Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tv kijken/reclames

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Sep 2017 16:33

Tv kijken/reclames

Naar aanleiding van het topic over Expeditie Robinson vroeg ik me iets af. Ik heb dat ook lang gevolgd, maar de laatste jaren met Netflix, downloaden, etc merk ik dat ik de vele reclames niet meer gewend ben en daardoor bv. ER niet meer kijk. Mijn aandacht is met zo'n reclame gewoon weg. Ik kijk überhaupt weinig live tv meer, alleen af en toe publieke zenders, waar je dus ook geen reclames hebt.
Series die op tv komen die ik leuk vind, download ik. Met programma's als ER kan dat natuurlijk niet en ik merk dat hierdoor mijn kijkgedrag erg veranderd is. Van hele avonden voor de tv tot een aantal jaar terug, tot incidenteel nu. Hoe is dat bij jullie?

Kijken jullie nog veel tv?
Zitten jullie reclames dan ook uit?
Heeft Netflix/downloaden/pauzeren je kijkgedrag erg veranderd?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Sep 2017 16:39

Re: Tv kijken/reclames

Ik kijk af en toe nog wel echt live televisie maar het komt niet veel meer voor.
Wij hebben eigenlijk deze opties:

Live televisie via Ziggo
Via Ziggo live tv op pauze zetten, programma vanaf begin afspelen etc (dit doe ik met name nogal wel eens in m'n eentje bij simpele kookprogramma's etc, of wanneer er nét iets begonnen is. Bij sommige zenders kan je reclame dan ook doorspoelen).
Via de NPO / RTL / KIJK app op de Samsung Smart Tv
Via de Chromecast en dan via de NPO / RTL / KIJK app streamen
Netflix
Amazon Prime (al hebben we dat geloof ik weer opgezegd)
Google Play Movies (handig voor films)

Ik merk dat we eigenlijk bijna niks meer illegaal kijken/downloaden. Ik wil prima betalen voor een product wat ik echt veel gebruik. Waar ik echter wel chagrijnig van word is wanneer het dan niet werkt. Zo heb ik een betaald abonnement op de RTL app, daar word ik wel echt gek van als die niet werkt, dat vind ik stom.

Soms werkt reclame doorspoelen dus wel als we iets terugkijken. Anders zitten we het uit. Zo erg vind ik dat ook niet.

En op je laatste vraag: Ja enorm.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Sep 2017 16:46

Re: Tv kijken/reclames

Wij hebben momenteel geen digitaal abonnement en eerlijk gezegd mis ik het ook nauwelijks door al die andere opties. Alleen pauzeren mis ik wel af en toe, want daarmee skipte ik ook die reclames dan.
Door opties als Netflix en uitz gemist via Chromecast download ik een stuk minder dan jaren terug. Maar door de hoeveelheid aan aanbieders denk ik dat ik het voor zover mogelijk in de toekomst, wel zal blijven doen omdat ik ook geen zin heb om bij veel verschillende aanbieders te betalen, of voor tig extra pakketten.

En jaaa die rtl app pff.. Toen het nog gratis was, was het al zo slecht dat ik daar echt niet voor ga betalen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 19 Sep 2017 16:51

Re: Tv kijken/reclames

ik heb bij terugkijken meestal de keuze om dit via de tvgids te doen of via de app (NPO / RTL / KIJK). via de tvgids kijk je het programma zoals deze ook op tv was incl de reclames.
via de app worden er 3 tot 5 reclames getoond per reclameblok. dat is veel korter en er wordt afgeteld waardoor het nog minder lang voelt. als het kan kijk ik dus terug via de app. het enige nadeel van de RTL app is dat deze reclames qua volume soms idioot hard zijn.

dus ja het 'nieuwe' kijken heeft mijn kijkgedrag veranderd.
programma's vanaf het begin afspelen vind ik ook een geweldige uitvinding. net als pauzeren en terugspoelen.
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Sep 2017 17:07

Re: Tv kijken/reclames

Voor mij niet echt. Reclame is een moment voor mij om even iets anders te doen. Snel de was opvouwen of ophangen. Begin te maken met koken. Eigenlijk een moment om de luie bank te verlaten en iets anders te gaan doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Sep 2017 18:07

Re: Tv kijken/reclames

Ik had hier toevallig in een ander topic laatst ook al wat over geschreven, dus ik kopieer die tekst even.

Tv kijken vind ik leuk, en dan bedoel ik ook echt live tv kijken. Gewoon iets wat er echt op is, niet via streaming of zo (wel kijk ik soms iets terug via uitzending gemist). Pauzeren kan bij ons abonnement niet en doorspoelen van bv reclame ook niet.
We hebben zelfs ook geen netflix of iets dergelijks, zou niet weten wat ik er mee zou moeten, vrijwel niets daarvan spreekt me aan en ik heb er ook veel te weinig tijd voor. Maar ik vind het wel gezellig als de tv aan staat. Niet dat ik heel veel echt kijk, sterker nog, ik vind best weinig leuk haha. We kijken eigenlijk alleen actualiteiten en het journaal, sport, documentaires en soms eens een quiz of een detectiveserie of zo. En dan eigenlijk alleen op de publieke omroep of buitenlandse zenders. Maar toch vind ik tv kijken leuk. Ik ben best raar haha.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 20 Sep 2017 11:17

Re: Tv kijken/reclames

Wij kijken nog best veel tv eigenlijk, al vinden wij de reclames ook vreselijk.. Ik ga in de reclame vaak drinken pakken, toiletbezoek, hond uitlaten oid :P Maar de helft van tijd heb ik na 10min reclame geen zin meer om verder te kijken haha wij hebben geen digitaal abonnement en eerlijk gezegd mis ik dat ook niet. Maar wij kijken ook heel veel terug, ideaal! Netflixen doe ik ook vrij veel, vriend niet want hij is niet zo'n serie/film fanaat. En ja ik download zo af&toe ook nog wel eens maar dan vooral een serie/film die niet op Netflix staat.
Wat als het lukt
<<

Anoniem252

Bericht 20 Sep 2017 13:03

Re: Tv kijken/reclames

Ik kijk bijna nooit meer live iets, ik kijk alles zowat terug. Via begin gemist, het opnemen van programma's en uitzending gemist. Daarnaast nog alle apps zoals npo, kijk en rtl. En natuurlijk Netflix, dat is mijn grootste kijkbron.
Ik download nog wel eens een serie, als ze niet via Netflix of een andere optie te kijken zijn.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers