Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na en voordelen van je werk

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 11 Aug 2017 20:00

Re: Na en voordelen van je werk

Ik werk naast mijn deeltijdstudie als flexmedewerker voedingsassistent in het ziekenhuis. Ik sta nu tot het einde van mijn contract op de dagverpleging.

Voordelen;

- Kortere diensten van 6,5 uur
- Gezelligheid van vaste collega's
- Weten waar ik aan toe ben tot het einde van mijn contract (rooster al gemaakt t/m einde contract)
- Geen avonden/weekenden/feestdagen werken
- Ook nog mogelijkheden om bij te flexen (extra uren te werken)
- Ontzettend dicht bij mijn huis. Ik woon 600 meter van het ziekenhuis haha.
- Lekker effectief. Mensen komen, krijgen een onderzoekje of een operatie, eten een boterham en gaan weer. Ik streep ze van een lijst, maak het bed op en de volgende kan komen voor hetzelfde riedeltje. Love it haha.

Nadelen;

- Salaris, helemaal nu ik geen ort meer krijg.
- Geen uitdaging. Ik ben blij dat ik weet dat ik dit werk niet de rest van mijn leven hoef te doen
- In mijn vaste rooster moet ik elke vrijdag werken, terwijl ik die voorheen bijna altijd vrij had. Ik vind dat altijd een fijne dag om vrij te hebben haha.
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2017 22:05

Re: Na en voordelen van je werk

Claire**** schreef:Wat doe je voor werk Ava?


Ik werk in een winkel (drogist)
<<

Anoniem250

Bericht 12 Aug 2017 11:00

Re: Na en voordelen van je werk

- Maatschappelijk doel
- Betrokkenheid van mezelf en collega's bij het onderwerp
- Zelfstandigheid
- Verdieping. Ik leer nog steeds.
- Contact met mensen
- Verbinding maken
- Zelf indelen van werkzaamheden en thuiswerken
- Diversiteit

Nadeel
- Afhankelijk van landelijke politiek en daardoor onzekerheid
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Aug 2017 11:09

Re: Na en voordelen van je werk

Privé leerkracht Nederlands aan huis/Nederlandse school.

Voordelen:
Vrijheid
Zelf uren indelen
Resultaat gericht
Werken met kinderen en volwassenen
Lesgeven op maat - bij iedereen anders
Verdient heel veel

Nadelen:
Vaak ver rijden, uur tot anderhalf uur niet ongewoon
Geen pensioenopbouw (kan ik wel maar doe ik niet)
Niet werken = geen inkomen
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem224

Bericht 13 Aug 2017 17:03

Re: Na en voordelen van je werk

Voordelen:
- Geen dag is hetzelfde
- Krijg veel dankbaarheid van de kinderen en de ouders
- Leuk team en vooral mijn vaste collega op de groep kan ik het erg goed mee vinden
- Geen avonden en weekenden werken, hooguit een keer een vergadering of een cursus
- Ik krijg kansen om me te ontwikkelen, dmv van die cursussen
- Super dichtbij huis
- Krijg veel vrijheid

Nadelen:
Ik kan eigenlijk niet echt nadelen bedenken. Als ik er dan een moet noemen is het dat sommige ouders echt een extreme vorm van opvoeden hebben en ik het daar niet altijd mee eens ben, maar wij ons er wel op aan moeten passen als dat kindje er is. Dat gaat een beetje tegen mijn principes in.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 13 Aug 2017 18:18

Re: Na en voordelen van je werk

Ik werk als s.upply c.hain coordinator

Voordelen:
Bedrijf is internationaal, heb veel internationale collegas.
38 vakantiedagen
Nooit saai
Veel vrijheid

Nadelen:
Hele gevoelige sector, als er ergens in het proces iets misgaat heeft dat direct invloed op andere schakels binnen logistieke proces.
Werken met deadlines, daardoor best stressvol.
Systemen niet gebruikersvriendelijk. Op een gemiddelde dag heb ik 2 programmas open en ongeveer 10 excelsheets.
Straks wordt het nog erger, dan 3 programma's, 2 mailboxen en waarschijnlijk nog meer excelsheets.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 16 Aug 2017 21:15

Re: Na en voordelen van je werk

Ik ben docent op een middelbare school:

Voordelen:
- Contact met leerlingen, leuk om de groei van leerlingen te zien!
- Werk op een kleine school, daardoor veel afwisseling en uitdaging in vakken die ik geef.
- Veel vrijheid in de invulling van de lessen
- Vakantie
- Fijn betrokken team

Nadelen:
- Veel "prinsjes en prinsesjes" volgens ouders
- Veel werk komt tegelijk, net voor de rapporten
- Niet zomaar een vrije dag kunnen opnemen als dat nodig is.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem255

Bericht 17 Aug 2017 20:04

Re: Na en voordelen van je werk

Ik werk bij een kleine zelfstandige en wij verkopen/installeren/repareren jacuzzi's, zwembaden, sauna's etc.
Ik doe de verkoop, inkoop, planning, debiteuren/crediteuren administratie, marketing etc...

Voordelen:
* Afwisselend
* Gezellig klein en hecht team
* Korte reisafstand
* Veel vrijheid
* Goed salaris
* Veel waardering en respect
* Veel contact met mensen
* Altijd bezig zijn
* Super relaxte baas
* Overuren maken geen probleem
* Kindjes mogen mee als ik geen oppas heb (kunnen ze lekker bubbelen)

Nadelen:
* Komen slecht aan nieuwe monteurs
* Redelijk hoge werkdruk
* Niet alle collega's beseffen dat we voor een kleine zelfstandige werken.
* Als je eindelijk de planning voor een rondje Groningen hebt bellen er weer 2 af...
* Ik werk vaak alleen

Eigenlijk zijn het voor mij niet echt nadelen trouwens. Ik zie het meer als uitdagingen. Mijn werk is echt super leuk. Ik ben zo blij dat ik 2 1/2 jaar geleden bij mijn vorige werkgever weg moest. Ik had het niet beter kunnen treffen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Aug 2017 20:08

Re: Na en voordelen van je werk

Ik ben fulltime schrijver, ik vergeet vast dingen te noemen.

Voordelen:
- al mijn hele leven mijn droomwerk
- veel vrijheid
- ik kan vanuit huis werken
- ik bepaal mijn eigen uren
- fijne samenwerking met de uitgeverij
- leuk als mensen je werk lezen
- het is een kick als je verhaal echt een boek wordt

Nadelen:

- geen regelmatig inkomen
- onzeker bestaan
- soms wat eenzaam
- al vind ik thuiswerken fijn, soms heb ik opeens behoefte aan een werkplek en een kantine en een koffieapparaat en collega's
- ik kan het moeilijk loslaten, het gaat altijd door in mijn hoofd, ook in weekends/vakanties, ondanks dat ik mijn eigen uren kan indelen neem ik zelden echt een dag vrij
- als ik vastzit in een verhaal voelt dat erg onrustig
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 17 Aug 2017 21:12

Re: Na en voordelen van je werk

Mien schreef:Ik werk bij een kleine zelfstandige en wij verkopen/installeren/repareren jacuzzi's, zwembaden, sauna's etc.

Eigenlijk zijn het voor mij niet echt nadelen trouwens. Ik zie het meer als uitdagingen. Mijn werk is echt super leuk. Ik ben zo blij dat ik 2 1/2 jaar geleden bij mijn vorige werkgever weg moest. Ik had het niet beter kunnen treffen.


Leuk om dat laatste te lezen. Klinkt ook alsof je nu een erg afwisselende baan hebt. Schiet me nu ook pas weer te binnen dat je indertijd weg moest maar had niet door dat dat al weer zo lang geleden was.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem222

Bericht 18 Aug 2017 13:56

Re: Na en voordelen van je werk

Ik werk als team lead bij de corporate recruitment afdeling van een groot bedrijf.

Voordelen:
- De mogelijkheid om je snel te ontwikkelen
- Een super team met fantastische meiden
- We maken elke dag mensen blij met een nieuwe baan
- In deze rol help ik anderen zich te ontwikkelen
- Veel stakeholder management, dat vind ik heel leuk om te doen
- Groot (intern) netwerk
- Ik weet altijd als één van de eerste van nieuwe ontwikkelingen op hoofdkantoor én in het land (ik ben ook vrij nieuwsgierig aangelegd haha)
- Goede arbeidsvoorwaarden
- Altijd bezig met het verbeteren van het proces en nieuwe techniek
- Nu iets minder omdat ik bij mijn team moet zijn, maar alsnog heel veel vrijheid qua locatie en indeling agenda
- Super tof potential traject waarin ik word opgeleid om internationale projecten te gaan managen
- Geen dag is hetzelfde

Nadelen
- Hoge werkdruk
- Je moet ook mensen teleurstellen
- Stakeholders zijn niet altijd makkelijk

Maar eigenlijk, behalve het mensen teleurstellen, vind ik de nadelen ook wel fijn. Ik verveel me snel dus uitdagingen zijn altijd welkom.
<<

Anoniem249

Bericht 18 Aug 2017 19:56

Re: Na en voordelen van je werk

Harrison schreef:Ik werk als team lead bij de corporate recruitment afdeling van een groot bedrijf.

Voordelen:
- De mogelijkheid om je snel te ontwikkelen
- Een super team met fantastische meiden
- We maken elke dag mensen blij met een nieuwe baan
- In deze rol help ik anderen zich te ontwikkelen
- Veel stakeholder management, dat vind ik heel leuk om te doen
- Groot (intern) netwerk
- Ik weet altijd als één van de eerste van nieuwe ontwikkelingen op hoofdkantoor én in het land (ik ben ook vrij nieuwsgierig aangelegd haha)
- Goede arbeidsvoorwaarden
- Altijd bezig met het verbeteren van het proces en nieuwe techniek
- Nu iets minder omdat ik bij mijn team moet zijn, maar alsnog heel veel vrijheid qua locatie en indeling agenda
- Super tof potential traject waarin ik word opgeleid om internationale projecten te gaan managen
- Geen dag is hetzelfde

Nadelen
- Hoge werkdruk
- Je moet ook mensen teleurstellen
- Stakeholders zijn niet altijd makkelijk

Maar eigenlijk, behalve het mensen teleurstellen, vind ik de nadelen ook wel fijn. Ik verveel me snel dus uitdagingen zijn altijd welkom.

Echt?! Ik was van overtuigd dat jij advocaat of iets in die richting was. Hoe kom ik daar nou bij?!
<<

Anoniem255

Bericht 18 Aug 2017 21:58

Re: Na en voordelen van je werk

@ Rapa Nui: Ja, snel gegaan hè? Voor mijn gevoel is het ook veel korter.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 20 Aug 2017 19:47

Re: Na en voordelen van je werk

Ik werk als financieel administratief medewerkster bij een j.obcoaching en re-integratiebureau.

Voordelen van mijn werk zijn:
1. Veel vrijheid: Zo mag ik mijn uren zelf indelen (ik werk 24-28u). Ik mag zelf mijn taken bepalen/indelen, als hetgeen wat prioriteit heeft wel voorrang krijgt.
2. Heel leuk- en hecht team: Er wordt gewerkt maar er wordt tussendoor ook gezellig gekletst
3. De sfeer: Die is heel goed, mede door het bovenstaande maar ook de directeur zelf is een hele fijne, relaxte man. Alles is bespreekbaar en wat mij meteen opviel toen ik er kwam werken is dat iedereen heel fijn met elkaar omgaat als in 'Ik zou het fijn als je dit en dat OF heb je tijd om dit en dat'. Ik was altijd heel anders gewend dus dat is heel fijn!
4. Vaste werkdagen: Daar bedoel ik mee dat ik niet meer savonds, het weekend of feestdagen hoef te werken, voorheen werkte ik als receptioniste en dit is echt heel lekker! Het voelt bijna luxe haha

Nadelen van mijn werk zijn:
1. Geheimhoudingsplicht/Informatiegevoeligheid: Ik mag niets inhoudelijks, geen naw gegevens etc vertellen over cliënten tegen mensen buiten mijn werk om. Dat is niet meer dan logisch maar soms is dat wel vervelend. Dit geldt tevens ook voor bijv. eindrapportages van cliënten, het is echt uit den boze dat zoiets verkeerd terecht komt.
2. Alleen op kantoor: Als iedereen afspraken buiten de 'deur' heeft, ben ik soms uren alleen en dat vind ik niet leuk.
Wat als het lukt
<<

Anoniem222

Bericht 23 Aug 2017 14:23

Re: Na en voordelen van je werk

Haha, ik heb wel rechten gestudeerd Claire. Misschien daarom.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Aug 2017 08:41

Re: Na en voordelen van je werk

Zelfde als Scandic. Alleen moet ik 12 min rijden haha.
Voor en nadelen absoluut hetzelfde.
2016
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 24 Aug 2017 15:10

Re: Na en voordelen van je werk

Ik kon na deze zwangerschap en verlof meteen aan de slag in de thuiszorg. Leuk leek me dat, weer iets doen voor de medemens onder ons. Maar dat valt tot op de dag van vandaag vies tegen.
We hadden wat afspraken gemaakt mbt mijn beschikbaarheid en hoe ver ik van huis wou gaan ook gezien met de kinderen. Sinds ik nu mijn rijbewijs heb vind ik het niet erg om hier door de stad heen te moeten. Ik werd tot voor kort veel als inval hulp ingezet in echt wel dorpjes etc meer als 30km verder op. Ik was alleen maar van hot naar her aan het vliegen leek het wel onder schooltijd met kinderen.
En daar heb ik net een eind gemaakt. Heb inmiddels 2 vaste clienten hier in de stad, met de auto een goede 10-15min van huis, die ik evt nog wel wil blijven doen. Valt ook te regelen qua oppas en de meiden op school. Dat is het probleem dus niet.
Heb op een andere vacature gereageerd, tis niet helemaal wat ik wil, maar het geeft in 1x een flink aantal uren voor in week. En het is als we goed puzzelen te doen met manlief zijn werk.
Het nadeel zal zijn, dat ik elke avond als hij thuis komt, zo rond etenstijd, van huis zal zijn.
Voordeel, het geeft wel regelmaat en structuur (het is maar 2,5uur elke avond). Nu ben ik benieuwd wat mijn 1e baas (die van de thuiszorg) gaat zeggen :palm: maargoed, met een 0-uren contract en vrijwel weinig uren qua werk moet het lijkt mij geen probleem zijn mij te laten gaan. Want mijn nieuwe werk zou volgende week al, per 1sept. kunnen gaan lopen. Ben benieuwd wat ik terug krijg per mail zo dadelijk of morgen.... :palm:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 24 Aug 2017 20:36

Re: Na en voordelen van je werk

Kun je het niet combineren yex?
Ik werkte destijds overdag als thuishulp (had ook een 0 uren contract, had 2 vaste clienten op een gegeven moment. Maar ben toen 's avonds erbij gaan werken voor 2 uurtjes per avond, kantoorpanden schoonmaken.
Denk niet dat je baas vd thuiszorg dat een probleem vind.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 28 Aug 2017 18:28

Re: Na en voordelen van je werk

Dat ben ik ook gaan doen sinds vandaag. Alleen die vd thuiszorg reageert niet op belletjes en mail. De client waar ik vanmorgen was heb ik als tijdelijk inval op maandag en donderdag (zij wil me vast ik niet omdat die op de donderdagmiddag die ik al vanaf het begin heb mij op donderdagmorgen in de ochtend wil en mijn man is dan ook nog thuis dus geen oppas regelen.) Maar volgens haar zei mijn baas dat alles goed kwam, daar moet ik maar op vertrouwen, die man is zo slecht bereikbaar. :palm:
Ik heb nu dan 2 vaste clienten en 1 waar ik ook al weken achter 1 aan het invallen ben (vanaf het begin dus al 3maanden) omdat de vaste collega met een schouderblessure zit. Dus ik verwacht dat ik die ook nog op de Maandag zal houden..
Zo kom ik uit op 2 dagen door de weeks dat ik overdag structureel vrij ben (dinsdag en woensdag, anders word het echt te veeel) en ga dan elke avond 2 tot 2,5uur schoonmaken op een school, nog geen 10min van huis. Dus dan zou ik de Ma & Vrij-ochtd werken + dat de kleine jongen dan bij mn ouders zit dus dat kan ik zo laten en de donderdagmorgen is manlief thuis. De rest zal einde vd middag gaan lopen. Manlief werkt nu nog 2 avonden in de week en die worden op korte termijn ook terug gedraaid. 1 moet ie blijven werken en de andere gaat er vanaf zodat hij op die dag overdag kan gaan werken. Dus dan is sowieso 4 avonden papa ook thuis met het eten bijv. Snap je het nog?
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem223

Bericht 29 Aug 2017 08:39

Re: Na en voordelen van je werk

Spelfoutje in de titel ;) na- en voordelen (streepje vergeten)
Het valt me overigens opens op dat er best wat mensen zijn die toch een vrij geode baan hebben, maar toch op het forum veel spelfouten maken. Of ben ik dan echt een zeikerd?

Ik doe de f.inanciele a.dministratie

Voordelen:
- ik zit alleen dus kan alles zelf bepalen (muv 1 ochtend, dan komt er iemand facturen inboeken)
- ze zijn best flexibel qua werktijden (normaal werk ik van 8.00-16.30, maar bv van 6.00-14.30 mag ook als dat beter uitkomt)
- het is op 2,5 km van mijn huis, dus met 10 min fietsen ben ik hier
- maar een half uur pauze, waardoor ik in een korte tijd toch 8 uur heb gewerkt

Nadelen:
- zo veel zitten!! Het bedrijf is klein dus rondlopen gaat bijna niet.
- weinig vakantiedagen (23 bij fulltime, geen ADV)
- alleen zitten is best saai en stil
- kan niet makkelijk vakantie nemen, omdat er dan geen vervanging is
- soms is het wel saai werk, niet veel uitdaging en door het alleen zitten raak ik snel afgeleid en ga ik bv forummen
- terugkomende dingen die perse op een bepaald moment moeten (BTW en ICP, salarissen, maandafsluiting (afhankelijk van collega’s die daarvoor dingen moeten goedkeuren/aanleveren), cash flow prognoses) waardoor ik het opeens heel erg druk kan hebben
- het is een branche die me niet aanspreekt
- alleen mannelijke collega’s, vooral productiemedewerkers
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 05 Sep 2017 14:45

Re: Na en voordelen van je werk

Medewerker crematorium op zaterdagen en in de vakanties.

Voordelen
- Prima salaris
- Leuk team, het is altijd erg gezellig behind the scenes
- De tijd vliegt voorbij
- Afwisselende werkzaamheden: soms sta je in de horeca, soms ontvang je de genodigden, je doet studiowerkzaamheden (audio en powerpoint voor een dienst voorbereiden en testen), je doet rouwbezoeken en je doet de regie tijdens uitvaarten
- Flexibele werkdagen en tijden

Nadelen
- Veel staan als je de ontvangst doet
- Niet echt een "nadeel", maar je hebt natuurlijk te maken met rouwende mensen, dat moet je wel aankunnen. (Ik maakte mij hier van tevoren druk over omdat ik een emotioneel persoon ben, maar ik trek het allemaal erg goed).
- Je weet pas 1 a 2 dagen van tevoren hoe laat je moet werken
- Soms zijn er weinig crematies en dan word je een stuk minder ingepland
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 06 Sep 2017 09:03

Re: Na en voordelen van je werk

Ell, als je dat echt zo vervelend vindt op het forum, zou ik je eigen bericht ook nog eens nalezen :).
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 06 Sep 2017 14:33

Re: Na en voordelen van je werk

Ik zit op de crediteurenadministratie van een autodealer.

Voordelen
- dicht bij huis
- werkzaamheden simpel
- alleen verantwoordelijk

Nadelen
- controle is echt niet normaal in bedrijf. Telefooncontrole, mailcontrole, computercontrole, werktijdcontrole.
- ik ben alleen verantwoordelijke, maar alsnog bemoeit iedereen zich met mijn werkzaamheden
- werkzaamheden simpel. Weinig uitdaging.

Lijkt me duidelijk dat ik op zoek ben naar een andere baan. :-)
<<

Anoniem223

Bericht 08 Sep 2017 12:10

Re: Na en voordelen van je werk

Harrison schreef:Ell, als je dat echt zo vervelend vindt op het forum, zou ik je eigen bericht ook nog eens nalezen :).


:palm: Mijn excuus: mijn computer op mijn werk staat ingesteld op Engels, hij verandert elke keer woorden, heel irritant.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Sep 2017 18:08

Re: Na en voordelen van je werk

@ Boerenkool... Wil je ook weg uit de autobranche?
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers