Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic #2

<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 07 Okt 2017 21:15

Re: Draagdoekentopic #2

Marin schreef:Vraagje:

Kan dit nou echt geen kwaad, zo dat ademen tegen mij aan de hele tijd? Ik blijf dat eng vinden. Ik draai z'n hoofdje expres al deze kant op zodat ie niet echt ín de doek zit te ademen, maar nu zit ie ook zo constant z'n eigen adem opnieuw in te ademen. Het zal wel goed gaan hoor, maar ik blijf het een beetje onprettig vinden, zo benauwd.

Ik vraag mij al een tijdje hetzelfde af Marin. Ik heb de drager van Storchenwiege. Als hij in slaap valt, zit zijn neusje vaak net onder of tegen de schouderband. Ik vraag me dan ook altijd af of hij wel genoeg 'verse' lucht krijgt. Ik til meestal de schouderband maar zo op, zodat hij toch vrij kan ademen. Vind het toch een beetje eng.
2011 2012 2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Okt 2017 12:22

Re: Draagdoekentopic #2

Olíve schreef:
Nan schreef:Ik heb een draagjas van de Bonprix en die is ook heerlijk! Baby en ik lekker beschut tegen de natte boze buitenwereld. Ik zal hem waarschijnlijk alleen maar deze winter kunnen gebruiken, maar denk dat hij goed benut gaat worden. De inzet kan ik eruit ritsen, dus als ik J. afgedropt heb bij het KDV is het drager in inzet de tas in en op de fiets direct door naar het werk. Ideaal!


Oh wat goed dat je dat zegt! Ik zit naar een draagjas te kijken en las ergens dat ze niet kloppen. Dat baby te laag zit zeg maar. Welke heb je?

Afbeelding


https://www.bonprix.nl/product/zwangers ... ion=DPA_NF

Groot plaatje kan ik even niet plakken. Ze zit gewoon in de capuchon, als ze niet alle kanten op zou kijken althans. Ik knoop haar niet echt anders dan zonder jas, gewoon op kusjeshoogte. Trek de koordjes om haar heen beetje aan.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Okt 2017 12:24

Re: Draagdoekentopic #2

Indigo schreef:
Marin schreef:Vraagje:

Kan dit nou echt geen kwaad, zo dat ademen tegen mij aan de hele tijd? Ik blijf dat eng vinden. Ik draai z'n hoofdje expres al deze kant op zodat ie niet echt ín de doek zit te ademen, maar nu zit ie ook zo constant z'n eigen adem opnieuw in te ademen. Het zal wel goed gaan hoor, maar ik blijf het een beetje onprettig vinden, zo benauwd.

Ik vraag mij al een tijdje hetzelfde af Marin. Ik heb de drager van Storchenwiege. Als hij in slaap valt, zit zijn neusje vaak net onder of tegen de schouderband. Ik vraag me dan ook altijd af of hij wel genoeg 'verse' lucht krijgt. Ik til meestal de schouderband maar zo op, zodat hij toch vrij kan ademen. Vind het toch een beetje eng.


J. zit soms tegen me aan geplakt om dan ineens naar achteren te schieten en een diepe teug adem te nemen. Bij mezelf heb ik er dus wel vertrouwen in dat ze het corrigeert zodra ze tekort komt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Okt 2017 12:42

Re: Draagdoekentopic #2

Nan schreef:
Olíve schreef:
Nan schreef:Ik heb een draagjas van de Bonprix en die is ook heerlijk! Baby en ik lekker beschut tegen de natte boze buitenwereld. Ik zal hem waarschijnlijk alleen maar deze winter kunnen gebruiken, maar denk dat hij goed benut gaat worden. De inzet kan ik eruit ritsen, dus als ik J. afgedropt heb bij het KDV is het drager in inzet de tas in en op de fiets direct door naar het werk. Ideaal!


Oh wat goed dat je dat zegt! Ik zit naar een draagjas te kijken en las ergens dat ze niet kloppen. Dat baby te laag zit zeg maar. Welke heb je?

Afbeelding


https://www.bonprix.nl/product/zwangers ... ion=DPA_NF

Groot plaatje kan ik even niet plakken. Ze zit gewoon in de capuchon, als ze niet alle kanten op zou kijken althans. Ik knoop haar niet echt anders dan zonder jas, gewoon op kusjeshoogte. Trek de koordjes om haar heen beetje aan.


Dank je! Dat is precies de jas die ik op het oog heb. Alleen dan de grijze!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 10 Okt 2017 13:16

Re: Draagdoekentopic #2

Zitten er zakken in deze jas?
10-08-2017 ♥
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Okt 2017 13:17

Re: Draagdoekentopic #2

Ja, heerlijk diepe!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 10 Okt 2017 14:21

Re: Draagdoekentopic #2

Oh fijn. Dan ga ik hem nu ook bestellen. Heb geen fatsoenlijke jas meer. Alles is te groot dus een mooie excuus om deze te kopen. Kleine E kan dan heerlijk met mij mee.
10-08-2017 ♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 10 Okt 2017 17:09

Re: Draagdoekentopic #2

Hij is besteld. Wat trekken jullie je kinderen aan onder een draagjas?
10-08-2017 ♥
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 10 Okt 2017 20:10

Re: Draagdoekentopic #2

Isolt, hetzelfde als wat ze binnen dragen, de draagjas is dan uiteindelijk ook hun jas.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 10 Okt 2017 22:23

Re: Draagdoekentopic #2

Nan schreef:
Indigo schreef:
Marin schreef:Vraagje:

Kan dit nou echt geen kwaad, zo dat ademen tegen mij aan de hele tijd? Ik blijf dat eng vinden. Ik draai z'n hoofdje expres al deze kant op zodat ie niet echt ín de doek zit te ademen, maar nu zit ie ook zo constant z'n eigen adem opnieuw in te ademen. Het zal wel goed gaan hoor, maar ik blijf het een beetje onprettig vinden, zo benauwd.

Ik vraag mij al een tijdje hetzelfde af Marin. Ik heb de drager van Storchenwiege. Als hij in slaap valt, zit zijn neusje vaak net onder of tegen de schouderband. Ik vraag me dan ook altijd af of hij wel genoeg 'verse' lucht krijgt. Ik til meestal de schouderband maar zo op, zodat hij toch vrij kan ademen. Vind het toch een beetje eng.


J. zit soms tegen me aan geplakt om dan ineens naar achteren te schieten en een diepe teug adem te nemen. Bij mezelf heb ik er dus wel vertrouwen in dat ze het corrigeert zodra ze tekort komt.

Haha handig! Blijf het lastig vinden, mijn baby blijft zijn neus verstoppen onder die schouderband. Vaak houd ik dan de schouderband waar hij met zijn hoofdje onder ligt met een hand omhoog, maar dat is ook niet echt relaxed.
2011 2012 2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 11 Okt 2017 06:20

Re: Draagdoekentopic #2

Bimbam schreef:Isolt, hetzelfde als wat ze binnen dragen, de draagjas is dan uiteindelijk ook hun jas.


Dit, en een mutsje
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 11 Okt 2017 07:34

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb net weer nieuwe strikmutsjes gekocht. Hij is nu net Roodkapje :smile:
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem260

Bericht 21 Nov 2017 22:27

Re: Draagdoekentopic #2

Heb weer een goed excuus voor een nieuwe draagdoek en merk dat ik een dure smaak heb :laughcry:
Als ik iets moois voorbij zie komen is het vaak een Oscha of een Artipoppe. Iemand ervaring met een katoen/wol blend? En hoe krachtig is bamboe (ik heb voorkeur voor weinig tot geen bounce in n doek)?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Nov 2017 22:33

Re: Draagdoekentopic #2

Bamboe vind ik vooral fijn voor hele kleintjes. Ik draag zelf niet meer met doeken maar als ik nu een doek zou kopen zou dat de Nona juno Regina zijn. Dat is een wolblend maar echt liefde. En er zit natuurlijk altijd wel een beetje verschil in. De ene wolblend is de andere niet. Dat is van zoveel meer dingen afhankelijk. De markt is gewoon bagger nu dus ff testen wil ook niet zo goed. Ja ap en oscha blijven mooi hè. Ik blijf ook zoveel moois voorbij zien komen maar ja met een peuter van 2 en geen uitzicht op een tweede doe maar niet.
2015 💙
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 22 Nov 2017 06:35

Re: Draagdoekentopic #2

Jerry, ik heb geen ervaring met een wolblend, wel met katoen/linnen en katoen/hennep. Die doeken dragen fijn en geen bounce. Hennep is wel stug in het begin, maar als je dan eenmaal geknoopt hebt, zit het wel als een huis. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook geldt voor goedkopere doeken, want ik heb naast mijn eerste doek van Vatanai alleen ervaring met Oscha, Pink Nova en Artipoppe. Goede smaak heb je dus ;-) Mijn PN draagt trouwens fijner dan AP. AP heeft dezelfde blend, maar is dunner.
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 06:52

Re: Draagdoekentopic #2

Blend met hennep heb ik geleend, blend met linnen heb ik :laughcry:

Gisteravond met n vriendinnetje geappt, zij blijkt een wolblend te hebben! Die ga ‘k van haar lenen!

Minx, denk dat ik dan geen fan ga worden van bamboe. Ik wil een doek lang kunnen gebruiken en als bamboe vooral geschikt is voor mini’s dan vind ik het zonde om een doek maar ‘kort’ te kunnen gebruiken..!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Nov 2017 08:06

Re: Draagdoekentopic #2

Voor T had ik alleen maar doeken in het lagere segment. Nu heb ik voor baby 2 gisteren een Artipoppe Thriller binnen gekregen. Zo pretty! Zo'n zin in! Met dank aan Guus om alle rare gebruiken en afkortingen op de doekenmarkt aan me uit te leggen :face: :D

Afbeelding
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 22 Nov 2017 08:23

Re: Draagdoekentopic #2

Wauw Zora, wat een mooier!

Ik krijg morgen mijn eerste Pink Nova binnen, geen idee hoe ik hier een plaatje moet plakken. Nu ongeduldig wachten tot ik 'm mag gaan gebruiken in maart.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Nov 2017 08:40

Re: Draagdoekentopic #2

Er is inderdaad weer zoveel moois bijgekomen. Ik zag van de week ook weer een hele mooie AP. Was aan het kijken of ik retail kon vinden van de towel die mijn nichtje graag wil. Pn heb ik dan zelf weer wat minder mee. Mooie doek zora. Ik heb inmiddels mijn eerste doek weer thuis. En die is zo dun. Als ik dat verschil voel met andere doeken. Echt een enorm verschil. Mijn eerste is een hoppediz. Nog steeds ontzettend mooi maar zo dun.
2015 💙
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Nov 2017 09:57

Re: Draagdoekentopic #2

Oooh, die is mooi, Zora! Als hier ooit nog een baby komt wil ik die ook :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 10:59

Re: Draagdoekentopic #2

Stoere doek Zora!!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 22 Nov 2017 12:36

Re: Draagdoekentopic #2

Die is mooi!

Ik heb nog steeds maar 1 doek (en een mei tai en drager) van Hoppidez. Nu het winter is ziet toch niemand hem en ga ik los met mutsjes. Ik wil er toch graag nog eentje bij, maar wacht denk ik even tot de lente. Dan kan ik gaan rugdragen en daar hoort een kortere doek bij. Ik wil graag iets met wol, vooral omdat ik het wil proberen. Neig naar Yaro of Nona, Pinknova kan ik toch iets minder verantwoorden naar mezelf.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Nov 2017 12:39

Re: Draagdoekentopic #2

Haha ja mooi he! Het is wel een maat 7 dus HEEL veel stof maar wel lekker warm zo straks voor baby 2!

Puck, linkje anders? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Nov 2017 12:45

Re: Draagdoekentopic #2

Nan persoonlijk zou ik dan voor Nona gaan. Wel ff rekening mee houden dat ze lang afknippen. Yaro is vaak echt lelijk afgewerkt. Ik heb hier 3 yaro’s liggen en 2 van de 3 hadden een slechte afwerking waarbij 1 van de 2 gewoon de hele zoom los had liggen. Die moest dus vrij snel al gemaakt worden. De oudere nona’s zijn wat meer beesten maar de nieuwe zijn echt fijn.
2015 💙
<<

Anoniem260

Bericht 22 Nov 2017 12:52

Re: Draagdoekentopic #2

Hier twee Yaro's en geen ervaring met lelijke afwerking of loslatende naden!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers