Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Anoniem222

Bericht 19 Sep 2017 09:36

Re: Nieuwbouwwoning

Wat leuk en spannend al die nieuwe huizen!
En wat leuk dat je zoon direct om was, Caulfield. Haha! Lekker buitenspelen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Sep 2017 10:05

Re: Nieuwbouwwoning

Ah schattig!

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Sep 2017 14:53

Re: Nieuwbouwwoning

Fijn dat je het zo kan regelen Ekiaam tot je huis af is.

Caulfield, op die leeftijd is buitenspelen ook het fijnste wat er is en wat heerlijk dat hij dat straks gewoon in de achtertuin kan doen!

Bij onze zijn de laatste steigers verwijderd, de buitenkant is zo goed als af. Komende woensdag mogen we weer binnen kijken! Wij hebben maandelijks een kijkuurtje, erg leuk.
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Sep 2017 16:12

Re: Nieuwbouwwoning

Ziet er goed uit Taeda, groot ook!
Hier ook eindelijk een datum bekend: vanaf volgende week kunnen we ons gaan inschrijven. We gaan ons inschrijven op 5 (het maximale) hoekwoningen met garage. Kaveloppervlakte tussen de 250-300 m2. Onze kavel nu is 75 m2 :silent:
En dan duimen draaien en na 20 oktober komt de uitslag. Kans is redelijk groot dat we niks krijgen gezien de wachtlijst, dus tsja.. Maar willen wel erg graag!

Gaan morgen ook nog bij kavels kijken maar denken niet dat dat iets gaat worden. Kavels zijn 1,25-1,5 ton en dan nog een huis.. Dat ga je nooit redden met ons budget vrees ik.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 30 Sep 2017 06:12

Re: Nieuwbouwwoning

Mooi hoor, Taeda! Hoe was het kijkuurtje?

Wb geld, wij hebben nu dubbele lasten, maar proberen zoveel mogelijk te sparen. Er zal de komende maanden veel op ons af komen (spullen voor de baby, we willen ook nieuwe meubels) maar we denken het makkelijk te redden:-)

Vrijdag hebben wij een borrel met de nieuwe buren, om het feit te vieren dat de 1e paal geslagen wordt, oleeeee!!!! Ben benieuwd naar de buren!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Okt 2017 08:14

Re: Nieuwbouwwoning

Spannend Scandic! Werkt het met een loting of wachtlijst?
Qua grondprijs, bij ons in het project is de grondprijs bij iedereen ongeveer 1/3 van het huis. Mocht je meer info willen over bouwprijzen enzo, stuur me even een berichtje. Er zijn rij/hoekwoningen, twee-onder-eenkapwoningen en een vrijstaande woning gebouwd bij ons.

Flore, leuk de eerste paal en een ontmoeting met je buren!

Kijkuurtje was leuk. We hadden gehoopt dat ze iets verder waren met de badkamer, maar daar lag alleen nog de dekvloer in. Bij mijn broertje waren ze al wel heel ver, daar was de elektra al afgemonteerd. Leuk om te zien, nog even aftellen tot de sleutel in november als het goed gaat!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem313

Bericht 01 Okt 2017 08:25

Re: Nieuwbouwwoning

Mooi, Taeda! Volgens mij ziet ons huis er straks ook ongeveer zo uit. Gaat je broertje in hetzelfde project wonen? Wat gezellig!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Okt 2017 08:32

Re: Nieuwbouwwoning

Oh leuk Caulfield, dan ben ik wel benieuwd naar een foto als het zo ver is!
Ja, klopt! Er zijn niet veel projecten bij ons in de buurt en we wilden allebei een nieuwbouwwoning. Sowieso kende ik al 90% van de mensen die in de wijk komen wonen, klein dorpje :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Okt 2017 09:50

Re: Nieuwbouwwoning

Mooi huis Taeda, fijn joh dat het al zo dichtbij komt!

Ik heb even een vraagje en kan hem denk ik hier wel stellen:
Wij moeten over een paar weken de hypotheekakte gaan tekenen bij de notaris. Wij zijn niet getrouwd en dit is ons eerste koophuis dus wij gaan een samenlevingscontract opstellen. Maar, wanneer moet dit? Nu meteen tegelijk met de hypotheekakte? Of pas als we in het huis zitten? Ik heb wel wat zitten googelen maar vond niet de informatie die ik zocht. Ik las ook dat het misschien slim is om dat nu meteen bij de notaris te laten doen, maar dit is wel een notaris die ons toegewezen is dus misschien is het ook wel weer goedkoper om het samenlevingscontract bij een andere (goedkopere) notaris te laten opstellen? Geen idee. Vooral de vraag: hoe snel moet dit? Iemand ervaring?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Okt 2017 11:52

Re: Nieuwbouwwoning

Taeda schreef:Spannend Scandic! Werkt het met een loting of wachtlijst?
Qua grondprijs, bij ons in het project is de grondprijs bij iedereen ongeveer 1/3 van het huis. Mocht je meer info willen over bouwprijzen enzo, stuur me even een berichtje. Er zijn rij/hoekwoningen, twee-onder-eenkapwoningen en een vrijstaande woning gebouwd bij ons.


Er is een wachtlijst, staan we inmiddels al een jaar op. Vriendin van mij heeft zich ook ingeschreven (niet op dezelfde huizen gelukkig haha), dus zou echt leuk zijn als we er beide gaan wonen.
De kavels zijn hier ongeveer 135-150k en qua huis kom je wel op 300k heb ik gehoord, dus dat klopt dan wel ongeveer. Dat is helaas wel boven ons budget, dus denk dat we dat idee maar moeten laten varen. Als we nou in een ander deel van Nederland hadden gewoond had je met onze 350-400k heel ver gekomen, maar helaas, randstad..
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 01 Okt 2017 12:56

Re: Nieuwbouwwoning

Lange lijst dan Scandic.
Bij ons was op een gegeven moment nog een rij van 180 wachtenden na ons. Als iemand t niet wilde dan kon de eerste in de rij dus eventueel kopen. En dat voor 10 huizen.

Bij ons zijn de dekvloeren gestort. Lijkt zoveel groter ineens.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 06 Okt 2017 16:31

Re: Nieuwbouwwoning

Wij hadden vandaag onze eerste kijkdag, echt heel leuk om door je huis te lopen! Maar het valt tegen hoe ver ze zijn. Er zijn nog geen binnenmuren, vloerverwarming ligt er nog niet in enz.

Heb wel wat foto's:
Afbeelding het zicht van de woonkamer naar de keuken.

Afbeelding de achterpui.

Afbeelding De nok in de slaapkamer.

Afbeelding De slaapkamer gezien vanaf de trap. Hier komt uiteraard nog wel een muur tussen. (Tussen de trap en de kamer)
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Okt 2017 15:58

Re: Nieuwbouwwoning

Leuk zeg Summerlovin.

Bij ons zijn ze nog niet eens begonnen met bouwen maar moeten nu al wel heel veel keuzes maken. We gaan morgen voor de badkamer kijken, waarschijnlijk worden het witte wandtegels gemixt met lichtgrijs (op de vloer, op het bad en op het muurtje van de douche). Zo blijft het lekker licht omdat er ook geen raam in de badkamer zit. Ik wil eigenlijk heel graag een lichtgrenen (kleur heet pijnboom volgens mij) badkamermeubel zodat het wat warmer wordt, maar twijfel daar nu over. Misschien valt het uit de toon. Ik vind alles wit/grijs ook zo kil.

Taeda: ik ben benieuwd, je had het over een blauwe bank, is dat een leren? Zo ja: waar heb je die gezien (als je dat wil delen voordat weer heel de buurt het heeft haha). Ik heb nu een groene op het oog maar ik vind blauw ook heel mooi alleen kan daar niet zoveel (mooie) banken van vinden. Ik wil echt heel donkerblauw. Geen jeans kleur zeg maar. Mag ook in pb.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Okt 2017 16:38

Re: Nieuwbouwwoning

Mooi SL!
Lot, lastig is dat he. Ik vind dat meubel wel mooi klinken juist.

Bij ons zijn de steigers eraf, is alles gevoegd. Ze zijn nu vooral binnen bezig. Heb wel foto van binnen. Lijkt beetje hoekig maar komt door mn lens.

Afbeelding rechtvooruit is de keuken. Achterin komt de zithoek. De gaten in de muur zijn de trapkast en de hal.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Okt 2017 16:51

Re: Nieuwbouwwoning

Herkenbare indeling Sam. Dat heb ik hier ook. Qua grote lijkt het ook ongeveer hetzelfde. Alleen de raamindeling is anders.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Okt 2017 16:56

Re: Nieuwbouwwoning

Hoe heb jij het? Heb nog geen idee hoe het in het echt zal zijn. De uitvoerder zegt maar steeds dat het grote huizen zijn, maar ik zie het nog niet. Vrouwen eigen denk ik :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Okt 2017 23:41

Re: Nieuwbouwwoning

Volgens mij zit bij jullie de keuken aan de straatkant. Bij ons is dat de tuin kant en het lijkt erop dat jullie zit/tv-gedeelte iets breder is. Zit bij jullie de wc ook tussen de hal en trappenkast? (Dus eigenlijk tussen die 2 deuren in, maar dan bereikbaar vanuit de hal). Dat is namelijk bij ons het geval.

Ik denk dat jullie huis zelfs groter is. Hier is de lengte gemeten vanuit de binnenmuren ongeveer 10,40 m bij 5,50 m breed.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Okt 2017 06:00

Re: Nieuwbouwwoning

Lot, wij hebben een bank van Loods5, wel in stof, maar hij is er ook in donkerblauw leer!
Deze is het, wij willen dit model (4zit, maar hij is er in heel veel variaties. Als je wilt, kan ik na het weekend de prijzen voor je opzoeken. Ik ben nu niet thuis.
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Okt 2017 11:28

Re: Nieuwbouwwoning

Fred schreef:Volgens mij zit bij jullie de keuken aan de straatkant. Bij ons is dat de tuin kant en het lijkt erop dat jullie zit/tv-gedeelte iets breder is. Zit bij jullie de wc ook tussen de hal en trappenkast? (Dus eigenlijk tussen die 2 deuren in, maar dan bereikbaar vanuit de hal). Dat is namelijk bij ons het geval.

Ik denk dat jullie huis zelfs groter is. Hier is de lengte gemeten vanuit de binnenmuren ongeveer 10,40 m bij 5,50 m breed.


Wij hebben de keuken inderdaad voor. Konden we kiezen en dat leek ons fijn ivm de privacy.

Het toilet is bij ons ook bereikbaar vanuit de hal. Naast de trap.

Bij ons is het dan net wat langer. 13.5 bij 6 meter.
Laatst gewijzigd door Sam op 24 Okt 2017 09:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ChiQ

Bericht 21 Okt 2017 12:16

Re: Nieuwbouwwoning

Sam, mijn huis is 14,5m bij 6,5 breed maar het is echt wel ruim. Ik ben zelf heel erg gewend maar veel mensen vinden het hier groot. Ik heb t na de vakantie altijd haha!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Okt 2017 15:53

Re: Nieuwbouwwoning

Buren gaan er nog 3 meter aan bouwen. Wij kiezen ervoor om dan tegelijkertijd een overkapping te doen (kunnen we droog naar de garage). Dan kunnen we het altijd later nog dichtbouwen.

Indeling hebben de vorige eigenaars voor gekozen. Voor bij ons kijken we uit op een klein speeltuintje, dus inkijk van overburen hebben we niet. Woonkamer zit voor en we hebben de gordijnen vaak helemaal open.

Voordeel van de keuken bij de tuinkant vinden wij dat je niet ver hoeft te kopen met alles als je buiten wilt eten.

@ Chiq, dat is groot en wij vinden al dat we in het midden stuk tegenover de 2 deuren (net zoals Sam heeft) een danszaal hebben. Omdat het huis 5,5 m breed is, is dat gedeelte breder dan bij de gemiddelde woningen.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Okt 2017 16:47

Re: Nieuwbouwwoning

Wat een wereld gaat er voor je open als je een nieuwbouw huis koopt. Wij zijn vandaag even de badkamer gaan uitzoeken, bij Van Wanrooij, kennen jullie dat? Ik keek mn ogen uit, en dat je dan ook lunch krijgt en wijn enzo, ik was echt verbaasd. Daarna ff doorgeknald naar Duitsland voor een keuken - we liggen lekker op schema voor een huis dat in april 2019 wordt opgeleverd :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Okt 2017 17:08

Re: Nieuwbouwwoning

Van Wanroij ken ik wel. Veel nieuwbouwprojecten hier in de regio werken daarmee samen en daar krijg je dan bijv korting op de keuken.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 21 Okt 2017 21:35

Re: Nieuwbouwwoning

Leuk om alles hier te lezen. Vriend en ik gaan ons ook inschrijven voor een nieuwbouwwoning. We mogen meerdere keuzes opgeven (20 stuks maar zoveel huizen van onze keuze zijn er niet). Mijn vriend zijn huis komt komende week te koop en dan gaan we samen in mijn huurhuis wonen. (we wonen hier eigenlijk al heel wat maanden samen).
Ben zo benieuwd of we ingeloot gaan worden! We gingen gisteren de informatie map halen bij de makelaar en hij had echt nog maar een klein stapeltje liggen. Gaat dus blijkbaar erg hard!
Ben ook heel benieuwd (en een klein beetje huiverig) naar de extra kosten die er allemaal bij gaan komen. Keuken moet sowieso apart, die zit er niet standaard in. De badkamer wel maar dan is het een vrij standaard badkamer met keuze uit 3 soorten tegels geloof ik. Dus misschien laten we die zelf wel door iemand doen, zodat het echt naar onze smaak wordt.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Okt 2017 07:41

Re: Nieuwbouwwoning

@ Beachgirl en dan heb je ook nog de optielijst (bijv 2 meter uitbouw, vloerverwarming, dakraam etc.).

Wij hadden destijds een optie op nieuwbouw, maar toen kwam deze zo goed als nieuwe woning op de markt die ongeveer volledig aan ons wensenlijstje voldoet. Ik ben toen het een en ander gaan berekenen en dit was de goedkopere optie. Scheelde ook een hoop geregel met uitzoekwerk badkamer, tuin etc..

Dat we een optie op nieuwbouw hadden heb ik gebruikt bij de prijsonderhandeling van deze woning. Op een gegeven moment zei ik: "Dit wordt de prijs anders is nieuwbouw interessanter". Gelijk zakte ze behoorlijk in prijs. Sowieso kun je die strategie toepassen (mits de woningmarkt niet overspannen is) toepassen), want verkopers kunnen toch niet weten of je daarin de waarheid spreekt.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers