Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Statistieken van de maand september

<<

Burgemeester Kaat

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 01 Okt 2017 15:33

Statistieken van de maand september

Afbeelding

Het is vandaag alweer 1 oktober, tijd dus voor de statistieken van de maand september. In deze maand begon de herfst, de zomer is dus weer officieel voorbij. Dat betekent dat het weer kouder zal worden en ’s avonds vroeger donker. Wellicht moeten we binnenkort allemaal onze verwarming weer aanzetten, of heb jij je verwarming al aangehad? ?

In september zie je ook al de kruidnootjes in de winkel liggen. Elliot had hier dan ook een prangende vraag over: hoe eet jij je kruidnootjes het liefst? Knaag jij ze meteen op of sabbel je erop tot ze zacht zijn?

Afbeelding

Ook op het forum wordt er al druk nagedacht over de sinterklaasperiode. Zo opende Urban Naked alvast een topic over Sinterklaascadeaus voor de kinderen. Heb jij al cadeautjes gekocht of ben je nog op zoek naar inspiratie voor leuke cadeaus? Ook Cotton is al helemaal in de stemming, zij opende naar jaarlijkse traditie het topic voor de Sinterklaaslootjes. Doe jij dit jaar ook weer mee of twijfel je nog? Inschrijven kan nog tot vrijdag 20 oktober!

Ook het nieuwe televisieseizoen is deze maand weer gestart. Zo zijn er nieuwe seizoenen begonnen van o.a. Expeditie Robinson, Heel Holland Bakt en HNTM

Afgelopen maand werd er helaas weer een aanslag gepleegd, deze keer in een metrostel in Londen. Hierbij zijn minstens 29 passagiers gewond geraakt.

Deze maand is ook de maand van de verschrikkelijke natuurrampen. Eind augustus begon het al met orkaan Harvey in de Verenigde Staten en de gevolgen daarvan waren ook nog tot ver in september duidelijk. De schade is enorm en er vielen vele doden en gewonden. Zelfs deze week nog overleed er een vrouw als gevolg van Harvey, zij was door overstromingen in aanraking gekomen met een vleesetende bacterie en is daardoor alsnog overleden.

Na Harvey volgde Irma, de op-een-na krachtigste orkaan ooit gemeten. Met name op Sint Maarten heeft zij een spoor van verwoesting achtergelaten, dit eiland is haast onherkenbaar nu door alle schade. De volgende orkaan (José) heeft ook het Caribisch gebied getroffen en ook Maria, de laatste in de rij, richtte enorm veel schade aan in datzelfde gebied.
Naast al dit orkaan geweld kreeg Mexico te maken met diverse grote aardbevingen waarbij honderden mensen omkwamen.

Winkelketen HEMA zorgde bij heel wat mensen voor ophef door te publiceren dat hun kinderkleding genderneutraal gemaakt wordt. Uiteraard blijven er gewoon jongens- en meisjeskleding, alleen de labels uit de kleding verdwijnt. Vind jij dit een goede zaak of vind je het toch fijner als de kleding gewoon gelabeld is naargelang het geslacht?

Afbeelding

Hiep hiep hoera!
Hoera! Er waren weer een aantal forummers jarig in september. Caro, Bliss, Nan, Dee, Lejow, MissEnergy, NerdChic, Kees, Suusie, Jordana, Zonneschijn, Rapa nui, Leaf, Zoethout, Sazzle en Moederkoekje werden afgelopen maand weer een jaartje ouder. Nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen dames!

Zwanger!
Er kwamen deze maand ook heel wat forummers melden dat ze zwanger zijn. JaneDoe, Bella, Janelie, Cactus, Cinn, Sneeuwwitje en Abby verwachten allemaal een baby. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, hopelijk hebben jullie niet teveel last van kwaaltjes.

Hoera, een baby!
We mochten in september twee forumbaby’s verwelkomen. Believe en Linnie zijn afgelopen maand bevallen van een dochter of zoon. Gefeliciteerd met jullie baby en een mooie tijd samen toegewenst!

Ja, ik wil!
Dat zeiden afgelopen maand maar liefst vier forumsters tegen hun partner. JaneDoe, Fedora, September en Puck zijn namelijk in het huwelijksbootje gestapt. Wij wensen jullie een prachtig leven als man en vrouw toe.

Prestatie!
Meneer Nilsson heeft een knappe prestatie neergezet. Zij liep namelijk de KennedyMars van maar liefst 80 kilometer. Dit deed ze ook in een hele mooie tijd, het ging zelfs nog beter dan vorig jaar. Gefeliciteerd met deze mooie prestatie Meneer Nilsson.

Werken en studeren
Ook in deze categorie hebben we een aantal leuke nieuwtjes gelezen op het forum. Zo heeft Spencer een vast contract gekregen, dat wil alleen maar zeggen dat ze heel tevreden met je zijn. Gefeliciteerd! Daarnaast hebben Novalee en Kees een nieuwe baan gevonden, veel plezier op jullie nieuwe werkplek! Katrien heeft een nieuwe functie aangenomen op haar werk, veel succes! Als laatste is Joey na haar burn-out weer begonnen met een studie en vrijwilligerswerk.

Huizennieuws
Heel wat huizennieuws te melden deze maand: er werden huizen gekocht en verkocht, sleutels werden overhandigd, er werd verhuisd en er werd/wordt geklust!
Ekiaam heeft een nieuw huurappartement gevonden, maar krijgt hiervan pas eind deze maand of begin volgende maand de sleutel. Widko heeft haar huis verkocht en ook gelijk een nieuw huis gekocht. Ook Minoessepoes heeft een huis gekocht en hoopt op korte termijn haar appartement te verkopen. Boekenwurm heeft een huis gekocht en Char heeft haar huis verkocht. Caro krijgt de sleutel van haar huis en ook Frankie gaat nu echt verhuizen naar hun nieuwe (klus)huis. Als laatste heeft Mamsie hun huurhuis, wat van haar grootouders was en al bijna 60 jaar in de familie is, gekocht en zijn ze inmiddels ook gestart met een enorme verbouwing.

Afbeelding

We denken aan...
Naast al dat positieve nieuws, zijn er helaas ook elke maand weer forummers die minder leuk nieuws te horen kregen of waarbij er (even) iets minder goed ging in hun leven. Daarom denken we deze maand in het bijzonder aan Suus, Sophiezmy, Ekiaam87, Marjolein, Leentje, Maan, Thunder, Elsa, Starlord, Jet en Elvive.

Moedig!
Voor Sarah1985 was het even een drempel of ze dit wilde vertellen, maar uiteindelijk vond ze toch de moed. Afgelopen zomer heeft zij namelijk een maagverkleinende operatie gehad. Twee maanden na haar operatie is zij inmiddels al 22 kg kwijt. Moedig dat je deze stap hebt gezet én dat je dit met ons hebt gedeeld Sarah!

Forumzaken
Die 1 miljoen posts, wat hebben we daar lang op gewacht. Cotton opende begin januari al een afteltopic en uiteindelijk behaalden we op 15 september dan de 1 miljoen posts op ons forum, ruim 4 jaar na het opstarten ervan. Silly-One was de gelukkige forumster die deze magische post op haar naam mocht schrijven. Op naar de 2 miljoen ;-)!

Naar jaarlijkse traditie vierden we ook dit jaar weer het bestaan van ons forum. 31 augustus bestonden we alweer 4 jaar en dat betekende prijzen uitreiken. Prijzen die door jullie werden aangeboden en verloot onder de gegadigden. Daarnaast had Sam ook nog een troostprijs in petto voor Cotton. Ook wij als burgemeesters stelden een prijsvraagop, deze werd gewonnen door Dragonfly. Gefeliciteerd met jullie prijzen dames!

De forumster van de maand september was Kees, haar leuke stuk kan je hier terugvinden. Zij nomineerde Anousch als forumster van de maand oktober, halverwege deze maand kan je haar stuk online terugvinden.

Google analytics
Wist-je-dat:
- de gemiddelde sessieduur in september ongeveer 7 minuten en 42 seconden bedroeg?
- de meeste sessies gebeurden vanuit Amsterdam?
- maandag 18 september de drukste dag was afgelopen maand?
- zaterdag 23 september dan weer de minst drukke dag was?
- slechts 38% rechtstreeks naar ons forum surft?
- daarnaast 59% naar ons forum surft via een zoekterm?

Zoektermen waardoor sommige forummers bij ons terechtkwamen:
- action beits ervaring
- dag minder werken wat kost dat
- kan je een zak wokgroenten invriezen?
- km op tank c1
- letter f anders om
- 0% radler puber
- 10 dilemma's
- afspraak man mag vreemdgaan
- complottheorieën Elvis

Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 01 Okt 2017 18:41

Re: Statistieken van de maand september

ah wat lief stukje van mij.

die zoektermen blijven leuk
<<

Katrien

Gebruikers-avatar

Mijter

Bericht 02 Okt 2017 06:59

Letter f andersom??? Hahaha!

Ik vind de statistieken altijd zo leuk!
25 februari 2014 & 5 juni 2015
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Rijmpiet

Bericht 02 Okt 2017 07:25

Wat lief dat ik er in sta :)
Alleen is mijn appartement huur, geen koop ;)
<<

Burgemeester Kaat

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 02 Okt 2017 08:13

ekiaam87 schreef:Wat lief dat ik er in sta :)
Ik twijfelde nog! Waar we het hadden gelezen stond het niet heel expliciet, maar ik heb het aangepast :)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Rijmpiet

Bericht 03 Okt 2017 17:58

Burgemeester Kaat schreef:
ekiaam87 schreef:Wat lief dat ik er in sta :)
Ik twijfelde nog! Waar we het hadden gelezen stond het niet heel expliciet, maar ik heb het aangepast :)

Dank je wel :)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Rijmpiet

Bericht 03 Okt 2017 21:27

Wat leuk dat ik genoemd word!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Hoofdpiet

Bericht 04 Okt 2017 13:08

Leuk stukje! Ik ben nu wel heel benieuwd hoe de overige 3% bij ons terecht komt :wink:
<<

Meneer Nilsson

Gebruikers-avatar

Amerigo

Bericht 08 Okt 2017 19:34

Wat lief dat jullie me genoemd hebben, dank je wel!

Terug naar Forumzaken