Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand ervaring met dit kattenvoer?

<<

Anoniem6

Bericht 30 Okt 2013 17:19

Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik geef onze katten op dit moment voer van merk Purina. Ik merk dat de ontlasting van beide enorm stinkt. Ook is onze pers niet mooi in de vacht.
Nu vind ik op internet heel veel merken die worden aangeraden. Ik zat zelf te denken aan Almo Nature of Sanabelle.
Heeft iemand ervaring met deze merken? Welke merken natvoer zijn vergelijkbaar met deze?
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 30 Okt 2013 20:20

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Wij geven brokken van Royal Canin en natvoer van Almo Nature.
Dat zijn blikjes met puur vlees of vis. Weinig toevoegingen, dus dan zou je zeker verschil moeten zien.
Er zijn heel veel smaken verkrijgbaar en hier zijn de favorieten makreel, zalm en tonijn kip kaas.
Het ruikt zelfs erg lekker! :yes:
Charlie en Chico hebben trouwens een hele mooie glanzende vacht, dus het helpt wel!
<<

Anoniem75

Bericht 30 Okt 2013 20:58

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik heb dat bij beide katten gebruikt in het begin en beide hadden ze voor hun tweede levensjaar blaasgruis. Toeval of niet maar mocht er ooit in de toekomst nog een ander katje komen geef ik no way die Purina rommel. Wij gebruiken nu Royal Canin en onze kat ziet er goed uit.
<<

Anoniem87

Bericht 30 Okt 2013 21:07

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik kocht altijd Purina maar idd, stinken die drollen van m'n kat, niet normaal! Gebruik nu voer van de Lidl (wel he duurdere soort), eens kijken of het nu beter gaat.
<<

Anoniem10

Bericht 30 Okt 2013 21:59

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Sanabelle ken ik niet. Alom naturel is een heel erg goed merk. Heel veel vers vlees zit daar in en bijna geen toevoegingen. Zowel het vlees als de brok.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 30 Okt 2013 22:02

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik geef mijn kat Sanabelle (brokjes). Goed voer en niet megaduur. Ik geef de forelsmaak maar ze hebben ook andere soorten, ook speciaal voor binnenkatten en oudere katten.

Natvoer hebben ze eigenlijk niet nodig maar ik geef weleens wat van de merken Animonda, Smilla of Schmusy (via Zooplus). Daar zit iig zoveel mogelijk puur vlees/vis in zonder al teveel toevoegingen.
<<

Anoniem6

Bericht 30 Okt 2013 22:16

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Bedankt voor de tips! Ik heb net om te proberen eens een zak brokjes van merk Almo besteld. Van natvoer heb ik Almo en cosma gepakt.


Nijntje, Mijn katten zijn gewend om in de avond nat voer te krijgen. Als ik de tijd vergeet begin ze er rond 17:30 al om te zeuren. Ze krijgen samen 1 zakje per dag.
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 30 Okt 2013 22:41

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik heb ook Cosma geprobeerd, maar dat is in gelei. En dat lusten de heren niet.
Almo is puur vlees of vis en daar zijn ze dol op!
En onze katten kunnen ook klok kijken, wonderbaarlijk! :lol:
<<

Anoniem6

Bericht 30 Okt 2013 22:47

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Die van mij lusten alleen in gelei. Had ik laats tonijn uit blik voor ze, ik dacht vinden ze vast lekker.. Hadden ze een rotzooi gemaakt, de tonijn lag door de hele keuken vonden ze blijkbaar niet lekker... Zijn echt verwende!

Haha grappig dat die van jou ook klok kunnen kijken;)
<<

Anoniem287

Bericht 30 Okt 2013 22:52

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik geef mijn katten sinds gisteren Sanabelle omdat ik er goede verhalen over heb gelezen en omdat ik Royal Canin echt te duur vind…Sanabelle is een stuk goedkoper en volgens mij kwalitatief niet heel veel slechter.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 30 Okt 2013 23:36

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ah dat is hier idd ook, even beetje natvoer voor het slapen gaan :)
Maar ik was laatst bij de dierenarts en die zei dat ik moest minderen ivm tandsteen. Brokjes zijn beter voor de tanden.
<<

Anoniem237

Bericht 31 Okt 2013 13:19

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik voer van Almo Nature af en toe het natvoer en van Sanabelle voer ik de No Grain versie. Ben er tot nu toe zeer tevreden over.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Okt 2013 22:59

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Wij geven onze katten Sanabelle urinary. 1 kat heeft /had blaasgruis en dit voer zorgt dat het niet terug komt.
Omdat wij 4 katten hebben en ze niet apart willen voeren krijgen ze dit allemaal. Dit is tenminste dan ook betaalbaar. Royal Canin voor blaasproblemen is dat niet. We bestellen het bij zooplus.

De katten doen het hier ook erg goed op. Een mooie zachte en glanzende vacht.

Eens of 2 keer per week krijgen ze een half zakje natvoer per kat. Op dit moment whiskas, maar ook vaak huismerk of dat wat in de aanbieding is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 01 Nov 2013 11:27

Re: Iemand ervaring met dit kattenvoer?

Ik denk dat het per kat ook wel een beetje verschilt hoe ze op een bepaald merk reageren en het altijd een kwestie van proberen is (en dat wel een paar weken vol houden). Wat de dierenarts mij kon vertellen was dat voer zonder graan sowieso al beter is.

Ik heb hier twee katten, één met een voedselallergie en de ander is een blaasgruis patientje. Voor die met voedselallergie hebben we ontzettend veel merken geprobeerd en met Fokker sensible heeft hij er het minste last van(want hij was continue aan de diarree). Fokker heeft ook nog een leuke prijs, dus we zijn nu wel happy met dit voer. Eerst ook Hills etc geprobeerd en dat is niet leuk meer voor je portemonnee als je kat 9 kg weegt en nog steeds groeit. Voor ons blaasgruis patientje staan we nu nog steeds op Hills, maar hij krijgt er toch weer een beetje last van. Dus wellicht gaan we nog switchen. Een merk dat maar half werkt en peperduur is, mag van mij zo snel mogelijk weg.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron