Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer beginnen na burn-out

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Sep 2017 19:46

Weer beginnen na burn-out

*
Laatst gewijzigd door Joey op 28 Mrt 2018 05:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2017 19:58

Re: Weer beginnen na burn-out

Wat goed dat je weer bent begonnen met opbouwen. Zo te horen met andere dingen dan je hiervoor deed. Dat helpt hopelijk al. Bouw het rustig op inderdaad en volg daarin je eigen gevoel. Voelt het als teveel? Geef het dan aan, bij jezelf en anderen. Je herkent nu misschien sneller de signalen. Maar vergeet ook niet dat er best wat tijd overheen zal/mag gaan.

Ik ben in 2011 overspannen geweest, geen burn out, daarvoor was het te kort en acuut. Na ongeveer een half jaar ben ik weer aan de slag gegaan. Ik kon geen baan vinden dus werd noodgedwongen postbode maar eigenlijk was dat perfect. Een soort therapeutische bezigheid, lekker buiten, paar uurtjes, eigen tijdsindeling, wel wat maar weinig verantwoordelijkheid. Het heeft zeker weten geholpen bij het herstel.
Kort daarna kreeg ik een nieuwe baan waarbij ik nog steeds veel vrijheid had, eigen tijdsindeling kon maken en vanuit huis kon werken, maar dan wel in m'n eigen vakgebied. Ook dat hielp.
Dat heb ik ongeveer twee jaar gedaan. Ik bleef bang voor een full time baan, was er van overtuigd dat ik dat nooit (meer) zou kunnen. En toch heb ik drie jaar full time en onregelmatig gewerkt. Het lukte wel. Dat was de bevestiging voor mij dat ik 'er over heen gegroeid' was, de moelijke heuvel over en de bevestiging voor mij dat ik het wél kan, mits met de juiste baan. Dat heeft me erg geholpen.

Succes met de komende tijd.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Sep 2017 20:33

Re: Weer beginnen na burn-out

*
Laatst gewijzigd door Joey op 28 Mrt 2018 05:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Sep 2017 07:12

Re: Weer beginnen na burn-out

Eind 2012 ben ik thuis komen te zitten met een burn-out. Onbewust liep ik er al dik 2 jaar mee rond. Ik ben in totaal 2,5 jaar thuis geweest.
In de tussentijd werd ik zwanger. Iets wat gelukkig voor positieve energie zorgde. Begin 2015 kreeg ik een telefoontje van een oud collega. Hij was voor zichzelf begonnen en had hulp nodig met de administratieve dingen. Bij hem kon ik met 1 dag per week weer langzaam opbouwen. Dit heb ik 1,5 jaar gedaan. Toen ben ik als zzp'er nog een dag extra gaan werken bij een ander bureau. Wat ik fijn vond was dat ik met allemaal bekenden weer begon met werken. Het voelde direct vertrouwd. Dat maakte het voor mij veel makkelijker.

Sinds april heb ik weer een 'echte' baan. 20 a 24 uur in de week, regelmaat, een klein team én ik ben heel open geweest over mn burn-out. Al met al ben ik nu dus dik 5 jaar verder en ik durf nu wel te zeggen dat ik er echt helemaal uit ben.
Echte terugvallen heb ik niet gehad, ik ben me heel erg bewust geworden van mijn grenzen en die ga ik zelden meer voorbij. Daarnaast ben ik wel (sneller) vermoeider dan voor de hele burn-out maar dat is denk ik een kwestie van accepteren. Ik gooi het er maar op dat slapen m'n nieuwste hobby is ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Sep 2017 07:38

Re: Weer beginnen na burn-out

Ervaring ja ben in jan 2015 thuis komen te zitten.

Opbouw verloopt dramatisch. Juli en aug 2016 gewerkt zonder iets van opbouw en toen dus een terugval gehad. Uwv heeft nl niet thuis gegeven en me in jan 2016 de arbeidsmarkt weer op gegooid omdat ik nog geen 3 maanden in de ziektewet zat. Ze zijn nl gaan tellen vanaf het moment dat m'n zwangerschapsverlof afgelopen was.

Vervolgens ww op dus bij de gemeente terecht gekomen. Via hun eind april 2017 een werkervaringsplek gekregen waar ik begon met 2x4 uur per week met behoud van uitkering waarbij het het idee was dat ik daar in dienst zou komen na 3 maanden. Na 2,5 maand gesprek gehad en ze konden mij niet de uitdaging konden bieden die ik nodig had dus daar was het klaar. Verder vonden ze het lastig dat ik niet zo mengde met het team. Dat laatste was ik best boos over dat ze dat zeiden want ik zat wegens ruimtegebrek alleen en alle anderen zaten bij elkaar.

En hoe nu verder geen idee. De werkcoach van de gemeente heeft me doorgeschoven. Ik ben wel met toestemming een studie gestart om in ieder geval weer aantrekkelijk te worden voor de arbeidsmarkt want mijn oude beroep kan ik niet in terug. Ik wil heel graag weer aan het werk maar weet wel dat ik daar begeleiding nog bij nodig heb. Nu ben ik wel een slecht voorbeeld want er is bij mij fout op fout op fout gemaakt.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Sep 2017 11:23

Re: Weer beginnen na burn-out

Ooh la la; wat fijn dat je zwangerschap een positieve factor is geweest. Dit is ook iets waar ik mee zit. Tzt (duurt hopelijk geen jaren meer) willen wij ook aan kinderen beginnen, maar dat lijkt mij in deze situatie zo onhandig! Ik zit er bv mee dan ik evt dan zolang uit het werkproces ben en niet meer aantrekkelijk voor werkgevers. Maar voordat ik na m'n studie een leuke baan heb gevonden, dat kan ook echt nog wel een tijd duren. Heb jij deze keuze bewust gemaakt en/of hier ook twijfels over gehad?

Minx; wat ontzettend naar dat de situatie zo bij jou loopt. Voel je je ondanks dat wel weer goed? Of heeft het zodanige invloed dat je er in blijft hangen?

En hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat jullie geen terugval kregen toen jullie eea weer begonnen op te pakken? Bv in je sociale leven, minder gepland? Afspraken afgezegd als dat nodig was?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Sep 2017 11:40

Re: Weer beginnen na burn-out

Qua energie mag ik niet klagen hoor. Weet dat inmiddels heel goed te doseren en ben ook heel makkelijk geworden in bet afzeggen van afspraken. Soms wil het gewoon ff niet. Slapen doe ik zo'n 7 uur per nacht inmiddels weer en ik kwam van 14 dus helemaal prima. Het blijft trial and error het opbouwen. Het is vooral goed voelen. Als je wat nieuws doet de dag erna niets plannen. Want meestal merk je het pas een dag later als je over je grens bent gegaan. Uiteindelijk komt het wel goed en is het een hele mooie les. Je wordt namelijk gedwongen goed te kijken of je huidige patronen nog wel zo functioneel zijn of dat ze eigenlijk helemaal niet meer passen.
2015 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Sep 2017 13:52

Re: Weer beginnen na burn-out

Joey schreef:Ooh la la; wat fijn dat je zwangerschap een positieve factor is geweest. Dit is ook iets waar ik mee zit. Tzt (duurt hopelijk geen jaren meer) willen wij ook aan kinderen beginnen, maar dat lijkt mij in deze situatie zo onhandig! Ik zit er bv mee dan ik evt dan zolang uit het werkproces ben en niet meer aantrekkelijk voor werkgevers. Maar voordat ik na m'n studie een leuke baan heb gevonden, dat kan ook echt nog wel een tijd duren. Heb jij deze keuze bewust gemaakt en/of hier ook twijfels over gehad?


De zwangerschap was wel gewenst op dat moment. Vond het wel spannend hoor, maar ik zag ook juist wel een kans. Ik werkte niet dus had geen druk qua verlof etc. Ik (of eigenlijk we) heb er wel heel bewust voor gekozen om langer dan ik altijd wilde, thuis te blijven. Onze dochter was 1,5 jaar toen ik weer begon met werken. Eerder dan dit wilde ik ook echt niet. Over een gat op mijn cv heb ik me nooit druk gemaakt. Ik heb het trouwens ook nooit als negatief ervaren, heb er nooit vragen over gehad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Sep 2017 12:45

Re: Weer beginnen na burn-out

Nog even een (late) reactie van mij. Ik kon niet inloggen en was steeds te lui om het op te lossen. :-)

Momenteel ben ik ruim 2 weken bezig met mijn studie en het gaat alweer beter dan na de eerste week. Over 1.5 week moet ik mijn eerste paper al inleveren en ik weet nog niet zeker of dat gaat lukken. Maar als het met het ritme wat ik nu aanhoud niet lukt, is dat gewoon niet anders! Maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan.

Jullie reacties en verhalen doen mij goed, doen me beseffen dat het echt gewoon (veel) tijd kost en geven me weer wat meer vertrouwen voor de toekomst.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Sep 2017 19:45

Re: Weer beginnen na burn-out

Fijn dat je wat aan de reacties hebt Joey. Het is ook niet niks. Weten ze op je studie er ook van? Misschien valt daar nog wat speling met de deadline in te behalen?
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Sep 2017 23:16

Re: Weer beginnen na burn-out

Het is bekend bij m'n huidige docenten, we hebben het over uitstel van inleveren gehad, maar niks afgesproken. Ik hoop het natuurlijk te redden en als dat niet lukt en ik krijg uitstel, loop ik voor de volgende periode ook weer achter de feiten aan. Zit ik ook niet op de wachten. Maar goed, de tijd zal het leren.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers