Suf werkprobleem
Op mijn werk wordt onderscheid gemaakt tussen managementassistenten en secretaresses. De inhoudelijke teams hebben een managementassistent (een schaal 8 functie), die onderdeel uitmaakt van het managementteam en samen met de twee leidinggevenden de teamrapportages ontwikkelt, beoordeelt, teambeleid ontwikkelt etc. Je bent dus als MA volwaardig lid van het MT en stelt inhoudelijke stukken op. Natuurlijk hoort er ook wat agendabeheer bij, maar alleen voor het MT van het team.
De administratieve en facilitaire teams hebben een secretaresse. Dat is een schaal 6 functie en is wat meer administratief (notuleren, agendabeheer, correspondentie verzorgen). Je bent als secretaresse werkzaam voor het hele team.
Ik ben dus MA, maar op mijn werk valt het me op dat veel secretaresses ineens ook managementassistent in hun handtekening hebben staan. Onlangs is er een nieuwe secretaresse gestart en zij werd ook aan iedereen voorgesteld als managementassistent. Op zich lig ik daar niet wakker van, als zij haar functie wil pimpen moet ze dat lekker zelf weten. Maar dingen die wél tot haar takenpakket horen, horen niet tot mijn takenpakket en ik zit er ook niet op te wachten om die dingen ook te moeten doen. En daar loop ik nu dus tegenaan. Mensen gaan ervan uit dat ik bepaalde dingen voor hun ga regelen, omdat Truus van afdeling x dat ook doet "en zij is toch ook MA"? Nee, Truus is secretaresse en dat werk hoort bij haar takenpakket, maar niet tot het mijne dus ik ga daar niet aan beginnen.
Ik leg dit tot nu toe telkens uit maar ik merk dat het me steeds meer begint te irriteren. Zouden jullie hier iets mee doen? Of is het gewoon een kwestie van 'let it go'?
(Speelt waarschijnlijk ook mee dat ik sowieso niet heel blij ben met mijn baan qua inhoud, dus het irriteert me daardoor extra.)
♥♥