Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

<<

Anoniem313

Bericht 21 Aug 2017 12:49

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

HollyGolightly schreef:Voor jouw knie was ik niet gegaan. Bij griep, keelpijn, oorpijn ook niet. Bij aanhoudende buikpijn of hoofdpijn wel. Ik ga ook als ik moedervlek zie die veranderd is of een knobbeltje zou voelen in mijn borst. Verandering in ontlasting, urine vind ik ook indicatie voor een bezoek aan de huisarts. Daar zou ik dan ook echt geen week mee wachten. Ook zou ik gaan als heel vermoeid en futloos zou zijn en daar geen zelf geen verklaring voor zou hebben. Als ik aanhoudend somber, neerslachtig of depressief zou zijn, zou ik ook gaan. Ik ga dus wel naar de dokter toe. En ik vind het ook geen prestatie als je nooit naar de huisarts gaat. Goed voor jezelf zorgen en weten dat jij -of google- geen arts bent, vind ik een grotere prestatie.

Bij mijn kinderen houd ik de richtlijnen aan. Dus langer dan x-dagen koorts, bezoek aan de huisarts. Veranderingen in ontlasting, eetlust, slaap etc. ook naar de huisarts. Ik doe daar niet moeilijk over. Ik beschik zelf niet over de juiste medische kennis om te oordelen of er doorverwijzing nodig is.


Hier ben ik het volledig mee eens, vooral met het dik gedrukte.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Aug 2017 13:02

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Ik ben het ook heel erg eens met dikgedrukte.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2017 13:13

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Wanneer ik het idee heb dat het nodig is. Ik kom niet zo vaak bij de huisarts omdat ik niet zo vaak iets heb, maar toen ik een paar weken terug alleen maar misselijk misselijk misselijk was ga ik niet weken afwachten of het beter wordt. Nee dan bel ik gewoon of ik iets kan krijgen tegen zwangerschapsmisselijkheid.
Dus ik ga (of bel) als ik het niet vertrouw.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Aug 2017 10:52

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Caulfield schreef:
HollyGolightly schreef:Voor jouw knie was ik niet gegaan. Bij griep, keelpijn, oorpijn ook niet. Bij aanhoudende buikpijn of hoofdpijn wel. Ik ga ook als ik moedervlek zie die veranderd is of een knobbeltje zou voelen in mijn borst. Verandering in ontlasting, urine vind ik ook indicatie voor een bezoek aan de huisarts. Daar zou ik dan ook echt geen week mee wachten. Ook zou ik gaan als heel vermoeid en futloos zou zijn en daar geen zelf geen verklaring voor zou hebben. Als ik aanhoudend somber, neerslachtig of depressief zou zijn, zou ik ook gaan. Ik ga dus wel naar de dokter toe. En ik vind het ook geen prestatie als je nooit naar de huisarts gaat. Goed voor jezelf zorgen en weten dat jij -of google- geen arts bent, vind ik een grotere prestatie.

Bij mijn kinderen houd ik de richtlijnen aan. Dus langer dan x-dagen koorts, bezoek aan de huisarts. Veranderingen in ontlasting, eetlust, slaap etc. ook naar de huisarts. Ik doe daar niet moeilijk over. Ik beschik zelf niet over de juiste medische kennis om te oordelen of er doorverwijzing nodig is.


Hier ben ik het volledig mee eens, vooral met het dik gedrukte.

+1!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 23 Aug 2017 23:22

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Alleen als ik denk dat de huisarts ook echt iets kan doen. Bij verkoudheidjes, hoestjes of gewone ziektes ga ik niet.
Onlangs had ik een paar dagen buikpijn die erger werd. Toen ben ik wel gegaan.
En met de kinderen ga ik sneller. Ik ga voor mezelf met een zere voet niet naar de huisarts, voor de kids wel.

Mijn schoonmoeder die loopt bij ieder hoest bij de huisarts en krijgt dan een antibioticakuurtje mee. Zij wil dat ik dat ook doe bij de kinderen en we hebben hier dan ook geregeld discussies over.
Fijn te lezen dat er meer mensen hier niet met ieder wissewasje met hun kids bij de huisarts zitten.
<<

Anoniem252

Bericht 23 Aug 2017 23:30

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Scandic schreef:Ik kom 1x per jaar vanwege bloeddrukcontrole, omdat het moet. Verder regel ik alles via de assistente eigenlijk (verwijsbrief, kuurtje ivm blaasontsteking), dat bespreekt zij met de huisarts maar hoef ik de huisarts niet voor te zien.

@ Whatever: het valt je misschien niet op, maar je gebruikt regelmatig medische termen waar waarschijnlijk bijna niemand van weet wat ze betekenen. Asdrukpijn over mtp5 bijvoorbeeld, klinkt leuk en ik snap uiteindelijk dat het over je kleine teen gaat, maar dat kan je misschien ook anders schrijven? :)



Volgens mij doet whatever dat niet expres hoor maar spreekt zij die taal zo vaak dat het automatisch gaat. Lan me niet indenken dat zij hier op het forum eventjes indruk wil maken hoe slim ze is of Latijnse termijn kan opnoemen :P.
<<

Anoniem252

Bericht 23 Aug 2017 23:30

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Ik ga overigens bijna nooit naar de huisarts, meeste gaat toch vanzelf weer over.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Aug 2017 07:46

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Ik ga niet zo vaak/snel, maar ik heb ook niet vaak iets waarvoor het nodig is eigenlijk. Als het nodig is, dan ga ik ook wel gewoon.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Aug 2017 07:55

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Atelier Madame schreef:
Scandic schreef:Ik kom 1x per jaar vanwege bloeddrukcontrole, omdat het moet. Verder regel ik alles via de assistente eigenlijk (verwijsbrief, kuurtje ivm blaasontsteking), dat bespreekt zij met de huisarts maar hoef ik de huisarts niet voor te zien.

@ Whatever: het valt je misschien niet op, maar je gebruikt regelmatig medische termen waar waarschijnlijk bijna niemand van weet wat ze betekenen. Asdrukpijn over mtp5 bijvoorbeeld, klinkt leuk en ik snap uiteindelijk dat het over je kleine teen gaat, maar dat kan je misschien ook anders schrijven? :)



Volgens mij doet whatever dat niet expres hoor maar spreekt zij die taal zo vaak dat het automatisch gaat. Lan me niet indenken dat zij hier op het forum eventjes indruk wil maken hoe slim ze is of Latijnse termijn kan opnoemen :P.


Scandic zegt toch ook helemaal niet dat Whatever het expres doet. Alleen dat het niet voor iedereen te begrijpen is. Ze vraagt zelfs of Whatever zich er bewust van is dat ze dit zo veel doet.
En ook al gebruik je taal/jargon veel, je weet toch dat je op het forum schrijft, dan moet je je taalgebruik daar gewoon even bewust op aanpassen. Ik spreek (en schrijf) op mijn werk veel (soms hele dagen) Engels, maar hier typ ik gewoon in het Nederlands hoor. :wink:
<<

Anoniem280

Bericht 24 Aug 2017 08:47

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Ik ga zeer zelden naar de huisarts.
Laatste keer dat ik geweest ben, was in November.
Ben toen bij de dokterswacht geweest.
Was op een vrijdag in de hal uitgegleden en kwam erg ongelukkig op mijn stuit neer.
Die dag natuurlijk stijf, maar de zaterdags met enorm veel pijn en moeite van bed gekomen.
Het voelde alsof mijn stuit en billen in 1000 stukjes lag.
Ik zei steeds, het is mijn stuit niet, maar erboven.
Daarna dokterswacht gebeld en moest komen.
Mijn heiligbeen had ik flink gekneusd en mocht een week geen zwaar werk verrichten.
Kreeg diclofenac mee.
Was ik niet gegaan, dan had ik mij ziek gemeld voor de maandag, maar dan had ik ook niet geweten dat hij gekneusd was.
Nog steeds bij bepaalde bewegingen heb ik pijn, dat ritje dokterswacht was wel een goede beslissing.

Met 1 van de kinderen ga ik wel geregeld heen. Ze heeft moeite met de ontlasting, daar heeft ze al verschillende keren medicijnen voor gekregen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Aug 2017 22:43

Re: Hoe snel ga jij voor jezelf naar de huisarts?

Ik ga voor mijzelf bijna nooit. Ik wacht sowieso nog al lang en op een gegeven moment vind ik het dan ook genant worden. Ik loop dus gewoon door met mijn vage klachten.
Voor mijn dochter ga ik veel sneller. Of ik bel voor advies.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers