Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

<<

Anoniem247

Bericht 09 Okt 2017 10:18

Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ik heb nu voor de tweede keer in een maand tijd een antibiotica voor een keelontsteking. Ik zit nu op dag 6 en sinds gisteren zijn mijn lymfeklieren aan beide kanten erg op gaan zwellen en dat is echt pijnlijk. Ik tel er zeven er ze zijn allemaal zo groot als een paasei. Ook doet het pijn onder mijn oksels en in mijn liezen maar daar voel ik niks. Nu dacht ik dat het misschien een bijwerking was maar daar staat niks van in de bijsluiter. Toch maar even op Google gekeken en daar stond als je ergens een bacteriële infecties hebt dat je idd grote lymfeklieren kan krijgen. Alleen nu ben ik als het goed is weer op de terug weg van die bacteriële infectie. Kan dit er dan toch nog bijhoren? Ik weet dat jullie geen dokters zijn en daarom ga ik morgen maar naar mijn eigen dokter ;) Maar ik was benieuwd of iemand dit ook een keer heeft gehad. En doet de dokter dan hier iets aan of is het een kwestie van uitzieken zeg maar.

En eigenlijk stel ik deze vraag ook als een soort van geruststelling want ik haal nu onbewust heel veel dingen in mijn hoofd..
<<

ChiQ

Bericht 09 Okt 2017 10:27

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Wij waren allemaal heel ziek vorige week en we hadden alle 3 dikke klieren in ons nek, heel groot. Zal wel een infectie zijn die de lymfeklieren opzetten.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Okt 2017 10:30

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Lymfeklieren filteren (kort gezegd) schadelijke stoffen, dus met bijv. een keelontsteking is het logisch dat ze opzwellen. Al vind ik het wel wat laat in je kuur. Whatever, schijn je licht hier eens over?
<<

Anoniem222

Bericht 09 Okt 2017 10:34

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Mijn zus (arts) zegt: ja, je verwacht het eerder, maar zou op zich wel kunnen hoor. Wel verbetering van de klachten sinds start antibiotica?
<<

Anoniem247

Bericht 09 Okt 2017 12:03

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ik gok dat het daar ook van af komt hoor maar net wat je zegt wel een beetje laat.

Mijn amandelen zijn nu weer rustig en heb geen keelpijn meer. Alleen dit nu dus. Ik voel me ook zo moe. Gisteren was mijn man samen met de kinderen weg geweest in de ochtend. Ik lag toen nog in bed (9.30) en viel na het gedag zeggen weer snel in slaap en werd wakker toen ze terug kwamen om 13.30. De rest van de dag heb ik doorgebracht op de bank onder een deken en om 22.15 ging ik weer naar bed en viel vrijwel direct weer in slaap. Nu loop ik er weer bij of ik slaap tekort heb. Is toch ook niet normaal?

De opgezwollen klieren zitten ook net onder m'n schedel aan de achterkant. Daardoor kan ik ook niet eens goed omhoog kijken. Kin op de borst lukt wel. Ik voel me echt zo kut steeds. Ben nu alweer een maand aan het tobben :( 30 Oktober gelukkig naar de kno arts. Misschien dat ze iets voor mij kunnen betekenen ivm de vele keelontstekingen die ik ook steeds heb.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Okt 2017 12:44

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Wat vervelend voor je! Hopelijk voel je je snel beter. Wel fijn dat de keelontsteking over is. Overigens klinkt het mij wel vrij heftig in de oren dat je last hebt van zoveel lymfe maar ik ben geen arts, dus ik zou even bellen.
<<

Anoniem247

Bericht 09 Okt 2017 15:00

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ik heb voor morgen vroeg een afspraak gemaakt en ik hoop dat het allemaal 'ontschuldig' is. :(
<<

Anoniem247

Bericht 10 Okt 2017 09:48

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Net bloedgeprikt en krijg vrijdag de uitslag. Misschien dat daar iets uitkomt want aan de antibiotica kon het niet liggen aan mijn keelontsteking (die nu over is) ook niet. Hij laat meteen mijn vitamine D en B nakijken ivm mijn vermoeidheid. Nou god weet wat eruit komt.. :(
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Okt 2017 10:13

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Maak je niet teveel zorgen hoor Ava! De kans dat het iets ‘onschuldigs’ is, is zo groot. Er zijn ook een hoop mensen ziek momenteel door de omslag in het weer.
<<

Anoniem247

Bericht 10 Okt 2017 13:01

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ja dat is ook zo. Toch is het altijd weer spannend zo'n uitslag.
<<

Anoniem222

Bericht 10 Okt 2017 13:05

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ja, snap ik dat het spannend is! Maar wat Scandic zegt, de kans is groot dat het iets relatief onschuldigs is. Hopelijk krijg je snel uitsluitsel.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 11 Okt 2017 06:25

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ava ik had toen ik pfeiffer had ook keelontsteking en ontzettend opgezette lymfeklieren... en die vermoeidheid :-( dus ik denk aan pfeiffer, maar ik ben ook geen arts natuurlijk.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 11 Okt 2017 07:43

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ayla schreef:Ava ik had toen ik pfeiffer had ook keelontsteking en ontzettend opgezette lymfeklieren... en die vermoeidheid :-( dus ik denk aan pfeiffer, maar ik ben ook geen arts natuurlijk.


Dit inderdaad. Helaas had ik toen een huisarts die niet aan pfeiffer dacht en dus kuurtje na kuurtje bleef geven.
Maar bij jou is er bloed geprikt lees ik, fijn!
10.04.17
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Okt 2017 08:33

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Dan hoop ik dat ze wel het EBV hebben aangevinkt op het prikformulier, als ze daar niet op testen weet je nog niks, toch?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem247

Bericht 11 Okt 2017 15:04

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Pfeiffer heb ik al een keer gehad. Ongeveer 10 jaar geleden. Pfeiffer kan je niet voor de tweede keer krijgen toch?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 11 Okt 2017 17:22

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Dat kun je in principe geen tweede keer krijgen zei mijn arts (al komt het bij uitzondering blijkbaar wel voor zei ze). Toen ik weer zo vreselijk moe was (daarvoor ook al eens pfeiffer gehad) werd er ook geprikt op een ander virus, dat lijkt op pfeiffer of is eraan verwant. Dat kun je nog wel krijgen. Hier bleek het toen overigens niet weer zo'n virus te zijn, maar een fors vitamine D tekort.

Oja, mijn keelamandelen leidden ook een eigen leven en ik had ook geregeld klieren zo groot als eieren, maar dat had ik alleen in mijn hals. Amandelen zijn er nu bijna twee jaar uit en sindsdien gaat het op dat gebied veel beter.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 12 Okt 2017 17:33

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ik ben ook al 2 weken aan het tobben. Flinke verkoudheid achter de rug en sinds gister flink opgezetten klieren.
En moe moe moe. Nog 1 dag werken dan een weekje vakantie.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 13 Okt 2017 15:06

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

De een zegt van niet en de ander van wel. Ik heb toen indd ook gevonden dat je dat verwante virus wel nog een keer kan krijgen.

Heb je misschien al bloeduitslagen inmiddels?
<<

ChiQ

Bericht 13 Okt 2017 15:22

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Heb je de uitslag?
<<

Anoniem247

Bericht 13 Okt 2017 15:41

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Ja en gelukkig niks aan de hand thank god! Mijn vitamine D en B12 waren ook in orde. B12 zelf aan de hoge kant maar dat was niet erg. Waarschijnlijk was het gewoon de combinatie antibiotica, keelontsteking en ibuprofen 600. Ze zijn nu gelukkig allemaal geslonken en ik had geen ontstekingswaarde meer in mijn bloed.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Okt 2017 15:42

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Gelukkig maar!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Okt 2017 15:56

Re: Opgezette pijnlijke lymfeklieren nek

Gelukkig!
11-2017 ♥
12-2021 ♥

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers