Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Noord-Korea

<<

Anoniem315

Bericht 03 Sep 2017 10:34

Noord-Korea

Noord-Korea heeft wederom een nucleaire test gedaan. Ditmaal met een waterstofbom (die een beving heeft veroorzaakt van 6,3 op de schaal van Richter).

Wat vinden jullie van deze berichten? Zien jullie het als een bedreiging voor de wereld? Of staat het ver van je bed?

Ik vind het allemaal erg spannend en ik merk dat het me bezig houdt. Ik begrijp niet waarom dit land zo geïsoleerd kan leven en dat ze verregaande middelen creëeren waarmee ze de aarde kunnen verwoesten. Waarom zo vijandig? Waarom leef je zo? Waarom onderdruk je je volk zo?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Sep 2017 11:18

Re: Noord-Korea

Ver van mijn bed show.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Sep 2017 11:24

Re: Noord-Korea

Lady schreef:Ver van mijn bed show.

Dit.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Sep 2017 12:14

Re: Noord-Korea

Echt? Ben ik dan gek ofzo? Ik voel een serieuze dreiging. Indirect, ik ben niet bang dat ze ons land platgooien ofzo, maar ik denk wel dat we dit gaan voelen als er landen in de aanval gaan.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 03 Sep 2017 12:24

Re: Noord-Korea

die dreiging is misschien wel serieus, maar ik kan er helemaal niets aan veranderen dus wat heeft het voor zin als ik me er druk om zou maken?
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 03 Sep 2017 12:31

Re: Noord-Korea

Ik kan me er ergens niet zo druk om maken.

Maar, ik heb wel het idee dat dit nieuws, in combinatie met het feit dat gebleken is dat Trump niet is afgeluisterd door Obama, tot een flinke reactie van Trump (op Twitter) kan gaan leiden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem231

Bericht 03 Sep 2017 13:17

Re: Noord-Korea

Nou ik vind het de laatste tijd ook wat onrustig met dat land. Vraag mij dan oprecht af wat de toekomst brengt voor mijn kinderen. Heb namelijk het gevoel dat ze ergens op aan het voorbereiden zijn.
<<

Geel

Bericht 03 Sep 2017 13:19

Re: Noord-Korea

Ik heb t ook hoor Exo. Ze zijn zo onvoorspelbaar en vervreemd van de wereld, dat ik hen wel als dreiging ervaar. Bovendien vertrouw ik Trump ook voor geen meter, die man is zo'n ongeleid projectiel. Ik volg het nieuws hierover ook redelijk op de voet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2017 14:04

Re: Noord-Korea

Oh ik vind dit echt één van de engste ontwikkelingen van de laatste tijd. Ik ben bang dat dit echt iets naars kan gaan ontketenen, de afwikkeling van alles wat er sinds de koude oorlog al is gaan broeien.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem318

Bericht 03 Sep 2017 14:19

Re: Noord-Korea

Nee hoor, je bent niet gek, dit is zeker serieus te nemen. Die man is niet "gewoon" machtsbelust ofzo, hij is helaas ook knettergek, dus ik ben ook erg ongerust dat hij zaken zal laten escaleren. Trump is zo ontzettend impulsief en zijn team heeft hem totaal niet onder controle, dus vrees ook wat zijn reactie zal zijn als hij het gevoel heeft dat hij geprovoceerd wordt. Behalve Guam (VS), staan vooral Zuid Korea en Japan in de vuurlinie, die willen alle escalatie vermijden, maar met gasten als Kim jung un en Trump is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend helaas. Ik vind deze ontwikkelingen enger dan ISIS / terroristische aanslagen.
<<

Anoniem252

Bericht 03 Sep 2017 15:12

Re: Noord-Korea

Ver van mijn bed show toch wel. Het houdt met niet echt bezig. Denk dat het net zoals in de koude oorlog met een wapenwedloop is dan daadwerkelijk straks militaire confrontatie.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 03 Sep 2017 20:55

Re: Noord-Korea

Geel schreef:Ik heb t ook hoor Exo. Ze zijn zo onvoorspelbaar en vervreemd van de wereld, dat ik hen wel als dreiging ervaar. Bovendien vertrouw ik Trump ook voor geen meter, die man is zo'n ongeleid projectiel. Ik volg het nieuws hierover ook redelijk op de voet.

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten, alleen volg ik niet zo het nieuws omdat ik daar gewoon niet zo erg blij van word :P
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Zero

Bericht 05 Sep 2017 15:28

Re: Noord-Korea

Ik vind het vooral naar omdat ik in maart naar Japan ga. Dan kan ik zo'n mafkees die steeds raketten afvuurt in de buurt echt niet waarderen. Voor mijn gevoel zitten we hier in Europa redelijk veilig betreft de afstand er van, maar ja... ik ga echt mijn vakantie niet afzeggen. Kan niet eens. Maar ik vind het allemaal niet heel relaxt...
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Sep 2017 15:37

Re: Noord-Korea

Ik denk dat Noord-Korea een heel eng middel in handen heeft om macht uit te gaan oefenen op in eerste instantie omliggende landen en de VS. Ik vind het ook behoorlijk griezelig dat die wapens er zijn, al denk ik dat het ze te doen is on de nacht en niet om vernietiging van de wereld.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem222

Bericht 05 Sep 2017 15:52

Re: Noord-Korea

Ik vind het ook heel spannend allemaal. Hebben jullie ook wel eens dat er dan weer een nieuwsbericht over Trump of Noord-Korea komt dat weer zo bizar is dat het niet "echt" voelt?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 05 Sep 2017 15:55

Re: Noord-Korea

Ik maak mij er eigenlijk niet echt druk over op dit moment. Het is een ver van mijn bed show. Al vind ik het wel irritant dat de wereld zo negatief is en dat er nog steeds mensen aan de macht zijn die echt niet geschikt zijn om voor een betere (of uberhaupt een toekomst) te zorgen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 05 Sep 2017 15:59

Re: Noord-Korea

Ik vind het ook eng. Maar ik hoop dat China nog een grote vinger in de pap kan houden en Noord-Korea tot bedaren kan brengen zodat dit niet escaleert.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers