook via de bedrijfsarts spelen. Het is niet dat je er voor kiest om je zo beroerd te voelen tijdens je zwangerschap.

Ell, balen dat je nog steeds zo misselijk bent en weer moet overgeven. Ik hoop voor je dat het nu echt gauw voorbij zal zijn.

Pinkel, mijn bonuszoon heeft ook heel veel op zijn tenen gelopen. Nu nog wel eens. Gelukkig niks aan overgehouden.

Cotton, de Babydump zit nu inderdaad in Leeuwarden. Ideaal voor mij :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2017 11:34

Re: Lentemama's 2018

Lady schreef:
Cotton, de Babydump zit nu inderdaad in Leeuwarden. Ideaal voor mij :).

Ja en de Prenatal zit ook niet meer in Hveen :(
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2017 11:38

Re: Lentemama's 2018

Scandic schreef:
Elliot schreef:Tuurlijk moet je niks! Als je te ziek bent om te werken, dan ben je te ziek om te werken. Klaar. Ik zou een afspraak maken met de bedrijfsarts als ik jou was. Vervelend joh!


Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want zoals JD al zegt heb je wel reintegratieplicht. Afspraak met de bedrijfsarts lijkt me zeker verstandig. Maar niet willen knutselen omdat je het haat, dat kan je écht niet maken. Ziek is ziek, maar vervangende werkzaamheden die je kunt uitvoeren moet je gewoon uitvoeren.

Ik las niet dat JD het niet wil omdat ze knutselen haat, maar vooral dat ze er geen puf voor heeft omdat ze nog zo misselijk is. Als het niet gaat, dan gaat het niet.

♥♥
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Okt 2017 11:47

Re: Lentemama's 2018

Ik voel me gewoon zo superslap en beroerd, dat met een stel bejaarden knutselen wel het laatste is waar ik zin in heb.
Ik vroeg al of ik niet ergens op een kantoortje dossiers mag bijwerken ofzo, maar dat mocht niet. Ik moet morgen starten, dus ik zie wel hoe ik morgen wakker wordt. Als het niet gaat bel ik gewoon af, ze kunnen me wat.

Ik heb op 2 November een afspraak met de bedrijfsarts, hij kon niet eerder. Mijn leidinggevende zei trouwens dat de bedrijfsarts mijn VK gaat bellen om te informeren of ik echt niet kan werken. Ik wist niet dat dat zomaar mocht...? Is dat niet iets van privacy ofzo, dat zij daar niet zomaar uitspraken over mag doen?

Ik duik nu in ieder geval m'n bed weer in :eyes: Ik reageer morgen weer even op iedereen hoor, sorry voor de ego post :palm:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Okt 2017 12:15

Re: Lentemama's 2018

Nou daar zul jij toch echt toestemming voor moeten geven lijkt mij. Waardeloze leidinggevende heb jij zeg..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 11 Okt 2017 12:20

Re: Lentemama's 2018

Pffff wat een bitch zeg, jouw leidinggevende. Ik wens je mijn directeur toe, hij is zo begripvol! Daar bereik je veel meer mee toch? Ze snapt het niet blijkbaar.......
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem328

Bericht 11 Okt 2017 13:02

Re: Lentemama's 2018

De bedrijfsarts gaat echt jouw vk niet bellen hoor. Een vk kan daar helemaal niet over oordelen en zal daar ook geen uitspraken over doen. Los daarvan zal een vk echt niet zonder jouw toestemming informatie geven.
De bedrijfsarts is er juist voor een medisch advies/rapport dus die zal het op basis van jouw informatie moeten doen.
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 11 Okt 2017 13:08

Re: Lentemama's 2018

Poeh wat een belachelijke reactie Janedoe! Over hoe de bedrijfsarts werkt heb ik geen idee. Gelukkig nooit mee te maken gehad. Qua werk zou ik het proberen en gaat het niet dan ziet je leidinggevende dat ook meteen. Misschien dat er dan wat meer begrip komt.

Verder hier weinig puf, dus lees voornamelijk mee. Inmiddels weten wij dat we een tweede dochter verwachten en was de nipt goed. Heel fijn! Ik begin ook wat leven te voelen. Zo bijzonder weer!
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 11 Okt 2017 14:36

Re: Lentemama's 2018

@ Lady:
Mijn dochtertje heeft te korte kuitspieren door het snelle groeien. Uiteindelijk is het wel allemaal te verhelpen en komt het uiteindelijk goed! Ze kan ook niet op platte voeten lopen zonder het te compenseren, dus hier moet wel echt iets mee gedaan worden. Wel fijn dat het bij jou bonuszoon vanzelf is overgegaan.
Gelukkig begrijpt mij dochter dat het hele traject echt nodig is zodat ze straks geen pijn meer in haar benen en voeten heeft, maar leuk is het niet voor een kleuter.

@ JaneDoe:
Wat een hork zeg die leidinggevende van jou! Hopelijk valt het een beetje mee morgen. En als je misselijk word van de warme maaltijd zou ik ter plekke over mijn nek gaan! Kan ze meteen zien dat het geen onzin is en dat je je echt beroerd voelt! Hopelijk heeft de bedrijfsarts wat meer begrip voor je situatie.

@ Janelie:
Gefeliciteerd nog een meisje erbij! En wat fijn dat de nipt test goed is! Ik voel heel af en toe een klein bubbeltje in mijn buik. Ook dit kindje is erg beweeglijk in mijn buik, dus het is niet zo gek dat ik de kleine af en toe voel. Heerlijk gevoel als je je kindje kan voelen. Voelt meteen een stuk echter vind ik dan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Okt 2017 14:56

Re: Lentemama's 2018

Ik ga ook weer eens een poging wagen. Dit topic is zo actief en ik werk drie dagen en de rest van de tijd heb ik mijn handen vol aan mijn zoon en het huishouden.
Als ik dan rustig zit kijk ik meestal een serie en heb ik geen puf meer om alles terug te lezen.

@Pinkel dat zal wel heel wat rust geven dat jullie een ander plan bedacht hebben. Wat leuk dat je zelf het hartje van de baby al gevonden krijgt. Wat fijn dat je dochter jou zo laat uitslapen.

@ Lady gefeliciteerd. Leuk dat jij het bent. Wat leuk dat iedereen positief reageert in jullie omgeving. Fijn dat jullie het nu kunnen vertellen aan iedereen.
Wat schrikken van D. hopelijk gaat nu alles weer goed.

@Flore, gaaf dat jullie de jongensnaam al weten. Wat lief van je vriend dat hij een foto stuurde in chocolade letters met de naam. Rot dat je nog zo moet spugen.

@Ell spannend die speciale echo met 16 weken. Hopelijk is alles goed.

@Cotton. Wat schrikken dat jullie bijna een aanrijding hadden. Gelukkig klopte het hartje van de baby goed en mocht je gelijk komen toen je belde.

@janedoe. Minder dat je zo'n lage bloeddruk hebt. Mooie deal hebben jullie kunnen sluiten voor de kinderwagen. Wat stom van je leidinggevende. Ik zou sowieso het gesprek met de bedrijfsarts afwachten. En als je je eerder beter voelt dan al gaan werken. Ook al vind je de vervangende taken niet leuk moet je ze toch doen. Ze regelen vervangend werk voor jou, omdat je je eigen werk niet meer kan uitvoeren.

@all ik heb vrijdag de 20 weken echo. Ik vind het heel spannend en ben erg benieuwd.
Ik ben nou zo'n 4 kilo aangekomen. En ben vooral moe. Voor de rest gaat het hier goed. Gelukkig geen last van ptss zoals bij de zwangerschap van E.
Wij hebben de zolder opgeruimd en vele verkocht. Daarna hebben we de kamer die voor de baby is leeg gemaakt en die gaan we schilderen en behangen.
We hebben eerst de traphekjes voor E opgehangen en de de onderste tree van de zoldertrap dicht gemaakt.
We zullen binnenkort met de babykamer gaan beginnen. Eind december worden de meubels geleverd.

Gister voelde mijn vriend de baby ook trappen. Zo bijzonder weer.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 11 Okt 2017 21:04

Re: Lentemama's 2018

Nou ik heb de verwijzing voor de Orthopeed voor mijn dochtertje! Maar oh wat ben ik boos geworden zeg! In plaats van mijn eigen huisarts krijg ik weer die arts in opleiding die al meerdere dingen verkeerd gedaan heeft...
Aan het einde van het consult vraagt hij waarom ik zo geïrriteerd overkom... :shock: Uh wat denk je zelf? We moeten er na 2 weken achter komen dat de verwijsbrief niet doorgekomen is in het ziekenhuis. Dit is trouwens voor mijn man en opzich geen spoed, maar toch. Vervolgens heeft hij niet eens naar de voeten van mijn dochter gekeken, dus had het ook gewoon telefonisch gekund. En nog vragen waarom we komen?? Uiteindelijk durfde hij ook nog te vragen hoe het met mijn blaasontsteking gaat??!! Nou toen ontplofte ik! En legde hem uit dat ik door hun laksheid uiteindelijk vorige week 3 dagen in het ziekenhuis heb gelegen om AB via het infuus te krijgen en om gelaxeerd te worden. Dit had, ook volgens mijn internist, veel eerder gedaan moeten worden. Dan had ik niet zo lang aan de AB gehoeven.
Hij probeerde het allemaal een beetje weg te wuiven met een ach alles komt nu toch goed?? Op dat moment ben ik maar weggelopen wat stond anders niet meer voor mezelf in! Echt wat een hork van een vent zeg, en er gaat ook zeker nog wel een officiële klachtenbrief komen, maar ik moet het eerst allemaal even laten zakken.
Zo ga je toch niet met mensen hun gezondheid om? En al helemaal niet als een kind van 4 ook last ondervind dat ze op haar tenen loopt en dit gaat corrigeren in haar bekken en rug! Gelukkig is de verwijzing wel rond en kan ik morgen bellen voor een afspraak!
Zo dat luchtte ff op zeg!! :smile:
Nog wel iets leuks te vertellen trouwens. Vanavond weer ff het hartje gevonden met mijn doptone! De ontroering op het gezicht van mijn dochtertje was zo mooi om te zien! :love: Toen zong ze nog een slaapliedje voor de baby en toen voelde ik heel duidelijk een plopje! Zo leuk dat de baby al reageert! :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 12 Okt 2017 17:05

Re: Lentemama's 2018

sommigen zullen het al wel gemerkt hebben maar bij deze kom ik mij hier officieel melden met een goede termijnecho :love:
1 dag vooruit gezet dus UD is officieel 1mei geworden. morgen bloedprikken voor de NIPT.
verder eigenlijk weinig te melden, weinig klachten dus ik vergeet nog regelmatig dat ik zwanger ben. wel herken ik de erge honger waarover o.a. lady schreef. af en toe een vlaag van misselijkheid maar dat is goed te verhelpen door iets te eten of drinken.

ForumnaamLeeftijdHoeveelste kindje UitgerekendGeslachtBijzonderheden
Raven333e 03-03wwnw2 MA '13, één engeltje
Tina331e 06-03Meisje-
Puck323e 06-03Jongen--
Ella322e 08-03www??
vlinder2011292e 20-03wwmw-
sokpop342e 21-03wwwMK mei '17
Ell371e 25-03www-
Janelie2e 26-03
Cotton271e 30-03wwwMA mrt '17
Islandgirl331e 13-04www-
Flore321e 16-04wiww/wmmnwMA aug '16
Pinkel372e 16-04wwmwcomplicaties vorige bevalling
Elska271e 01-05-
Lady352e 04-05www
Taeda272e 08-05wwwICSI
JaneDoe1e 16-05
Bella2e 22-05
cinn291e -05

volgens mij is het zo gelukt met de tabel?

zal straks even een bijleespost doen. stiekem lees ik vanaf het begin al mee :angel:
Laatst gewijzigd door Elska op 12 Okt 2017 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Okt 2017 18:28

Re: Lentemama's 2018

Gefeliciteerd Elska!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 12 Okt 2017 18:57

Re: Lentemama's 2018

Gefeliciteerd Elska!!

@ All:
We kunnen woensdag al bij de Orthopeed terecht! Werd eind van de ochtend gebeld door de assistente uit het ziekenhuis. Echt heel fijn dat het zo snel gaat!
Zo en nu ga ik lekker in bed liggen. Heb vanavond opeens gespuugd en kon ook niks meer eten. Hopelijk voel ik me morgen wel goed wat ga met een vriendin naar een 80-90 feestje.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Okt 2017 20:20

Re: Lentemama's 2018

Gefeliciteerd Elska!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2017 07:18

Re: Lentemama's 2018

Gefeliciteerd Elska! ;)



Ik heb gisteren een nieuwe BH gekocht. 2 cupmaten gegroeid. Oeps.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2017 08:17

Re: Lentemama's 2018

ForumnaamLeeftijdHoeveelste kindje UitgerekendGeslachtBijzonderheden
Raven333e 03-03wwnw2 MA '13, één engeltje
Tina331e 06-03Meisje-
Puck323e 06-03Jongen--
Ella322e 08-03www??
vlinder2011292e 20-03wwmw-
sokpop342e 21-03wwwMK mei '17
Ell371e 25-03www-
Janelie2e 26-03
Cotton271e 30-03wwwMA mrt '17
Islandgirl331e 13-04www-
Flore321e 16-04wwnwMA aug '16
Pinkel372e 16-04wwmwcomplicaties vorige bevalling
Elska271e 01-05-
Lady352e 04-05www
Taeda272e 08-05wwwICSI
JaneDoe1e 16-05
Bella2e 22-05
cinn291e -05


Ik heb bij Flore nog even aangepast dat ze het geslacht niet willen weten. Cinn en Bella, willen jullie in de tabel blijven of niet?
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2017 08:19

Re: Lentemama's 2018

Haha Elska, we zijn even oud, wat leuk. Nog een buddy onder de 30!

Veel plezier vandaag Pinkel. Hoe voel je je nu?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 13 Okt 2017 08:23

Re: Lentemama's 2018

Cotton schreef:Haha Elska, we zijn even oud, wat leuk. Nog een buddy onder de 30!

:banaan:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 13 Okt 2017 09:11

Re: Lentemama's 2018

Taeda schreef:
Cotton schreef:Haha Elska, we zijn even oud, wat leuk. Nog een buddy onder de 30!

:banaan:


Haha inderdaad veel dertigers, was me niet eens zo opgevallen tot nu!

Elska gefeliciteerd!

Thanks voor het aanpassen Cotton!

Positiebroeken zijn binnen gekomen, 1 houd ik er, topbroek! Je lijkt wel gelijk een stuk meer zwanger he, wel grappig om te zien. Ik kan mijn buik niet meer zo goed inhouden, dat doe ik toch altijd, uit automatisme, nu wordt dat lastiger.
Boys rule!
2018 / 2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron