Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


weer een operatie :(

<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Aug 2017 12:02

weer een operatie :(

Hoi,

Ik heb de ziekte van Crohn en ben daar heel ziek van geweest. Afgelopen januari ben ik geopereerd en hebben ze bij elkaar 40 cm darm weggehaald, een verkleving losgemaakt en een vernauwing weggehaald. De operatie op zich is geslaagd en voel me dan ook stukken beter. Helaas kreeg ongeveer 4 weken na de operatie de eerste complicatie, mijn wond knapte voor een stuk open doordat er een abces zat. Dit werd gespoeld maar bleef elke keer ontsteken en wilde niet echt dichtgroeien. Na nog een paar ziekenhuisopnames en andere complicaties leek het beter te gaan. Toen kreeg ik aan de bovenkant van het litteken ook een plek die op knappen stond dus werd die ook open gemaakt. Ik werd 2x per dag gespoeld en nadat ik 3x een vit B injectie had gehad leek het beter te gaan. Maar helaas was dat van korte duur.
Afgelopen maandag moest ik weer voor controle naar de chirurg en die zag ook dat ik meer pijn had en dat mijn lichaam dit niet zelf ging oplossen. Toen kwam het hoge woord eruit en word ik 25 sept weer geopereerd. Ze gaan het litteken verder open maken en schoonmaken. Daarna word er een vac pomp in geplaatst die ervoor moet zorgen dat de viezigheid eruit komt en blijft.

Iemand ervaring met zo'n pomp zowel voor jezelf of voor een ander?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 23 Aug 2017 12:20

Re: weer een operatie :(

Voor een ander. Bij mij in de ouderenzorg aantal keer een vac pomp gezien op wonden. Met meestal goed resultaat.
Alvast beterschap en sterkte.
D. 💙14-01-2019💙
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 23 Aug 2017 12:24

Re: weer een operatie :(

Dank je wel. Dat is fijn dat het vaak een goed resultaat gaf. Geeft de burger moed :ja:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 23 Aug 2017 22:01

Re: weer een operatie :(

Ik werk ermee in de zorg, heb hele grote wonden ermee zien verdwijnen. Succes.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem252

Bericht 23 Aug 2017 22:17

Re: weer een operatie :(

Ik ook vanuit mijn werk. Eventjes een gedoe met aanbrengen maar wel heel mooi resultaat. Een wond geneest zo vaak mooi. Als de wissel van de sponsen (of materiaal wat erin gaat) gevoelig is, even morfine Oid vragen van te voren!
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 24 Aug 2017 13:12

Re: weer een operatie :(

Kijk die positieve dingen vind ik fijn om te lezen. Het aanbrengen doen ze bij mij al onder narcose omdat de chirurg vind dat ik al genoeg pijn heb geleden en genoeg heb meegemaakt. Ik hoop dat het voor mij ook zo goed werkt. Bedankt dames!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Aug 2017 13:42

Re: weer een operatie :(

Ach, wat rot voor je! Wil je sterkte wensen voor je operatie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Aug 2017 12:01

Re: weer een operatie :(

Dank je wel Thunder.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Aug 2017 13:36

Re: weer een operatie :(

Ik heb ook vanuit mijn werk veel ervaring met vac-pompen en heb daar bijna alleen maar hele goede resultaten mee gezien. De wondgenezing van (diepe) wonden gaat veel sneller. Ik heb wel het idee dat het een minder mooi litteken geeft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 26 Aug 2017 16:26

Re: weer een operatie :(

Lady voor het litteken hoef ik t niet te doen want dat is toch al niks haha maar het gaat mij erom dat die wonden nu eens dicht gaan. Echt heel diep zijn ze niet want ze buikholte enz is allemaal wel dicht dus ik hoop dat het bij mij ook snel gaat. Bedankt voor je antwoord.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers