Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Okt 2017 16:58

Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Ik krijg ons huis gewoon niet netjes...
We hebben gewoon een rijtjes woning. Niet super klein, wel weinig opbergruimte beneden.

6 weken geleden is onze zoon geboren en nu dus nog meer spullen in de woonkamer. Een box, wandelwagen, maxicosi...nog maar niet te denken wat als de kleine straks gaat spelen.
Ook de keuken staat vol met flesjes dit en dat voor zoon...

Het oogt heel rommelig en vol. Daarnaast een man die het opruimen ook niet heeft uitgevonden.

Hoe krijg ik meer rust in huis?

Daarnaast hoe doe je dat qua assesoires. Heel veel dingen heb ik ooit eens gekregen maar ook wat kleinere dingetjes maakt het met al die extra spullen voor kind niet lekker...
Spullen die ik gekregen heb vind ik zonde om weg te doen :-| Maar moet toch een keer opruiming houden vrees ik...
<<

Anoniem316

Bericht 05 Okt 2017 17:07

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Door het te accepteren. Ik ergerde me er ook dood aan maar kost alleen maar zinloze energie. Je hebt die spullen nou eenmaal nodig. Als ze groter worden, kom er ook steeds minder (groot) spul (totdat ze weer speeljeukentjes willen :wink:)

En kleine dingetjes sowieso opruimen. Straks als jullie kindje groter is, is dat sowieso niet handig :wink:
<<

Anoniem249

Bericht 05 Okt 2017 17:08

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Ik heb een vrij strak huis, omdat ik hou van opgeruimd. Misschien heb je hier wat aan:
- Zorg voor veel makkelijke opbergruimte, waar je dingen gewoon in kunt gooien. Koop bijvoorbeeld een kast met diepe lades. Zo heb ik ook een poef met een opbergruimte erin.
- Zorg dat al je kasten dicht kunnen. Of als tijdelijk tussen oplossing zet/hang er wat voor.
- Ik groepeer accessoires (bijvoorbeeld op een schaal of dienblad). Zo is het toch gezellig, maar niet rommelig omdat het tot 1 geheel behoord.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Okt 2017 17:10

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Lastig he. Wij proberen nu wel echt om elke avond alles weer op te ruimen. Dus eettafel zo veel mogelijk weer leeg, tekeningen van dochter ophangen of weg oud papier in de papierbak en belangrijke post in een bakje bij de computer wat uiteindelijk in mappen gaat. Speelgoed in de kast of speelgoedkist. Veel speelgoed van de oudste ligt inmiddels in haar kamer.
Qua assesoires staan er wat dingen op de tv kast, en dan wissel ik een beetje af afhankelijk van de seizoenen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 05 Okt 2017 17:18

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Verhuizen hielp hier;-)

Wij hebben voor en na de verhuizing heel veel weggedaan, vooral ook heel veel accessoires, Wij hadden ook veel gehad en zelf verzameld in de jaren ervoor, ik heb weinig ervan gehouden en het meeste naar de kringloop gebracht of weggegeven. En ik mis helemaal niks van wat ik weggedaan heb.
Als je weinig opbergruimte hebt beneden dan zou ik kijken of je iets zou kunnen vervangen voor een kast waar veel inpast (met deurtjes ervoor).
En is de woonkamer de enige plek waar de maxicosi en kinderwagen kan staan?

Maar het enige dat echt helpt is toch dingen wegdoen denk ik.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 05 Okt 2017 17:24

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Claire**** schreef:Ik heb een vrij strak huis, omdat ik hou van opgeruimd. Misschien heb je hier wat aan:
- Zorg voor veel makkelijke opbergruimte, waar je dingen gewoon in kunt gooien. Koop bijvoorbeeld een kast met diepe lades. Zo heb ik ook een poef met een opbergruimte erin.
- Zorg dat al je kasten dicht kunnen. Of als tijdelijk tussen oplossing zet/hang er wat voor.
- Ik groepeer accessoires (bijvoorbeeld op een schaal of dienblad). Zo is het toch gezellig, maar niet rommelig omdat het tot 1 geheel behoord.


+1
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Okt 2017 17:26

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Liadan schreef:Verhuizen hielp hier;-)

Wij hebben voor en na de verhuizing heel veel weggedaan, vooral ook heel veel accessoires, Wij hadden ook veel gehad en zelf verzameld in de jaren ervoor, ik heb weinig ervan gehouden en het meeste naar de kringloop gebracht of weggegeven. En ik mis helemaal niks van wat ik weggedaan heb.
Als je weinig opbergruimte hebt beneden dan zou ik kijken of je iets zou kunnen vervangen voor een kast waar veel inpast (met deurtjes ervoor).
En is de woonkamer de enige plek waar de maxicosi en kinderwagen kan staan?

Maar het enige dat echt helpt is toch dingen wegdoen denk ik.


Ja we hebben een kleine hal en dan woonkamer keuken. Dat is het beneden.
<<

Anoniem228

Bericht 05 Okt 2017 17:44

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Ik houd ook niet van rommel en heb momenteel hetzelfde.
Mijn jongste is net jarig geweest en hebben zoveel speelgoed erbij.
De kasten ben ik flink aan het uitmesten zodat er weer wat bij kan.

De maxicosi liet ik zoveel mogelijk in de auto zitten.
Scheelt weer een ding. Dit eigenlijk ook met de kinderwagen.
Voor de flessen heb ik zo'n flessenstandaard gekocht en voor de losse dingen van de fles gebruik ik een opbergbakje.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Okt 2017 18:29

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Hier ook zo. Het frame van de wandelwagen staat opgeklapt tussen kast en eettafel. De wagenbak staat in de trapkast met daar in de maxicosi en daar in staat de luiertas. De stofzuiger staat er schuin achter op een krat bier. Dat is wel onhandig maar anders heb ik die spullen allemaal in de woonkamer en dat vind ik vervelender.
Verder hebben we een soewlgoedzak aan de box hangen waar veel speelgoed in zit. We hebben een speelkleed met activiticenter die onder de box ligt en een losse activitycenter wat we savonds in de box zetten. Een grote chinesebruidskast met veel spullen erin (heerlijk diep die kast) accessoires hebben we weinig omdat ik er niet van hou als er vanalles op tafel staat en we geen vensterbanken hebben. Verder de spullen die E nog niet gebruikt op zolder gezet.
In de keuken staan de flesjes die we gebruiken te drogen op een theedoek die in een smalle reep gevouwen is en dus niet veel plek in beslag neemt.
Voor de rust in m'n hoofd zet ik al het melkpoeder voor de volgende dag savonds klaar en steeds als E op bed ligt ruim ik op waar ze mee heeft gespeeld. Zo is de bukt wat kleiner en kan ik her beter accepteren dat sommige dingen hier gewoon niet op te ruimen zijn.
30-04-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Okt 2017 20:29

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Yup herkenbaar..
Vooral de kinderwagen, speelgoedmat en wippertje. Wippertje staat nu achter de eettafel (uit t zicht). Wandelwagen hebben wed in de h al gezet, daardoor de stofzuiger i n de kelder. Dat is wel wat vervelender omdat t m i meer makkelijk te pakken is nu. En daardoor in de woonkamer wel meer rust.
Maar er blijven plekken... t spoeleiland blijft zo iets waar makkelijk iets neergelegd wordt. En als we de afwas doen (vaak pannen ofzo) dan laten we dit aan de lucht drogen op een theedoek op de aanrecht, en dat staat er vaak in de ochtenbd nog...
Qua speelgoed heb ik t opgegeven omdat iedere x op te ruimen..
Accepteren dus dan maar..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Geel

Bericht 05 Okt 2017 20:32

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Wat bij mij ook helpt: overal een vaste plek voor hebben. Vooral voor kleine dingetjes. Dan kun je het elke keer wegleggen in plaats van dat het opstapelt.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 05 Okt 2017 20:46

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Wat ik elke avond doe:
- alles van de vloer oprapen en opruimen en stofzuigen
- de bank, salontafel en eettafel opruimen en schoonmaken (er staat alleen een plantje op en een bord met kaarsen).
- alle textiel op de trap naar boven voor de wasmand
- alle speelgoed en zooi in de kist of de kast
- keuken helemaal leeg en schoon, vaatwasser aan.

Na dit ritueel mag ik 1 glas wijn..

En overdag moet je hier niet komen als je niet tegen rommel en vieze kruimelige vloeren kunt.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem231

Bericht 06 Okt 2017 04:07

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Mc had ik boven staan. Liep wel even snel op en neer als ik die moest hebben.
Alle flesjes enz stonden bij mij in de kast en alle spenen ervan op een diep bord, gewoon op de stapel van diepe borden.
Accessoires heb ik wel zoveel mogelijk opgeruimd. Ik werd er onrustig van.
Zorgen dat het aanrecht leeg bleef was voor mij het belangrijkste. Dat gaf zoveel onrust. Stel de vaatwasser stond aan, dan zette ik de vuile afwas in de oven.

Misschien is dat ene boek iets voor jou. Marie kundo ofzo?
<<

Anoniem304

Bericht 06 Okt 2017 06:22

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Ik ben geloof ik blij met zoveel bijgebouwen (bijkeukens) aan ons huis.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 06 Okt 2017 06:51

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

De maxicosi zou ik indien mogelijk in de auto laten.

Klein speelgoed van de baby in een zak in de box of in de la eronder. Dingen waar baby nog niets mee kan naar zijn slaapkamer.

Spullen waar je niets mee doet, verkopen/weggeven/weggooien.

Alles vaste plekken geven en het meteen na gebruik weer terugleggen.

Flesjes op zo'n rekje in de keuken. Is het niet zo rommelig en kunnen ze goed drogen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem281

Bericht 06 Okt 2017 06:52

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Kinderwagen stond bij ons onder de tafel! Ingeklapt en zo natuurlijk. De box had boxzakken waar alle speelgoed en zooi in kon, maar ook een lading luiers en shizzle. Maxicosi stond in de auto.

Nu hebben we een hoekje voor Tobias met een deurtje en mandjes en daar gooien we alles in, lekker uit 't zicht! Wij hebben een huiskamer van 20m² en ja, 't is wel 's rommelig, natuurlijk, maar één keer opruimen en 't is weer overzichtelijk en enigszins ruimtelijk.

Voor mij is 't deels acceptatie maar ook gewoon slim opruimen en kijken wat je écht nodig hebt. Frutsels e.d. skippen we zoveel mogelijk in de huiskamer.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 06 Okt 2017 07:02

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Maxicosi hebben we altijd in de auto staan. Haal haar gewoon eruit als we uit de auto gaan. Kinderwagen ook in de auto liggen. Verder is het een heel herkenbaar probleem!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Okt 2017 07:54

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Ik heb 14 dozen aan spullen weg gegooid voor ik ging verhuizen. Ik woon hier nu een half jaar en heb laatst alle kasten weer eens doorzocht en weer dingen weg gegooid. Wegdoen is dus echt wel een truc die werk. Verder ben ik fan van kallaxkasten. Dat ruimt zo lekker op.
2015 💙
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 10 Okt 2017 10:29

Re: Constant rommelig hoe krijg je rust in huis.

Wij hadden dit ook toen we nog kleiner woonde. Ik probeerde zoveel mogelijk alle kleine dingen ergens in/ achter te bewaren. De maxi Cosi en de kinderwagen legde we in de auto die voor de deur stond.
Daarnaast goede opruimdisciline. Dus als je thuis komt sleutels in laatje, tas in de hangkast, schoenen op een rijtje, post die binnenkwam meteen afhandelen en naar zolder om te archiveren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers