Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

<<

Anoniem284

Bericht 19 Jul 2017 09:00

Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Een klein eilandje 50km ten noordoosten van Madeira. Wie is er wel eens geweest? Er is niet super veel te doen; het is vooral een plek om tot rust te komen. Is iemand hier er wel eens geweest? Foto's, tips, etc.? We gaan in september :).

Afbeelding
<<

Anoniem284

Bericht 02 Okt 2017 15:20

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Voor wie het leuk vindt. Ik ben er geweest in september en vond het een verrassend eiland. Het is niet erg groot, met de auto ben je in 20 minuten wel rond. Er is een lang strand van 9 km, dit is 1 kant van het eiland. Dit een aantal keer gewandeld. Sommige stukken zijn heel rustig waardoor je het idee krijgt dat er bijna niemand is. Rondom de hotels is het wat drukker, maar aan 9km strand liggen maar iets van 4 hotels.

De andere kant van het eiland is verder heel rotsachtig. We hebben geprobeerd met mountainbikes het eiland te verkennen, maar het werd hier en daar wel een erg flinke klim, dus die hebben we ingeruild voor een quad. Beste keuze ooit. Echt een quad-eiland. We konden heel ver off road. Sommige stukjes moest je wel besluiten de quad te laten staan en verder te lopen. Geen idee waar je dan heen liep en dan stond je opeens op een 'secret beach'. Daar was verder dan gewoon niemand, echt super mooi. Sommige stranden was er ook een hoop aangespoeld uit de zee. Waren kiezelstranden trouwens. Ook zijn er een aantal uitkijkpunten op zee, het eiland of de eilanden om Porto Santo heen. Eromheen zijn het kleinere eilanden. Die eilanden kan je niet op. Het grootste eiland ernaast is beschermd. Wat ik begreep zitten daar bijzondere dieren, beschermd. Snorkelen was ook mogelijk op bepaalde stukken. Niet heel veel gezien, maar we hebben ook niet goed genoeg gezocht denk ik.

Er is 1 'stadscentrum'. Toen wij er waren, was er het Columbus-festival. Columbus heeft dit eiland ontdekt. Er werd flink uitgepakt. Veel muziek, versiering, toneel, dans, boten, etc. Het eiland rukt dan uit. We herkenden allemaal locals van de restaurants waar we die dagen daarvoor hadden gegeten.

Er zitten niet veel hotels en wat er zit is gedateerd (dit eiland trekt al jaren Britse en Duitse toeristen volgens mij) of o.b.v. all inclusive. Qua hotels kan ik niet echt adviseren. Het is ons een beetje tegengevallen. Ze zijn wel bezig met renoveren dus dat komt in de loop van de jaren wel goed denk ik. Qua restaurants zou ik Tripadvisor gebruiken. Is redelijk goed gevuld met tips. Wel opletten dat buiten het seizoen niet alle restaurants meer open zijn. Verder is Tripadvisor qua dingen te doen niet heel goed gevuld, veel locaties staan er nog niet op.

Al met al is dit eiland een aanrader. Tui vliegt er volgens mij van april t/m september op met een tussenlanding op Madeira. Een week vond ik wel genoeg voor dit eiland.

Mocht iemand het leuk vinden, heb ik wel wat foto's.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Okt 2017 07:52

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Klinkt leuk Gympie, ik ben wel benieuwd naar foto's!

♥♥
<<

Anoniem284

Bericht 03 Okt 2017 10:10

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Ik zal van de week wat uploaden!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Okt 2017 10:13

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Leuk, ik ben benieuwd! Het klinkt als een mooi eiland :)

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Okt 2017 10:13

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Leuk Gympie ik ben ook wel benieuwd naar deze plek. Het klinkt mooi!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 03 Okt 2017 10:49

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Ik heb al wat foto's die gemaakt zijn met de telefoon. Even kijken of het zo lukt:

[...]

Ik heb op de camera nog meer foto's en wat veelzijdiger en meer van de andere kant (de rotsachtige kant), maar dit geeft wel een idee ;).
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 11 Okt 2017 13:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Okt 2017 10:49

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Oh wow wat mooi. Die tweede foto, wat een bijzonder landschap.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Okt 2017 11:00

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Wauw, prachtig zeg!

♥♥
<<

Anoniem284

Bericht 03 Okt 2017 11:11

Re: Porto Santo (het gouden eiland van Portugal)

Ja, klopt, heel bijzonder. Het eiland heeft van alles wat. Je ziet het vulkanische goed terug, het lange gouden strand waar je hier en daar ineens een rotspartij tegenkomt, soms groen en soms dor en dat is wel het mooie van dit eiland vind ik.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers