Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 21 Aug 2017 16:26

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

fijn om te lezen dat er hier meer mensen zijn die weinig eten bij verdriet of stress. Dat komt dan toch veel meer voor dan ik dacht.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Aug 2017 17:01

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Als ik moe of gestrest ben dan heb ik meestal geen fut om te koken, dus ik doe dan makkelijk. Ik probeer het wel enigszins gezond te houden, geen junkfood, maar wel ander kant-en-klaar of bijna kant-en-klaar eten en dan met een lekker toetje of zo, maar ik krijg geen vreetbuien. Kan wel wat meer behoefte hebben aan koffie. Verder zoek ik afleiding, probeer mezelf wat meer ontspanning te gunnen door dat ene boek te bestellen dat ik al een tijd wil hebben, ik slaap af en toe een uurtje bij, probeer mild voor mezelf te zijn als het werk wat trager gaat of als ik wat minder hard sport, maar ik probeer wel de dingen niet helemaal te laten versloffen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem318

Bericht 21 Aug 2017 17:29

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Dan wil ik altijd roken, ook al rook ik al een hele tijd niet meer. Dat is altijd wat er eerst in mij opkomt: een sigaret met een zwarte koffie of als het 's avonds is met een glas wijn.

Maar dat doe ik dan dus niet. Ik denk dat ik dan iets sneller naar chocola grijp, maar ik ga ook dan juist vaker hardlopen, omdat ik daarmee mijn hoofd leeg kan maken. Ik slaap bij stress heel heel slecht, dus je ziet het wel aan mij, vooral in mijn gezicht.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Aug 2017 17:35

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Als ik echt goede stress heb eet ik ook bijna niks. Krijg dan geen hap door m'n keel en heb echt geen trek. Ik ben ook graag alleen dan.
En drink dan graag een alcoholisch drankje, dan ontspan ik meer.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 21 Aug 2017 19:38

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Claire**** schreef:
Sookie schreef:Ik ga heel slecht eten, alleen beetje snaaien en verder niks normaals naar binnen krijgen. Verder keer ik volledig in mezelf en ontwijk ik het liefst sociale interactie. Da's trouwens meer bij stress dan verdriet. Bij verdriet ligt het heel erg aan waar ik precies verdriet om heb want dan kan ik ook juist wat prateriger worden.
Dit! Waardoor de stress alleen maar erger wordt, omdat je weerstand daardoor natuurlijk ook weer minder wordt. Ik ben me nu heel bewust van stress. Zodra ik het voel zeg ik afspraken af en stuur ik mezelf naar yoga en bestel ik gezonde maaltijden die thuis worden bezorgd zodat ik er geen tijd aan kwijt ben, maar wel goed eet.

Waar bestel je gezonde maaltijden?
Ik heb t idee dat alles wat je kan bestellen ongezond is.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Aug 2017 21:02

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Als ik stress heb krijg ik buikpijn en krijg ik geen hap meer door de keel.
2016
<<

Anoniem255

Bericht 21 Aug 2017 21:07

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Shoppen en eten.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 22:19

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Nina schreef:
Claire**** schreef:
Sookie schreef:Ik ga heel slecht eten, alleen beetje snaaien en verder niks normaals naar binnen krijgen. Verder keer ik volledig in mezelf en ontwijk ik het liefst sociale interactie. Da's trouwens meer bij stress dan verdriet. Bij verdriet ligt het heel erg aan waar ik precies verdriet om heb want dan kan ik ook juist wat prateriger worden.
Dit! Waardoor de stress alleen maar erger wordt, omdat je weerstand daardoor natuurlijk ook weer minder wordt. Ik ben me nu heel bewust van stress. Zodra ik het voel zeg ik afspraken af en stuur ik mezelf naar yoga en bestel ik gezonde maaltijden die thuis worden bezorgd zodat ik er geen tijd aan kwijt ben, maar wel goed eet.

Waar bestel je gezonde maaltijden?
Ik heb t idee dat alles wat je kan bestellen ongezond is.


Bij Doormeal, maar ook bij foodora en deliveroo zijn goede opties (zoals SLA en Poke Perfect).
De keuken van mijn gym maakt en bezorgt ook eten, maar dat is alleen voor leden van de gym.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 21 Aug 2017 22:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Aug 2017 22:20

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Dan word ik chagrijnig en kan weinig hebben.
En dan krijg ik meer vreetbuien. Vooral chocola wordt dan snel gepakt...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem280

Bericht 25 Aug 2017 08:08

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Stress gaat bij mij samen met heel veel hoofdpijn en andere pijnen, waardoor ik slecht voor mezelf ga zorgen door niet te eten.
Ook ben ik ontzettend moe en wil het liefst alleen ziijn.

Bij verdroet huil ik veel, maar ik kan verdriet ook weg stoppen, waardoor ik weer onder spanning kom te staan en dan kom je weer bij stress uit.
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:37

Bericht 26 Aug 2017 13:07

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Wat bij mij het beste helpt, is het verdriet er te laten zijn. Goed huilen, onder de douche of in bed en dan proberen veel te slapen. Ook goed eten, geen troep maar veel groenten (ook al smaakt t me voor geen meter).

Wanneer het ergste eraf is, probeer ik me te focussen op de dingen waar ik plezier uit haal. Stuk wandelen of fietsen, lekker een romannetje lezen in de zon of in bed.

Verder doet koken en bakken bij mij echt wonderen bij verdriet en stress. Verstand op nul en groenten snijden of het recept volgen. Baksels neem ik mee naar werk, collega's worden daar blij van en dat geeft mij goed gevoel.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 28 Aug 2017 22:02

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Stress ken ik niet echt. Als ik het gevoel heb dat er teveel druk op mij ligt dan ben ik heel snel verdrietig/huilerig.

Ik weet niet of ik perse meer snoep/chocolade eet. Ik ken het gevoel van een brok in mijn keel hebben in ieder geval niet i.c.m. stress.

Echt intens verdrietig zijn heb ik nog nooit echt gehad denk ik..
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Aug 2017 23:01

Re: Wat doe jij als je verdriet en/of stress hebt?

Dan rook ik...
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers