Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help ik ga naar Thailand

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Sep 2017 21:22

Help ik ga naar Thailand

En ik heb, behalve mijn vliegticket (heen en terug op Bangkok) nog niks geregeld.
Ik heb eigenlijk geen plan en me nog niet echt verdiept in het land, ik wil in ieder geval een paar dagen surfen maar dat lijkt me geen probleem. Is het wijs toch iets van een plan te verzinnen?

Iedereen komt met tips en wat absoluut wel of niet tof is maar daardoor raak ik juist het overzicht kwijt, dus ik dacht als ik het hier vraag heb ik het in ieder geval op papier en kan ik het nog eens teruglezen. Eigenlijk wil ik ook gewoon niet te veel plannen maar het zou zonde zijn als ik iets mis. En ik vind het natuurlijk ook heel spannend. Oh ja ik ga 3,5 week.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Sep 2017 22:50

Re: Help ik ga naar Thailand

Tof! Wanneer vertrek je? En waar heb je zin in, cultuur, natuur, strand, toeristische dingen of juist niet? Ik ga nu voor de 4e keer, waarvan 1x een half jaar in Thailand gewoond voor stage.
Alle keren zonder echt plan wezen rondreizen, maar een idee van welke richting je op wilt is wel handig. Je kan alles terplekke regelen.
Enige waar je rekening mee moet houden is met de crematie van de koning, eind oktober, mocht je er dan toevallig zijn.

Oh en zeker ook even verdiepen in de cultuur, hoe je te gedragen bij tempels etc. Er zijn helaas genoeg mensen die met onbedekte schouders, hotpants en diep decolleté een tempel bezoeken. :thumbdown:
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 12 Sep 2017 21:10

Re: Help ik ga naar Thailand

Ik hoopte al dat jij zou reageren ;)

Ik vertrek 16 oktober, dus ik ben er wel met die crematie.. Wat houdt dat verder in?

Waar ik zin in heb.. Goede vraag, culturele dingen trekken me niet per se heel erg (als in, tempels enzo.. Dat lijkt me wel leuk om een keertje te bezoeken maar dan heb ik het ook wel gezien. Dus als je daarin echt een aanrader hebt hoor ik het graag.) Natuur en avontuur vind ik leuker, ik wil heel graag een paar mooie hikes maken en bij van die paradijselijke plekken en watervallen enzo terecht komen. Het lijkt me ook leuk om een paar dagen met een motor op pad te gaan (dat kan volgens mij het best een het Noorden/de grens met Myanmar) en uiteindelijk wil ik afreizen naar het zuiden en de eilanden om dus te gaan surfen. Ik ben geen type om heel de dag aan het strand te liggen, wil echt iets ondernemen en mooie plekken ontdekken. Oh en ik zou ook wel op een heel unieke plek willen overnachten een keer. Ik vind leuke dorpen/steden/martkjes etc. ook erg leuk.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 12 Sep 2017 21:17

Re: Help ik ga naar Thailand

Wat zeg jij trouwens van vaccinaties? Ik lees er zo veel verschillende dingen over. Ben eigenlijk van plan alleen hepatitis B te nemen (want die heb ik dan meteen voor de rest van m'n leven).. Verder ben ik er niet zo bang voor. En malariapillen? Lees er ook verschillende verhalen over maar ik wil het eigenlijk gewoon niet doen en me goed insmeren met deet.

Mijn vriendinnen zeggen dat ik er te makkelijk over denk.. Maar die vinden ook dat m'n backpack te klein is.. Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn? Ik denk aan een paar setjes kleding, een extra rugzak en wat toiletspullen genoeg te hebben. De rest kun je toch allemaal kopen als je het bent vergeten. Uiteindelijk is je paspoort en creditcard het belangrijkst.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Sep 2017 21:31

Re: Help ik ga naar Thailand

Van 25 tm 29 oktober vind de crematie en alles er omheen plaats. Zou sowieso voorkomen dat je in die dagen in Bangkok bent. Je hebt kans dat er bijvoorbeeld een verbod op alcohol verkoop is etc, dat bepaalde dingen gesloten zijn en waarschijnlijk ook bars en clubs enzo gesloten zijn.
Voorkom dat je uitspraken over de koning doet of wat dan ook. Die man is heilig en daar gaan ze heeel strikt mee om. Er zijn mensen die voor beledigingen via FB in de cel beland zijn.

Je zou eens kunnen kijken naar Khao Sok, dat schijnt super gaaf te zijn. Wil daar zelf dit jaar ook graag heen. En heb je een motorrijbewijs? Dan kan je een scooter huren, dat zijn net motoren wat betreft het aantal CC. (Zonder rijbewijs kan ook wel, maar mag officieel niet, als er iets gebeurd ben je niet verzekerd en rijden in Thailand is gevaarlijk, dus enkel doen als je ervaren bent) en dan kan je in het noorden de Mae Hong Son loop (of een deel er van) doen.

Wat betreft vaccinaties, Hep B wordt alleen geadviseerd als je langer dan 3 maanden gaat. (En geldt ook alleen als je je herhaling hebt gehaald, voor je hele leven, of zelfs maar 25 jaar geloof ik)
DTP daarintegen wordt wél altijd geadviseerd en zou die ook zeker
Dus Hep B skippen en enkel DTP halen. (Of Hep B wel, als ze dat willen doen). Trouwens, Hep B gaat sowieso niet meer:
Voor vaccinatie tegen hepatitis B geldt een termijn van minimaal zeven maanden voor vertrek. Je kunt je ook een maand voor je reis nog laten inenten. Je krijgt de derde prik dan na je reis en bent wat minder goed beschermd.

Malariatabletten zijn niet nodig, je kan hooguit een noodpakketje mee nemen, maar hangt echt af van welke regio je gaat.
Ik ben destijds wel voor álles ingeent, maar ik at ook op straat bij eetstalletjes (ging zelden naar een echt restaurant) dus daarom was buiktyfus wel belangrijk en moest Hep B sowieso voor mijn opleiding hebben etc.

Hoe groot is je backpack? Je kan uiteraard alles kopen daar. Inderdaad gewoon wat kleding mee die niet te kwetsbaar is zodat je het terplekke kan laten wassen. Het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht. Ik had vorige keren bijvoorbeeld ook enkel wandelsandalen en slippers mee. Als je vervolgens nog 3 paar schoenen mee neemt is je tas zo vol.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Sep 2017 01:39

Re: Help ik ga naar Thailand

Kleine backpack hadden wij ook en wát een goede beslissing. Thailand is zo goedkoop dat je daar wat extra dingetjes koopt. Oh ik wil oooook, ben vet jaloers (zeg ik met slapende baby in armen). Ik ken Thailand goed, ben bijna overal geweest (incl wilde jungle parties en full moon - ja ik was ook zo'n toerist). Het mooiste ooit snorkelen deed ik vanaf Koh Tao met een boot naar klein eiland. Ga heeeel vroeg, heb je het voor jezelf. Mooiste markt in mn leven was in Chiang Mai. Ik ben ook niet zo van de tempels en voor hikes vond ik het vaak te heet. Niet teveel plannen, het verandert toch weer! Oh en tip: 7/11 tosti's :p
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43537

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2017 03:15

Re: Help ik ga naar Thailand

Hahaha Marsy. Ik ben maar een paar dagen in Thailand geweest maar die 7/11 tosti heb ik gegeten en wat vonden we dat lekker! Supergrappig, ik was dat helemaal vergeten.

Verder geen tips Toet, maar wel heel veel plezier!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Sep 2017 07:15

Re: Help ik ga naar Thailand

Op Koh Samui wordt veel gesurfd. Maar dat is weer niet een typisch backpacker eiland. Qua surfen kan ik je verder geen tips geven. Wel richting het zuiden afreizen dan ivm de zee. Natuur en avontuur in Chiang Mai meegaan met een jungle meerdaagse. Waarbij je in de boomtoppen zipt van de ene naar volgende boom.

Malariapillen heb ik niet genomen tijdens mijn reis. Vaccinaties lijkt me wel handig, maar voor eentje ben je te laat las ik.

Verder lekker go with the flow. Misschien kom je anderen tegen en kun je daar een paar dagen mee optrekken.

Veel plezier!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Sep 2017 09:07

Re: Help ik ga naar Thailand

Ik ga ook! Maar dan de 21 ste die kant op. Goede tip dus ook voor mij met die crematie van de koning. Thanks daarvoor.

Verder hebben we ook enkel een vliegticket
Zoveel zin in!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Sep 2017 19:00

Re: Help ik ga naar Thailand

Leuk Tabbie! Ik kan niet wachten tot het voor ons ook weer zo ver is!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem249

Bericht 18 Sep 2017 19:05

Re: Help ik ga naar Thailand

Je kunt niet op heel veel plekken goed surfen trouwens. Dus dat zou ik wel even goed uitzoeken.
<<

Anoniem244

Bericht 18 Sep 2017 20:07

Re: Help ik ga naar Thailand

Ik vond koh tao erg relaxt, niet groot maar erg mooi
Zijn daar oa ook geweest voor het duiken.
Bij whitening de lekkerste pina colada gedronken
Leuk barretje aan de straat, geen idee meer hoe dat heette
Viewpoint mango was erg mooi
Paddleboarden was ook erg tof
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Okt 2017 22:23

Re: Help ik ga naar Thailand

Joehoee ben ik weer, nog maar anderhalve week en dan ga ik al!
Ik heb inmiddels m'n inentingen laten zetten (hep A en DTP) en verder volgens mij alles geregeld. Ik twijfel alleen nog over internet op m'n telefoon maar kan altijd nog ter plekke een bundel nemen.

Tabbie, leuk dat jij ook gaat! Nog helemaal niks gepland voor daar? Hoe lang blijven jullie?

Jip en Claire, Thanks voor de tips mbt surfen, ik heb me er een beetje in verdiept en wel wat leuke potentiële plekken gevonden.

Marsy, dat snorkelen klinkt tof en Koh tao wil ik sowieso naartoe dus wie weet.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Okt 2017 22:27

Re: Help ik ga naar Thailand

Spannend! Wat betreft internet, gewoon terplekke een prepaid simkaart kopen en tegoed opwaarderen voor internet. Je kan die simkaarten op het vliegveld krijgen, kost je een paar euro voor je hele vakantie en dan heb je onbeperkt internet!

Heb je je verder nog ingelezen over de crematie van de koning? En heb je al een idee welke route je gaat doen?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 05 Okt 2017 09:59

Re: Help ik ga naar Thailand

Ja ik heb me ingelezen en bekeken op welke dag wat te doen is. Waarschijnlijk zal ik er wel wat van merken maar meer dan rekening houden met de bevolking hoef ik niet te doen.

Goede tip van die simkaart, ik ga dat eens bekijken, is waarschijnlijk een stuk voordeliger dan een bundel afsluiten.

In grote lijnen wil ik de volgende route gaan doen: Bangkok - Chiang mai - Pai - vlucht Chiang mai / phucket - Koh Lanta/Krabi - Khao Sok National Park - Koh Samui -Koh Pangan - Koh Tao - retour Bangkok. Maar ik wil vooral niet te veel plannen en ook niet continu onderweg zijn of bezig zijn met mijn volgende bestemming. Een aantal plekken wil ik graag naar toe en verder zie ik wel waar ik beland.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6648

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Okt 2017 10:49

Re: Help ik ga naar Thailand

Even nog een waarschuwing Toet. Op Koh Pangang (en overal) verkopen ze drank buckets. Ik weet niet of je naar de beroemde/beruchte feesten gaat maar: mijn man is bij de jungle party zn portemonnee gestolen en bij de full moon zat er rotzooi in het drinken van onze groep waardoor ze zombies worden en in slaap vallen op strand. Zo worden vrouwen aangerand en mannen/vrouwen bestolen. Ik ben van beide getuige geweest en ik raad je aan alleen echt gesloten drank daar te drinken en geen tas of portemonnee maar alleen geld op veilige plek te doen. Het was verder onwijs tof en zou zo weer gaan en geen reden dat je je onveilig hoeft te voelen, als je maar even van deze trucs op de hoogte bent.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 05 Okt 2017 11:28

Re: Help ik ga naar Thailand

Ja daar een Simkaart kopen is echt ideaal! Je ziet genoeg standjes in de aankomst hal waar je ze kan krijgen. Je kan ze ook bij een 7-11 halen (kleine supermarktjes op iedere hoek van de straat) alleen ik kreeg het zelf de vorige keer ook niet voor elkaar en moest hulp inschakelen van een local daar.

En inderdaad, gewoon rekening met de bevolking houden. Je kan deze twitter in de gaten houden;
https://mobile.twitter.com/richardbarrow
Er kan nog het 1 of ander last minute veranderen.

Je route klinkt goed! Groot gelijk dat je niet teveel wilt plannen. Geniet er van!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Okt 2017 12:01

Re: Help ik ga naar Thailand

Je hebt echt O-VER-AL wifi, dus ik zou geen simkaart kopen voor die paar weken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Okt 2017 13:08

Re: Help ik ga naar Thailand

Wij gaan drie weken toet. En we hebben inderdaad nog steeds niet gepland. Ik kijk wel in het vliegtuig haha.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 05 Okt 2017 13:12

Re: Help ik ga naar Thailand

Jip schreef:Je hebt echt O-VER-AL wifi, dus ik zou geen simkaart kopen voor die paar weken.


Dat valt ook wel mee, en een simkaart is vooral handig als je onderweg bent en er dus geen wifi is. Even snel iets opzoeken etc. Tijdens lange busreis of treinreis etc.
Voor die paar euro (wat het echt letterlijk is) geeft het je echt zoveel gemak!
Maar dat moet ieder voor zichzelf weten uiteraard!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Okt 2017 13:16

Re: Help ik ga naar Thailand

Sawadee schreef:
Jip schreef:Je hebt echt O-VER-AL wifi, dus ik zou geen simkaart kopen voor die paar weken.


Dat valt ook wel mee, en een simkaart is vooral handig als je onderweg bent en er dus geen wifi is. Even snel iets opzoeken etc. Tijdens lange busreis of treinreis etc.
Voor die paar euro (wat het echt letterlijk is) geeft het je echt zoveel gemak!
Maar dat moet ieder voor zichzelf weten uiteraard!


Ik vond het wel meevallen. Zelfs ergens bij een waterval was er wifi. Ik heb het niet gemist onderweg.
Maar goed, inderdaad mag ieder het voor zichzelf weten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem249

Bericht 05 Okt 2017 13:56

Re: Help ik ga naar Thailand

Marsy31 schreef:Even nog een waarschuwing Toet. Op Koh Pangang (en overal) verkopen ze drank buckets. Ik weet niet of je naar de beroemde/beruchte feesten gaat maar: mijn man is bij de jungle party zn portemonnee gestolen en bij de full moon zat er rotzooi in het drinken van onze groep waardoor ze zombies worden en in slaap vallen op strand. Zo worden vrouwen aangerand en mannen/vrouwen bestolen. Ik ben van beide getuige geweest en ik raad je aan alleen echt gesloten drank daar te drinken en geen tas of portemonnee maar alleen geld op veilige plek te doen. Het was verder onwijs tof en zou zo weer gaan en geen reden dat je je onveilig hoeft te voelen, als je maar even van deze trucs op de hoogte bent.
Ik ben normaal gesproken nooit zo van het waarschuwen, maar dit is wel echt waar. Ik had ook iets in m'n bucket op het jungle feest. Was gelukkig met een paar meiden die goed op elkaar lette, maar we waren allemaal mega wazig na 1 bucket (en ik kan nogal drinken). We zijn gelukkig bijtijds over gegaan op flesjes water.
<<

Anoniem244

Bericht 05 Okt 2017 13:59

Re: Help ik ga naar Thailand

Claire**** schreef:
Marsy31 schreef:Even nog een waarschuwing Toet. Op Koh Pangang (en overal) verkopen ze drank buckets. Ik weet niet of je naar de beroemde/beruchte feesten gaat maar: mijn man is bij de jungle party zn portemonnee gestolen en bij de full moon zat er rotzooi in het drinken van onze groep waardoor ze zombies worden en in slaap vallen op strand. Zo worden vrouwen aangerand en mannen/vrouwen bestolen. Ik ben van beide getuige geweest en ik raad je aan alleen echt gesloten drank daar te drinken en geen tas of portemonnee maar alleen geld op veilige plek te doen. Het was verder onwijs tof en zou zo weer gaan en geen reden dat je je onveilig hoeft te voelen, als je maar even van deze trucs op de hoogte bent.
Ik ben normaal gesproken nooit zo van het waarschuwen, maar dit is wel echt waar. Ik had ook iets in m'n bucket op het jungle feest. Was gelukkig met een paar meiden die goed op elkaar lette, maar we waren allemaal mega wazig na 1 bucket (en ik kan nogal drinken). We zijn gelukkig bijtijds over gegaan op flesjes water.


Ik ben ook flink van de kaart geraakt na een Bucket (en ben flink wat gewend)
Ex dronk niet omdat hij met de scooter was.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Okt 2017 11:07

Re: Help ik ga naar Thailand

Ik had daar inderdaad al over gelezen maar bedankt voor de waarschuwing!

Ik denk dat een simkaart wel chill is want ik reis ook alleen natuurlijk dus dan is internet wel fijn tijdens een lange busreis bijvoorbeeld.

Weten jullie of je een wereldstekker nodig hebt? Ik vind niet echt duidelijk antwoord, mijn vriendin die twee jaar terug is geweest zegt van niet maar zij is nogal chaotisch :laughcry:

Ondertussen begin ik een beetje zenuwachtig te worden, ik weet ineens niet goed wat ik wel en niet mee moet nemen en wat ik nog moet gaan halen voor vertrek.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Okt 2017 16:52

Re: Help ik ga naar Thailand

Ja je hebt een wereldstekker nodig.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers