Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet mijn kind vandaag?

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Sep 2017 09:14

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Wij eten meestal pas rond 19u a 19.30u, dus E eet dan niet met ons mee. Omdat ze heel erg heeft moeten wennen aan stukjes in haar eten kookten we altijd apart voor haar hele grote porties en dat vriezen we dan in. We merken dat dat nog steeds het meest handig is. Rond 18u eet zij, en dan krijgt ze een bakje yoghurt als wij eten zodat we toch een met zn allen aan tafel momentje hebben.

Inmiddels eet ze wel grotere stukken gelukkig. Ze houdt van pasta met groenten, couscous met kruiden, gehakt en groenten, geprakte aardappels met bijv wortels en witvis of zoete aardappel met broccoli en ei. Zo proberen we veel te variëren zodat ze veel smaken en structuren leert kennen. Van ons eten krijgt ze ook vaak nog hapjes als ze wil.

Om de een of andere reden had ik haar nog nooit spinazie gegeven, behalve misschien toen ze nog echt klein was. Dinsdag avond hadden we voor haar aardappelen met spinazie en tomaatjes, maar VIES dat ze het vond! Ze heeft een kwartier huilend en kokhalzend met een hap in haar mond gezeten, volgens mij snapt ze het idee van uitspugen nog niet. We hebben het er met een vinger uit moeten halen, haha. Kleine drama queen!

On topic: vanavond eet ze macaroni met verse tomatensaus en stukjes gebakken aubergine.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 09:18

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hoe gaat het met haar brood eten Teun?
Wat zielig van de spinazie! Maar fijn dat ze wel steeds meer eet en het verder wel steeds beter lijkt te snappen.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Sep 2017 09:20

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Jaa brood gaat intussen ook heel goed! Daar is ze echt gek op. Vooral met pindakaas, maar ook met de fruit/groente jammetjes van De Kleine Keuken. Hartig beleg vindt ze nog wat minder, al begint dat ook langzaam te komen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 09:21

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ah wat goed!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2017 09:26

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

L eet eigenlijk altijd met ons mee. Voordat hij 1 was kreeg hij meestal een potje. Bij m'n oudste kookte ik altijd zelf verse babyhapjes, maar bij Louis had ik daar geen zin meer in. Nu eet ie alles met ons mee.

Wat vroeger bij mn oudste een hit was qua babyeten: bruine bonen met aardappel en stukjes grilworst. En wat appelmoes. Bij Louis warmde ik soms een blik bonen op en deed er alleen een klodder appelmoes door. Arm joch :)
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 09:30

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Haha wat is dat toch met bonen en kinderen dat ze dat zo lekker vinden. Lekker zacht en zoetig denk ik.
Mogen ze ook andere bonen dan bruine bonen? Lijkt me wel toch? Heb nog een blik lima bonen staan, wat wij eigenlijk niet eten.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 28 Sep 2017 12:18

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ik maak voor vanavond broccoli-bloemkoolsoep met makreel en amandelen. Voor M gooi ik er dan broodstukjes doorheen. Ze heeft vanmiddag al warm gegeten op het kdv, dus dan maak ik op donderdag vaak soep met brood.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2017 12:46

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Marin schreef:Haha wat is dat toch met bonen en kinderen dat ze dat zo lekker vinden. Lekker zacht en zoetig denk ik.
Mogen ze ook andere bonen dan bruine bonen? Lijkt me wel toch? Heb nog een blik lima bonen staan, wat wij eigenlijk niet eten.

Denk het wel. Ik gaf ook alle bonen: lima, kidney, zwarte, whatever. Je vindt ze overigens de dag er na weer terug in zn luier.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 14:25

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Haha ja dat valt te verwachten UN. Wie weet binnenkort.

Appel en pruimen waren dus niet te pruimen. Veel te zuur. Hij heeft nog nooit zo vies gekeken.

Afbeelding

Maar hij heeft wel z'n bakje leeggegeten, dus dat is dan wel weer goed. Morgen weer ;)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Sep 2017 15:31

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

D eet sinds een maand of 14 ook volledig met de pot mee. We koken over het algemeen vers en zonder pakjes dus gebruiken niet veel zout, maar net als Bazinga ga ik er echt niet moeilijk over doen als hij wel zout binnenkrijgt. Tot een jaar hebben we het wel echt vermeden.
Maar als wij nu dus patat of pizza eten, dan eet D gewoon volledig daarvan mee.
Voor degenen die nog wel apart koken, tot welke leeftijd ga je daarmee door?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2017 19:22

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ik kook nu eigenlijk al niet meer apart. Alleen als we iets eten wat echt niet babyproof is (wraps bijvoorbeeld) eet D. apart en meestal is het dan gewoon een potje of een portie uit de vriezer. Maar als wij pasta of bami ofzo eten snijd ik gewoon wat klein en dan krijgt hij dat. Aardappels en groente prak ik door elkaar. Gaat allemaal prima.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2017 19:30

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Marin schreef:Haha ja dat valt te verwachten UN. Wie weet binnenkort.

Appel en pruimen waren dus niet te pruimen. Veel te zuur. Hij heeft nog nooit zo vies gekeken.


Maar hij heeft wel z'n bakje leeggegeten, dus dat is dan wel weer goed. Morgen weer ;)

Huh hij vond het toch vies? Moest hij van jou dan toch dooreten? :nerd:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 19:43

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ja hij at het wel gewoon op en z'n mondje ging keurig open bij elke hap. Dan mag ie wat mij betreft gewoon door eten, zo leert ie smaken beetje kennen. Forceer niks hoor, voor je dat denkt ;)

Sperzieboon-aardappel ging er in als koek!

Handig dat D'tje mee eet, wel praktisch!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2017 19:47

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Haha oh ja als hij zelf z'n mondje open doet is het natuurlijk prima, maar na het zien van die foto vond ik dat onwaarschijnlijk lijken :wink:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 19:48

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Haha ja die was ná elke hap. Maar toch wilde hij meer. Oké prima haha.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2017 19:50

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hahaha arme O. snapt nog helemaal geen oorzaak en gevolg, hij deed natuurlijk telkens z'n mond open in de hoop dat er iets lekkers naar binnen zou gaan. Kwam na elke hap van de koude kermis thuis :nopompom:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 28 Sep 2017 19:50

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Pruim is ook wel een gekke smaak denk ik. Maar wat leuk dattie toch door at.

*pakt ook een pruim*
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 19:53

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Elliot schreef:Hahaha arme O. snapt nog helemaal geen oorzaak en gevolg, hij deed natuurlijk telkens z'n mond open in de hoop dat er iets lekkers naar binnen zou gaan. Kwam na elke hap van de koude kermis thuis :nopompom:


Hahaha ja. Elke ochtend kijkt ie ook weer vies bij de pap. Maar twee happen later is het dan oké.

Ik vind dit tot nu toe één van de leukste dingen van een baby hebben. (totdat hij straks twee is en niks meer wil)

Eet smakelijk Cotton, proeft kleine Cottonball het ook een beetje!
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Sep 2017 21:33

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ik had broccoli stamppot met kip gemaak. Perfect eten om zelf met een lepel te eten. D vond het heerlijk, die at zo'n 300 gram. R zag het en schoof het bord weg zonder proeven.

Als lunch hetzelfde, D at een tosti en R keek er met een vies gezicht naar.
R. 2013
D. 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Sep 2017 06:30

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Zora schreef:
Salome schreef:Oh wat fijn Bazinga dat hij gewoon mee eet. Hier lukt dat dus niet omdat wij pas tussen 18.00 en 18.30 eten.
Dus hij eet eigenlijk altijd een uurtje eerder al. Vandaag was ik vrij dus dan is het anders.
De kip die hij vandaag kreeg was ook gekruid met paprika poeder en knoflook.
Zout voegen wij nooit toe tijdens het koken.


Waarom kan 'ie dan niet mee-eten? Wij eten ook altijd, met z'n allen, pas om 18:15/18:30.


Het lukt nog niet omdat hij te moe wordt.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Sep 2017 07:27

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Teun schreef:Wij eten meestal pas rond 19u a 19.30u, dus E eet dan niet met ons mee. Omdat ze heel erg heeft moeten wennen aan stukjes in haar eten kookten we altijd apart voor haar hele grote porties en dat vriezen we dan in. We merken dat dat nog steeds het meest handig is. Rond 18u eet zij, en dan krijgt ze een bakje yoghurt als wij eten zodat we toch een met zn allen aan tafel momentje hebben.
.


Dit is bij ons dus eigenlijk ook het geval. We eten wat te laat voor T. Hij is dan erg moe en jengelig en hij houdt echt nog niet van stukjes. Wel krijgt hij ineens allemaal tanden dus misschien komt het binnenkort. Hij eet inderdaad ook zijn toetje als wij eten en proeft nog met ons mee.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 29 Sep 2017 10:02

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hier at L aardappel met doperwtjes en wat ham. Doperwtjes en sperziebonen zijn ook favoriet hier.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Sep 2017 16:58

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

D heeft net twee koppen ladysoep op en drie sneetje ciabatta met kruidenroomkaas.

Voor de rest over de dag: twee sneetjes brood, een banaan, een pistolet, een bakje druiven, een paar snoepjes, een paaseitje en nog een banaan.
Helemaal niet zoveel eigenlijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Sep 2017 17:09

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Lady schreef:D heeft net twee koppen ladysoep op en drie sneetje ciabatta met kruidenroomkaas.

Voor de rest over de dag: twee sneetjes brood, een banaan, een pistolet, een bakje druiven, een paar snoepjes, een paaseitje en nog een banaan.
Helemaal niet zoveel eigenlijk.


Het zijn toch 3 stuks brood en eigenlijk 3x fruit en goed avondeten. Meer dan prima toch.

T at stamppot snijbonen en wij aten snel een broodje shoarma en hij heeft nog een stuk van mijn broodje afgeknaagd.
Verder vanochtend 1 boterham en vanmiddag 1. En 1 banaan en een stuk soepstengel.
Eigenlijk vind ik het brood iets te weinig nog omdat hij de korsten niet wil.
2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Sep 2017 17:31

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Halve bruine boterham met worst, half schaaltje gepureerd fruit en een Mariakoekje. Ze is ziek. :(
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers