Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koekjes bakken met peuter

<<

Anoniem243

Bericht 31 Aug 2017 20:33

Koekjes bakken met peuter

Morgen wil ik voor 't eerst koekjes gaan bakken met J! Nou heb ik natuurlijk uitstekende google-skills en recepten voor simpele zandkoekjes gevonden waar ik naar zocht. Maar wellicht hebben jullie nog fijne tips voor goede maar simpele koekjesrecepten, leuke versieringen of gewoon handigheidjes rond bakken met een peuter. Zo ja, share please!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 31 Aug 2017 20:50

Re: Koekjes bakken met peuter

Leuk!
Ik zet vaak alles al afgewogen klaar, dan mag de peuter als bij elkaar mikken.
Sinds hij wat cijfers kan mag hij ook mee afwegen, bijvoorbeeld door met een eetlepel bloem te scheppen tot we het goede getal zien.
Heb geduld en ga voor het samen zijn en niet voor het perfecte koekje, maar lekker plezier maken en opruimen en schoonhouden komt later wel.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 31 Aug 2017 20:54

Re: Koekjes bakken met peuter

Niet te lang in de oven! Want dan verbranden ze of zijn ze keihard.
Ik had van de week zandkoekjes 15 min op 175 graden. Dan zijn ze een beetje goudkleurig. Uit de oven op de rooster afkoelen, dan zijn ze nog een beetje zacht. Maar zodra ze afgekoeld zijn, zijn ze lekker knapperig.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem281

Bericht 31 Aug 2017 20:59

Re: Koekjes bakken met peuter

Dek je tafel af met huishoudfolie! Dat trek je naderhand gewoon bij elkaar en weg.

Verder zou ik zelf alvast een paar koekjes vooraf bakken om te versieren, terwijl de koekjes die hij 'zelf gemaakt heeft', in de oven bakken. Ik denk niet dat ze begrijpen dat er nog een half uur gewacht moet worden na het in elkaar flansen (bakken + Afkoelen) voor het versieren.

Heb je een ei-loos recept? Er zal ongetwijfeld wat gesnoept worden :smile: En dan liever ei-loos. Wat ik voor m'n neefjes en nichtjes altijd doe, is een klein bolletje deeg apart leggen waarvan gesnoept mág worden. De rest is voor de koekjes. Ik weet dat er toch wel gesnoept wordt, maar houd niet van 'stiekem doen', vandaar dat bolletje deeg :) Ik bak trouwens de koekjes altijd 16 minuten af, in een op 175 graden voorverwarmde oven en dan terugdraaien naar 150 en bakken.

Oh en niet al te druk maken, maar gewoon plezier hebben!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 31 Aug 2017 21:01

Re: Koekjes bakken met peuter

Hier vooral de Fred en Ed koekjesmixen favoriet. Zijn gekleurde koekjes met natuurlijke kleurstoffen. Vind ze zelf alleen niet heel lekker (en juist daarom mag ze die dus vaak maken want dan eet ik ze niet op).

Als we bezoek krijgen maken we de zandkoekjes van koopmans,die vind ik wel erg lekker, mits ze niet te bruin zijn. Vooral niet te lang in de oven, ze moeten er zacht uit komen en harden daarna uit. We doen er dan een paar naturel in de oven, paar met kokosraps en een paar met discodip voor de kinderen. We hebben grote vormpjes ervoor maar mijn jongste knoeit liever zelf een vorm in elkaar, eerst lekkere kneden en wat plat slaan, daarna met een (goede houten) deegroller erover en dan gaat ze met een kindermes er wat vormen van snijden. Dikke prima.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Aug 2017 21:23

Re: Koekjes bakken met peuter

Mocht je van kokosmacronen houden:

Evenveel gecondenseerde melk mengen met geraspte kokos (dus bijv 200 ml gec. melk met 200 gram kokos). Goed mengen, kleine bergjes van maken op bakpapier en dan +/- 15 minuten op 180graden tot ze goudbruin zijn bakken. Daarna af laten koelen, dan worden ze nog wat harder. Je kan ze eventueel nog half in de gesmolten chocolade dippen als ze hard zijn.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Aug 2017 21:37

Re: Koekjes bakken met peuter

Ik deed altijd zonder eieren zodat hij van het beslag kon snoepen, ook lekker voor mezelf haha
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem243

Bericht 31 Aug 2017 23:14

Re: Koekjes bakken met peuter

Oh wat een goede tips, vooral die van het ei-loos bakken en de baktijden, thanks!
Peuter is wel gewend te helpen met koken en we hebben een enorm tafelzeil dus om knoeien en wachten tijdens het bakken maak ik me niet druk gelukkig. Heb zelf zulke leuke herinneringen aan koekjes bakken met m'n oma dus heb er helemaal zin in. Ben alleen benieuwd of meneer wel wil kneden want hij is niet zo'n fan van z'n handen op die manier 'vies' maken, haha. We gaan het zien!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Aug 2017 23:24

Re: Koekjes bakken met peuter

Mogen kinderen geen rauwe eieren?

Leuk Sookie, veel plezier! Kom je het resultaat showen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 31 Aug 2017 23:25

Re: Koekjes bakken met peuter

Zwangere vrouwen in ieder geval niet ;)

Ja, als ik eraan denk zal ik showen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Aug 2017 23:26

Re: Koekjes bakken met peuter

Haha ja dat wist ik wel!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 01 Sep 2017 19:15

Re: Koekjes bakken met peuter

Is gelukt hoor! Met het ei had ik geen rekening moeten houden want er werd alleen van de versiering gesnoept, haha. En kneden mocht mama inderdaad doen maar de peuter heeft zich uitstekend vermaakt met ingrediënten bij elkaar gooien, de deegroller, uitsteken en versieren. De eerste batch was wat te dun dus is eigenlijk net iets te donker/hard voor het lekkere maar verder smaken ze prima. Was een gezellig middag!


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem243 op 02 Sep 2017 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Sep 2017 20:11

Re: Koekjes bakken met peuter

Wat leuk Sookie. Wat kon hij al veel helpen. En het resultaat ziet er lekker uit.
Let's discover the world together.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron