Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe keuken

<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 22 Sep 2017 07:35

Nieuwe keuken

Bij welke winkel kan je een goede, kwalitatieve keuken kopen en leveren ze goede service af ?
Wij zijn zelf aub niet handig dus de plaatsing en het evt slopen van de oude keuken moet gebeuren door de winkel.
Ik wil absoluut geen seat en sofa's achtige praktijken wat een afschuwelijk winkel is dat dus gewoon een winkel waar je op je gemak kan kijken geen gepush en niet van als nu koopt dan krijg je die en die korting en morgen niet meer.

Tevens heb ik de vraag wat verstandig/slim is.
De kraan waar de vaatwasmachine en de buitenkraan (achtertuin) zijn op aan gesloten is kapot of leiding.
Het gaat er om dat daardoor water is gekomen onder onze houtenvloer in de keuken en misschien ook wel woonkamer geen idee.
Is het nu verstandig om de vloer zo snel mogelijk te laten repareren of kan ik beter wachten totdat ik een nieuwe keuken heb want dan moet misschien weer de vloer ''open'' wegens leidingwerk of hoef dat niet als alles een beetje op de zelfde plek blijft (inbouwapparatuur) ? De kraan is nu dichtgedraaid dus er kan geen water meer onder de vloer lopen. Maar het is nu wel aan het drogen en misschien trekt heel die vloer dan wel krom.
Laatst gewijzigd door sanskie op 22 Sep 2017 10:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 22 Sep 2017 08:57

Re: Nieuwe keuken

Ik zou voor waar het betreft je vloer eens bellen met je woonverzekering of ze dit niet gewoon vergoeden en wat de deskundige dan aanraadt. En ja, wat betreft een keuken: Ik ben prima geslaagd bij de lokale keukenboer hier, maar ik heb natuurlijk geen idee waar ej woont :)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Sep 2017 10:08

Re: Nieuwe keuken

In ieder geval geen zaak die aangesloten in bij Mandemakers.

Wb vraag 2 zou ik je verzekeraar om advies vragen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 22 Sep 2017 10:12

Re: Nieuwe keuken

Verzekering zegt als de leiding kapot is wordt het sowieso vergoed.
Gewoon iemand langs laten komen die het laten maken en de factuur plus foto's opsturen.
Maar ik vraag mij af of het slim is om de vloer nu te laten maken en dan straks moet hij er wellicht weer uit dan is hij nu toch voor niks gemaakt ?.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Sep 2017 10:32

Re: Nieuwe keuken

Ik zou nu de leiding en/of kraan zsm laten maken. Dan de vloer goed laten drogen en kijken wat de schade is. Trekt het krom of niet etc.
Zo ja, dan de vloer repareren en dan pas de keuken.

Qua keuken zijn wij erg tevreden over Kvik. Er valt nauwelijks te onderhandelen want ze zijn scherp geprijsd. Kwaliteit is goed. Degelijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 22 Sep 2017 10:46

Re: Nieuwe keuken

Ah je hebt ook helemaal gelijk Ooh La La wat doe ik toch weer moeilijk.
Klusjesman gebeld hij komt zo ff kijken dus dan weten we meer.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Sep 2017 10:54

Re: Nieuwe keuken

Soms zie je door de bomen het bos niet meer :angel:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 23 Sep 2017 14:19

Re: Nieuwe keuken

Wij hebben de keuken besteld bij Superkeukens. Hij wordt begin november geplaatst als het goed is, maar tot nu toe vind ik het een fijne service. Geen verkooppraatjes, weinig onderhandel ruimte maar de keuken was sowieso scherp geprijsd. Er werd ook gezegd dat ze niet aan onderhandelen doen omdat ze niet willen dat koper A met een keuken van 15.000 wegloopt en koper B met dezelfde keuken voor 10.000 puur omdat die beter kan onderhandelen.

Verder werd er goed meegedacht met wat we wilden en ook dingen waar wij zelf helemaal niet aan dachten, maar die wel heel handig zijn werden besproken met ons (zoals de spoelbak, die wil je in je aanrecht en niet erop want als je kruimels van je aanrecht veegt moeten die eerst de drempel van de spoelbak over ipv dat je ze gelijk erin kan laten vallen).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Sep 2017 19:46

Re: Nieuwe keuken

Onze keuken komt ook van Superkeukens af. Wij zijn heel tevreden en hebben dezelfde ervaring als de reactie hierboven. De keuken is netjes geïnstalleerd en nu na 10 maanden zijn we er nog steeds blij mee.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 24 Sep 2017 20:58

Re: Nieuwe keuken

Thanx voor jullie reacties. Ik twijfel nog steeds nieuwe keuken of niet. Maar de vaatwasser is kaduuk en om nou maanden lang met de hand af te gaan wassen heb ik ook niet zo'n zin in maar een keuken kost zoveel geld en ik moet nog tich dingen betalen die ik wil whaha. Ja ik kan ook alleen een nieuwe vaatwasser kopen maar vind ik dan weer zonde als ik mijn achterhoofd al weet dat ik eigenlijk een nieuwe keuken wil en mijn vriend wilt dat sowieso heel graag en de keuken is denk al 12 jaar oud of misschien wel 26 jaar gewoon oud ! Damnt ik twijfel altijd over alles.
Oh ja hoelang duurt het ongeveer dat ze hem komen plaatsen na aankoop ?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 24 Sep 2017 21:58

Re: Nieuwe keuken

Ja, dat ligt er aan bij wie je hem koopt en wat zijn monteurs voor beschikbaarheid hebben :)
<<

Anoniem247

Bericht 25 Sep 2017 08:01

Re: Nieuwe keuken

Meestal is dat tussen de 6 en de 10 weken. Dat is per bedrijf anders. Je kan nu ook kiezen voor alleen een nieuwe vaatwasser en als je dan over een paar jaar alsnog een nieuwe keuken wilt plaatsten kan je de vaatwasser gewoon in je nieuwe keuken overzetten.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 25 Sep 2017 08:44

Re: Nieuwe keuken

Je zal wel denken wat een muts.
Maar er zit nu een hele kleine vaatwasmachine in. En dat is echt 3 keer niks. We willen een grote maar dan moet de keuken ook aangepast worden anders past hij er niet tussen.
<<

Anoniem278

Bericht 25 Sep 2017 10:15

Re: Nieuwe keuken

Dat denk ik niet hoor, Sanskie. Het gaat om grote bedragen dus ik vind het vrij logisch dat je het niet zomaar even beslist. Je kunt natuurlijk altijd van diverse zaken in de buurt een catalogus halen en kijken of er keukens in het assortiment zitten waar jullie voorkeur naar uitgaat, vervolgens naar de betreffende zaak of zaken gaan en samen met de deskundigen aldaar kijken wat dat financieel betekent.
Ook in combinatie met handigheden waar je nu niet aan denkt, of zelfs met een vloer die misschien sterk afhankelijk is van de keuken die uiteindelijk jullie definitieve keuze gaat zijn.

Immers, je kunt nu denken dat je een zwart wit geblokte vloer wilt omdat je ergens een plaatje zag van een rode keuken en die vloer plus die keuken is misschien een leuke combinatie, maar als de keuze uiteindelijk valt op een landelijk eiken model, past de vloer natuurlijk ook niet ;-)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Sep 2017 10:33

Re: Nieuwe keuken

In de categorie 'wij van wc eend adviseren..', ik zou bij Ikea gaan kijken. Voor 3000 euro heb je echt al een mooie keuken.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Sep 2017 10:35

Re: Nieuwe keuken

Spencer schreef:In de categorie 'wij van wc eend adviseren..', ik zou bij Ikea gaan kijken. Voor 3000 euro heb je echt al een mooie keuken.

Ik werk niet bij Ikea en ik ben het hiermee eens. Enige kutte is dat je alle kastjes zelf in elkaar moet zetten, maar verder is het echt een prima keuken. Eventueel kun je ervoor kiezen om de apparatuur ergens anders vandaan te halen als je persé een bepaald merk wil.

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Sep 2017 10:41

Re: Nieuwe keuken

Je kan ook montage boeken voor de keuken maar als je niet zoveel wilt uitgeven is het prima te doen om ze zelf in elkaar te zetten. Geduld hebben en gebruiksaanwijzing goed lezen.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Sep 2017 10:49

Re: Nieuwe keuken

Ja het kan prima zelf ja, maar het is wel een rotklusje :P

♥♥
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 25 Sep 2017 11:00

Re: Nieuwe keuken

Weer thanx voor het mee denken. Ik ga eerst maar eens wat keukenzaken af gewoon om ideeën op te doen. Maar geen Mandemakers dus ;). Geld is niet echt een issue is meer ik heb het alleen het uitgegeven heb ik moeite mee. In combinatie met alle grote uitgaven komen opeens in 1 keer.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers