Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Would you wanna know?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Sep 2017 12:55

Would you wanna know?

Even puur hypothetisch, want het gaat om een situatie van een kennis en ik ga me er niet mengen (de betreffende man is dus een vriend van een vriendin van mij en zij en ik zijn de enige die het structureel vreemdgaan weten volgens hem, ik ken hem redelijk via haar maar heb zijn vrouw slechts 1x ontmoet), vind dat ook niet aan mij.

Stel. Je bent al jaren heel gelukkig getrouwd (geen kinderen). En je komt erachter dat je man vreemd is gegaan. Je confronteert hem en hij geeft het toe. Hij geeft ook toe dat het meer dan eens (2x) is gebeurt met die specifieke persoon. Jullie bespreken er samen doorheen te willen komen en gaan in therapie. Hij wil ook echt wel graag zijn huwelijk redden en houdt heel veel van haar maar ziet het nut van therapie totaal niet.

Zou je dan willen weten dat het eigenlijk niet om 2x vreemdgaan met 1 persoon gaat maar om structureel vreemdgaan met meerdere personen? Zou hij dat moeten bekennen om schoon schip te maken (met dus het risico dat het helemaal voorbij is) of moet je haar over sommige dingen onwetend laten (ervan uitgaande dat hij het nu niet meer zal doen - maar hij ziet het structurele probleem en de noodzaak van therapie voor hemzelf dus niet echt)?

Ik vind het even interessant om jullie gedachtes te horen omdat ik hier dus laatst een beetje een aanvaring over heb gehad met hem en die vriendin.
<<

Anoniem252

Bericht 12 Sep 2017 13:04

Re: Would you wanna know?

Heel lastig. Aan de ene kant wel. Ik vind namelijk twee keer vreemdgaan of structureel met meerdere contacten wel een verschil. Bij het eerste zou er nog een kleine vergevingskans in kunnen zitten, bij de ander sowieso niet denk ik.
Aan de andere kant als ik mijn huwelijk wil redden en hij voor de volle 100% voor mij en ons gezin kiest maakt het wellicht niet uit wat het bedrog is geweest. Pijn doet het toch wel.
Heel lastig. Maar ik neig toch naar wel weten omdat eerlijkheid voor mij heel belangrijk is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Sep 2017 13:05

Re: Would you wanna know?

Ja, ik zou dat zeker willen weten. Twee keer vreemdgaan met één persoon is voor mij namelijk iets totaal anders dan structureel vreemdgaan met meerdere personen. Als je aangeeft van iemand te houden en gelukkig te zijn met die persoon, maar daarnaast toch de behoefte heb om structureel met verschillende personen vreemd te gaan, dan is er mijns inziens iets niet helemaal in orde. Als mijn partner dat zelf niet inziet en daar zelf ook geen therapie voor wil, dan zou dat voor mij genoeg zeggen.
Twee keer vreemdgaan met één en dezelfde persoon vind ik ook niet ok, maar het is gewoon iets totaal anders. Als je het met dezelfde persoon doet komen daar waarschijnlijk meer gevoelens bij kijken, terwijl structureel vreemdgaan met verschillende personen meer duidt op een seksverslaving (extreem gezegd).

♥♥
<<

Geel

Bericht 12 Sep 2017 13:10

Re: Would you wanna know?

Ja dat zou ik willen weten. Ik kan niet ergens aan werken als we niet allebei honderd procent eerlijk zijn. Ik zou het wel heel moeilijk vinden om hem weer te vertrouwen als hij eerst het ene bekent en later bekent dat het toch iets anders in elkaar zat.
<<

Anoniem210

Bericht 12 Sep 2017 16:06

Re: Would you wanna know?

Ja ik zou dat zeker willen weten en zou dan de keuze maken niet meer verder te willen gaan met mijn relatie.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Sep 2017 16:21

Re: Would you wanna know?

Ik zou dat willen weten ja. Zou voor mij echt uitmaken of het 1 vrouw was of meerdere. Denk niet dat ik hem nog zou kunnen vertrouwen. En als een goede vriendin van mij het wist en niks zou zeggen zou ik daar ook nirt blij mee zijn. Vooral niet als je er later dan achter komt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Sep 2017 16:35

Re: Would you wanna know?

Wij kennen dus allebei haar niet. Ik eigenlijk helemaal niet en zij ook vrijwel niet. Zij is wel vrij goed met hem bevriend maar dan meer 1-op-1 of met wat andere vrienden erbij. Niet met partners ofzo. Hij reist veel voor werk en doet het meestal op reisjes.

Mijj standpunt was net als dat van jullie. Het is uitgekomen, als je er nu samen aan wilt werken moet je echt schoon schip maken en het probleen erkennen (ik denk dat er inderdaad een verslaving iets meespeelt want ze hebben verder wel een gelukkig huwelijk en hij wil haar ook echt niet kwijt - niet zozeer seksverslaving maar onzekerheid/aandacht icm struisvogelpolitiek, zolang zij het niet wost bestond het niet). Hij denkt we gaan het nu toch oplossen, ik ga het niet meer doen en als ik nu alles vertel wil ze scheiden en dat willen we allebei niet. Ok, fair enough, maar nu ontneem je haar de kans op een keuze, ben je alsnog niet eerlijk en meer vreemdgegaan dan ze weet EN je erkent zelf niet eens het probleem maar gaat in therapie als onderdeel van de deal.

Naja ik heb dus een beetje boos gedaan meer of iig kritisch en vriendin en hij vonden dat heel naief van mij en gebaseerd op mijn korte en weinige relatie ervaring. Te principieel en niet realistisch.

Ik vind gewoon niet dat je door zon kritidche situatie samen kun vechten, vooral ook voor haar, en dan nog half eerlijk zijn. Dat kun je niet maken.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Sep 2017 16:37

Re: Would you wanna know?

Japie schreef:Ik zou dat willen weten ja. Zou voor mij echt uitmaken of het 1 vrouw was of meerdere. Denk niet dat ik hem nog zou kunnen vertrouwen. En als een goede vriendin van mij het wist en niks zou zeggen zou ik daar ook nirt blij mee zijn. Vooral niet als je er later dan achter komt.


Gelukkig ken ik haar eigenlijk vrijwel niet. Dus ik heb al besloten dat ik absoluut niets ga zeggen. Maar zelf daar voel ik me rot over. Ik wilde dat hij gewoon inzag dat ie tegen de lamp is gelopen, dat het risico was van de keuzes die hij al jaren maakt en schoon ship moet maken wil hij er samen voor vechten. Maar hij vindt dat ze niet meer hoeft te weten dan ze moet weten en dat dat alleen maar negatief effect (scheiding) kan hebben. En dat het verder toch niet uitkomt en het niet uitmaakt als hij het nu niet meer doet (waarvan ik dan denk dat ie dan eerst wel wat issues heeft op te lossen bij de psych die hij dus nog niet eens ziet).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Sep 2017 17:16

Re: Would you wanna know?

Maar niemand die zegt: we zijn al 15 jaar samen, hij houdt van me, we gaan in therapie, misschien komt zijn inzicht als we bezig zijn, als hij het echt niet meer gaar doen en we eraan gaan werken weet ik het liever niet.?
<<

Anoniem278

Bericht 12 Sep 2017 17:20

Re: Would you wanna know?

Ik vind het lastig. Aan de ene kant wil je het dan liever helemaal niet weten omdat ik denk dat het vertrouwen anders toch compleet weg is, of het nu om 1 keer of 100 keer gaat. Maar omdat jij zegt ´ze weet van een paar keer en ze gaan in therapie om de relatie te proberen te herstellen en voort te zetten, dat moet dan op basis van eerlijkheid en weer bouwen aan vertrouwen, ik zie niet in hoe dat kan als die basis direct een leugen is.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 12 Sep 2017 17:25

Re: Would you wanna know?

Als ik erachter zou komen dat mijn vriend is vreemdgegaan dan zal ik waarschijnlijk half hysterisch eisen dat hij vertelt met wie en waar. Ik zie mezelf al op de bank zitten en een keer of 100 vragen of het echt die ene vrouw was. En of die twee keer écht alles was. Als mijn vriend stellig beweert dat dat zo is terwijl hij dus glashard aan het liegen is dan vind ik dat bijna nog erger dan het vreemdgaan. Hij biecht het maar half op en voor de rest liegt hij erover. (Er vanuit gaande dat deze vrouw ook gevraagd heeft of er nog meer te vertellen is).

Ik zou het dus zeker willen weten en direct de relatie verbreken omdat hij glashard in mijn gezicht heeft gelogen over zoiets ergs.

Het is natuurlijk zo dat zolang zij dit niet weet ze misschien wel bij elkaar blijven en er samen uitkomen. Maar dan is die hele herstart gebaseerd op een enorme leugen en ik heb liever geen relatie dan zo een relatie.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 12 Sep 2017 17:40

Re: Would you wanna know?

Ja ik zou dat willen weten. Ik kom uit een relatie met heel veel leugens en dat heeft heel veel bij mij kapot gemaakt. Ik vind dat op zo'n manier structureel kunnen liegen tegen je partner echt heel kwalijk. Vreemdgaan, per ongeluk, zou ik kunnen vergeven. Hier bewust over blijven zwijgen niet.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem282

Bericht 12 Sep 2017 18:59

Re: Would you wanna know?

Ja, dat zou ik willen weten. Het is m.i. nogal veelzeggend over hoe mijn partner is: bij bepaalde momenten/verleidingen, zoekt hij het elders. Dit is niet eenmalig geweest, dus het zegt iets over zijn manier van met situaties omgaan. Dit kun je dan niet meer wegschrijven onder 'foutje'.

Ik zou overigens met één persoon al niet verder willen; laat staan met meerderen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 12 Sep 2017 19:29

Re: Would you wanna know?

Quizzle schreef:Ik vind het lastig. Aan de ene kant wil je het dan liever helemaal niet weten omdat ik denk dat het vertrouwen anders toch compleet weg is, of het nu om 1 keer of 100 keer gaat. Maar omdat jij zegt ´ze weet van een paar keer en ze gaan in therapie om de relatie te proberen te herstellen en voort te zetten, dat moet dan op basis van eerlijkheid en weer bouwen aan vertrouwen, ik zie niet in hoe dat kan als die basis direct een leugen is.


Dit inderdaad. De lei moet ook echt helemaal schoon zijn en niet alleen de rechter bovenhoek. Het lijkt me ook wel fundamenteel voor de therapie of het er om een één/tweemalige fout gaat of herhaling.

Ik heb mijn man altijd gezegd; bij vreemdgaan is daar de deur. Die kerel mag nog blij zijn dat z'n vrouw nog wilt en dan toch nog liegen..
L2014 & H2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Sep 2017 01:29

Re: Would you wanna know?

Ik zou sowieso tot in de puntjes alles willen weten. Mijn man heeft altijd gezegd: een keer vreemdgaan kan ik je wel vergeven maar 2 keer met dezelfde persoon, dan is het geen lust meer voor 1 meer en voelt hij zich bedreigd. Hij is veel
meer bang dat ik verliefd word op iemand dan een leuk betekenisloos avondje heb. Ik geloof dat ik ook zo denk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 13 Sep 2017 04:28

Re: Would you wanna know?

Ik zou het ook willen weten.
Ik vind jouw vriendin naïef en totaal niet realistisch. Een relatie moet niet gebaseerd zijn op leugens. Het komt echt wel ooit uit en dan ben je verder van huis.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Sep 2017 07:58

Re: Would you wanna know?

Nou, het hoeft niet uit te komen. Dat vind ik altijd van die standaard uitspraken. Als die man op zijn zakenreisjes buitenlandse dametjes aanduwt, dan komt zijn vriendin er hier niet zomaar achter. En als hij verder zijn mond houdt over zijn escapades dan lekt het ook niet uit.

Ik vind dit altijd zulke lastige vragen. Wil ik het weten? Nee ik wil het liefst niks weten, want mijn vriend is van mij. Komt iets uit en hij blijkt achteraf maar de halve waarheid vertelt te hebben, dan is het alleen al daarom over. Net als wat Carra zegt, hij liegt er dan alsnog over. Dus kan ik hem nergens meer op vertrouwen.

En is vreemdgaan met meerdere mensen erger dan met één? Eerste geval gaat het waarschijnlijk alleen maar om lust en spanning. Als daarin iets schort in hun relatie, dan kan je daar aan werken. Maar sommige mensen hebben nu eenmaal een grote behoefte aan die spanning en zullen dat altijd blijven opzoeken, ongeacht hun liefde voor de partner. En daar vind ik het lastig worden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Sep 2017 08:16

Re: Would you wanna know?

Caro ik had het daar toevallig gister over met mijn man, of het één erger is dan het ander. Wij kwamen daar niet uit, want hoewel ik het heel heftig zou vinden als mijn man meerdere keren met één persoon vreemd zou gaan (want blijkbaar komt er dan toch iets van gevoel bij kijken), zou ik me ook heel erg afgewezen voelen als mijn man zoveel tekort komt dat hij met meerdere personen seks om de seks heeft. Ik vind het twee hele verschillende dingen, maar kan niet zeggen wat mij meer zou kwetsen.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Sep 2017 08:45

Re: Would you wanna know?

Nee, ik ook niet. In het geval van verliefd worden en dan de boot ingaan met een ander en dat vervolgens opbiechten is heel iets anders. Je kan dan 'gewoon' verliefd zijn geworden en dat dat sterk is en dat je dat niet kon tegenhouden. In het andere geval is het minder gevoel, maar meer lust. En dan lijkt het platter en banaler, en wil je daarom iemand kwetsen? Voor een half uurtje plezier?

Je kan ook zeggen 'dat half uurtje stelt niks voor bij mijn relatie'.

Kortom:ik weet ook niet wat ik erger zou vinden. Ik zou die eenmalige avontuurtjes niks voor mijn partner vinden, dan zou mijn beeld van hem ook veranderen. Bij een verliefdheid is dat weer anders.
<<

Anoniem222

Bericht 13 Sep 2017 09:23

Re: Would you wanna know?

Ja, dan zou ik wel alles willen weten ja. Ook omdat ik zelf wil kunnen beslissen waar we dan precies aan gaan werken en of ik dat nog wil.

Overigens zou ik het niet willen weten als het één keer een slippertje (en dan bedoel ik een keertje zoenen) is. Ik kan me namelijk best voorstellen dat dat een keer gebeurt als je lang samen bent. Ik zou het mega kut vinden, maar ik zou het dan niet willen weten. Wel als het iets structureels is en echt een oorzaak heeft vanuit onze relatie.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 13 Sep 2017 11:36

Re: Would you wanna know?

Ja ik zou het willen weten, zodat ik zelf een keuze kan maken wat ik ermee wil en ik wil geen relatie gebaseerd op leugens.

Als het 2x met de zelfde persoon is, zou ik me nog meer bedreigd voelen dan als het allemaal losse contacten zijn, omdat ik dan ga denken dat hij me gaat verlaten voor die ander.
Maar in beide gevallen vind ik het ontzettend respectloos naar mij toe. Ook zou het vertrouwen bij mij helemaal weg zijn omdat ik me niet kan voorstellen dat hij tot zoiets in staat is en een relatie zonder vertrouwen werkt in mijn ogen niet.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Sep 2017 09:02

Re: Would you wanna know?

Ik weet niet of ik het zo willen weten. De ene klap komt dan op de andere en ik weet niet of ik dat mentaal zou trekken.

Wel vind ik dat je aan de ene kant eerlijk moet zijn, maar aan de andere kant zie ik ook veel vrouwen liever het te willen negeren dan te weten.

En ook ik vind het moeilijk wat mij meer pijn zou doen. Iets voor de lust/spanning Of uit verliefdheid. Misschien zou ik het wel fijner vinden dat ik hoor dat hij op reis zijn plezier zoekt uit spanning dan dat hij meerdere keren met dezelfde vreemdgaat omdat hij haar leuk vind. De ene is natuurlijk puur oppervlakkig .

Maar als je met eerlijkheid verder wilt bouwen aan je relatie en die wil redden, dan moet je eigenlijk ook gewoon eerlijk zijn. Tegen haar en tegen jezelf.

Lastige kwesties altijd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2017 11:19

Re: Would you wanna know?

Aangezien dit is uitgekomen, denk ik dat de rest ook wel uit zal komen, als je dan toch bezig bent met een traject waarin je probeert het vertrouwen terug te winnen denk ik dat hij maar beter de hele beerput open kan trekken en alles op tafel kan gooien. Anders doen ze nu al die moeite om de relatie te redden en dan is dat in één klap weer kapot als de rest uitkomt. Vreemdgaan met meerdere personen betekent ook meerdere personen die ervan weten en die hun mond voorbij kunnen praten, dit houdt hij echt niet gegarandeerd geheim. Het is ook niet gegarandeerd dat het wel uitkomt, maar dat die kans er is lijkt me al genoeg om het nu dan maar meteen te vertellen. Als dit later naar boven komt dan zal de impact neem ik aan veel groter zijn omdat hij dan zo doelbewust heeft gelogen, zelfs tijdens een periode waarin alles om vertrouwen draait en het redden van de relatie.

Verder staan ze natuurlijk nu ook op een punt waarop zij kiest of ze wel of niet door wil met iemand die haar heeft belazerd en het lijkt mij dan ook wel eerlijk dat ze weet waar ze precies voor kiest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2017 11:26

Re: Would you wanna know?

Ik weet trouwens niet wat ik erger zou vinden. Ik zou me ontzettend bedreigd en verstoten voelen als mijn man verliefd zou zijn op een ander, dat zou ik ontzettend erg vinden, maar structureel vreemdgaan zonder dat er gevoelens bij komen kijken, gewoon puur voor de fun en omdat het kan, vind ik dan weer heel gewetenloos, ik zou dat in elk geval bepaald geen fijne karaktertrek vinden om te ontdekken bij mijn partner.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Sep 2017 11:29

Re: Would you wanna know?

Ja ik zou het willen weten en het zou ook direct exit zijn. Nu is hij alsnog niet eerlijk en is de relatie nog niet gebaseerd op vertrouwen dus wat heeft het dan voor zin.
2015 💙
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers