Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke handtas neem jij mee op reis?

<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 10:46

Welke handtas neem jij mee op reis?

Welke handtas neem jij mee op reis? Ik vind het toch altijd wel fijn een wat grotere tas te hebben, zodat ik veel mee kan nemen. Zoals tissues, muggenspray, zonnebrand, een vestje, soms slippers, e-reader etc. Maar hij moet ook prettig zitten, zodat het op lange afstanden niet irritant wordt.

Heb een tijdje een rugzakje gehad (qua grootte en draagbaarheid ideaal), maar in sommige landen vind ik dat toch niet prettig ivm veiligheid. Ben dus op zoek naar inspiratie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Aug 2017 10:48

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik neem op een stedentrip o.i.d. inderdaad vaak een rugzak mee, vind dat toch het fijnst dragen. Schoudertassen gaan irriteren na een tijdje. Voor 's avonds neem ik meestal wel een wat kleiner tasje mee.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 10:52

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Hoe doe je dat in onveiligere steden? Of ga je daar gewoon niet heen? (<-- slimste oplossing! :smile: )
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Aug 2017 10:56

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik neem m'n cameratas meestal mee. Lekker onveilig ja, maar ja, moet m'n spul toch meenemen.

En anders m'n gewone handtas of een rugzak.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Aug 2017 10:56

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik heb altijd een schoudertas. Ik draag een rugzak toch niet als rugzak ivm zakkenrollen en loop er dan uiteindelijk alsnog mee over een schouder dus gewoon een fijne middelmaat schoudertas waar water, zonnebrand, boekje en portemonnee enzo in kan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Aug 2017 10:57

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Haha ik ben nog nooit echt in onveilige steden geweest geloof ik idd. Maar als het ergens erg druk was, droeg ik m'n rugzak weleens even op m'n buik haha. Niet de meest charmante oplossing, maar het was maar tijdelijk gelukkig. Je hebt ook van die platte tasjes die je met een touwtje om je nek onder je kleding kunt dragen. Daar kun je bijv. je paspoort en bankpas/geld in doen, misschien is dat iets?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 10:59

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Dat vind ik te onprettig om zo de hele dag te lopen. Denk dat ik toch op zoek moet naar een middelgrote schoudertas met rits, liefst met een stoffen band. Helemaal niet moeilijk te vinden....haha.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Aug 2017 11:00

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Maar wat is echt onveilig? Qua onveiligheid tas-boven-rugzak denk ik meer aan zakkenroller-veiligheid. En daar ben ik overal gewoon op bedacht. Heb altijd een tas met rits, over mijn schouder en dan beetje voor me/onder mijn arm. En let erop als ik zit. Als het Mexico City gevaarlijke buurt straatroof onveiligheid is dan nemen ze je spullen echt wel mee, eventueel met geweld en dan maakt een tas of een rugzak geen verschil.
Laatst gewijzigd door Whatever op 21 Aug 2017 11:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 11:00

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Whatever schreef:Ik heb altijd een schoudertas. Ik draag een rugzak toch niet als rugzak ivm zakkenrollen en loop er dan uiteindelijk alsnog mee over een schouder dus gewoon een fijne middelmaat schoudertas waar water, zonnebrand, boekje en portemonnee enzo in kan.

Heb jij een foto of afbeelding van je tas? Ben benieuwd.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 11:01

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Whatever schreef:Maar wat is echt onveilig? Qua onveiligheid tas-boven-rugzak denk ik meer aan zakkenroller-veiligheid. En daar ben ik overal gewoon op bedacht. Als het Mexico City gevaarlijke buurt straatroof onveiligheid is dan nemen ze je spullen echt wel mee, eventueel met geweld en dan maakt een tas of een rugzak geen verschil.
Het gaat inderdaad om steden zoals Guatemala city, La Paz etc. Ik neem nooit dure spullen mee (alleen telefoon en wat losgeld), maar je bent toch een makkelijkere prooi met een rugzak. En dat is nou net wat ik wil voorkomen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Aug 2017 11:02

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Claire**** schreef:
Whatever schreef:Ik heb altijd een schoudertas. Ik draag een rugzak toch niet als rugzak ivm zakkenrollen en loop er dan uiteindelijk alsnog mee over een schouder dus gewoon een fijne middelmaat schoudertas waar water, zonnebrand, boekje en portemonnee enzo in kan.

Heb jij een foto of afbeelding van je tas? Ben benieuwd.


Ik maak niet echt uitzonderingen. Ik heb meerdere schoudertassen en ze zijn allemaal wel eens mee geweest op vakantie. Ook wel met meerdere vakjes met ritsen aan de voorkant maar dan doe ik daar een klein flesje zonnebrand of mijn kaart ofzo. De belangrijke dingen stop ik altijd in zo'n klein vakje binnenin het grote vak. Meeste controle en dubbele ritsen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Aug 2017 11:04

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Claire**** schreef:
Whatever schreef:Maar wat is echt onveilig? Qua onveiligheid tas-boven-rugzak denk ik meer aan zakkenroller-veiligheid. En daar ben ik overal gewoon op bedacht. Als het Mexico City gevaarlijke buurt straatroof onveiligheid is dan nemen ze je spullen echt wel mee, eventueel met geweld en dan maakt een tas of een rugzak geen verschil.
Het gaat inderdaad om steden zoals Guatemala city, La Paz etc. Ik neem nooit dure spullen mee (alleen telefoon en wat losgeld), maar je bent toch een makkelijkere prooi met een rugzak. En dat is nou net wat ik wil voorkomen.


Dan zou ik inderdaad geen rugzak nemen, maar meer vanwege het "oogt toeristisch" dan zakkenrollers effect (ook beetje natuurlijk). En niet te mooie spullen/tassen vooral. :)

Naar Kaapstad (valt wel mee qua veiligheid hoor) nam ik ook gewoon een oud ding mee. En droeg ook mijn sieraden (Ik draag normaal altijd subtiele maar wel gouden sieraden) niet bijvoorbeeld. Dat soort dingen zou ik eerder op letten. Niet teveel overkomen alsof er wat te halen valt. Niet de hele tijd foto's maken met je superdure telefoon of camera (die werd bij een vriend van me ook gejat op long street). En gewoon verstandig qua alleen over straat, geld opnemen, donker, buurten, etc.
<<

Anoniem222

Bericht 21 Aug 2017 11:55

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik heb een leren schoudertasje uit Marrakech dat ik meeneem op reis. Daar zit een handig koordje aan waardoor je er echt niet zomaar in komt, is niet zo groot maar past wel alles in wat ik nodig heb op een dag.

Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 21 Aug 2017 11:58

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Gewoon een mooie crossbody tasje, gaat pasjes, geld telefoon in. Ik koop wel water etc onderweg. De fannypacks zijn weer helemaal in, is dat niets? (Fanny pack is een heuptas)
<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 12:01

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ideaal Harrison! Ik ga naar zoiets kijken.

@Chiq: nee er moet echt meer in kunnen. We zullen bijvoorbeeld soms ook 1 nachtje overnachten met alleen handbagage.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 21 Aug 2017 12:03

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Altijd een rugzak, en als ik twijfel over de veiligheid gebruik ik een regencover er overheen of zelfs een slotje.

Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Aug 2017 13:59

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik pak meestal mijn rugzak. Daarin kan van alles en ik stap de meeste waardevolle spullen in de verschillende vakjes en achter ritsjes in de rugzak zelf.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Aug 2017 16:11

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Altijd een rugzak. Als ze je willen beroven doen ze dat toch wel denk ik dan. Met een schoudertas heb ik na een kwartier al last van mijn nek en schouders, daar begin ik niet aan. Mijn 'handtas' is Nederland is daarom ook gewoon een rugzak (behalve bij sjiekere gelegenheden). Met vakantie neem ik wel een andere mee, die is een beetje neutraal, en mijn man en ik wisselen het dragen een beetje af (lees: soms draag ik hem ook 10 minuten haha :wink: ). Ik neem altijd een klein handtasje (past alleen telefoon en portemonnee in) mee, die gebruik ik vaak als we bv alleen ergens gaan eten en de rustas niet mee hoeft. En we hebben zo'n klein buideltasje, daarin doen we paspoorten, creditcard, geld etc. In onveilige gebieden draagt mijn man dat dan onder zijn kleding.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 21 Aug 2017 18:32

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Hier ook gewoon een rugzak en als ik me niet veilig voel dan maak ik de dubbele rits vast met een karabijnhaak.

Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Aug 2017 19:31

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik neem altijd een wat grotere mee voor in het vliegtuig en ter plaatse heb ik een kleinere. Gaat alleen m'n mobiel, kleine portemonnee, zonnebril en klein fototoestel in mee. Mijn vriend heeft een buiktas en/of rugtas waar de rest in gaat.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Aug 2017 22:28

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Een buiktas, hoe ziet dat eruit?
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Aug 2017 22:40

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

http://g04.s.alicdn.com/kf/HTB1bFuHGFXX ... XFXXXL.jpg

Zo een. Die heb je in alle soorten en maten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 22 Aug 2017 07:11

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik noem dat altijd een heuptas. Komt dat weer terug? Ik vind heuptasjes altijd een beetje suffig ogen..
Bij mij is het een beetje afhankelijk van wat ik meeneem en wat we gaan doen, vaak een rugtas en dan m'n telefoon en pasjes in m'n broekzak, of als we wat gaan eten/drinken, dan een kleinere schoudertas waar m'n portemonnee, telefoon, sleutels en pakje zakdoeken in passen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Aug 2017 11:07

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Ik vind het trouwens inderdaad wel lastig hoor op reis, met een handtas. Ik heb dus altijd m'n cameratas mee, zeker op verre reizen. Maar ik wil ook soms wel eens gewoon leuk uiteten en er leuk uit zien en dan loop je met dat stomme ding. Maar om nou een handtas mee te gaan nemen in de koffer voor die twee keer leuk uiteten is ook zo wat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 22 Aug 2017 11:44

Re: Welke handtas neem jij mee op reis?

Haha ja de fanny pack is weer helemaal hip. Zeker als je hem om je cross body om je schouder hangt. Zoek maar een foto van een bezoeker op Lowlands en ze hebben allemaal dat.

Afbeelding
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers