Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mijn verhaal + foto

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2017 12:18

mijn verhaal + foto

Oké hier een topic van mij en over mijn operatie. Heb lang getwijfeld om het hier neer te zetten maar krijg veel vragen op het forum en via pb.

Ik ben 28 juli geopereerd aan een gastric sleeve. Dat houd in een maagverkleinende operatie. Ik heb al jaren gedoe met afvallen ben eens 30 kilo afgevallen en toen zei mijn lichaam ik kap er mee. Wat ik ook deed veel sporten gezond eten ik viel helemaal niks af. Dat heb ik een jaar aangekeken met veel frustraties. En toen was ik bij de huisarts voor iets anders en zei hij is z'n operatie niks voor jou. Ik dacht toen euh nee ik ga het zelf proberen. Maar toch spookte het door mijn achterhoofd en dingen opgezocht op internet.

Ik had toen met de huisarts afgesproken tot na de zomer zelf proberen en dan zouden we een gesprek hebben. Tijdens de zomer wist ik het zeker ik wil een operatie dit gaat mij zo niet lukken. Had al 2 jaar geprobeerd zonder resultaat.

In september 2016 ging ik naar de huisarts en werd meteen doorverwezen. Al snel kon ik naar het ziekenhuis en kreeg de eerste voorlichting. Ik moest vanuit het ziekenhuis 4 maanden naar een diëtist daar moest ik aanleren eten en drinken gescheiden te houden. Die diëtist zei meteen dat ij erg goed bezig was en tijdens het traject bij haar viel ik 100 gram af. Nou dat is natuurlijk niks in 4 maanden.

Nu ben ik dus geopereerd en al 22 kilo kwijt. Heb al jaren dit cijfer niet op de weegschaal gezien.

Toch krijg ik veel negatieve reacties vandaar dat ik het ook hier niet meteen durfde neer te zetten. Mensen denken ach makkelijk een operatie ja zo kan ik het ook. Maar dit is niet makkelijk. Er zit een zeer streng voor traject aan vast en ook een na traject. Moest goed gekeurd worden door een psycholoog anders word je niet geopereerd. Dus makkelijk nee het is niet makkelijk. Ik zal levenslang mij aan allemaal strenge regels moeten houden.

Nou het is een heel verhaal geworden
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 04 Mrt 2018 11:26, in totaal 3 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 17 Sep 2017 12:32

Re: mijn verhaal

Wat vervelend dat het je zelf niet lukte, ook al deed je zo je best. Zo'n operatie is inderdaad niet the easy way out! Je zult er altijd rekening mee moeten houden inderdaad. Goed gedaan hoor, 22 kilo is een heel goede prestatie.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Sep 2017 12:34

Re: mijn verhaal

Knap dat je je verhaal wilt delen! En wat fijn dat het tot nu toe zo goed gaat, dan is het strenge voortraject en de heftige operatie de moeite waard voor je. Hopelijk blijft het zo doorgaan en kun je meer van het leven gaan genieten, doordat je beter in je vel zit.

Ik ben ook wel benieuwd welke impact deze stap voor jullie kinderwens heeft, als je dat wilt delen natuurlijk. Ik snap het als je dat liever voor je houdt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2017 12:39

Re: mijn verhaal

teada onze kinderwens is juist 1 van de redenen om deze operatie te doen. Want in het ziekenhuis wouden ze niks doen tot ik af viel. Het is met deze operatie nog mogelijk om zwanger te raken, heb al veel positieve verhalen gehoord. Alleen je mag een jaar tot 1,5 jaar niet zwanger raken.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2017 12:53

Re: mijn verhaal

Ik dacht het inderdaad al, maar vind het alleen maar knap! Hopelijk hou je ons op de hoogte en zien we regelmatig een foto voorbij komen.
Gaat helemaal goed komen!
<<

Anoniem298

Bericht 17 Sep 2017 13:29

Re: mijn verhaal

Hee wat goed van je dat je deze stap hebt genomen! Je bent er al zo lang mee bezig. Moet je nu nog 1 tot anderhalf jaar wachten met zwanger worden? Lijkt me moeilijk als je wens zo groot is, daar zijn jullie ook al zo lang mee bezig. Je eerste stap is nu in ieder geval gezet, fijn dat het afvallen al zo goed gaat! Ik hoop voor je dat dit zo doorzet!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Sep 2017 13:35

Re: mijn verhaal

Wat stoer van je datje je verhaal vertelt Sarah! En wat stom dat je er negatieve reacties op krijgt. Waar bemoeien mensen zich toch mee he.

Ik ben wel benieuwd trouwens, je zegt dat je al heel goed bezig was en dat je lichaam gewoon niet meer afviel. Maar als het kennelijk niet aan je eetpatroon lag, hoe kan deze operatie dan wel zo'n resultaat hebben? Ben oprecht nieuwsgierig hoor!
#teammaple🍁
<<

Anoniem280

Bericht 17 Sep 2017 13:41

Re: mijn verhaal

Ik denk dat het komt nu de maag iets kleiner is geworden, dat je daardoor afvalt.
Je eet minder, maar wel verspreider over de dag.

Sarah, ik vind het super voor je.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2017 13:50

Re: mijn verhaal

Un. Dat ik niet meer af viel kwam omdat mijn lichaam gewend was om zoveel gewicht te hebben wat die het ging op slaan en daardoor viel ik niks meer af. Dat kan iedereen hebben die bezig is met afvallen.

En nu heb ik een kleine maag en eet 6x per dag en nu vliegt het er letterlijk af
Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Sep 2017 14:02

Re: mijn verhaal

Je eet nu waarschijnlijk wel ook stukken minder dan toen. Je lichaam kan enigszins varieren qua stofwisseling maar dat scheelt geen honderden calorieen per dag en zeker geen ik val niks af naar 22 kilo in no time. Dat is ook wat mensen "makkelijk" vinden natuurlijk. Je mogelijkheid tot eten en deels ook je eetlust wordt voor je ingeperkt. Dus je valt makkelijker, meer en sneller af. Dat merk jij nu ook. Maar dat ter zijde. Ik zou het nooit een makkelijke oplossing vinden, het is een zware ingreep met levenslange consequenties en dat niet normale hoeveelheden eten is echt niet grappig. En iedereen doet het liever "zelf" natuurlijk maar ook op deze manier is het hartstikke knap! Want er zijn ook genoeg mensen die na maagbandjes of buismagen toch weer teveel blijven overeten dus je moet het alsnog gewoon zelf doen. Het is gewoon hulp. Punt.

Wat ontzettend goed van je dat je deze beslissing hebt durven nemen en wat fijn dat het zo goed gaat! Keep up the good work! En mensen die negatief reageren (ik hoop dat je mij niet negatief vindt ik bedoel het namelijk helemaal niet negatief) moet je lekker ene oor in andere oor uit laten gaan. Die zijn gewoon afgunstig.
Laatst gewijzigd door Whatever op 17 Sep 2017 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Sep 2017 14:23

Re: mijn verhaal

Wat goed zeg dat je het hier durft te vertellen. En om vind het ook heel dapper dat je de stap hebt genomen voor deze operatie. Fijn dat het zo goed gaat nu.

Wat jammer dat je zoveel negatieve reacties krijgt. Zo'n operatie doe je niet zomaar een zo te lezen heb je er alles aan gedaan om het zelf te proberen. En ik kan me voorstellen dat het dan heel frustrerend is als het niet lukt.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Sep 2017 14:48

Re: mijn verhaal

Wat fijn dat de operatie al zoveel resultaat geeft!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Sep 2017 14:54

Re: mijn verhaal

Sarah. Knap dat je hier je verhaal wilt vertellen. Iedereen hier al jaren komt weet wel een beetje af van jullie kinderwens en je gevecht tegen je overgewicht. Je hebt het jaren alleen geprobeerd meg veel frustratie en zonder resultaat.je hebt het zware voor traject goed doorstaan en goed bevonden voor zo een zware ingreep. Plus bijpassende verandering in levensstijl dat zegt al genoeg over jouw strijd en de persoon sarah. Ben daar trots op. Je verdient het gewoon
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem315

Bericht 17 Sep 2017 14:57

Re: mijn verhaal

Wat een dappere beslissing Sarah! Ik vind het absoluut niet de gemakkelijke weg, maar juist heel stoer en goed van je.
Wat fijn dat je al zo afgevallen bent. Wat moet dat je een heerlijk gevoel geven.
En laat die mensen maar lullen. Ze weten niet beter.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Sep 2017 15:37

Re: mijn verhaal

Zo, goed zeg! En laat die mensen maar kletsen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Sep 2017 16:14

Re: mijn verhaal

Wat knap dat je zo'n grote stap hebt durven zetten Sarah. En met resultaat! Het is zeker niet de makkelijkste weg, je hebt er veel discipline en zelfbeheersing voor nodig. Je loopt vast bij mij in het ziekenhuis, ik hoop dat je goede begeleiding krijgt daar.
Laatst gewijzigd door Lady op 17 Sep 2017 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 17 Sep 2017 16:16

Re: mijn verhaal

Wauw, juist goed zeg! En laat mensen maar lullen, die weten het altijd zogenaamd beter! Je mag juist trots zijn dat je de deze stap hebt genomen en over een poosje voor een kindje kunnen gaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Sep 2017 16:40

Re: mijn verhaal

Nou zeg! Waar bemoeien die mensen zich mee! Ik vind dat mensen maar rare dingen durven te zeggen. Heel knap juist Sarah en schaam je niet, koppie omhoog en trots zijn op wat je hebt bereikt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Sep 2017 18:08

Re: mijn verhaal

Knap van je Sarah! Zowel de stap zetten om deze operatie te ondergaan als het hier open vertellen. Ik vermoedde al dat het om een dergelijke operatie ging maar vond dat je het op je eigen moment moest zeggen als je dat wilde. Zie hier. Ik heb er echt verder totaal geen oordeel over. Hopelijk helpt het bij je en ik heb laatst een foto van je gezien waarbij heel duidelijk was hoe goed je al bent afgevallen. You can do it girl!
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2017 18:46

Re: mijn verhaal

wat een lieve reacties allemaal. Dat doet me goed

lady klopt bij jou in het ziekenhuis. Super afdeling is dat. Hele aardige mensen
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2017 20:20

Re: mijn verhaal

Je bent een kanjer Sarah!
En van die mensen die dat soort dingen roepen, probeer ik altijd maar te onthouden 'Jullie hebben geen idee'.

Ook ik ben eigenlijk ontzettend benieuwd naar foto's!
Heel veel sterkte nog met de rest van het traject.
<<

Anoniem316

Bericht 17 Sep 2017 20:38

Re: mijn verhaal

Knap dat je er voor uit komt Sarah! Het scheelt denk ik ook een hoop dat steeds meer mensen het laten doen en dat het dus minder een taboe wordt.

Ik zelf zit er de laatste tijd ook over na te denken, alleen de consequenties zijn zo groot. Ik heb besloten eerst weer eens naar een diëtiste te gaan en te kijken waar het mis gaat.

Succes met de overige kilo's en ben erg benieuwd naar het eind resultaat!
<<

Anoniem280

Bericht 18 Sep 2017 00:40

Re: mijn verhaal

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen negatief moeten reageren.
Ze weten de achterliggende reden vaak niet.
Er gaat een heel proces aan vooraf, en nadien heb je er nog hulp bij.
Ik vind het juist knap dat mensen de stok achter de deur hebben gezet door dit te doen.

Ken wel iemand die er nadien niet veel meer voor heeft gedaan, dan denk ik wel, waarom dan zo'n stap voor ingreep. Moet je zien hoe je toen was en hoe je nu weer bent? Dat vind ik dan echt zonde.
Ken ook iemand die er geen moment spijt van heeft gehad deze ingreep te doen.
Ze eet soms in de verkeerde volgorde, bv eerst een broodje en dan soep, dan heeft ze er tot de volgende eet moment last van. Maag hoor je bij haar dan echt rommelen en borrelen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Sep 2017 04:32

Re: mijn verhaal

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Wat goed van en voor je. Ik hoop dat je al je jezelf gestelde doelen mag behalen en proficiat met het resultaat tot dusver!
L2014 & H2017
<<

Anoniem231

Bericht 18 Sep 2017 04:48

Re: mijn verhaal

Wat knap dat je zo'n ingrijpende operatie hebt durven ondergaan. Ik vecht ook al jaren met overgewicht maar ik durf dat echt niet. Mijn neef heeft precies hetzelfde. Samen zijn wij aan het afvallen maar wij durven zo'n operatie echt niet.
Ik vind het dus echt heel knap dat je het doet en jouw verhaal durft te delen.
Heel veel succes! Hopelijk wordt jouw kinderwens ooit vervult!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron