Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoofvlees

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Okt 2017 16:04

Stoofvlees

Wie heeft er een lekker recept voor Stoofvlees?

Ik deed het wel met een pakje maar wil nu eens zonder doen.
2014 2016
<<

Anoniem252

Bericht 03 Okt 2017 16:19

Re: Stoofvlees

Deze heb ik vorig jaar een paar keer gemaakt, erg lekker.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... mpoenstoof
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Okt 2017 19:04

Re: Stoofvlees

<<

Anoniem328

Bericht 03 Okt 2017 19:17

Re: Stoofvlees

<<

Anoniem286

Bericht 03 Okt 2017 19:35

Re: Stoofvlees

Ik vind dit een fijn recept. Gebruik vaak ook nog een glas rode wijn erin en soms nog ontbijtkoek/beetje chocola oid
https://www.nrc.nl/nieuws/2010/12/10/vl ... 419-a84174
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2017 19:41

Re: Stoofvlees

Blue schreef:http://www.24kitchen.nl/recepten/vlaams-stoofvlees-met-frieten

Wij maken dit recept regelmatig.


Deze heb ik ook weleens gemaakt en valt hier ook goed in de smaak.

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... it-de-oven

Deze vinden wij ook erg lekker, en is misschien ook leuk qua afwisseling van standaard stoofvlees.
<<

Anoniem231

Bericht 04 Okt 2017 05:38

Re: Stoofvlees

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... adjesvlees

Dit is mijn favoriet. Dit is mijn basis recept. Ene keer doe ik er champignons erdoor, andere keer weer iets anders.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Okt 2017 10:14

Re: Stoofvlees

Ik bak altijd ongeveer een kilo sucade aan in olie en boter, als het rondom bruin is leg ik er een grote laag uien in halve ringen op. Daar gooi ik een runderbouillon blokje bij en warm water tot de uien ongeveer 1 cm onder water staan. Ik roer dan niet meer en laat dus uien dus het vlees afdekken. Dan hang ik een thee ei aan de zijkant en doe daar een laurierblad, 2 kruidnagels en 2 a 3 jeneverbessen in. Dat laat ik vervolgens op heel klein vuur 4 uur pruttelen.

Dat goed door roeren en twee plakjes ontbijtkoek er door verkruimelen en flink wat peper en een klein beetje zout toevoegen. Dit even goed door laten pruttelen want dan bindt de ontbijtkoek de vleessaus.

En dat dan eten met friet en iets zoals zelfgemaakte appelmoes en rode kool bijvoorbeeld.


Oom maak ik het Griekse rundvlees wat op de site van de AH staat vaak, lekker met paprika en feta.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Okt 2017 10:47

Re: Stoofvlees

Oh minoessepoes wat slim van dat thee-ei! Ik loop altijd moeilijk te doen met laurierbladen en kruidnagels die er weer uitgevist moeten worden, dit is veel handiger!

♥♥
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Okt 2017 13:14

Re: Stoofvlees

Bedankt dames. Die van am lijkt mij wel lekker.

Dat is inderdaad een goede tip minoessepoes
2014 2016
<<

Anoniem328

Bericht 04 Okt 2017 13:18

Re: Stoofvlees

Elliot schreef:Oh minoessepoes wat slim van dat thee-ei! Ik loop altijd moeilijk te doen met laurierbladen en kruidnagels die er weer uitgevist moeten worden, dit is veel handiger!


Omg inderdaad de tip van het jaar :hulde:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Okt 2017 19:12

Re: Stoofvlees

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ef-rendang

Deze heb ik net gemaakt en omg lekkerste ooit. Heb ipv oven gister 3u laten stoven en vandaag nog 2 ofzo.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Okt 2017 19:21

Re: Stoofvlees

minoessepoes schreef:Ik bak altijd ongeveer een kilo sucade aan in olie en boter, als het rondom bruin is leg ik er een grote laag uien in halve ringen op. Daar gooi ik een runderbouillon blokje bij en warm water tot de uien ongeveer 1 cm onder water staan. Ik roer dan niet meer en laat dus uien dus het vlees afdekken. Dan hang ik een thee ei aan de zijkant en doe daar een laurierblad, 2 kruidnagels en 2 a 3 jeneverbessen in. Dat laat ik vervolgens op heel klein vuur 4 uur pruttelen.

Dat goed door roeren en twee plakjes ontbijtkoek er door verkruimelen en flink wat peper en een klein beetje zout toevoegen. Dit even goed door laten pruttelen want dan bindt de ontbijtkoek de vleessaus.

En dat dan eten met friet en iets zoals zelfgemaakte appelmoes en rode kool bijvoorbeeld.


Oom maak ik het Griekse rundvlees wat op de site van de AH staat vaak, lekker met paprika en feta.


Domme vraag misschien maar snijd je de sucade eerst voordat je het bakt of niet? Als je de hele lappen erin legt, haal je die er dan uit voordat je de saus gaat roeren?
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 04 Okt 2017 20:21

Re: Stoofvlees

Nog een tip: ik steek de kruidnagels altijd door het laurierblaadje. Scheelt zoeken naar de kruidnagels, je hoeft enkel de laurierblaadjes eruit te vissen.

Ik snijd het vlees pas na het stoven in stukjes, de laatste stukken vet haal ik er dan af

Het recept voor Vlaams stoofvlees van Dagelijkse kost is ook een aanrader! Lekker met Vlaamse friet erbij
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Okt 2017 08:13

Re: Stoofvlees

Olijfje schreef:
Elliot schreef:Oh minoessepoes wat slim van dat thee-ei! Ik loop altijd moeilijk te doen met laurierbladen en kruidnagels die er weer uitgevist moeten worden, dit is veel handiger!


Omg inderdaad de tip van het jaar :hulde:


Hahah geen credits voor mij, maar voor mijn moeder die dat altijd zo doet. Ik dacht dat het wel normaal was om het zo te doen, ik weet niet beter!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Okt 2017 08:16

Re: Stoofvlees

Ik snijd het vlees inderdaad altijd eerst in stukjes, maar na die 4 uur is daar niks meer van terug te vinden, er is dan echt alleen een vleessaus over, het vlees is helemaal uit elkaar gevallen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 05 Okt 2017 19:00

Re: Stoofvlees

Ik maak vaak Sucade of lende lapjes. Ik bestrooi ze aan beide kanten met wat ras al hanout kruiden, paprika poeder en djinten, dan braad ik ze aan in wat boter met olijfolie en blus af met runderbouillon met een laurierblad en twee kruidnagels. Dit laat ik een uurtje of 4 sudderen tot het heerlijk mals en zacht is.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 05 Okt 2017 20:39

Re: Stoofvlees

minoessepoes schreef:
Olijfje schreef:
Elliot schreef:Oh minoessepoes wat slim van dat thee-ei! Ik loop altijd moeilijk te doen met laurierbladen en kruidnagels die er weer uitgevist moeten worden, dit is veel handiger!


Omg inderdaad de tip van het jaar :hulde:


Hahah geen credits voor mij, maar voor mijn moeder die dat altijd zo doet. Ik dacht dat het wel normaal was om het zo te doen, ik weet niet beter!

:hulde: Ik ga straks ook gelijk kijken of ik nog zo’n ei heb
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Okt 2017 19:13

Re: Stoofvlees

Geweldige tip minoeseepoes! Ik was die kruidnageltjes gisteren dus mooi weer kwijt, haha.
In de laurier stoppen heb ik ook wel eens geprobeerd, maar daar vallen ze bij mij zo uit.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers