Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen?

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 23 Aug 2017 11:11

Wat te doen?

Ik zit sinds een maand of 3 helemaal niet lekker in m'n vel en ik weet niet precies waar het vandaan komt. Mei en juni zijn extreem drukke maanden geweest op mijn werk en ik ben toen echt ver over mijn grenzen gegaan waardoor ik halverwege juni al helemaal gesloopt was. Ik was toen zo prikkelbaar dat ik om de haverklap moest huilen om van alles en soms niet eens in staat was om een normaal gesprek te voeren zonder dat daarbij emoties los kwamen. Ik kon slecht of niet slapen 's nachts door de stress en overdag was ik juist continu moe. Gewoon oververmoeid dus.. Of iets in de richting. Ik vind mijn werk ook helemaal niet meer leuk en ga er oprecht met tegenzin naar toe (dit heb ik uiteraard besproken en ik ga hier stoppen over 6 weken). Echter heb ik het vanaf begin juli helemaal niet meer zo druk en zelfs nog twee weken vakantie gehad maar ik lijk te blijven hangen in die dip.

Ik kan het gevoel niet zo heel goed plaatsen, ik ben dus erg moe en heb gewoon nergens motivatie voor. Ik voel me niet per se somber maar een soort van vlak. Het is niet dat ik, behalve tegen m'n werk, ergens echt heel erg tegenop zie maar ik kijk ook nergens naar uit. Voor m'n gevoel haal ik nergens meer plezier uit en heb ik me al die weken al niet meer vrolijk of opgewekt gevoeld. Ik moet nog steeds vaak huilen en kan heel weinig hebben, af en toe voel ik me ontzettend zenuwachtig en soms beginnen mijn handen ook helemaal te trillen (dit trekt na een paar minuten weer weg).

Wat denken jullie, is het tijd voor een bezoekje aan de huisarts of zal het allemaal weer beter worden als de rust en het plezier op mijn werk terug zijn?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Aug 2017 11:36

Re: Wat te doen?

Wat rot om te lezen, Toet! Vind ik echt kut voor je. Een bezoekje aan de huisarts lijkt me niet verkeerd. Hij of zij kan met je meedenken en je eventueel doorverwijzen voor een paar gesprekken met een psycholoog of praktijkondersteuner. Ik heb dat altijd wel als prettig ervaren, even je ei kwijt kunnen en weer wat andere inzichten verwerven. Werk is waarschijnlijk een grote oorzaak van je gevoel, zo te horen ben je overwerkt/overspannen. Was ik ook begin dit jaar en het ging bij mij inderdaad stukken beter toen ik aan een andere en veel leukere baan begon (voor minder dagen). Heb je al een idee wat je hierna wilt gaan doen qua werk?

Veel sterkte, zorg goed voor jezelf hè!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 23 Aug 2017 11:36

Re: Wat te doen?

Oh, heel herkenbaar. Op het stukje werken na. Dat lijkt soms het enige waar ik wel plezier uit haal.
Ik ben er alleen al ruim 10 jaar bekend mee. Af en aan hoor. Heb ook goede tijden wel. Maar die worden steeds korter helaas.
Inmiddels heb ik een drietal afspraken op zak voor betere hulp. Hoop echt dat dat me gaat helpen.
Ik zou zeker een afspraak maken als je vast blijft lopen in deze dingen. De ervaring heeft mij wel geleerd dat je mentaal goed voelen echt de basis moet zijn. Bij mij is dan ook alles compleet pleet uit evenwicht wanneer dit niet goed is.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 23 Aug 2017 20:11

Re: Wat te doen?

Wat vervelend zeg! Ik zou inderdaad ook even langs de huisarts gaan. Precies wat Bliss zegt :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 24 Aug 2017 12:05

Re: Wat te doen?

Bedankt voor jullie advies. Ik ga een afspraak maken bij de huisarts.
Bliss, ik blijf voor dezelfde werkgever werken alleen in een andere functie. Ik ben nu bedrijfsleider van een locatie en heb aangegeven daarmee te willen stoppen omdat het op dit moment te zwaar voor me is en ik er geen plezier uithaal. Ik heb een heel fijn gesprek met mijn leidinggevende gehad en hij wil echt met mij opzoek naar een passende functie waar ik wel uitdaging en plezier uithaal.
k heb eigenlijk altijd naar een bepaald doel toegewerkt en wannneer ik dat doel had behaald kwam er weer iets nieuws op m'n pad. Nu heb ik heel hard voor een doel gewerkt en dat was zo'n tegenvaller dat ik het gevoel heb te hebben gefaald.

Naast werk speelt er wel wat meer maar dat zijn allemaal te verklaren dingen. Ik heb het gevoel dat ik stilsta en overal een beetje tussenin hang, dat ik m'n hoogtepunt heb gehad ofzo (oké dat klinkt heel dramatisch haha). Ik mis een beetje wat de volgende stap is in m'n leven.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 24 Aug 2017 12:09

Re: Wat te doen?

Popcorn wat jij zorgt is ook heel herkenbaar, dat je mentale gesteldheid de basis is. Ik ben er ook van overtuigd dat als je je mentaal niet goed voelt, je dat op fysiek vlak gaat merken. Ik hoop ook dat dat mijn vermoeidheid verklaard.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Aug 2017 12:16

Re: Wat te doen?

Wat jij beschrijft klinkt als een typische quarter life crisis. Heb ik ook wel gehad rond die leeftijd. Moet je maar eens googelen, denk dat het wel herkenbaar is!

Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad trouwens!
❤ 7 juni 2018
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 27 Aug 2017 20:30

Re: Wat te doen?

Dat is inderdaad herkenbaar Bliss, mijn leidinggevende kwam daar ook mee. Ik kan me er redelijk in vinden maar denk dat het toch nog wel iets verder gaat dan dat, met name omdat ik me continu slecht voel en echt nergens motivatie voor heb. Ik zie zelfs op tegen dagelijkse dingen, heb geen zin om naar de supermarkt te gaan of te douchen bijvoorbeeld.

Toevallig heb ik vandaag een goede dag en dat besefte ik me vanavond pas, dat ik me weer een soort van gelukkig voelde vandaag.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 28 Aug 2017 17:13

Re: Wat te doen?

Toet, wat rot dat dit zo loopt,maar wat fijn dat je leidinggevende hierin goed mee werkt. Ik wil geen aannamens doen ofzo, maar je geeft aan dat er meerdere dingen spelen. Loop je niet een beetje tegen een burn-out aan? Ik heb namelijk een hoop collega's die hier mee lopen en waarbij het werk de laatste druppel was. Ik hoop het echt niet voor je. Zou je niet met een arbo-arts hierover kunnen praten? Of een huisarts? Niet dat dit meteen iets oplost, maar dan worden er wel dingen in gang gezet.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 29 Aug 2017 19:32

Re: Wat te doen?

Wat vervelend Toet, lijkt me echt rot om je zo naar te voelen..
Heb je al een afspraak bij de huisarts gemaakt? Er met iemand over praten kan soms al heel erg helpen..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 29 Aug 2017 23:25

Re: Wat te doen?

Bluhhh wat naar, Toet. Herkenbaar gevoel en is echt heel naar. Goed dat je het aanpakt, sterkte ermee!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 30 Aug 2017 08:54

Re: Wat te doen?

Ik wilde maandag bellen voor een afspraak maar ik voel me nu al vier dagen best wel goed (sinds zondag dus). Ik kijk het nog even aan. Ik kan er heel goed over praten met twee vriendinnen die ik bijna dagelijks zie/spreek en met nog een andere vriendin die nagenoeg ik hetzelfde schuitje zit. Ook met een vriend praat ik er veel over want die kan alles heel fijn relativeren. Het gekke is dat het voor bijna iedereen met wie ik het bespreek herkenbaar is, alsof we toch rond deze leeftijd allemaal een beetje op hetzelfde vastlopen (wat Bliss zegt dus, quarter life crisis)

Aan een burn-out heb ik ook gedacht Jeanette. Ik ben benieuwd hoe de komende maand op werk gaat want september is onze drukste maand.
<<

denjos

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 01 Sep 2017 23:29

Bericht 01 Sep 2017 23:48

Re: Wat te doen?

Lijkt inderdaad wel erg op een burn out. Dat verklaart ook waarom je er wat langer in bleef zitten in de rustigere periode.
De drukke periode heeft je zo uitgeput dat je daar weer helemaal van moest herstellen. Wanneer je zo over je grenzen gaat en je zo kapot werkt, kun je wel in een depressie belanden wanneer je helemaal op bent.

Je bent dan ook veel gevoeliger en vatbaarder voor alles om je heen en ook dat kan het wat langer in stand houden. Helemaal als er dan ook nog andere dingen spelen, zoals je huidige werk niet meer leuk vinden. Je blijft dan als het ware wat in een negatieve spiraal.

Goed dat je er zoveel over praat, dat helpt echt. En fijn dat je je nu weer beter voelt. Mocht het helemaal niet meer terugkomen dan was het inderdaad door de drukke periode. Komt het wel regelmatig terug, dan is het goed wel even langs de huisarts te gaan en de oorzaak te vinden. Ik hoop voor je dat dat niet nodig zal zijn!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Sep 2017 18:12

Re: Wat te doen?

Wat fijn dat het al iets beter gaat. Hoe gaat het nu?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers