Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste schooldag

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 20 Aug 2017 21:58

Eerste schooldag

Wie nog meer?

Na 6 weken zomervakantie begint morgen de school weer. Mijn oudste gaat naar groep 4, de jongste heeft zijn allereerste schooldag op de basisschool.

De kinderen hebben er veel zin aan, ik moet (voor het eerst, andere jaren was ik blij dat de vakantie erop zat) echt enorm omschakelen. Mijn kleine, opstandige peuter is opeens een kleuter. Dochter vindt 'groep 4' veel stoerder klinken dan groep 3, terwijl ik al begin te denken 'groep 4, dat is bijna halverwege de basisschool'.

En jullie? Zijn jullie blij dat de vakantie erop zit, of juist niet?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Aug 2017 22:02

Re: Eerste schooldag

Wat spannend de jongste zijn eerste schooldag! Heeft ie er zin in?

Wij hebben nog 1 week vakantie. Dochters hebben beiden weer zin in school/peuterspeelzaal. Oudste wil vooral weer leren dat mist ze. Ze gaat naar groep 2.

Ik vind de weken voorbij gevlogen. Het is echt zo om helaas. Mijn jongste genoot ook van het niet vroeg op hoeven staan en heeft de meeste dagen tot half 10 geslapen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem286

Bericht 20 Aug 2017 22:03

Re: Eerste schooldag

Hier morgen ook weer! Beetje gemengde gevoelens, ze is er wel helemaal klaar voor (was niet te harden de afgelopen week, verveling etc) maar ze is nog steeds niet helemaal zindelijk dus ik maak me vooral om praktische redenen wat zorgen.
Ben heel benieuwd hoe het zal gaan allemaal, de helft van haar klas zijn nieuwe kindjes (groep 1) maar wel de juffen van afgelopen jaar.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 20 Aug 2017 22:03

Re: Eerste schooldag

Hier morgen ook weer naar school..
Oudste begint ook in groep 4 en jongste start dinsdag bij de peuterspeelzaal..

De oudste heeft er zin..
De jongste zegt wel dat hij naar school gaat maar heeft volgens mij geen idee waar het over gaat.
Zelf vind ik wel weer fijn.. het ritme komt er dan weer in.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Aug 2017 22:05

Re: Eerste schooldag

Wij beginnen ook morgen. De oudste gaat naar groep 7 dus we kunnen ons langzaamaan gaan verdiepen in het middelbaar onderwijs. Jongste blijft in groep 3, maar voor hem wordt speciaal onderwijs in werking gezet dit schooljaar. Ze hadden er nog niet veel zin in om te beginnen. Eens zien hoe het morgenochtend is.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 20 Aug 2017 22:09

Re: Eerste schooldag

Hier helaas de vakantie ook weer om en om eerlijk te zijn... Ik vind het echt niet leuk. Mijn oudste is in vakanties zoveel relaxter dan als hij alle prikkels van school moet verwerken (hoog gevoelig) en mijn middelste heeft in 6 weken tijd 5x migraine gehad wat normaal minimaal 3x per week is... overigens heeft hij er zelf wel helemaal zin in.

Ik heb vanavond even een potje zitten huilen met de oudste.
Dus nee mijn vlag gaat niet uit morgen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 20 Aug 2017 22:14

Re: Eerste schooldag

Hier gaat morgen de oudste ook voor haar eerste dag naar school. En volgens mij vinden wij het spannender dan zij. Ze heeft er zin in!
Al maakte zich net ineens wel druk om het feit dat ze de weg naar de wc niet weet.
Maar vooral het feit dat ze nog geen 4 is vindt zij heel spannend. Want nu is ze nog een beetje klein maar mag ze wel naar de basisschool.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Aug 2017 22:20

Re: Eerste schooldag

Hier een intens gelukkig meisje. Eindelijk ziet ze haar juf weer morgen, eindelijk is ze groep 2, eindelijk is ze oudste kleuter, en EINDELIJK mag ze op een hoge stoel zitten!! :hulde:
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 20 Aug 2017 22:21

Re: Eerste schooldag

Blue Flower, wat sneu zeg, fijn dat het in de vakantie veel beter ging met beiden, hopelijk zet dat door ondanks de vele extra prikkels!

Hier ook morgen weer om 7h opstaan in plaats van wat doorsukkelen en rond 10h pas aan het ontbijt zitten, vooral dat en het heen en weer fietsen staan mij behoorlijk tegen :p
Onze oudste gaat naar groep 5, ze heeft niet gezegd of ze er wel of geen zin in had, maar ze heeft liever vakantie. Vooral nu ze ook vrijdagmiddag naar school gaat vanaf deze groep.
De jongste gaat naar groep 2 en heeft er wel veel zin in. Zij had hier in de buurt veel minder kindjes om mee te spelen dus ze is blij dat ze weer haar vriendinnetjes terug ziet. Ik ben vooral benieuwd hoe snel ze letters gaat oppikken. Ze is best pienter.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 20 Aug 2017 22:22

Re: Eerste schooldag

Leuk Kissyfur! Wat goed dat jouw oudste al naar 4 gaat. Y. start morgen in 3. Met vlagen heeft ze er zin in, maar merk wel dat ze het spannend vind. Dit (school)jaar word ook bekend of ze net als papa ASS heeft dus dat vind mama juist heel spannend. Ergens omdat ik het gewoon steeds meer merk aan der dat ze het heeft. Communiceren word laatiger, ze uit zich lastiger en heeft echt trekjes van...niet dat ik het erg vind, maar juist fijn, zodat we nu eindelijk de handvaten zullen krijgen waar ik al langer tegen aan hik omdat ze haar nog niet "konden/wouden" testen. "Vanaf groep 3" werd ons steeds voorgenomen. Dus kom maar op.
De jongste gaat net als de oudste nu meteen een jaar extra kleuteren dus doet groep 1 nu al "over". Ze is van okt '12 en een lekker, welliswaar heel bijdehand en pittig, jong ding. Maar de juffen kennen deral hihi.
Dus jullie jongste gaat nu ook al naar de kleuterschool goh zeg ergens in mijn beleving was ie toch een stuk jomger als onze E. .succes en sterkte voor jouw ;-)
Gaat ie meteen hele dagen naar school of halve dagen? Hoe gaat dat bij jullie?

Maar anyway mama zelf is ook wel weer blij dat ze gaan hoor, al merk ik er weinig van omdat ik de meeste tijd vd vakantie gewoon gewerkt heb dus voelt het wel hetzelfde..

Succes voor iedereen morgen maar weer!
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 21 Aug 2017 06:15

Re: Eerste schooldag

Mijn oudste gaat 1 september voor het eerst naar school (in België, ze is drie nu) en ik vind het supersoannend. Zelf heeft ze het er al weken over en kijkt ze er erg naar uit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Aug 2017 07:48

Re: Eerste schooldag

Lejow, wat prachtig. Ik moet er van glimlachen :).

Wij hebben nog twee weken vakantie en vertrekken vandaag nog voor een weekje naar Limburg. 4 september begint school weer en dan gaat de oudste naar groep 5. Groep 5!! We hebben een keer met onze ogen geknipperd en we zijn vier jaren verder, echt bizar!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 21 Aug 2017 10:11

Re: Eerste schooldag

Femm: de jongste had er ontzettend veel zin aan. Hij had het er de hele week al over dat hij bijna naar groep 1 mocht.

Highway: ik snap dat je je daar wel zorgen om maakt. Het blijft lastig als je kind zich net iets anders ontwikkelt dan zijn of haar leeftijdsgenoten.

Kippie: dat ritme vind ik ook erg prettig inderdaad, al is dat voor mij ook het grootste omschakelpunt. Ik was net gewend aan het vakantieritme.

Thunder: wat gaat het dan snel he. Groep 7 alweer. Is er al zicht wanneer je jongste op het SO kan starten?

Blue Flower: nee, dan gaat de vlag niet uit nee. :hug:

Boerenkool: haha, wat lief dat ze dat zo zegt. Mijn jongste zei na de kijkmiddag dat hij eventjes vier was, maar nu weer drie. Inmiddels is hij wel echt vier, maar hij was pas 9 augustus jarig, dus nog steeds erg jong.

Lejow: haha, weer die hoge stoel ;)

Viva: heel herkenbaar. De oudste was hier minstens drie keer per week bij een vriendje spelen, de jongste zat vooral thuis, die miste echt het samen spelen.

YEX: J. is van september, dus zij mocht in groep 1 starten toen ze nog maar 3 was, waardoor ze wel twee volle jaren gekleuterd heeft. Sociaal emotioneel heeft ze wel eens moeite om alles bij te benen, maar qua leervermogen was een jaar langer kleuteren geen optie. Ze is behoorlijk pienter, wil ook graag leren. Als ik zie dat ze nu de Disney Boekenclub boeken al zonder problemen leest, weet ik gewoon dat we hier goed aan hebben gedaan. Een jaar over doen kan altijd nog als het verschil echt te groot wordt.
Wel fijn dat Y. nu getest kan worden. Ze wordt er niet minder van, maar het kan wel een stuk makkelijker worden met bepaalde handvatten e.d. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.
En ja, F. is alweer vier, hij was 9 augustus jarig. Idd. wel een stuk jonger dan E., maar doordat hij in de zomer jarig is en E. een jaar langer groep 1 doet lijkt het verschil een stuk kleiner ja. Hij gaat meteen volop naar school. Hij zat al vier dagdelen op de psz, omdat hij anders echt zijn energie niet kwijt kon. Nu krijgt hij er drie dagdelen bij, dus dat moet hij makkelijk kunnen. Al doen ze ook niet moeilijk als ik hem een keer een middag thuis houd, omdat het toch wat veel wordt.

Lady: bizar he, geniet nog maar even van de vakantie.

Nou we hebben F. vanochtend weg gebracht en het was net alsof hij al maanden op school kwam. Hij kent de school natuurlijk wel van het wegbrengen van zijn zus, maar dat het zo gemakkelijk zou gaan, had ik niet verwacht. Zijn juf deed de deur van school open en voordat we met onze ogen konden knipperen, stoof F. juichend naar binnen. Afijn, beker in de bak gezet, tas aan de kapstok en de klas in. Hij zocht meteen een stoel en begon lekker te spelen en had nauwelijks nog oog voor ons. Nadat we ook de oudste naar haar klas hadden gebracht, hebben we nog even door het raam gekeken om te zwaaien, maar meneer had al geen oog meer voor ons. Wij zagen een F. die helemaal in zijn element was en zich al aardig ontpopte tot sfeermaker :palm:. Maar ik hoop echt dat hij nu op zijn plaats zit en zijn driftbuien minder worden, dat hij zijn energie beter kwijt kan en thuis beter te hanteren is, want dat gun ik hem (en ons :ja: ) enorm.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Aug 2017 10:19

Re: Eerste schooldag

Nee helaas niet. Voor de vakantie hadden we al wel wat dingen geregeld, maar het wachten is nog op enkele uitslagen. Die zouden er voor de vakantie al zijn dus ik ga maar eens mailen met het WKZ.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Aug 2017 10:26

Re: Eerste schooldag

Blue Flower, wat heftig van die migraine zeg :( Ik snap dat je niet staat te juichen...

Wij hebben nog 2 weken vakantie. Volgende week ga ik een paar dagen voorbereiden en dan gaan de kinderen ook een paar ochtenden naar het kdv. Volgens mij is de oudste er wel aan toe om weer echt wat te doen. De jongste is zich nog niet echt bewust van het hele gebeuren, maar ook zij zal een frisse omgeving niet heel erg vinden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2017 13:51

Re: Eerste schooldag

Hier had de oudste vanmorgen 'echt heel erg pijn' aan haar voet. Volgens haar moest senaat de dokter en kon ze ook niet zwemmen vanmiddag. Haha.
De jongste was boos want hij wilde naar de BSO, dat had hij toch gezegd.
Hij is heel veel naar de BSO geweest in de weken dat we niet op vakantie waren en heeft enorm genoten van alle leuke dingen die ze deden. Hij was het liefst elke dag en in het weekend gegaan.

Ik zelf ben blij dat ze weer naar school gaan, ik hoop dat ze met ritme en zo ook thuis weer wat beter gaan luisteren en wat minder de hele tijd rondstuiteren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Aug 2017 14:36

Re: Eerste schooldag

Wij hebben gelukkig nog een week vakantie. Mijn dochter doet heel de week mee aan de kindervakantieweek en blijft er ook nog 2 nachten slapen.
Ze heeft veel zin in school, groep 6 alweer. Ik vind het best een stap want ze komt in een groep 6/7/8 groep dus de overgang van vorig jaar de oudste zijn naar nu weer de jongste zal wel weer even wennen zijn voor haar.

Mijn zoon gaat naar groep 3 en heeft er geen zin in, hij kan slecht tegen alle prikkels en veranderingen op school en het zal wel weer een pittige tijd voor hem zijn de eerste weken. En dan ook nog de vierde week al schoolkamp.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 21 Aug 2017 19:23

Re: Eerste schooldag

Hoe is het gegaan allemaal vandaag?

Y. vond het eerst wat spannend in groep3 maar kwam met de leukste verhalen/gesprekken thuis. En de jongste is klassenoudste en mag opeens veel meer als eerst in groep1, dat vond ze toch wel het leukste tot nu toe :smile:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 21 Aug 2017 20:26

Re: Eerste schooldag

De tweeling gaat na deze week alweer naar groep 2.

Mijn dochter verheugt zich enorm...ze wil graag leren en mist haar vriendinnetjes. Ze verheugt zich bij de 'oudsten' van de combi klas te horen en vind dat ze het goede voorbeeld mag gaan geven aan groep 1 :smile: .

Zoon die heeft het liefst eeuwig vakantie en verheugt zich er alleen op dat de groep 2-ers mogen slijpen met de 'automatische puntenslijpert' hahaha.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Aug 2017 20:38

Re: Eerste schooldag

Onze zoon ging vandaag ook weer naar school. Hij had er helemaal zin in. Nieuw fruitbakje, nieuwe beker en nieuwe tas uitgekozen. Helemaal trots dus. Zijn nieuwe tas is het hele weekend overal mee naar toe geweest.

Hij is 1 van de oudste in groep 1. Veel nieuwe kindjes vandaag. (groep 1 en 2 zijn gescheiden)
Onze zoon vond het wel een beetje spannend maar ging al snel spelen.
Hij had wel een nieuw vriendje gemaakt maar wist zijn naam niet meer.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 21 Aug 2017 21:06

Re: Eerste schooldag

Hier gaan ze volgende week weer. Ik vind de vakantie echt heel snel gegaan en het zou van mij nog veel langer morgen duren.

De jongste gaat naar groep 3 en heeft daar ook wel zin in, maar hele dagen buitenspelen zijn nu toch nog even leuker.

Middelste gaat naar groep 8, hij heeft er zeker geen zin in en is blij dat hij nu nog lekker op voetbalkamp is. Zaterdag komt hij gebroken thuis en maandag moet hij dus weer.

De oudste gaat naar de 2e, hij is echt een ontzettende luie puber momenteel. School heeft hij dus echt geen zin in, vooral het op tijd opstaan zal wel weer ff wennen worden. Hij moet z'n boeken trouwens ook nog kaften.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2017 22:02

Re: Eerste schooldag

Lady schreef:Lejow, wat prachtig. Ik moet er van glimlachen :).

Wij hebben nog twee weken vakantie en vertrekken vandaag nog voor een weekje naar Limburg. 4 september begint school weer en dan gaat de oudste naar groep 5. Groep 5!! We hebben een keer met onze ogen geknipperd en we zijn vier jaren verder, echt bizar!



Hij werd nog mooier. Om 6.50 vanmorgen kwam ze de slaapkamer in gestormd: IK WIL NAAR SCHOOOL! IK WIL NAAR SCHOOOLLL GAAN WE AL GAAN WE AL! JUUUF PEETRAAA!!! JAAA NAAR SCHOOHOOOL!!

Wow, groep 5, wat leuk.. die geef ik ook les dit jaar :D
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Aug 2017 22:03

Re: Eerste schooldag

Charles schreef:De tweeling gaat na deze week alweer naar groep 2.

Mijn dochter verheugt zich enorm...ze wil graag leren en mist haar vriendinnetjes. Ze verheugt zich bij de 'oudsten' van de combi klas te horen en vind dat ze het goede voorbeeld mag gaan geven aan groep 1 :smile: .

Zoon die heeft het liefst eeuwig vakantie en verheugt zich er alleen op dat de groep 2-ers mogen slijpen met de 'automatische puntenslijpert' hahaha.



Mooi is dat he :love:
Dat hele groep 2 is volgens mij echt iets magisch.

De dag is super gegaan trouwens, ze moest ook nog naar de BSO. Ze was wel moe toen ze thuis kwam, maar zowaar geen enorme drift explosies!
Ze is lachend naar binnen gegaan en had het gelijk veel te druk met haar vriendinnetjes, om nog naar papa te zwaaien.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 22 Aug 2017 08:17

Re: Eerste schooldag

Hier hebben wij nog 2 weken vakantie maar daarna beginnen mijn jongens ook in groep 1.
Ik weet niet wie het spannender vind, mama of de jongens.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Aug 2017 14:27

Re: Eerste schooldag

Mijn zoon begint volgende week vrijdag weer, nog een weekje vakantie dus. Maandag weten we bij welke juf hij zit en welke kinderen er bij hem in de klas zitten. Hij gaat nu naar de 3de kleuterklas (ik weet niet met welke groep dat overeenstemt bij jullie, denk groep 2).
2012 & 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers