Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tussenribspier

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 05 Sep 2017 19:03

tussenribspier

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest omdat ik last heb van een rib/borstspier. Ik loop hier al 3/4 weken mee en wist niet zo goed wat het was. Het is een beetje een zwevende pijn. Is het nou een spier die ik voel, toch mijn long (afgelopen jaar een longontsteking gehad), mijn borst (geen knobbels of verdikkingen). Dus vandaag toch maar eens langsgegaan. Tja de dokter wist het ook niet zo goed. Hij heeft flink staan duwen en trekken om achter een 'plek' te komen. Maar echt een specifieke plek kan ik niet aangeven omdat de pijn een beetje zweeft en bijvoorbeeld voorkomt bij uitrekken, heel diep inademen of rare houdingen. Hij denkt dat ik misschien een gekneusde rib of een gescheurd spiertje heb. Ik moet het een tijdje aankijken en het rustig aan doen. Bijvoorbeeld geen zware dingen tillen. Wie o wie heeft dit ook meegemaakt? Hoe lang duurde het bij jou? Zou een massage helpen om mijn spieren eens goed los te maken en een sauna om het eens goed op te warmen?
Laatst gewijzigd door munk op 07 Sep 2017 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2017 19:18

Re: rib/borstspier

Ik heb een tussenribspier ontsteking gehad. Wat je omschrijft had ik ook, maar het was echt heel erg, kon m'n kleren amper uit krijgen. Heb ook behoorlijk aan de medicijnen gezeten toen.

Het is bij mij nooit helemaal weer goed geworden en dat wordt het ook nooit weer. Een bepaalde houding (zoals die ik heb bij haken of breien) hou ik niet meer langer dan een uur vol, dan krijg ik er last van en dat duurt dan ook weer weken. Dat doe ik dus ook niet meer.

Maar goed, waarschijnlijk is het dus niet hetzelfde, denk ik ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 05 Sep 2017 19:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 05 Sep 2017 19:19

Re: rib/borstspier

Is het niet je borstbeen (en je slokdarm daarachter) die zeer doet? Dat kan ook zo'n drukkende vage pijn geven. Door stress kan dit best zeer gaan doen bijvoorbeeld, zonder dat er echt iets is/zit daar.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 06 Sep 2017 06:41

Re: rib/borstspier

Mijn vriend had dit ook en die bleek het syndroom van tietze te hebben. Heel vervelend maar goed te behandelen gelukkig. Of Nouja het gaat meestal weer over iig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Sep 2017 10:17

Re: rib/borstspier

Misschien een geblokkeerde rib? De manueel therapeut kan dat voor je checken!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 07 Sep 2017 20:23

Re: tussenribspier

@Cotton, ja jij zegt het goed. Ik kon er even niet meer op komen toen ik het bericht scheef. De tussenribspier. Vandaag heb ik weer hardgelopen en ik merk dat de pijn hierna bij het in en uitademen weer meer aanwezig is. Ik heb inmiddels ook gelezen dat zoiets maanden kan duren, ik hoop van niet! Het hardlopen wil ik echt niet opgeven. Dat is juist zo ontzettend fijn. Ik moet er gewoon goed op letten dat ik ondanks de last gewoon af en toe goed door blijf zuchten zodat ik geen nieuwe longontsteking op loop. Heb jij toen der tijd/nu iets van fisio gehad?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Sep 2017 20:29

Re: tussenribspier

Nee met fysio is er niks aan te doen zei de huisarts. Het moet helen met rust en met ademen beweegt het al heel erg, dus die rust is lastig te pakken.
In het dagelijks leven heb ik er eigenlijk nooit meer last van, behalve dan dat ik niet meer kan haken, maar het heeft idd wel 5-6 maanden geduurd voordat het echt over was.

Ik heb het gekregen door moantainbiken. Nooit eerder gedaan, vond het doodeng dus hield mezelf veel te strak gespannen aan het stuur vast. Dom, maarja.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 30 Sep 2017 12:42

Re: tussenribspier

Charles, je had gelijk. Afgelopen week weer naar de huisarts geweest. Bleek het toch tietze te zijn of in ieder geval een ontsteking aan mijn kraakbeen tussen het borstbeen en de ribben (meestal komt tietze aan twee kanten tegelijk voor). ondanks dat ik nu weet wat het is, ben ik nog steeds wat ongerust omdat je er continue door geconfronteerd wordt. De eerst zwevende pijn naast/onder mijn borst zit zich nu echt op de plek van het kraakbeen. Ondertussen ben ik gestart met fisio om wat verlichting te krijgen. Deze week ben ik getaped en volgende keer gaan we de spieren in mijn rug losmaken omdat ik toch wat verkrampt raak. Ik zit dus wel even in de mangel vrees ik.
<<

Kira

Bericht 15 Apr 2021 11:34

Re: tussenribspier

Haha dat is toevallig, ik googlede op gescheurde tussenribspier en kwam hier uit!
Nou dat heb ik dus, gisteren ineens uit het niks bij een emmer optillen voelde ik een knak. En kon niet meer normaal bewegen, ademen, zitten m'n armen strekken.. Echt verschrikkelijk. Het zakte af en vanmorgen dacht ik dat het weg was en ik pakte iets uit een keukenkastje en weer dezelfde knak en pijn. Kon meteen naar de huisarts en die vermoed dus een gescheurde tussenribspier.. Net twee beenbreuken achter de rug en nu dit, met ook nog een druk weekend voor de boeg qua werk. Lekkere timing 😭

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers