Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onregelmatige & nachtdiensten

<<

Anoniem119

Bericht 22 Nov 2013 22:18

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Succes Stuit!
<<

Anoniem115

Bericht 22 Nov 2013 22:21

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Ik ga ook zo de deur weer uit
<<

Anoniem119

Bericht 22 Nov 2013 22:24

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Succes randall. Haha ik heb net gisteren Monsters University gekeken. Ga je vannacht kindertjes bang maken op je werk? ;-)
<<

Anoniem32

Bericht 23 Nov 2013 07:40

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Hoe ging het marin?
Ik heb me ziek kunnen melden een uur voor dienst. Kreeg opeens hevige buikgriep
Misschien dat ik me daardoor zo raar voelde.
Ik baal echt als een stekker.
<<

Anoniem115

Bericht 23 Nov 2013 07:54

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Marin schreef:Succes randall. Haha ik heb net gisteren Monsters University gekeken. Ga je vannacht kindertjes bang maken op je werk? ;-)


Helaas, werkte ik maar met kinderen.
Ik werk met bejaarden op zowel somatische als psycho-geriatrische afdelingen.
Ook erg leuk hoor :yes:

Vannacht een druk nachtje met een gesneuveld infuus, een overlijdensgeval, iemand uit bed gevallen en ga zo maar door.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Nov 2013 09:16

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Pfff... Vorig weekend kwam ik vrij makkelijk weer in een ritme, alleen nu heb ik er wel moeilijk mee. Ik ben vandaag nog vrij, maar ik heb vannacht gewoon niet geslapen. Wel de hele nacht in bed gelegen, en maar veel gelezen, en ben nu maar gewoon opgestaan en niet eens echt super moe, maar dat ritme is nu wel even lastig. Morgen moet ik om 14.30 weer werken, dus heb nog ruimschoots de tijd om weer tot rust te komen, dus het komt vast goed.
<<

Anoniem32

Bericht 04 Dec 2013 21:15

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Marin hoe gaat het?

Ik heb zo weer mijn eerste nacht. Ik kijk er niet tegenop ondank dat ik niet lekker in mijn vel zit.
Heb net 2 uurtjes geslapen en ga me zo douchen om extra fit te worden.
Voorzorgsmaatregelen getroffen door geen vet eten te eten en als tip rooibos thee mee genomen tegen de buikpijn hahah.

Laat maar komen de nachtdiensten Stuiter is er klaar voor ;-)
<<

Anoniem119

Bericht 04 Dec 2013 21:20

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Goed zo stuit! Niet opgeven en gewoon opnieuw proberen.
Ik zit deze week in een vroeg rooster. Hele week om 4.30 opstaan. Valt ook niet mee. Of althans.. Op zich valt t best mee maar ik ben s avonds wel zo moe. Lig nu al in bed en das laat. Eergisteren ging ik al tussen 20.00 en 20.30 slapen. Nou ja, m'n rust is ook belangrijk denk ik dan maar.
<<

Anoniem32

Bericht 04 Dec 2013 21:22

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Absoluut dat heb ik met vroege diensten ook. Meestal lig ik dan al om 21:00 uur in bed.
Succes met opstaan morgen vroeg!
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 23:31

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Even een update hoor, moet even m'n hart luchten geloof ik.
Het onregelmatige valt me op dit moment even heel zwaar.
Ik heb sinds mid december al geen weekend vrij gehad, en heb de hele maand januari alleen maar avond- en nachtdiensten. Wat deels zelf aangevraagd is, want ik kan de onregelmatige toeslag heel goed gebruiken voor m'n vakantie maar het valt me wel even heel zwaar nu.
Ik werk natuurlijk gewoon 40 uur, maar doordat ik steeds alle weekenden werk en hier en daar tussendoor een vrije dag heb, voelt het alsof ik echt alleen nog maar aan t werk ben. Ik zie m'n vriend echt alleen overdag een paar uur in t weekend, want om 1 uur smiddags moet ik dan alweer naar m'n werk en kom om 0.00 thuis. We hebben op vrijdag dan wel een heel leuk dagje samen gehad (huizen kijken, bios en uiteten) dus even quality time maar dat is dan maar 1 dagje op een hele week, en vervolgens laat ik m in het weekend helemaal alleen en hij eet constant alleen s avonds. Niet echt gezellig dus. Ik voel me er zelfs schuldig om dat ik zoveel weg ben 's avonds maar ja, ik kan er ook niet echt wat aan doen. Ben ook echt doodmoe. Je zou zeggen dat ik m'n ritme zou verleggen met alleen maar avonden en nachten werken, maar ik slaap intussen gewoon uren en uren achter elkaar wanneer t maar kan (als altijd slecht slapende is dat eigenlijk wel ook een voordeel haha).

Enfin; jullie hebben er niets aan, en ik ook niet door het te delen, een beetje een 'deal with it' situatie maar men ik heb het even helemaal gehad, moe moe moe! Nog twee weekjes tot aan vakantie!
<<

Anoniem40

Bericht 19 Jan 2014 23:52

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Vervelend Marin! Echt tips heb ik niet voor je, maar probeer het niet te gek te maken en je rust wel te pakken. Dat is een beetje extra geld niet waard.
Ik baal ook een beetje van mijn shifts :( Ik heb nu vrijwel altijd 9.45 - 17.45 en dat is stom. Ervoor doe ik niks en erna eigenlijk ook niet, behalve eten. Ik zou wel gewone tijden willen hebben, mijn vriend werkt van 8 tot 16 en dat is ideaal!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jan 2014 23:58

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Wat balen Marin!
Maar eh...even heh, dit is nu de tweede keer dat ik lees in korte tijd dat je veel te feel hooi op je vork neemt omdat je het extra geld goed kunt gebruiken.
Ik snap het wel, extra geld is natuurlijk altijd fijn. Maar je bent net begonnen aan een fulltime baan terwijl he een tijd terug nog ingestort thuis zat. Ik zei ook al eerder, als je een huis van zes ton kunt kopen dan ga je mij niet vertelken dat je het echt nodig hebt dat geld en dan denk ik, doe dat nou niehiet! Doe nou gewoon alleen wat je écht moet doen, dus geen extra klussen van je oude werk waardoor je op vrije dagen moet werken en ook geen diensten aanvragen waardoor je nooit meer weekend hebt ondat het meer oplevert. Zie nou eerst maar eens dat je gewoon 40 uur onregelmatig werken vol houdt en evt. daarnaast fotografie want je loopt nu echt wel vrij hard van stapel volgens mij!

Zo kijk ik er tegen aan als buitenstaander. Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten en ik vind het rot dat je moe bent, het is nu ook niet meer terug te draaien. Maar ik hoop dat je het wel meeneemt voor de toekomst!

En hopelijk heb je een heerlijke vakantie die dat extra hard werken neer dan waard was en waar je lekker uitgerust van terug komt!
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 23:59

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Oh ja whoop dat is ook een onhandige tijd inderdaad! Dan heb je niks aan je ochtend en weinig aan je avond.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jan 2014 00:04

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Lief Pompoen, en ware woorden! Ik had die oude klus ook nooit aan moeten nemen want dat is zo'n zooitje ongeregeld daar. Het zou alleen voor nov en dec zijn. Intussen is het januari en is nog niet alles klaar. Heb nu maar gezegd dat ze eerst álles mogen opleveren zodat ik er één keer naar kan kijken, niet tien keer een beetje. Dat zijn al meerdere dagen energie aan verknalt.

En ja dat extra geld vind ik wel heel fijn want dat heb ik nodig voor m'n eigen deel van de vakantie. Dus heb een extra nacht dienst genomen, direct voor de vakantie, want dan zit ik direct in Aziatisch ritme haha. Maar verder is t sowieso even een rot maand qua planning, alleen maar laat. Ach... Anderzijds zou ik ook klagen als ik elke dag om 7 uur moest beginnen, dat vind ik stiekem nog een veel vervelendere dienst. Ben het gewoon eventjes zat. Moe. En weinig tijd samen. Vind het ook sneu voor hem, maar ja het hoort er bij.

Komt wel goed, ik let goed op, vriendje zorgt goed voor me (brengt en haalt me veel) en on a positive note is m'n contract wel verlengd, jaarcontract binnen gehaald :-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Jan 2014 00:10

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Als je maar goed op jezelf let!
Maar super joh, een jaarcontract! Heel fijn!
En ik snap je wel hoor, dat je je eigen del van de reis wil betalen. Anderzijds geloof ik niet dat he vriend er ern boterham minder om heeft te eten als hij wat extra voor je betaald. Maar goed, ik kan natuurlijk nuet in jullie financiële afspraken kijken en ook niet voor jou beslissen dat je in dat soort dingen maar financieel afhankelijk moet zijn. Maar voor he gezondheid...ja daar zou ik wel een beetje voor oppassen. Zou leuk zijn als je dit werk nog lang en gelukkig kunt doen!
Succes met de twee weken en ook succes met je oude werk!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jan 2014 00:33

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Hij betaalt al veel meer voor die reis, dus ik wil gewoon m'n eigen deel zoals afgesproken betalen. Gaat prima hoor, dat geld bij elkaar krijgen nu ik deze baan heb, en dit rooster had ik ook gehad zonder die extra nachtdienst (dan had ik alsnog laat gehad). Enfin, ik lig in bed. Dat is gewoon beetje klote van dit rooster. Dan ben ik net thuis en als ik lekker samen wil slapen met m'n vriend lig ik tien minuten na thuiskomst al in bed. Dan moet ik wel echt even lezen om m'n koppie tot rust te brengen. Dus dat ga ik nu maar doen. :-)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 20 Jan 2014 13:30

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Let inderdaad goed op jezelf maar ik denk dat je ook een beetje moet relativeren. Het is jammer als je niet samen met je vriend kan eten door een late dienst op je werk maar dit betekent niet dat hij perse alleen moet eten. Hij kan ook bij vrienden/familie eten op de avonden dat jij werkt. Het is ook een kwestie van gewenning. Mijn man werkt ook onregelmatig en ik eet minstens een avond per week zonder hem. Vaak zijn dit er twee of drie. Ik ga bijvoorbeeld deze week bij mijn moeder eten maar ik nodig ook vaak vriendinnen uit of ga met een vriendin uiteten. Het is maar net hoe hij er zelf mee omgaat. Vindt hij het eigenlijk wel een probleem?

Het is jammer dat je elkaar weinig ziet in het weekend maar het is zijn keus om dan de rest van het weekend alleen door te brengen. Hij kan ook iets met vrienden gaan doen bijvoorbeeld. Jullie hebben samen gekozen voor een onregelmatige baan voor jou (ik ga er tenminste van uit dat je dit vooraf met hem besproken hebt) en daar zit als "consequentie" aan dat je elkaar geen volledige weekenden meer ziet als je moet werken. Daar tegenover staat dan weer dat jullie hierdoor allebei meer tijd voor jezelf hebben (jij vaak doordeweeks, hij in het weekend). Als het financieel haalbaar is zou je ook eventueel minder kunnen gaan werken. Maar ik weet niet of dat een optie is?
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jan 2014 14:05

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Ja het is meer dat ik me er rot door voel dan dat hij het vervelend vindt dat ik zoveel weg ben. Hij eet ook wel bij z'n ouders en beste vriend hoor. En normaal gesproken vindt ie het ook heerlijk om af en toe eens een avondje alleen te zijn, maar al bijna de hele maand alleen is wel beetje saai intussen. Voordeel van nachtdiensten is overigens wel dat we tenminste samen kunnen eten. Avonddiensten is wat dat betreft nog vervelender, dan ben ik pas om 0.00 thuis en zien we elkaar dus echt 10 min op een dag eventjes kletsen in bed, als ie niet al slaapt. Ik weet ook wel dat ik hier voor gekozen heb en dat t er bij hoort, en tot op heden accepteerde ik t gewoon en ging ik er vrolijk in mee. T is me gewoon de laatste dagen even beetje veel geworden. Beetje blue week ipv monday. Komt wel weer goed.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 20 Jan 2014 14:33

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Ja dat snap ik wel hoor. Soms komt het gewoon met je diensten een beetje ongelukkig uit. Mijn man heeft ook wel eens dat het net verkeerd uitkomt allemaal waardoor we elkaar twee weken echt heel weinig zien en dan heb ik er ook wel eens de balen van.
<<

m.pohner64

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 22 Sep 2017 00:26

Bericht 22 Sep 2017 00:42

Re: Onregelmatige & nachtdiensten

Ik heb een vraag ik werk in een wooncentrum en het gebouw telt 5 verdiepingen . In de nachtdienst ben je alleen en daarom mag je van de manager niet van de lift gebruik maken.
Er zijn rustige nachten maar in de regel toch ook hele drukke nachten dan ren je trap op trap af .Aan het eind van de dienst ben je dan ook gesloopt krampen in de benen en je kan halve wegen je dienst geen trap meer op voordat je steeds rust pauze neemt. Niet echt een fijne dienst.
Een achter wacht hebben we in een ander dorp en die moet op de fiets komen . Dat doen ze dus ook niet. Want dat betekend dat ze ook een stuk bos moeten doorkruizen en dat willen ze niet.
In hoeverre mag dit allemaal.
Het aantal bewoners telt 58 personen.
Van licht tot zwaar van Somatisch tot licht en zwaar dementerend.
Dan hebben we ook nog de KDO kamers waar ook steeds meer zwaar ZZP in komen.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers