Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jaloers..?

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 07 Sep 2017 11:04

Jaloers..?

'Vroeger' had ik altijd zo'n ideaalplaatje in m'n hoofd. Vriend-trouwen-kindjes (het liefst voor m'n 30ste).

Nu loopt het leven natuurlijk nooit zoals je dat in je hoofd allemaal bedacht hebt. Ik merk alleen dat ik er de laatste tijd meer moeite mee krijg en dan toch jaloers wordt op anderen. Die het dan wel zo voor elkaar hebben (vriendinnen/collega's die 1 partner hebben, getrouwd zijn en nu een zwangerschap aankondigen).Dan voelt het toch alsof zij het 'beter voor elkaar hebben'..? Tegelijk ben ik dan ook wel ondankbaar dat ik me zo voel, ik heb echt geen vreselijk leven dat ik me zo moet/mag voelen. Toch voelt het alsof ik 'stilsta' en 'achterloop'.


Mijn vriend weet dit trouwens niet.. voelt zo stom om hier last van te hebben. Ik weet ook niet wat ik hier mee wil bereiken, maar ik moet het gewoon even kwijt..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Sep 2017 12:18

Re: Jaloers..?

Herkenbaar... Wat ik me probeer te realiseren is, is dat mensen in mijn omgeving die in het in die zin 'beter voor elkaar'hebben, ook hun eigen problemen, onzekerheden en jaloersheden hebben. En dat, stel ik heb die dingen over een paar jaar wel, dat ook niet zaligmakend zal zijn.
Maar daar lukt me ook niet altijd hoor.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Sep 2017 12:30

Re: Jaloers..?

Niet herkenbaar eigenlijk. Denk dat dat komt doordat ik niet (meer) zo'n planner ben en meer realistische doelen voor mezelf probeer te maken, die niet of minder afhankelijk zijn van anderen.
Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt en probeer daar ook de voordelen van in te zien. Op jonge leeftijd moeder worden is ook niet zaligmakend, ik hoor regelmatig van vrouwen dat als ze het opnieuw mochten doen ze gewacht zouden hebben. En zoals Joey al zegt, ieder huisje heeft zo zijn kruisje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Sep 2017 14:14

Re: Jaloers..?

Ja dat snap ik wel hoor. Ik had dat ook wel. Zolang het een beetje gezonde jaloezie is, is het niet erg denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Sep 2017 14:57

Re: Jaloers..?

Ik ben 30, al bijna 10 jaar gelukkig getrouwd, goede baan, koophuis, twee grote kinderen

...en ik ben jaloers op mensen die nog niet zo gesetteld zijn en lekker kunnen gaan backpacken, bergen beklimmen, fulltime werken, verhuizen. Dat idee dat alle mogelijkheden nog open liggen lijkt mij dan weer heerlijk.

Zo is er altijd wel wat ;)
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2017 15:23

Re: Jaloers..?

Dit is een gevoel waarmee je vooral jezelf hebt, zolang je niet naar gaat reageren op degenen die wel hebben wat jij graag zou willen. Het sleutelwoord lijkt me 'relativeren'. Ieder mens heeft zijn/haar dingen en dat hoef je niet altijd meteen te zien, dus kun je wat een ander heeft/doet al snel idealiseren. Ik maak aan de zijlijn continu vechtscheidingen mee, dus ik geloof juist helemaal niet zo in 'en ze leefden nog lang en gelukkig'. Het is maar net waaraan je wordt blootgesteld en in welk perspectief je dat plaatst. Hopelijk kun je ook genieten van de dingen die er wel zijn in je leven!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 07 Sep 2017 15:26

Re: Jaloers..?

Oh relativeren kan ik ook wel hoor. Maar ik merk gewoon dat ik toch even flink down ben bij een huwelijksfeest/baby aankondiging.. meh

En natuurlijk heeft iedereen wel wat, het zal niet allemaal zo fantastisch zijn als dat het voor de buitenwereld lijkt.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2017 15:51

Re: Jaloers..?

Misschien moet je dit van jezelf leren accepteren dat je na/bij zo'n gelegenheid je even heel rot voelt. Het kan juist meer op de voorgrond treden als je je er met hand en tand tegen gaat verzetten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Sep 2017 16:47

Re: Jaloers..?

Guattari schreef:Misschien moet je dit van jezelf leren accepteren dat je na/bij zo'n gelegenheid je even heel rot voelt. Het kan juist meer op de voorgrond treden als je je er met hand en tand tegen gaat verzetten.


Eens. Dit gevoel mag er toch ook gewoon zijn. Ik vind het niet veel met een lelijke vorm van jaloezie te maken hebben. Ik denk dat dit gewoon menselijk is.
L2014 & H2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Sep 2017 19:07

Re: Jaloers..?

Mooi gezegd Guattari.

Ik herken het ook wel een beetje, maar bij mij is het juist alsof ik de druk voel van buiten af terwijl ik er zelf nog niet echt aan uit ben. Ik vind dat soms ook wel lastig. Maar ik probeer ook juist te denken aan de dingen die ik wel heb, of wat ik wel kan etc. En als het gevoel dan toch komt, dan mag het er ook wel even zijn. Ik probeer (ja probeer) mezelf niet zo te vergelijken, ieder mens heeft zijn eigen leven en zijn eigen pad. En dat is goed.

Waarom zou het trouwens niet kunnen? Of zou je het nog niet willen?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 07 Sep 2017 19:42

Re: Jaloers..?

Guattari schreef:Misschien moet je dit van jezelf leren accepteren dat je na/bij zo'n gelegenheid je even heel rot voelt. Het kan juist meer op de voorgrond treden als je je er met hand en tand tegen gaat verzetten.


Ja, ik denk ook dat dat goed is. Gewoon accepteren dat het er is. Een mijn leven is ook heel leuk hoor! Maar ik wil wel graag eerst trouwen (dus ik wacht gewoon op een aanzoek :P ). Maar mijn vriend wil ook nog geen kinderen. Ik wil liever niet heel lang wachten omdat hij ook wat ouder is (het liefst niet nog 5 jaar ofzo).
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 10:45

Re: Jaloers..?

Ik had dat wel toen ik vrijgezel was. Was ik eind twintig en iedereen ging samenwonen, kinderen krijgen, trouwen. En ik zat op kerstavond in mijn eetje met een diepvriespizza voor de tv. Uitgaan deed ik nauwelijks. omdat mijn vrienden dat ook niet meer deden. Ik ging in mijn eentje op reis. Heel leuk, maar het stak soms wel dat ik de enige leek bij wie het niet lukte volgens het boekje.

Toen ik bijna 31 was ontmoette ik mijn vriend. Toen ging dat gevoel echt over. Ik wilde toen ook jarenlang echt nog geen kinderen. Nu zijn we 6 jaar verder en ben ik zwanger. Ondanks mijn hogere leeftijd voor mij echt de perfecte timing. Wij konden lekker samen een weekend naar Ibiza, in een jaar 3x naar Curacao, 2x per jaar op wintersport en elke week uit eten. Dat gaan we met een kind niet meer allemaal doen.

Ik wil niet trouwen (mijn vriend wel, dus ik ben benieuwd of het er nog ooit van zou komen). Bruiloften vind ik gezellig, maar ik wil het zelf niet.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Sep 2017 13:09

Re: Jaloers..?

Ell, in wat jij zegt kan ik me ook wel enigszins vinden. Nu ik inmiddels 2j een relatie heb en mijn toekomstbeeld met gezin realistischer is, heb ik er een stuk minder moeite mee dan daarvoor. Nu ben ik ergens ook wel weer jaloers op jou, dat dat gevoel bij jou over was door je relatie;-).
Want ondanks dat ik erg van mijn vrijheid zonder kinderen geniet en weet dat ik die vrijheid tzt ook erg zal missen, blijft het af en toe steken als ik van anderen bv hoor dat ze een kind verwachten. Momenteel weer erg last van rammelende eierstokken, maar dit komt en gaat gelukkig ;-).
Ik vind het vooral zonde voor mezelf dat ik af en toe niet meer kan genieten van wat ik nu heb!
En als ik anderen (vrijgezellen) in mijn situatie zou zijn, zou ik mezelf ook echt vinden zeuren :-D

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron