Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ongemakkelijk voelen.

<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 12:44

Ongemakkelijk voelen.

Ja weer een zeikverhaal van mij zal er wel gedacht worden jammer dan! Hopelijk kan ik het goed verwoorden, want spring nogal van de hak op de tak.

Schoonzus en gezin zijn verhuisd en een tijd geleden had ik aangeboden om mee te helpen. Het is er niet van gekomen en achteraf hoorde ik dat iedereen elkaar best wel in de weg liep. Toch voelde ik me een beetje schuldig. Toen wilde ze ons mee uit eten nemen met zijn 4en dus. Dat is inmiddels gebeurd en heb haar toen gezegd dat ik mij wat ongemakkelijk voelde omdat mijn man heeft geholpen en ik niet. Ik had het idee dat ze iedereen in 1x wilde bedanken dmv een bbq. Dus toen ze zei dat ze ons uit eten wilden nemen dacht ik dat ze ipv een bbq ieder stel apart uit eten zouden nemen eventueel de ouders samen.

Tijdens dat etentje zeiden ze dat ze een diner zouden geven om iedereen te bedanken en dat we maar moesten zien of we wilde komen. Haar man vroeg of zijn zus en haar man ook mochten komen, maar mijn schoonzus zei dat ze hun wel zouden zien tijdens haar verjaardag. Zij hebben beide niet geholpen, maar ik vind het een beetje zielig voor ze aangezien ze er toch wel achter komen. Die 2 meer maakt niet zoveel uit denk ik.
Ik had er niet zoveel zin in en nog steeds niet zo om de reden dat ik niet heb geholpen.
Mijn man en ik hebben er woorden over gehad. Hij zei dat ze dat graag wilde doen voor ons en ik maar tig keer zeggen dat ik het niet echt verdien en mij ongemakkelijk voelde. Ze vragen s'middags al om te komen, maar dat wil ik sowieso niet. We hebben een hond en mijn man wilde haar meenemen. Ik vind dat geen goed plan, want zij heeft er niks aan en wij ook niet echt. Bovendien zijn een aantal mensen allergisch dus laat maar zo. Ook is onze hond wagenziek en kotst 9 v/d 10x. Het zijn nooit lange ritjes. Dat wil ik haar niet aan doen zeker omdat ze nu 1 week zich niet lekker voelt. Hopelijk is het gauw weer goed en dan wil ik het niet weer hebben voor haar.

Dus om mijn man tegemoet te komen ben ik bereid te gaan, maar op 1 voorwaarde we gaan niet daar s'middags al heen omdat ik onze hond niet mee wil hebben. Zij moet eerst eten voordat we weg gaan nl.
Ik heb mijn man gevraagd dat als zij dat elke maand willen doen of hij dan ook gaat. Ik vind het niet zo dat als iemand iets regelt dat ik dan elke keer mee moet gaan.
Zo heb ik de dag na het etentje een afscheid van mijn neefje die gaat emigreren. Ik zie hem nooit en spreek hem ook nooit. Ik had hem via FB succes gewenst en kreeg toen een uitnodiging. Eigenlijk raar, want anders had ik dat niet gekregen. Ik ga dan ook netjes afzeggen. Daar ga ik niet heen, maar wel naar zijn familie. Mijn man had het over ene verre neef nou het is een kind van de zus van mijn moeder dus niks vers aan!
Ik zie zijn familie meer dan die van mij.

Hoe zouden jullie je voelen als je niet hebt geholpen en 2x uit eten wordt gevraagd?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Okt 2017 12:53

Re: Ongemakkelijk voelen.

'Leuk! We gaan uiteten!'. NIks meer en niks minder denk ik. Wellicht zou ik wel even zeggen 'joh, maar ik heb eigenlijk niet geholpen', maar ik zou hun uitnodiging niet ter discussie stellen. Gewoon lekker gaan.

En je hondje kan je ook in de middag al eten geven toch? Of juist als je 's avonds terugkomt?
<<

Geel

Bericht 09 Okt 2017 12:53

Re: Ongemakkelijk voelen.

Als mijn schoonzus mij nog steeds bij het diner wil hebben, terwijl ik heb aangegeven dat ik niet heb geholpen en of ze het wel zeker weet, dan zou ik gewoon gaan en genieten van hun vrijgevigheid.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Okt 2017 12:57

Re: Ongemakkelijk voelen.

Misschien zou ik me enigszins bezwaard voelen, zoals je tijdens dat etentje ook hebt uitgelegd. Dat heb je netjes gedaan denk ik en daarmee hoef je je verder ook niet ongemakkelijk te voelen.
Weet je, jouw vriend heeft wel geholpen en jij hoort toch bij hem? Logisch dat ze jullie als stel erbij willen hebben! Zou in mijn ogen juist wat raar zijn als ze alleen hem zouden uitnodigen.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 13:37

Re: Ongemakkelijk voelen.

Caro schreef:'Leuk! We gaan uiteten!'. NIks meer en niks minder denk ik. Wellicht zou ik wel even zeggen 'joh, maar ik heb eigenlijk niet geholpen', maar ik zou hun uitnodiging niet ter discussie stellen. Gewoon lekker gaan.

En je hondje kan je ook in de middag al eten geven toch? Of juist als je 's avonds terugkomt?


Nee we geven haar voordat we gaan, want s'avonds is te laat.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 13:39

Re: Ongemakkelijk voelen.

Joey schreef:Misschien zou ik me enigszins bezwaard voelen, zoals je tijdens dat etentje ook hebt uitgelegd. Dat heb je netjes gedaan denk ik en daarmee hoef je je verder ook niet ongemakkelijk te voelen.
Weet je, jouw vriend heeft wel geholpen en jij hoort toch bij hem? Logisch dat ze jullie als stel erbij willen hebben! Zou in mijn ogen juist wat raar zijn als ze alleen hem zouden uitnodigen.


Daar heb je ook een punt in. Als het andersom zou zijn en ik alleen wordt gevraagd zou ik niet gaan omdat ik het voor mijn man dan sneu vind.
Wat vinden jullie ervan dat zij haar schoonzus met diens man niet heeft heeft gevraagd?
Zal ik wat meenemen of is dat niet nodig denken jullie? Zo ja, wat dan? Bloemen vind ik standaard en sowieso niks. Vind ik zelf zonde om te krijgen, want na een paar dgn kan je ze weg gooien. Zat er onlangs aan te denken dat ik ze niet wil als ik dood ben en alleen een krans of 1 boeket vind ik voldoende. Heb ze vaak genoeg op een hoop gezien liggen op de begraafplaats............zo zonde!
<<

Anoniem244

Bericht 09 Okt 2017 13:57

Re: Ongemakkelijk voelen.

Die schoonzus en man hebben beide niet geholpen. Als het een etentje als bedankje is dan snap ik dat ze die niet hebben uitgenodigd.
Jij heb niet geholpen maar je man wel. Dus lief en netjes dat ze jou ook uitnodigen.
Als mijn zusje zou hebben geholpen maar zwager niet zou ik ook beide uitnodigen en niet alleen degene die geholpen heeft.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 14:20

Re: Ongemakkelijk voelen.

Radler schreef:Die schoonzus en man hebben beide niet geholpen. Als het een etentje als bedankje is dan snap ik dat ze die niet hebben uitgenodigd.
Jij heb niet geholpen maar je man wel. Dus lief en netjes dat ze jou ook uitnodigen.
Als mijn zusje zou hebben geholpen maar zwager niet zou ik ook beide uitnodigen en niet alleen degene die geholpen heeft.


Haar schoonzus is verstandelijk gehandicapt soort van weet niet hoe het eigenlijk heet en haar man is dat ook en kan maar 1 hand gebruiken en loopt ook nog eens moeilijk. Dus eigenlijk konden ze bij voorbaat al niet helpen. Ze zal haar schoonzus ook nooit op laten passen puur ivm de verantwoordelijkheid omdat ze niet weet hoe ze moet handelen in bepaalde situaties. Mij wel heb dat dan ook meerdere keren gedaan.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2017 15:12

Re: Ongemakkelijk voelen.

Als het een bedank etentje is dan is het logisch dat ze je man uitnodigen en niet je schoonzus plus man (ook al is het niet mogelijk voor haar om überhaupt te helpen). Jij hoort bij je man dus dan word jij logischerwijs ook uitgenodigd. Lijkt me heel normaal.

Je hebt het aangegeven dat je je bezwaard voelt en daarmee is het voor jou klaar. Ze hebben aangegeven dat je gewoon welkom bent, dus ga mee en geniet er lekker van.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 16:57

Re: Ongemakkelijk voelen.

Olijfje schreef:Als het een bedank etentje is dan is het logisch dat ze je man uitnodigen en niet je schoonzus plus man (ook al is het niet mogelijk voor haar om überhaupt te helpen). Jij hoort bij je man dus dan word jij logischerwijs ook uitgenodigd. Lijkt me heel normaal.

Je hebt het aangegeven dat je je bezwaard voelt en daarmee is het voor jou klaar. Ze hebben aangegeven dat je gewoon welkom bent, dus ga mee en geniet er lekker van.


Het gaat niet om mijn schoonzus en haar man, maar die van mijn schoonzus.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3085

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Okt 2017 17:54

Re: Ongemakkelijk voelen.

Hartstikke leuk toch! Neem een leuk cadeautje mee en ga lekker uit eten!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 09 Okt 2017 18:01

Re: Ongemakkelijk voelen.

Lekker genieten van het etentje!

Vindt ze bv wijn lekker? Neem je flesje daarvan mee.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2017 19:27

Re: Ongemakkelijk voelen.

caribbeanlover schreef:
Olijfje schreef:Als het een bedank etentje is dan is het logisch dat ze je man uitnodigen en niet je schoonzus plus man (ook al is het niet mogelijk voor haar om überhaupt te helpen). Jij hoort bij je man dus dan word jij logischerwijs ook uitgenodigd. Lijkt me heel normaal.

Je hebt het aangegeven dat je je bezwaard voelt en daarmee is het voor jou klaar. Ze hebben aangegeven dat je gewoon welkom bent, dus ga mee en geniet er lekker van.


Het gaat niet om mijn schoonzus en haar man, maar die van mijn schoonzus.


Dat maakt verder niets uit voor mijn reactie. Die blijft hetzelfde :)
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 20:56

Re: Ongemakkelijk voelen.

Carra schreef:Hartstikke leuk toch! Neem een leuk cadeautje mee en ga lekker uit eten!


Het is bij ze thuis.

Pippa, daar houden ze van dus vind dat een beetje standaard. Toch bedankt voor het meedenken.

Zat te denken om zo'n krans te maken voor op de deur net als een kerstkrans, maar die je het hele jaar kan laten hangen. Ik zou dan een herfstkrans kunnen doen die kan voorlopig ook nog even ook in de winter denk ik.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3085

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Okt 2017 21:53

Re: Ongemakkelijk voelen.

Dan is het voor jou toch alsnog ‘uit’ eten. Je snapt wat ik bedoel. Gewoon niet moeilijk doen en genieten van een avondje niet koken!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 09 Okt 2017 22:37

Re: Ongemakkelijk voelen.

Gewoon gaan en een leuke avond hebben. Je hoeft je echt niet bezwaard te voelen. En dat schoonzus haar schoonzus niet uitnodigt, tja dat is iets tussen haar en haar man. Ik vind het ook wel een beetje lullig, maar ken de verhoudingen ook niet.

Herfstkrans is erg leuk. Lief van je!
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Okt 2017 11:58

Re: Ongemakkelijk voelen.

Luisa schreef:Gewoon gaan en een leuke avond hebben. Je hoeft je echt niet bezwaard te voelen. En dat schoonzus haar schoonzus niet uitnodigt, tja dat is iets tussen haar en haar man. Ik vind het ook wel een beetje lullig, maar ken de verhoudingen ook niet.

Herfstkrans is erg leuk. Lief van je!


Zij hebben een verstandelijke beperking dus misschien logisch dat zij niet hebben geholpen. Heb besloten om niks te geven.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers