Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet mijn kind vandaag?

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2017 19:15

Wat eet mijn kind vandaag?

Misschien wel leuk voor de mama's van wie de kinderen nog niet (volledig) met de pot mee-eten?

Wat eet jullie kind vandaag?
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2017 19:16

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

T at vanavond gegrilde courgette met aardappelpuree.
Daarna heeft hij nog een puntje gehad van onze zelfgemaakte pizza met ham en groente.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2017 19:31

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Haha leuk idee. Vond hij de pizza lekker? En de rest?

Olivier gaat steeds meer eten, tenminste, nog steeds gepureerde groenten hoor. Hij heeft nu pastinaak op, dat vindt hij wel lekker.

Van de week had hij ook voor het eerst banaan op. Dat was zo'n groot succes!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2017 19:41

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ja hij bleef wijzen naar mijn bord. Die die die! Ik had wat reepjes gesneden en dat at hij zo op.

Tijn is echt een warm eter. Courgette is 1 van zijn favorieten. Nu hij veel tanden krijgt (gewoon 5 in 3 weken. Zo sneu!) pureer ik het ook nog wel eens. Dan is het wel een aardig nat prakje met aardappel erdoor. Maar dan krijgt hij toch mooi zijn vitamines binnen.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2017 19:44

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Aah lief. En lekker. Was de pizza niet te zout? Dat soort dingen lijken me lastig met kinderen.

Zielig van z'n tandjes!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Sep 2017 19:45

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hier kreeg ze vandaag een potje met bruine bonen. Dat vindt ze zo lekker. L begint zo langzamerhand met de pot mee maar ik vind het toch nog wel lastig. Bang dat ze te veel van minder gezonde dingen binnen krijgt (zout etc).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2017 19:55

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Marin schreef:Aah lief. En lekker. Was de pizza niet te zout? Dat soort dingen lijken me lastig met kinderen.

Zielig van z'n tandjes!


Nu hij al ruim 1 is vind ik een stukje pizza wel kunnen. Was wel kant en klare bodem die we zelf uit moesten rollen zegmaar. Maar verder belegen geraspte kaas, tomatenpuree, ham, champignons en paprika.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2017 19:58

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Dee schreef:Hier kreeg ze vandaag een potje met bruine bonen. Dat vindt ze zo lekker. L begint zo langzamerhand met de pot mee maar ik vind het toch nog wel lastig. Bang dat ze te veel van minder gezonde dingen binnen krijgt (zout etc).


Dat is ook lastig.
T eet vooral apart omdat wij te laat eten als we moeten werken. Hij heeft honger om 17.15 en wij eten vaak ruim een uur later.
2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 24 Sep 2017 20:00

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Wij aten krieltjes uit de airfryer, een mix van broccoli, wortels en bloemkool en gerulde tartaar.
Uiteindelijk alles bij elkaar gekwakt in de wok.
B at gewoon mee

*edit* nevermind... ik had de openingspost niet gelezen hahahaha
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Sep 2017 20:04

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Salome schreef:
Marin schreef:Aah lief. En lekker. Was de pizza niet te zout? Dat soort dingen lijken me lastig met kinderen.

Zielig van z'n tandjes!


Nu hij al ruim 1 is vind ik een stukje pizza wel kunnen. Was wel kant en klare bodem die we zelf uit moesten rollen zegmaar. Maar verder belegen geraspte kaas, tomatenpuree, ham, champignons en paprika.


Ja dat lijkt me ook wel kunnen. Deeg is wel vaak zout maar 't is vaak ook al het vlees en kaas er op wat het zout maakt. Dit klinkt nog wel redelijk gezond!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Sep 2017 20:27

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Marin schreef:
Salome schreef:
Marin schreef:Aah lief. En lekker. Was de pizza niet te zout? Dat soort dingen lijken me lastig met kinderen.

Zielig van z'n tandjes!


Nu hij al ruim 1 is vind ik een stukje pizza wel kunnen. Was wel kant en klare bodem die we zelf uit moesten rollen zegmaar. Maar verder belegen geraspte kaas, tomatenpuree, ham, champignons en paprika.


Ja dat lijkt me ook wel kunnen. Deeg is wel vaak zout maar 't is vaak ook al het vlees en kaas er op wat het zout maakt. Dit klinkt nog wel redelijk gezond!

Daarom was het ook niet zijn basis maaltijd. Paar reepjes voor de smaak.
Zo doen wij dat vaak eigenlijk omdat wij later eten en dan zit hij er gezellig bij en proeft nog wat van ons eten.
Eigenlijk eet hij vaak zijn vlees, vis of kip met ons. En dan heeft hij een uur eerder al zijn groente met aardappel of rijst etc. gehad.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Sep 2017 19:16

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Vandaag at T bloemkool/broccoli mix met wat krieltjes geprakt uit de actifry.
Wij hadden nog kiprollade en daar heeft hij ook een stuk van gehad.
Kip is echt favoriet.
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Sep 2017 19:21

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

R at vandaag voor het eerst rode bietjes
10.04.17
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Sep 2017 19:22

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Oeh ging dat goed Saga? Hier nogsteeds geen succes. Rode kool ook niet.
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Sep 2017 19:28

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Salome schreef:Oeh ging dat goed Saga? Hier nogsteeds geen succes. Rode kool ook niet.


F. vond alleen rode kool niet lekker, die deelblokjes met appel wel!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem281

Bericht 25 Sep 2017 19:35

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Oh wow Saga! R is gewoon al bijna 6 maanden, wat vliegt de tijd, zeg!

Tobias eet vrijwel altijd met de pot mee, maar anders gewoon een potje. Vanavond was 't broccoli en aardappelen en een balletje gehakt.

@Dee, ik heb me niet heel streng meer aan 't 'geen zout' gehouden, na 10 maanden ongeveer. Ik vond 't zoiets stoms dat een kind 'opeens' zout e.d. mag! Dus ik ben vanaf 10 maanden langzaam meer zout gaan toevoegen, maar ook ui en knoflook bijv. Nu is Tobias bijna anderhalf en eet-ie in principe alles mee, met plezier en smaak :smile: Nasi hebben we nog niet geprobeerd, maar hij is ook niet de grootste fan van rijst.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Sep 2017 19:40

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Oh wat fijn Bazinga dat hij gewoon mee eet. Hier lukt dat dus niet omdat wij pas tussen 18.00 en 18.30 eten.
Dus hij eet eigenlijk altijd een uurtje eerder al. Vandaag was ik vrij dus dan is het anders.
De kip die hij vandaag kreeg was ook gekruid met paprika poeder en knoflook.
Zout voegen wij nooit toe tijdens het koken.
2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 25 Sep 2017 19:46

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Ze at vandaag sperziebonen. Na 1,5 week weigeren van haar groentes te eten, deed ze vanavond weer eens haar mond open en at zowaar meerdere hapjes. Sinds ze met fruit gestart is, wat ze echt heerlijk vind, at ze opeens geen groentes meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 19:50

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Zo goed dat ze weer sperziebonen at!

O. had vanochtend wel een hele banaan op! Weliswaar een kleine maar toch. En vanavond worteltjes.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Sep 2017 19:53

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Wij ook niet, maar hij eet bijv. wel de sperziebonen mee en die maak ik met uitgebakken spekjes en mais.

Tobias at trouwens eerst ook eerder, maar nu krijgt-ie rond 16h00/16h30 nog een soepstengel of iets anders en dan redt-ie 't wel tot 18h30.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Sep 2017 20:00

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Hier was het spaghetti met spinazie en een paar spekjes, viel in de smaak. Voor onszelf meer spekjes en kruidenroomkaas toegevoegd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Sep 2017 10:19

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Salome schreef:Oh wat fijn Bazinga dat hij gewoon mee eet. Hier lukt dat dus niet omdat wij pas tussen 18.00 en 18.30 eten.
Dus hij eet eigenlijk altijd een uurtje eerder al. Vandaag was ik vrij dus dan is het anders.
De kip die hij vandaag kreeg was ook gekruid met paprika poeder en knoflook.
Zout voegen wij nooit toe tijdens het koken.


Waarom kan 'ie dan niet mee-eten? Wij eten ook altijd, met z'n allen, pas om 18:15/18:30.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 26 Sep 2017 10:30

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Salome schreef:Oeh ging dat goed Saga? Hier nogsteeds geen succes. Rode kool ook niet.

Een groot succes! Tot nu toe lust hij haast alles (wortel, erwtjes, zoete aardappel, avocado, broccoli, sperziebonen) behalve bloemkool.
Fruit gaat ook goed, al heeft hij tot nu toe alleen nog maar banaan en appel gehad.
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 26 Sep 2017 10:34

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

Bazinga schreef:Oh wow Saga! R is gewoon al bijna 6 maanden, wat vliegt de tijd, zeg!

Tobias eet vrijwel altijd met de pot mee, maar anders gewoon een potje. Vanavond was 't broccoli en aardappelen en een balletje gehakt.

@Dee, ik heb me niet heel streng meer aan 't 'geen zout' gehouden, na 10 maanden ongeveer. Ik vond 't zoiets stoms dat een kind 'opeens' zout e.d. mag! Dus ik ben vanaf 10 maanden langzaam meer zout gaan toevoegen, maar ook ui en knoflook bijv. Nu is Tobias bijna anderhalf en eet-ie in principe alles mee, met plezier en smaak :smile: Nasi hebben we nog niet geprobeerd, maar hij is ook niet de grootste fan van rijst.


Ja het gaat bizar snel!

Fijn dat T zo lekker met de pot mee eet zeg, ik hoop dat dat hier ook gaat lukken!
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Sep 2017 09:01

Re: Wat eet mijn kind vandaag?

O. krijgt vandaag twee nieuwe dingen. Omdat z'n ontlasting ehm nogal geitenkeutellerig is door alle banaan, ga ik straks een hapje met appel en pruimen maken. En vanavond krijgt hij voor het eerst aardappel met sperziebonen.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron