Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken: voor- en nadelen

<<

Anoniem249

Bericht 05 Okt 2017 15:05

Thuiswerken: voor- en nadelen

Werk jij weleens thuis? Wat vind jij de voordelen en de nadelen van thuiswerken?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Okt 2017 15:16

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

De voordelen zijn dat ik nergens naartoe hoef, dat ik mijn eigen spullen om me heen heb en mijn eigen koelkast/waterkoker in de buurt, dat ik makkelijk tussendoor een wasje kan draaien, dat ik het kan combineren met 's morgens sporten (wat ik dus ook thuis doe), dat niemand op je let, dat ik me kan kleden hoe ik wil (al ga ik nooit in mijn pyjama zitten werken).

Nadelen: soms is het wat eenzaam, het huis is sneller een troep omdat er overdag ook wordt geleefd, soms heb ik het ook echt wel gezien en dan moet ik er even uit. Af en toe ga ik ook bewust ergens anders zitten om even weg te zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 05 Okt 2017 15:24

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Voordelen - Geen afleiding, verzet meer werk. Kan ondertussen een wasje draaien etc.

Nadelen - Ik heb niet alle mogelijkheden van kantoor bij mij thuis en het is soms wel een beetje saai.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Okt 2017 15:38

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Ik belde laatst naar een callcenter en het viel me op dat het zo verschrikkelijk rustig/stil was op de achtergrond. Ik kan het dan niet laten om te vragen of ze er alleen zit. Deze vrouw vertelde dat het callcenter waarvoor ze werkt met een pilot draaide en dat ze thuis werkte. Ik hoorde zoveel voordelen dat ik bijna zelf wilde solliciteren. Want het lijkt me heerlijk. Maar helaas is het uurloon dusdanig bedroevend laag dat ik maar niet solliciteer.

Ik heb in het verleden weleens thuis gewerkt. Werken ging makkelijker/sneller, maar ik miste toch de gezelligheid, het geroezemoes, van collega's. En ik ben iemand met twee gezichten. Iets dat me heerlijk lijkt, blijkt in de praktijk niet heerlijk te zijn.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2017 16:02

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Je solliciteert niet omdat het uurloon laag ligt? Ik neem aan dat je ww ooit eindigt toch?

On topic:
Voordelen: kind minder naar de opvang, uren verspreiden over de dag, kan tussendoor even een wasje aan doen, kan meer werk verzetten.

Nadelen: niet zo gemakkelijk kunnen overleggen met collega's, eenzaam.
<<

Juno

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 246

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:31

Bericht 05 Okt 2017 16:12

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Voordelen:
- geen reistijd
- geen make-up
- maakt niet uit wat voor kleding ik aan heb
- kan tussendoor de hond uitlaten
- kan tussendoor een was draaien
- lekker rustig

Nadelen:
- ik verlies me makkelijker in mijn werk, waardoor ik echt te lang achter elkaar achter de computer zit
- ik vergeet te eten
- ik mis wat er allemaal op kantoor gebeurt
- ik kan niet met iemand sparren/ overleggen
- het is ongezellig
And don't forget to live the dreams and dream...
<<

Anoniem249

Bericht 05 Okt 2017 16:14

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Voordelen
    Veel geconcentreerder werken, dus sneller en meer werk verzetten
    Geen reistijd, dus langer slapen
    Tijdens een conference call huishoudelijke taakjes doen
    Een minder stressvolle dag

Nadelen
    Je kunt niet makkelijk overleggen met meerdere mensen
    Je mist aansluiting in je team en met wat er speelt bij hen
    Ik heb liever face to face meetings dan calls, ben namelijk nogal van dingen tekenen/uitschrijven voor uitleg aan anderen
<<

Anoniem249

Bericht 05 Okt 2017 16:15

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Juno schreef:Voordelen:
- geen reistijd
- geen make-up
- maakt niet uit wat voor kleding ik aan heb
- kan tussendoor de hond uitlaten
- kan tussendoor een was draaien
- lekker rustig

Nadelen:
- ik verlies me makkelijker in mijn werk, waardoor ik echt te lang achter elkaar achter de computer zit
- ik vergeet te eten
- ik mis wat er allemaal op kantoor gebeurt
- ik kan niet met iemand sparren/ overleggen
- het is ongezellig

Ik vergeet ook te eten! Grappig.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Okt 2017 16:26

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Dee schreef:Je solliciteert niet omdat het uurloon laag ligt? Ik neem aan dat je ww ooit eindigt toch?


Ik zit niet in de WW. En ik heb geen uitkering in zijn algemeenheid.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 05 Okt 2017 16:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 05 Okt 2017 16:27

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Voordelen:
- ik kan alles op mijn manier en mijn tijd doen.
- geen reistijd, minder stress.
- hardop praten/nadenken als dat nodig is.
- tussendoor huishoudelijke klusjes.

Nadelen:
- ongezellig.
- minder (onverwachte) inspiratie door gesprekken (is vooral lastig als ik echt NIET weet waarover ik moet schrijven).

Allebei: soms kan ik juist thuis meer, langer en geconcentreerder werken, maar andere keren word ik juist alleen maar afgeleid doordat niemand me ziet en ik niemand aan het werk zie.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2017 16:47

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Fedora schreef:
Dee schreef:Je solliciteert niet omdat het uurloon laag ligt? Ik neem aan dat je ww ooit eindigt toch?


Ik zit niet in de WW. En ik heb geen uitkering in zijn algemeenheid.

Ik was daarvan nog in de veronderstelling. Dan is het toch zonde dat je helemaal niks doet? Ook al verdient het niet goed, je hebt dan in ieder geval een minder groot gat op je cv :)
<<

Anoniem221

Bericht 05 Okt 2017 17:05

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Dee schreef:
Fedora schreef:
Dee schreef:Je solliciteert niet omdat het uurloon laag ligt? Ik neem aan dat je ww ooit eindigt toch?


Ik zit niet in de WW. En ik heb geen uitkering in zijn algemeenheid.

Ik was daarvan nog in de veronderstelling. Dan is het toch zonde dat je helemaal niks doet? Ook al verdient het niet goed, je hebt dan in ieder geval een minder groot gat op je cv :)


Maar ik ben gewoon aan het werk. Ik werk geen 40u meer, omdat dit niet haalbaar is. Maar wil ik gaan werken als callcentermedewerker, dan moet ik 40u werken om hetzelfde inkomen te behouden. Er zit gewoon ruim 5 euro verschil in het uurloon dat ik nu verdien en wat ik dan zou verdienen. En ik zit goed op dit moment. Ik voorkom een gat op mijn cv, verdien voldoende om samen rond te komen en het minder werken bevalt erg goed.

Edit: Moet ik erbij zeggen dat we in een opbouwende fase zitten qua werkuren. Het kan maar zo zijn dat ik wel weer voltijd ga werken. Maar het is voor nu even genoeg om minder uren te werken.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 05 Okt 2017 17:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2017 17:07

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Oké prima! Zeg het alleen omdat ik me andere berichten van je kan herinneren! Fijn dat je weer werk hebt.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Okt 2017 17:09

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Dee schreef:Oké prima! Zeg het alleen omdat ik me andere berichten van je kan herinneren! Fijn dat je weer werk hebt.


Dat klopt ook. Maar dat heb ik wel vaker op het forum. Maanden lijken hier soms dagen en jaren weken. Gelukkig is het tij gekeerd qua werk. :)
<<

Anoniem313

Bericht 05 Okt 2017 18:36

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Wat fijn dat je weer werk hebt Fedora, dat wist ik ook niet, gefeliciteerd! Wat doe je?

On topic, ik heb een kantoorbaan maar werk ook zeker 1 dag in de week thuis. Soms een hele dag, soms ook een paar uurtjes als ik bijvoorbeeld een afspraak elders heb en de uren ervoor of erna niet perse op kantoor hoef te zijn. De voordelen zijn voor mij zoals genoemd vooral productiever zijn en het kunnen combineren met boodschappen, een wasje of een rondje hardlopen. Nadelen ervaar ik eigenlijk niet, maar als ik standaard thuis zou werken zou ik het wel missen om onder de mensen te zijn. Na een jaar ofzo.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Okt 2017 19:21

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Ik vergeet niet te eten, ik zorg over het algemeen erg goed voor mezelf als ik thuiswerk. Heb ook altijd voldoende in huis. Wel merk ik dat ik meer werk maak van mijn lunch als ik ontspannen ben en goed in mijn vel zit, als ik gestrest of moe ben dan maak ik het mezelf makkelijker met een sandwich of zoiets dergelijks. Ik probeer het wel zo gezond mogelijk te houden. Eén dag in de week ga ik werken in een koffietentje, dan trakteer ik mezelf op frappuccino en bananenbrood bij het werken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem221

Bericht 05 Okt 2017 19:22

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Caulfield, een project van drie maanden met een garantie voor nog drie maanden op een ander project.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 09 Okt 2017 15:54

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Ik werk soms wel eens thuis. Ik vind dat echt zo fijn! Krijg dan ook vaak veel meer inspiratie om artikelen te schrijven. Daarnaast heb ik veel minder last van dingen die mij afleiden. Er lopen bij ons best wel veel mensen in en uit (soms lijken we eerder een soort postorder bedrijf), en dat leidt me dan echt heel erg af.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Okt 2017 19:31

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Ik werk soms wel eens thuis, maar dat kan alleen als ik geen les hoef te geven. Het grootste voordeel vind ik dat ik dan geen reistijd heb (45 minuten enkele reis). Verder vind ik het fijn dat ik gewoon mijn relaxte kleding aan kan doen, tussendoor een wasje kan draaien, rustig kan lunchen en lekker de radio of tv aan kan zetten. Voor een dagje of middagje vind ik het zo af en toe heerlijk, maar ik zou niet altijd thuis willen werken (en dat kan dus ook niet met mijn werk). Ik zou het vooral saai vinden dat je dan je collega's niet/nauwelijks ziet.
<<

Anoniem250

Bericht 17 Okt 2017 14:31

Re: Thuiswerken: voor- en nadelen

Voordelen

- geen afleiding, waardoor ik productiever ben
- geen reistijd
- fijne werkplek, waar ik mijn spullen kan laten staan en alles in huis heb (door flexplekken heb ik geen kast en moet ik altijd spullen meesjouwen en ik vergeet nogal vaak wat).

Nadelen

Eigenlijk geen nadelen. Ik zie mijn collega's bij overleggen en dan praten we bij, maar ik vind het erg fijn dat ik mijn taken thuis geconcentreerd kan uitvoeren. Ik klets zelf nogal graag en ben/laat me snel afleiden.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers