Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Statistieken van de maand augustus

<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 01 Sep 2017 17:37

Statistieken van de maand augustus

Afbeelding
Augustus, de achtste maand van het jaar 2017. Hij vloog voorbij, een maand waarin vele mensen hun zomervakantie vierden en weer aan het werk moesten, een maand waarin de eerste basisscholen weer van start gingen met het nieuwe schooljaar, maar ook een maand waarin weer genoeg opvallende items in het nieuws kwamen.

Eiercrisis
Waar in juli al de eerste berichten binnenkwamen over de schadelijke stof fipronil, bleek dit in de maand augustus een ware crisis te zijn geworden. Fipronil is een stof die gebruikt wordt in diergeneesmiddelen tegen vlooien, mijten en teken in honden en katten. Fipronil mag niet gebruikt worden bij dieren die bestemd zijn voor de voedselketen, zoals kippen. De NVWA vond afgelopen juli het gif fipronil tóch in eieren. Dat gebeurde na een tip van hun Belgische collega's die het gif in hún land in eieren hadden gevonden. De tip leidde naar het ongediertebestrijdingsbedrijf Chickfriend. Dat bleek het verboden middel fipronil te hebben gebruikt bij de bestrijding van bloedluis bij leghennen. Momenteel wordt de schade geschat op 33 miljoen euro.

Aanslagen
Een bestelwagen is donderdagavond 17 augustus ingereden op een mensenmenigte op de Ramblas, het drukke toeristencentrum in Barcelona. Zestien mensen kwamen om het leven. Diezelfde donderdag werd in de nacht nog een aanslag met een auto op voetgangers gepleegd, in de plaats Cambrils. Daarbij overleed ook een van de slachtoffers.

Na een tip van de Spaanse politie over terreurdreiging is een concert van de Amerikaanse band Allah-Las in de Rotterdamse Maassilo woensdagavond 23 augustus afgelast. In de omgeving van de Maassilo heeft de politie een wit bestelbusje met gasflessen aangetroffen. Het busje had een Spaans kenteken. De Spaanse bestuurder is aangehouden. Er zou geen verband zijn tussen het busje en de recente aanslagen in Spanje, melden bronnen aan zowel persbureau Reuters als het Spaanse persbureau EFE.
Wil je hier nog over mee praten of terug lezen wat er op het forum besproken is, dan kan dat hier.

Orkaan Harvey
In de Verenigde Staten heeft de orkaan Harvey flink huis gehouden. Het dodental als gevolg van de orkaan in Texas is opgelopen naar 31, naar verwachting zal dit aantal nog gaan oplopen. Duizenden mensen zijn dakloos geworden, Harvey, die zaterdagochtend aan land kwam in Texas, gaat mogelijk ook de geschiedenisboeken in als een van de heftigste orkanen die het land gekend heeft.

Sport
De maand augustus was een goede sportmaand! Zo werden op 6 augustus de Nederlandse voetbalvrouwen Europees Kampioen, op 12 augustus won atlete Dafne Schippers, na eerder al brons op de 100 meter, GOUD op de 200 meter.
Op 13 augustus won zwemster Ranomi Kromowidjojo GOUD op de 50 meter vlinderslag en op diezelfde dag won atlete Sifan Hassan brons op de 5km.
Tot slot hebben de dames en heren hockeyteams beiden GOUD gewonnen!

Hebben jullie gemist wie er in augustus wat te vieren hadden?
Wij zetten de jarigen, zwangere dames, kersverse mama's en pas getrouwde dames even voor jullie op een rijtje.

Jarig
De jarige deze maand waren Juliëtte, Pippa, Burn, Soleil, Caulfield, Dora, Japie, Isabel_, Olifant, Teun, Briggy, Ikknutsel, CCC, Sawadee, Flore, Bubble, Ekiaam87 Japie en Zegmaaryes. Nog van harte gefeliciteerd!

Zwanger
Deze maand hebben er heel wat dames gemeld dat ze onlangs een positieve test hebben gehad, we feliciteren Ell, Islandgirl, Flore, Sookie, Mila, Sophie, Pinkel, Vlinder, Taeda en Ella met het nieuws dat ze in verwachting zijn. Een hele fijne zwangerschap gewenst voor jullie.
Afbeelding
Bevallen
Ook deze maand zijn er weer baby's geboren bij onze forumsters! We feliciteren Isolt, Ikknutsel, Fientje, Summerbeach en Joontjuh met de geboorte van hun zoon(s) en/of dochter.

Getrouwd
Sazzle trouwde met haar grote liefde op 28 augustus, hopelijk hebben jullie een fijne mooie en zonnige dag gehad. Ook Sonly is eind augustus in het huwelijksbootje gestapt met haar grote liefde.

Huizennieuws
Caulfield heeft een nieuwbouwhuis gekocht, veel plezier met alles wat daarbij komt kijken! Bimbam gaat met haar gezin vanuit Duitsland terug naar Nederland verhuizen, we wensen jullie veel geluk in jullie nieuwe huis in Nederland. Boekenwurm heeft samen met haar vriend hun appartement verkocht en gaat nu op zoek naar iets nieuws.

Werk en opleidingsgerelateerd
We kunnen Harrison feliciteren met haar BUL, ze heeft hem onlangs in ontvangst genomen!
Ook Thunder verdient een felicitatie, zij heeft een nieuwe baan gevonden. We lazen zelfs al dat je eerste werkdag erg leuk was, compleet met veel nieuwe informatie en zere voeten.

In gedachten bij
Ook deze maand willen we stil staan bij een aantal dames, die een verdrietige tijd, een vervelende situatie of een andere nare gebeurtenis hebben mee gemaakt. We denken aan Elliot, Amandine, Uffe, Teun, Dora, Jet, Betty, Boeddha, Marsy31 en Ikknutsel. Sterkte dames!
Afbeelding

Forumster van de maand
Deze maand is Amandine forumster van de maand augustus. Om haar beter te leren kennen is het leuk om haar verhaal te lezen!

Leuke en opvallende topics:
Op 1 augustus opende Marin het topic allo august met de vraag wat de maand augustus jou ging brengen. Er werden zonnebloemen genoemd, bruiloften, festivals, verjaardagen, vakantie's maar ook studeren. Ook vandaag, op 1 september, vraagt Burnzich af wat september jou gaat brengen, heb jij leuke dingen gepland? Ga je bijvoorbeeld trouwen, of hoop je mama te worden in september, deel het met ons!

In de pijler eten en drinken vroeg meneer Nilsson om een lekker recept van tomatensoep. Lady vertelde hier haar recept en dat is uitgelopen tot een heuse forum soep! Benieuwd naar haar recept, die lees je hier.

In de pijler beauty en mode opende Ell een favoriete producten topic. Zij vroeg zich af je nog nieuwe favoriete producten had ontdekt. Is dat zo? Deel ze dan in de hoop, dat ook wij er een favoriet product bij hebben!

Tot slot willen we nog het grappige nutteloze weetjes om indruk mee te maken op een verjaardag topic onder de aandacht brengen. Chava heeft zelf een aftrap gegeven over clownvissen, ben jij benieuwd? Neem dan een kijkje in het topic.

Forumweetjes
Hoera, het forum bestaat 4 jaar! Check hier alle ins en outs over onze verjaardag en de daarbij horende cadeautjes en prijzen die te winnen vallen. Heb je bijvoorbeeld al gezien dat we een leuke prijsvraag hebben uitgezet? Om dan maar niet te spreken over alle leuke prijzen die de forumsters beschikbaar hebben gesteld! Denk hierbij echter goed om de regels, je mag je namelijk maar inschrijven voor 1 prijs!
Afbeelding

Tijdens het afronden van deze statistieken zijn er 46 actieve gebruikers, 39% daarvan is online via zijn/ haar mobiel, 35% via de desktop en 26% via een tablet. Van deze 46 gebruikers komt slechts 1 iemand uit België, de rest is vanuit Nederland online. Dit is de top 5 van waar vandaan jullie nu online zijn:

1. Amsterdam 20,83%
2. Rotterdam 6,25%
3. Deventer 4,17%
4. Meppel 4,17%
5. Utrecht 4,17%

De drukste dag deze maand was woensdag 30 augustus, er waren die dag 4531 sessies. De rustigste dag daarentegen was zaterdag 26 augustus, die dag waren er 2655 sessies.

De populairste pijlers waren de afgelopen maand met stip op 1 zwangerschap en kinderen gevolgd door algemeen en huisje boompje beestje.

Opvallend maar vooral hele saaie zoektermen deze maand:
1. niet bekend
2. zegmaaryes.nl
3. zegmaaryes
4. zeg maar yes
5. zeg
Hopelijk kunnen we volgende maand wat leukere, maar vooral opvallendere zoektermen melden!

Tot zover de statistieken van Augustus. Lees jij iets op het forum wat zeker niet mag ontbreken in de statistieken van de volgende maand, meld dit dan aan ons via het icoontje rechtsonder het bericht.

Afbeelding
<<

Dora

Major Yipyapper

Bericht 01 Sep 2017 18:26

Re: Statistieken van de maand augustus

Weer super om te lezen!
Geweldige zoektermen dit keer, hahah
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem238

Bericht 02 Sep 2017 10:29

Wat lief dat jullie mij genoemd hebben, dankjewel!!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2017 10:56

Super leuk! En bedankt voor de felicitatie, erg lief. Ik heb het nu al enorm naar m'n zin.
25062006 & 20092009
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem224

Bericht 02 Sep 2017 12:14

Ik vind het nog steeds leuk dat jullie dit altijd zo uitgebreid doen!
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Sep 2017 10:56

Heel leuk!

Het frustreert me nog steeds dat ik niet weet bij sommige namen waarom we aan ze denken.
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Anoniem222

Bericht 03 Sep 2017 14:47

Haha wat lief dat ik genoemd word. Thanks!
Heel leuk om te lezen weer.
<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 03 Sep 2017 19:26

Exogenesis schreef:Heel leuk!

Het frustreert me nog steeds dat ik niet weet bij sommige namen waarom we aan ze denken.

Als ik je frustratie weg kan halen mag je me daar best een privé bericht over sturen zodat ik opheldering kan geven.
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Sep 2017 20:11

Burgemeester Puck schreef:
Exogenesis schreef:Heel leuk!

Als ik je frustratie weg kan halen mag je me daar best een privé bericht over sturen zodat ik opheldering kan geven.

Nou, zo zwaar weegt het nu ook weer niet ;)
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

anoniem213

Bericht 03 Sep 2017 22:25

Wat leuk weer om te lezen!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Sep 2017 12:00