Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 31 Aug 2017 18:21

Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Even op zoek naar ervaringen.
Sinds een aantal maanden werk ik op dagbesteding, 5 dagen in de week van 9.00u tot officieel 15.00u(meestal tot later, maar ben nooit na 17.00 bij de gastouder). Nu heb ik een aanbod gekregen voor op een woongroep, waar ik dan ook veel meer doorgroeimogelijkheden heb en een meer coachende functie kan gaan krijgen. Op zich een hele mooie uitdaging, en ik mis het werken op wonen ook enorm. Maar hoe ga ik dat praktisch vormgeven? De jongens gaan nu 1 dag naar papa en 4 dagen naar de gastouder. Als ik straks avonddiensten heb, weekenddiensten, of hele vroege ochtenddiensten, hoe moet dat? Zijn er moeders die hun kinderen al vanaf 6.00 bij een gastouder brengen (alleen het idee al breekt mijn hart, zo vroeg...)?
Weer op wonen werken zou een enorm egoïstische keuze zijn, maar ik heb er zoveel zin in! Het enige voordeel voor de jongens is dat ik dan waarschijnlijk weer terug ga naar 3 dagen, dus ik ben wel ook meer dagen bij ze thuis.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 31 Aug 2017 19:10

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Ik heb dat ook ruim 2 jaar gedaan.
Maar ik had mijn ouders ook achter de hand..
Als ik vroege dienst had (7.30 beginnen, 7 uur aanrijden) dan was ik tegen 7 uur bij de gastouder. Sommige kindjes waren daar al om 6.30. Dit is natuurlijk afhankelijk van je gastouder.
Bij een late dienst was ze of bij mb ouders, of in de middag bij gastouder en mn ex haalde haar daar dan op (En ik na mn late dienst bij hem). In de weekenden was ze bij mijn ouders of ex.

Het viel mij heel erg mee hoeveel ik de hulp nodig had van gastouder. Als je in t weekend werkt dan heb je daar al 2 dagen, blijven er zeg 2 dagen in de week over. Daar en nog een avonddienst en t valt wel reuze mee met je dagdiensten doordeweeks.
En wellicht mag je ook aanvragen stellen mbt je rooster
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 31 Aug 2017 20:07

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Heb je al overlegd met je gastouder of zoiets mogelijk is?

Ja ze moeten er vroeg uit, maar je bent dan ook weer eerder thuis toch?
En ik neem aan dat je niet elke dag of week dan zulke diensten werkt.

Ik ben zelf gastouder en ik heb regelmatig kinderen die om 6.00/6.15 komen en ik naar school breng. Maar die hoef ik dan niet weer uit school te halen.
Ook heb ik kinderen in de opvang die 's avonds met ons mee eten.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Aug 2017 20:32

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Wij werken allebei onregelmatig en daardoor brengen we de kinderen wel een om zes uur weg, of halen ze om half 9 op, eerder was dit zelfs 00.30. Ze weten niet beter en binden het wel prima.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 31 Aug 2017 21:14

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Ik heb geen ervaring, maar reageer toch even: ik vind het helemaal geen egoïstische keuze! Voor je kinderen is het niet erg om vroeg gebracht te worden, dat zit in je eigen hoofd. Een leuke uitdagende baan voor jou is ook in het belang van je kinderen juist. Leuk dat je die kans hebt!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 31 Aug 2017 21:49

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Caulfield schreef:Ik heb geen ervaring, maar reageer toch even: ik vind het helemaal geen egoïstische keuze! Voor je kinderen is het niet erg om vroeg gebracht te worden, dat zit in je eigen hoofd. Een leuke uitdagende baan voor jou is ook in het belang van je kinderen juist. Leuk dat je die kans hebt!
Helemaal eens met Caulfield!
2012 & 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Sep 2017 08:57

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Als jij daardoor gelukkiger wordt én je meer tijd voor de jongens overhoudt... wat houd je dan tegen?
's Ochtends valt er vast wel ergens een mouw aan te passen qua opvang. Voor de avond weet ik het niet eerlijk gezegd.
Gaaf dat je de keuze hebt voor een nieuwe uitdaging!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem210

Bericht 01 Sep 2017 13:27

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Ik ben het eens met Caulfield. En in jouw situatie vind ik dat je dit dubbel en dwars verdiend. Ga voor je geluk!

Hoe vaak komt het voor dat je vroege diensten moet werken? Kunnen ze vanuit je werk rekening met je houden? Dat je voor jou gunstige diensten draait? Ik heb ook een collega die alleenstaande moeder is en daar wordt veel rekening mee gehouden. Iedereen begrijpt dat en is er oké mee.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 02 Sep 2017 20:36

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Ik heb een hele lieve flexibele gastouder, voor haar zou vroeg, laat of weekenden niet uitmaken. Ik ben wel volledig afhankelijk van haar: mijn ouders wonen te ver weg voor structurele oppas en mijn ex heeft alleen op maandag de kinderen. Dus stel dat ik elke week de maandag sowieso werk dan gaat het nog om 2 diensten per week onregelmatig(dus of 7.00 beginnen, of 23.00 klaar). Gunstige diensten zijn er dus eigenlijk niet, het is of vroeg brengen of laat ophalen.

Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Ze zullen er inderdaad geen schade van ondervinden en waarschijnlijk zie ik weer veel meer beren dan er in de praktijk zullen zijn.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2017 21:18

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Fijn Gijs!

Wat me wel fijn lijkt voor de kids is een kinderkalender waarop ze kunnen zien hoe hun week eruit ziet. Wanneer jij werkt en waar ze dan naar toe gaan en of ze daar ook eten en slapen. Maar misschien heb je dat allang.

Wil je ze trouwens dan overleggen na 23.00u en heb je moeilijke slapers of niet? Al zou het dan wss nog maar om 1 avond pw gaan dus dat is nog te overzien.
<<

Anoniem210

Bericht 04 Sep 2017 10:23

Re: Alleenstaande ouder en onregelmatig werken

Ik zou proberen of maandag je vaste werkdag kan worden. Dat zou je dan al 1 dag in de week schelen.
Fijn dat je zo'n flexibele oppas hebt. Kan je ex niet af en toe vaker bijspringen? Of vind je dat zelf ook niet prettig?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers