Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Sep 2017 10:16

Re: Oppas

Oh sorry ik begreep het verkeerd, want ik dacht dat je bedoelde dat je niet meer weg wilde omdat je bang was dat je dochter weer wakker zou worden. Weg gaan terwijl je kindje zo huilt zou ik ook super moeilijk vinden. Ik doe het nu wel eens als hij bij mijn man of bij mijn moeder/schoonmoeder is, maar zelfs dat voelt niet fijn.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2017 10:18

Re: Oppas

Elliot schreef:Oh sorry ik begreep het verkeerd, want ik dacht dat je bedoelde dat je niet meer weg wilde omdat je bang was dat je dochter weer wakker zou worden. Weg gaan terwijl je kindje zo huilt zou ik ook super moeilijk vinden. Ik doe het nu wel eens als hij bij mijn man of bij mijn moeder/schoonmoeder is, maar zelfs dat voelt niet fijn.

Ja dat zou ik dan ook doen, bij mijn man of oma. Maar ook met zo'n knoop in je maag maar dan moeten ze gewoon niet ‘zeuren’ want ze zijn bij vertrouwde mensen :smile:

Jeetje Marin dat is zeker heftig!
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2017 10:21

Re: Oppas

Kwak schreef:Wij hebben 4 buurmeisjes die oppassen waaronder 2 bijna weekelijks.
Ze zijn gratis :)!
Met sinterklaas krijgen ze altijd een cadeau, afgelopen jaar was het een fashiomcheqeu van 50 euro met een gedichtje dat we zo blij met ze zijn.
Afspraak hier is dat ze alkes mogen pakken en op eten en ze mogen vriendinnen uitnodigen maar als de kinderen wakker worden door hun vriendinnen/herrie is het hun zaak en komen we niet voor terug.

En we hebben nog 1 meisje die krijgt 5 euro per avond. Of ze er nu een half uur zit of 4 uur.
Bij haar hebben we de zelfde regels.


Dit vroeg ik me destijds ook al af, maar had er niet op gereageerd. Maar waarom zo streng/nukkig?
Daarmee bedoel ik ze krijgen niks behalve met sinterklaas, als ze wakker worden is het hun zaak en kom je er niet voor terug.

En de andere oppas krijgt dus 5 euro, of ze nou een half uur zit of 4 uur. Waarom is dat? Ze steekt er toch tijd en energie in, en past op je grootste ‘bezit’ dat mag toch gewoon beloond worden?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Sep 2017 12:32

Re: Oppas

Ik heb hier natuurlijk verder niks te zoeken maar stel ik zou een oppas inschakelen en ik eerder terug moeten komen, dan zou ik dat meisje/ jongen gewoon volledig betalen. Die houdt in principe namelijk de hele avond vrij voor mij, en dat ik er dan geen gebruik van maak is dan mijn probleem.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2017 12:39

Re: Oppas

Ja dat vind ik ook eigenlijk helemaal niet gek.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2017 12:47

Re: Oppas

Caro schreef:Ik heb hier natuurlijk verder niks te zoeken maar stel ik zou een oppas inschakelen en ik eerder terug moeten komen, dan zou ik dat meisje/ jongen gewoon volledig betalen. Die houdt in principe namelijk de hele avond vrij voor mij, en dat ik er dan geen gebruik van maak is dan mijn probleem.

Ja dat is inderdaad ook hoe wij erover denken!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Sep 2017 13:07

Re: Oppas

Ik zou soms wel een oppasmeisje willen, voor alles vraag ik mijn ouders nu en dat betekent dus ook dat ik veel dingen niet doe. Maar ja aan de andere kant als ik iets ga doen die avond wordt het een duurdere avond omdat ik dus ook de oppas moet betalen. Bijv met sporten elke week.. dan wordt het helemaal een dure sport.

Ik weet het oppas hebben kost geld en dat vind ik ook wel echt normaal hoor dat is het niet. Maar het is wel iets wat mij dan ook ergens weer tegen houd.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2017 13:14

Re: Oppas

Studiebol schreef:Ik zou soms wel een oppasmeisje willen, voor alles vraag ik mijn ouders nu en dat betekent dus ook dat ik veel dingen niet doe. Maar ja aan de andere kant als ik iets ga doen die avond wordt het een duurdere avond omdat ik dus ook de oppas moet betalen. Bijv met sporten elke week.. dan wordt het helemaal een dure sport.

Ik weet het oppas hebben kost geld en dat vind ik ook wel echt normaal hoor dat is het niet. Maar het is wel iets wat mij dan ook ergens weer tegen houd.

Oh maar dat snap ik wel. Jouw man is 's avonds niet thuis zodat jij iets alledaags kunt doen zoals sporten, toch? Om daar elke week een oppas voor te hebben wordt wel duur ja.

Bij ons is de oppas puur zodat we iets met zijn tweeën kunnen gaan doen. Ook niet bedoeld dat ik naar een vriendin ga en hij naar een vriend. Dan moet de ander gewoon thuisblijven. Gelukkig gaat dat goed in onze gedeelde iPhone-agenda.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Sep 2017 16:12

Re: Oppas

Carrie schreef:
Studiebol schreef:Ik zou soms wel een oppasmeisje willen, voor alles vraag ik mijn ouders nu en dat betekent dus ook dat ik veel dingen niet doe. Maar ja aan de andere kant als ik iets ga doen die avond wordt het een duurdere avond omdat ik dus ook de oppas moet betalen. Bijv met sporten elke week.. dan wordt het helemaal een dure sport.

Ik weet het oppas hebben kost geld en dat vind ik ook wel echt normaal hoor dat is het niet. Maar het is wel iets wat mij dan ook ergens weer tegen houd.

Oh maar dat snap ik wel. Jouw man is 's avonds niet thuis zodat jij iets alledaags kunt doen zoals sporten, toch? Om daar elke week een oppas voor te hebben wordt wel duur ja.

Bij ons is de oppas puur zodat we iets met zijn tweeën kunnen gaan doen. Ook niet bedoeld dat ik naar een vriendin ga en hij naar een vriend. Dan moet de ander gewoon thuisblijven. Gelukkig gaat dat goed in onze gedeelde iPhone-agenda.



Klopt, hij is niet thuis.. dus ja dan is de situatie gewoon anders. Maar toch als hij wel thuis is en ik mijn ouders al een keer heb gevraagd omdat er bijv iets op school was die week, dan zal ik ze niet zo snel meer vragen als ik die week ook ff met mijn vriend uit eten wil. Of bijv ik heb een afspraak met een vriendin op vrijdagavond, een andere vriendin vraagt toevallig iets voor datzelfde weekend.. dan zeg ik vaak nee omdat ik mijn ouders niet twee keer wil laten oppassen in een weekend. Dus dan zou ik voor die momenten dan wel een oppas meisje kunnen gebruiken
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers