Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikspieren trainen

<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 21 Sep 2017 04:55

Buikspieren trainen

Ik ben enthousiast aan het sporten en probeer vooral buik, billen en benen te trainen. Dat gaat best goed! Alleen ik weet niet zo goed hoe ik mijn buik goed kan trainen. Ik plank nu, en ik doe een soort sit ups zittend op iets in de sportschool. Ik heb alleen het idee dat precies het stuk 'pudding', zegmaar het midden/onder van m'n buik, zo niet echt getraind wordt. Kan dat kloppen? En heeft iemand misschien tips hoe ik dit wel kan doen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Sep 2017 06:49

Re: Buikspieren trainen

Je zou bij de sit-up kunnen variëren in hoogte. Kort, klein omhoog pak je vaak meer de onderste, terwijl bij volledig omhoog je alle pakt. Zo kan je ook korte bewegingen maken, terwijl je juist hoger blijft zitten.

Verder bij de plank, voorkom een holle rug, maar ook dat je een tent maakt met je billen. Je moet echt, buik, billen, rug en bovenrugspieren aanspannen bij een goede plank, deze hou je dan ook echt niet lang vol.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem222

Bericht 21 Sep 2017 07:47

Re: Buikspieren trainen

Deze oefeningen kun je wel gebruiken:
http://www.stylesofliving.com/articles/ ... belly-fat/

Maar als je echt een strakkere buik wilt is het vooral een kwestie van je vetpercentage omlaag krijgen. Want je kunt je buikspieren natuurlijk heel veel trainen maar zolang er vet op je buik zit, zie je dat niet. De oefeningen helpen daar natuurlijk wel ook bij.

Ik train eigenlijk nooit echt specifiek mijn buikspieren, want bij heel veel dingen span je automatisch al je core aan en train je ze ook.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Sep 2017 12:47

Re: Buikspieren trainen

Trouwens als aanvulling. Als je veel spiermassa ontwikkeld, ga je uiteindelijk in rust ook meer verbranden, waardoor je uiteindelijk ook meer ver verbrand in rust.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Sep 2017 13:03

Re: Buikspieren trainen

Ik zou wat meer variëren in oefeningen, dan train je ook verschillende buikspieren. Er zijn echt wel oefeningen voor dat stukje onderaan.

Mijn buik is wel een stuk strakker en gespierder geworden door oefeningen, nu heb ik daar ook niet veel vet. Mijn huid is alleen een heel klein beetje opgerekt door de zwangerschappen, niet erg, ik mag absoluut niet klagen en van de voorkant zie je het ook bijna niet, maar zelf zie ik, als ik er van boven naar kijk, wel dat het niet meer 100% plat wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 21 Sep 2017 13:43

Re: Buikspieren trainen

Ga paardrijden! ;)
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 11:59

Re: Buikspieren trainen

Inderdaad je vetpercentage verlagen. Ik doe zelf geen buikspieroefeningen (op de plank en hanging leg raises na), de crunches zijn vooral belastend voor je rug. Door gericht te trainen (squat, lunge, rug, borst) train je je core vanzelf mee. En als je vetpercentage maar lag genoeg is gaat het vetlaagje op je buik ook weg (ik heb het tot 16,5% weten te krijgen en toen had ik nog maar een klein vetlaagje op mijn onderbuik). Je buikpier wordt door training ook groter, net als alle andere spieren. Als je dan een vetlaagje hebt, lijkt je buik dus alleen dikker, omdat het vetlaagje over de spier ligt en deze naar voren komt.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 26 Sep 2017 02:11

Re: Buikspieren trainen

Bedankt voor jullie tips! Zeker met die oefeningen ga ik aan de slag.

Ja echt veel vet heb ik eigenlijk niet op m'n buik, maar toch meer dan ik zou willen.. Ik zie nu na een paar weken trainen echt al spieren opkomen, maar midden onderin nog niet, dus vandaar dat ik zo zocht naar oefeningen voor dat deel buik :)
<<

Anoniem222

Bericht 26 Sep 2017 10:27

Re: Buikspieren trainen

Als je googelt op lower abs vind je van alles!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers