Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 21 Aug 2017 21:50

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat een rare reactie van de arboarts Pippa!
Gelukkig staat je baas achter je en jij voelt het beste aan wat je wel of niet aankan.

Wauw meeste al 24 weken en dan voel je de kleine goed lees ik, kan ook niet wachten!

Fijn Burn een kloppend hartje altijd mooi!!
Maar snap je onzekerheid hoor vind de 4 weken ook zo lang duren elke keer..

Verloskundige vroeg laatste keer of ik zwangerschapscurcus wou doen of van plan was maar doe bootcamp nog steeds en dat voelt tot nu toe nog prima.
Als ik wat verder ben wil ik misschien gaan switchen want yoga ofzo is dan meer ontspannend denk ik.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Aug 2017 22:59

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Gelukkig burn! Ik hoop dat je er een beetje vertrouwen in krijgt :)

Ik was te beroerd en misselijk de eerste weken, dus heb niet meegedaan met mvm helaas...
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem257

Bericht 22 Aug 2017 00:05

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Gelukkig Burn! Hopelijk kun je straks wat meer genieten van het zwanger zijn ipv bezorgd zijn. Al snap ik dat ook heel goed.
<<

Anoniem252

Bericht 22 Aug 2017 07:27

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Burn wat mij heel erg hielp was toen de verloskundige zei: niet iedereen vind zwanger zijn leuk, sommigen zitten misschien op een roze wolk maar voor sommigen is het gewoon niet meer dan een manier om een kind te krijgen. Sinds ik dat heb geaccepteerd kan ik toch wel beter met mijn onzekerheid omgaan.
<<

Anoniem257

Bericht 22 Aug 2017 08:11

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik vond zwanger zijn ook niet leuk inderdaad. Je hele lichaam veranderd zonder daar enige invloed op te hebben. Ik vond het pas leuk toen ik echt een buik kreeg en de kleine kon voelen.

Maar nu ik terug kijk op de zwangerschap had ik er toch wel meer van willen genieten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Aug 2017 08:20

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Betty schreef:
Maar nu ik terug kijk op de zwangerschap had ik er toch wel meer van willen genieten.

Ik snap nooit zo goed hoe je er actief van kunt genieten. Ik bedoel, het is bijzonder, dat zeker. Maar ik vond de ongemakken (moeilijk opstaan, niet te lang kunnen lopen zonder pijn, een dikke bal die in de weg zit en af en toe in je ribben/blaas/zij/whatever port, maagzuur, misselijk zijn etc.) toch wel dusdanig vervelend dat ik vooral relativeerde met: "Het is voor een goed doel, nog even en de baby is er". Voor mij was het echt een praktisch ding, als je een baby wilt moet je nu eenmaal zwanger zijn. Het enige voordeel vond ik dat ik m'n buik niet in hoefde te houden :smile: Ik ben heel blij dat m'n baby er is en dat het zwanger zijn maar 9 maanden duurt :)
Al kan ik me in jouw geval Betty, vanwege de vroeggeboorte van je zoontje, goed voorstellen dat je er nog niet klaar mee was.

♥♥
<<

Anoniem252

Bericht 22 Aug 2017 09:49

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja mijn man zei op een gegeven moment ook constant ja ga nou maar genieten want voor je het weet is het voorbij. Maar dan denk ik; hoe dan? Google maar eens op genieten zwangerschap allerlei tips als buikfotos maken (check), geniet van de beweginkjes (of ik maak me druk dat ze te rustig is of ik lig wakker door het schoppen). Haha zo kan ik overal wel iets negatiefs van maken.
Het gaat beter dan eerst, maar van mij mag de tijd sneller gaan.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 22 Aug 2017 09:56

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik probeer het wel, maar soms ben ik gewoon moe, klaar met klachten, last van buik, dan is het ook gewoon even niet leuk. Als ik hem dan vervolgens tekeer vol gaan vind ik het wel leuk & fijn op het moment!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 22 Aug 2017 09:57

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik voel me niet zo lekker, last van buik, hoofdpijn, moe, moet toevallig 3 dagen achter elkaar en heb tot nu toe meestal dag werken, dan dagje vrij, maar ik doe wat ik kan en ga anders gewoon zitten..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem256

Bericht 22 Aug 2017 10:28

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hier ook een heel onzeker miepje bij tijden. We zijn op vakantie in Frankrijk en de eerste dagen meerdere huilbuien gehad omdat ik zo bang was dat er iets mis zou gaan en we zo ver van huis zijn. Was echt in staat alles in te pakken en terug te gaan. Inmiddels gaat het veel beter gelukkig maar tel stiekem de dagen af. Donderdag rijden we weer terug :)
Lijk ook een enorme groeispurt te hebben gehad, had de eerste dag ook echt veel last van m'n buik dus dat helpt ook niet. Verder wel volop beweging te voelen, soms de hele dag door. Daar geniet ik wel echt van, voel me wel heel bijzonder dat ik eindelijk zwanger mag zijn. Wel zit de kleine heel erg laag steeds, heb ook een lage buik. Soms wel lastig. En maagzuur heb ik sowieso wel ondanks de lage buik haha.

Hier geen MvM helaas ivm bloedtransfusie vorig jaar.
<<

Anoniem328

Bericht 22 Aug 2017 16:37

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Nou een zwangerschap gaat inderdaad niet over rozen! Veel onzekere dames hier en ook veel klachten.
Kon je maar genieten zoals sommigen dat zeggen maar dat is nou eenmaal knap lastig als je onzeker bent en/of veel klachten hebt!

Ik vind het ook helemaal niks dat zwanger zijn. Ik heb nu ook alweer zoveel klachten. Ik slaap heel slecht omdat ik niet kan liggen vd pijn, veel last van maagzuur en overdag zoveel rugpijn dat ik amper voor onze zoon kan zorgen. Heb ook steeds harde buiken. Dus voor mij is het zwanger zijn echt puur een manier om uiteindelijk dat zo gewenste kindje te krijgen. Tuurlijk vind ik het wel heel mooi als de kleine schopt én vind ik een zwangerschapsbuik echt prachtig, maar dat is dan ook het enige waar ik nu van geniet.

Maaaaar.. vanmorgen wel weer een goede controle gehad. Alles was zoals het zijn moest. Over 3 weken weer een controle. Iets minder snel dit keer omdat ik nu minder onzeker ben doordat ik de kleine elke dag voel.
We zijn ook uit de naam. Helemaal overtuigd allebei :smile:
<<

Anoniem252

Bericht 22 Aug 2017 21:08

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat zijn we een stelletje onzekere miepjes bij elkaar zeg :P.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Aug 2017 12:31

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zo! Ben ik weer eventjes, na de echo op verjaardagsvisite gegaan en daarna druk met werk geweest. Nu even tijd genomen om weer wat uitgebreider te reageren!

@M'n echo: Ze hebben alleen geluisterd, ik heb gevraagd of ze wilde kijken en aangegeven waar dat vandaan kwam. Maar kreeg een heel stug antwoord dat het niet mogelijk was. Dus dat maar zo gelaten.
Ben voor nu zeker gerustgesteld, wetende dat die buikpijn dus wel ergens goed voor is. En het niet meteen wat slechts hoeft te betekenen. Nu heb ik komende maand 3 echo's/controle afspraken, dus dan lekker veel bevestiging krijgen. Pretecho, controle bij vk en de 20weken echo.

Ik geniet tussen de echo's door ook zeker wel. Van m'n groeiende buik en het wonder wat in me groeit. Maar had van mezelf van te voren verwacht dat ik op een roze/blauwe wolk zou zitten en dat ik het helemaal geweldig zou vinden, maar voor nu is dat dan nog niet zo. Ik zie wel of het nog komt of niet, ben iig blij dat m'n kleintje wel goed groeit.

@naam: Daar zijn we nog niet over uit, haha! We liggen gewoon zo niet op 1 lijn, eerst het geslacht maar eens afwachten en dan gerichter zoeken ofzo.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 24 Aug 2017 08:08

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Even in de klaagmodus hoor! Ik had gisteren eventjes een inzinking. Met het starten van zwangerschapsyoga in september krijg ik het zo druk. Sommige weken heb ik Centering pregnancy, mijn orkest en yoga. Dus drie avonden al weg. Regelmatig natuurlijk nog een verjaardag of etentje. Met fulltime bijna werken ernaast wordt het gewoon zo druk dan. Normaal ben ik daar al gevoelig voor maar nu zie ik er zo tegenop! En ik kan eigenlijk alles niet missen. Ben benieuwd wanneer ik instort.
<<

Anoniem243

Bericht 24 Aug 2017 08:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Dat zou voor mij ook heel veel zijn AM. Snap dat je ertegen op ziet. Ik zou toch toch wat verjaardagen ed schrappen en je weekenden proberen een beetje leeg te houden. Lastig, zoveel activiteiten savonds! Ik kan helemaal weinig hebben en verwacht eigenlijk weer heel veel harde buiken in t verschiet dus ik ben ook al een en ander aan het afstoten en ik werk niet eens (buitenshuis).

Ik denk dat ik misschien toch de vk ga bellen vandaag. Ben de laatste dagen weer zó gespannen of het allemaal wel goed zit. Eigenlijk probeer ik het altijd uit t stellen en dan ebt de onzekerheid wel weer weg maar al die stress steeds zal ook niet goed zijn. Zat er maar een luikje in die buik...
<<

Anoniem252

Bericht 24 Aug 2017 08:22

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja ik werk ook wel eens weekenden dus dat maakt het nog leuker :P. Ik ga gewoon proberen mijn vrije dagen een beetje rustig te houden. Maar kijk wel hoe het loopt. Misschien valt het uiteindelijk wel mee en gaat de tijd juist lekker snel..
<<

Anoniem256

Bericht 25 Aug 2017 09:14

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Sookie, gewoon bellen hoor! Wanneer zou je anders weer controle hebben?

AM, ik zou ook kritisch kijken naar wat je evt kan skippen of misschien korter naar een verjaardag? Je hebt er ook niks aan als je instort.

Wij zijn weer thuis, toch wel heel fijn al mis ik nu al het lekker buiten leven van de camping. Maar dat de verloskundige nu gewoon om de hoek is, voelt toch wel heel fijn. Inmiddels al 7 kilo aangekomen zag ik, voel me soms ook wel een olifantje maar buik is nog steeds vrij klein volgens mij. Zal eens kijken of ik straks een foto kan uploaden.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Aug 2017 09:24

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

AM ik zou echt proberen wat dingen over te slaan. Je kunt wel wachten op het moment dat je tegen de lamp aanloopt, maar ik zou dat zelf liever proberen te voorkomen. Je hebt je rust nu ook hard nodig. Dus af en toe een verjaardag of avond orkest of iets dergelijks afzeggen, zou ik zeker doen. Ik kan me goed voorstellen dat die drukte je aanvliegt.
Ik ben gisteravond op stap geweest en ik kan me nu al helemaal verheugen om vanavond lekker thuis op de bank te hangen. Rust!

Sookie als je zo onzeker bent, bel dan gewoon even met de vk. Je mag vast wel even langskomen om het hartje te luisteren. Echt, voor hen is het geen enkel probleem dus waarom zou je zelf zo in die stress gaan zitten. Gewoon bellen! J

Punto heb je het fijn gehad op vakantie ondanks je onzekerheid? Heerlijk he het campingleven. Alleen maar lekker buiten zijn. 7 kilo is toch niet zo extreem? Je bent al 25 weken onderweg he. Ben benieuwd naar je buik!!

Ik ben gisteravond naar een optreden van Kensington geweest. Ik zag er wel een beetje tegenop omdat ik veel last heb van rug en buik. Poeh het was wel mooi maar ook zwaar. Na een half uur had ik echt behoorlijke buikpijn. En het was erg druk dus ik stond continu met m'n armen voor m'n buik om hem te beschermen. En de muziek was echt snoeihard. Gelukkig is het gehoor van de baby bij 22 weken nog maar net in ontwikkeling, maar ik kan me heel goed voorstellen dat later in de zwangerschap je baby er echt last van heeft. Ik maakte me er gisteravond al best druk om dus was blij toen het afgelopen was. Had in oktober ook nog een concert in Ziggodome staan, maar dat ga ik dus cancelen.

Toen ik thuis was en in bed lag begon de kleine lekker te schoppen dus toen was ik wel weer gerustgesteld. En ook vanmorgen bij het wakker worden was hij bezig met een rondje kickboksen :smile:
<<

Anoniem252

Bericht 25 Aug 2017 12:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ooh olijfje wat leuk Kensington :heart: ik vond ze op Cas ook zo goed! Wij hebben voor november kaartjes voor in de ziggodome. Dan ben in 38 weken zwanger, lijkt me dus niet zon goed idee :P. Kaartjes nog maar even verkopen of kijken of mijn man met iemand anders kan gaan.

Ik ga ook wel echt proberen een beetje de rust te behouden. Zo zonde als ik met mijn verlof eerst drie weken uit een dal moet komen ofzo.
<<

Anoniem243

Bericht 25 Aug 2017 20:10

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Oh da's nog lastiger dan AM als je ook weekenden werkt. Goed opletten dan dat het je niet teveel wordt!

Welkom thuis Punto! Zag je foto in het buikjestopic maar waar die 7 kilo zitten zie ik (op je mooie buikje na) niet hoor, niks geen olifantje! En met 25 weken mag dat ook echt wel inderdaad.

Gaaf Kensington Olijfje! Schijnt trouwens dat baby's al eerder geluid kunnen waarnemen in de buik, zelfs al voordat de oortjes helemaal gevormd zijn. Ik vond het ook nooit zo prettig om ergens heen te gaan met harde muziek. Fijn dat je hem daarna zo lekker voelde bewegen!

Ik heb uiteindelijk de vk niet meer gebeld. Zouden ze inderdaad echt geen probleem van maken maar ik wil niet bij elke slechte dag toegeven aan mijn onzekerheid. Denk wel dat ik volgende week ga bellen want wachten tot de 6e duurt me te lang.

Ik heb vrees ik al iets van bekkenpijn ofzo. Steeds met lopen een pijn heel laag links in mijn rug/bil. Ik slaap al op mijn zij met een kussen tussen m'n benen en rust steeds ook op die manier na een drukke ochtend / middag maar het blijft terugkomen. Iemand ervaring mee?

Dit weekend gaan we naar vrienden, het nog vertellen en volgende week een goede vriendin. Dan zijn eindelijk alle belangrijke mensen op de hoogte, haha.
<<

Anoniem252

Bericht 27 Aug 2017 21:54

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Mennn dat instortmomentje is nog eerder gekomen da in dacht :(. Ik heb gisteren een ontzettende drukke dag gehad op mijn werk. Had zon enorme pijn aan mijn liezen, bekken en rug. Heb de hele avond alleen maar op de bank gelegen echt zo moe en veel last. Was vandaag vrij maar mijn lijf doet toch nog wel zeer, en ben moe. Ga het morgen aangeven bij mijn leidinggevende dat het niet meer gaat zo, ik weet gewoon niet hoe ik nog 9 weken door moet komen op deze manier. Ben nog geen dag ziek geweest. Maar voel me zo gestresst door het idee weer pijn te gaan krijgen. Bah maak me echt druk erom wat er gaat gebeuren:(.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Aug 2017 22:33

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Punto, welkom terug!
Olijfje, leuk een concert! Ik denk idd dat een kleintje dat als die groter wordt niet zo leuk meer vindt..
Sooiie, hoe reageerden je vrienden?

AM, dan hoog tijd om aan jezelf te denken en dan minder te gaan werken. Ik merk nu ook dat ik echt meer last krijg van rug/buik/bekken, buik wordt natuurlijk ook steeds groter. Het is nog "maar" 9 weken, dus echt aan de bel trekken!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Aug 2017 22:35

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik lekker paar dagen vrij geweest, nachtje Groningen, naar festival, winkelen.. leuk, maar wel vermoeiend! Nu zo slapen en morgen weer werken, daar zie ik wel even tegenop nu..

Dinsdagochtend voor suikertest naar het ziekenhuis & in de middag controle bij de verloskundige.

Had gisteren paniek moment dat er nog zoveel moet gebeuren, alles nog kopen, niks is nog af of gereld, pfff....
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 09:30

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

AM hoogste tijd dat je aan de bel trekt. 9 weken is nog een hele poos en je moet echt minderen nu.
Probeer je niet te druk te maken. Je hebt het tot nu toe nog volledig volgehouden en dat is echt super knap! Je werkgever gaat het echt wel begrijpen! Morgen meteen het gesprek aangaan en je uren minderen. En ook buiten werk om toch wat dingen gaan skippen tot aan je verlof. Succes!!

Pippa wat een leuk weekend heb je gehad. Wat fijn zeg dat je dat allemaal nog vol kunt houden!
Hebben jullie al dingen die je af kunt vinken of moet je echt alles nog doen? Er zat ook veel werk in het kamertje toch? Gelukkig heb je nog iets van 15 weken dus adem in, adem uit. Het gaat echt wel afkomen!!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Aug 2017 10:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja, kamertje veel werk, die is voor 75% af nu denk ik, maar vloer moest er weer uit door problemen, dus dat schiet niet op. Ik heb wiegje, wat kleren, trip trap & de kinderwagen, verder nog niks haha.. komt ook wel goed, vriend zei al, maken gewoon lijstje, maken ons weekend kwaad, alle winkels af en alles is binnen.. maar toch, pff.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron