Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder kiezen

<<

Anoniem210

Bericht 15 Sep 2017 13:13

Re: Gastouder kiezen

Suus schreef:Bedankt allemaal!
Lennox, ik ben benieuwd wanneer jullie meisje komt! Met welke termijn ben je de vorige keer bevallen?


Toen ben ik met een dikke 38 weken bevallen.

Wat fijn dat het goed ging op de opvang met je zoon. :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Feb 2018 21:45

Re: Gastouder kiezen

Ik baal ontzettend :nopompom:

L. heeft het ontzettend naar zijn zin bij de gastouder. Hij heeft echt wel een tijd moeten wennen, vooral aan het afscheid nemen bij het wegbrengen, maar dat gaat nu al een hele tijd supermakkelijk en hij heeft het er hartstikke leuk. Er is daar nog een jongetje van zijn leeftijd en ze zijn echt leuk samen. Maar nu belde de gastouder vandaag, omdat ze het contract wil opzeggen. De reden is dat L. maar 5 uurtjes in de week komt en dat kost haar teveel energie in verhouding tot wat het haar oplevert. Er komt binnenkort ook nog een nieuw gastkindje, een baby, en in combinatie met L. wordt het haar dan te druk (en deze baby komt meerdere dagen, dus levert natuurlijk veel meer op voor haar). Maar is het heel gek dat ik me wel een beetje aan de kant gezet voel? Ik vind het zo sneu voor L. Hij is hier nu gewend, hij is ook net gewend op de peuterschool en nu moet hij dus weer opnieuw gaan wennen bij een nieuwe gastouder (die we nu dus heel gauw moeten gaan zoeken). Pfff, ik vind het echt niet leuk! :thumbdown:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 20 Feb 2018 21:48

Re: Gastouder kiezen

Ahh, dat snap ik Suus! Is gewoon niet tof..
E. gaat ook maar 1 dag in de week naar de go, maar kan me niet voorstellen dat ze daarom zou zeggen dat E. niet meer kan komen.. Als, dan zou ik daar ook echt van balen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem316

Bericht 21 Feb 2018 09:54

Re: Gastouder kiezen

Wauw dat vind ik best onbeschoft. Ik snap dat het haar meer oplevert maar als het goed is heeft een gastouder ook oog voor het kind toch?
Jammer dat je op zoek moet naar een nieuwe. Helaas woont mijn moeder te ver weg voor jullie :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2018 10:00

Re: Gastouder kiezen

Ik vind het ook best onbeschoft Suus. Eigenlijk vind ik dat het gewoon niet kan. Ik weet niet wat de officiele regelgeving er voor is (als dat er al is) maar het is zeker niet netjes. Kan me voorstellen dat je je opzij gezet voelt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem291

Bericht 21 Feb 2018 10:06

Re: Gastouder kiezen

Dit vind ik wel heel raar. Hij is toch ook aangemeld voor 5 uur per week dan had ze gelijk moeten zeggen dat dat niet kan nu is er op die dag geen plek voor ander kindje, je kan toch niet zomaar iemand daarvoor wegsturen.
<<

Anoniem316

Bericht 21 Feb 2018 11:19

Re: Gastouder kiezen

Is ze aangesloten bij een overkoepelende organisatie? Dan zou ik daar even contact mee op nemen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 21 Feb 2018 11:49

Re: Gastouder kiezen

He wat rot Suus, ik vind het ook een beetje vreemd. Netjes is het niet en daarnaast is het maar 5 uur, hoeveel moeite kost dat je nou extra denk ik dan. Tegelijk is het haar inkomen en is een baan als gastouder geen vetpot geloof ik dus dat speelt vast een grote rol in haar keuze.

De peuterspeelzaal waar L. nu naar toe gaat, biedt die niet ook toevallig gewone kinderopvang? Onze oudste (en binnenkort ook jongste) zit op een locatie waar psz / kdv kinderen gemengd worden. Als ik dus wel weer aan het werk ga kan ik daar kdv uren in plaats van psz uren af gaan nemen en heb ik niet het gedoe van overstappen en moeten wennen want dat was hier echt een héél lang proces met N. toen ze op de peuterspeelzaal begon.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Feb 2018 12:19

Re: Gastouder kiezen

Aah Suus wat stom zeg!
Als het nou is omdat ze geen plek heeft en liever dan een kindje dat meer uren komt. Maar omdat het gaat teveel wordt, vind ik wel een vreemde reden.
Echt jammer dat we niet wat dichterbij elkaar wonen. Anders mocht je hem zo hier brengen. Ik sta te springen om nieuwe gastkinderen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem291

Bericht 21 Feb 2018 14:16

Re: Gastouder kiezen

Jezzie schreef:Aah Suus wat stom zeg!
Als het nou is omdat ze geen plek heeft en liever dan een kindje dat meer uren komt. Maar omdat het gaat teveel wordt, vind ik wel een vreemde reden.
Echt jammer dat we niet wat dichterbij elkaar wonen. Anders mocht je hem zo hier brengen. Ik sta te springen om nieuwe gastkinderen.


Maar een kindje 'wegsturen' omdat ze anders geen plek heeft voor een ander kindje is toch ook een beetje raar Jezzie. Suus heeft hem aangemeld voor 1 ochtend per week (5 uurtjes) waar ze mee akkoord is gegaan dan kan je toch na 4/5 maanden niet zeggen dat hij niet meer kan komen omdat het aantal uur te weinig is of omdat er anders geen plek is voor een ander kindje. Daar moet je dan toch vind ik van te voren over nadenken als gastouder.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Feb 2018 19:22

Re: Gastouder kiezen

Bedankt voor al jullie reacties!

Haha, jammer Dee! Waar woont ze?
Ik heb trouwens al contact gehad met het gastouderbureau, zij helpen goed zoeken gelukkig. Ik heb maandag een kennismakingsgesprek bij een nieuwe gastouder.
Marin, ze heeft gewoon een maand opzegtermijn, dus het mag wel gewoon.
Hoochie, er zijn op donderdagochtend nu drie kindjes inclusief haar eigen, dus qua aantal zou het zelfs met baby erbij nog kunnen, alleen vindt de gastouder het zelf te druk. Maar ze wist al een jaar dat die baby zou komen, ook al toen L begon dus. Ik had liever gehad dat ze meteen had gezegd dat ze het dan te druk zou vinden.
Lilou, dat heeft onze psz helaas niet, zou ideaal zijn!
Jaaa Jezzie, echt zo jammer! Je hebt geen verhuisplannen zeker? :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Feb 2018 19:44

Re: Gastouder kiezen

Hoe vervelend ook, ik begrijp wel dat ze op een eerdere beslissing/mening terug komt. Ik zeg niet dat jouw kind megadruk is, maar misschien ervaart ze het totaal toch drukker dan ingeschat.

Maarrr, het is natuurlijk ronduit k u t! En ik begrijp heel goed dat je je aan de kant gezet voelt. Hopelijk komt er snel een oplossing v
L2014 & H2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Feb 2018 19:56

Re: Gastouder kiezen

Natuurlijk kan het zijn dat het drukker is dan ze van tevoren had ingeschat. Ik vind het alleen in dit geval zo sneu voor mijn zoon die er met plezier heengaat en nu na 5 maanden weer ergens opnieuw moet beginnen. Hij is niet druk trouwens, gewoon een normale peuter (dus ja, energie kost hij zeker). Maar van de 5 uur dat hij er is slaapt hij er ongeveer 2 :smile:

Ik heb er wel vertrouwen in dat we een nieuwe gastouder vinden. Maandag hebben we dus een kennismakingsgesprek met iemand en aan de telefoon klonk ze erg aardig (en ze woont lekker dichtbij). Hopelijk klikt het!

Morgen gaat zoon weer naar de gastouder. Ik vind het nu gewoon een beetje raar om haar weer onder ogen te komen. Voelt toch anders dan voorheen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Feb 2018 20:00

Re: Gastouder kiezen

Wat rot Suus. Ik hoop dat er een klik is met de nieuwe gastouder en dat L. het daar heel goed naar zijn zin gaat hebben.
⁠♡♡♡
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 21 Feb 2018 20:40

Re: Gastouder kiezen

Ik vind het niet vreemd hoor. De gastouder moet natuurlijk ook aan haar eigen inkomsten denken. Jouw kind neemt wel een plek in, die niet opgevuld kan worden door een ander kindje. Iemand die haar kind anders op jouw dag + nog 3 andere dagen van 9 uren had willen brengen, loopt ze nu mis. Voor jou is het niet zo fijn, maar vanuit zakelijk oogpunt snap ik je gastouder wel. Ze is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling. Als de gastouder jou niet bevalt, kun jij ook heel makkelijk weggaan, andersom is dat natuurlijk ook zo.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers