Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Datumstempel op foto's - help!

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Aug 2017 11:03

Datumstempel op foto's - help!

Wij hebben net voor de vakantie een nieuwe camera gekocht. Nou stond daarbij blijkbaar de datumstempel aan (of ik heb dat per ongeluk aangezet en niet gemerkt, dat kan ook). Maar iig staat nu op al onze vakantiefoto's zo'n lelijke datumstempel. Uiteraard wil ik dat graag proberen te verwijderen, maar hoe? Ik heb geen fotoshop of iets dergelijks, en ik heb daar ook geen ervaring mee. Is er een redelijk simpel programma (gratis of niet superduur) wat ik hiervoor kan gebruiken?
Of nog beter, is er hier op het forum iemand die dit voor mij zou kunnen of willen doen? Het zijn best veel foto's, dus ik wil daar uiteraard wel voor betalen dan!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Aug 2017 11:12

Re: Datumstempel op foto's - help!

Volgens mij kan dat niet? Het staat nu toch al de foto? Wee het niet zeker hoor, maar ik dacht dat dit niet zo makkelijk kon.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2017 11:20

Re: Datumstempel op foto's - help!

Oh wat balen! Voelt zo ouderwets haha.
Volgens mij is dat ook behoorlijk lastig om weg te halen. Ik kan me niet voorstellen dat dat met een instelling oid te verwijderen is nog, hoewel dat bij digitaal makkelijker zou kunnen dan bij film zoals vroeger natuurlijk.
Het enige wat ik me kan indenken dat mogelijk is, is in Photoshop of Lightroom klonen. Dus een stukje van de achtergrond er over heen plakken. Maar of dat bij elke foto mooi wordt is de vraag. Ik kan dat in elk geval niet goed genoeg helaas.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Aug 2017 11:23

Re: Datumstempel op foto's - help!

Nee klonen legt me ook erg lastig bij dit soort dingen. En zeker aangezien het op meerdere fotos staat, dat is echt wel een werkje
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Aug 2017 11:36

Re: Datumstempel op foto's - help!

Ja ik baal er ook van. We hadden het ook allebei niet gezien helaas. Ik had al even gegoogeld en qua instelling kun je het geloof ik niet oplossen (maar als iemand toch weet hoe het moet, please share!).
Ik had zelf al even geprutst met een gratis stamp verwijderaar, dat werd best aardig, maar ik ben er zelf niet handig mee, dus ik laat het liever aan een ander over. Dus als iemand het kan en wil doen, graag! Het hoeft ook niet super professioneel!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2017 11:40

Re: Datumstempel op foto's - help!

En een stukje van de onderkant/zijkant afsnijden? Dus croppen? Je kunt daarbij ook aangeven het juiste formaat qua hoogte/breedte te behouden zodat de foto's gewoon net iets afgesneden worden maar wel formaat behouden. Meestal heb je in de hoek toch niet persé iets belangrijks zitten.
Let's discover the world together.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 18 Aug 2017 12:08

Re: Datumstempel op foto's - help!

Ik zou best voor je willen kijken. Kan aardig photoshoppen. Misschien wil je er eerst een paar sturen, dan kan ik even kijken of het haalbaar is en inschatten hoeveel werk het kost?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Aug 2017 12:16

Re: Datumstempel op foto's - help!

Oh, dat zou top zijn! Ik stuur je straks als ik thuis ben even een pm!
<<

Dorien

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 169

Geregistreerd: 08 Aug 2017 10:58

Woonplaats: Aalst (BE)

Bericht 18 Aug 2017 12:18

Re: Datumstempel op foto's - help!

Ik kwam deze site tegen. Hoop dat het op deze manier lukt, anders weet ik het ook niet.

Edit: Zou een fotograaf van een fotowinkel hier niets mee kunnen?
<<

Zero

Bericht 18 Aug 2017 12:54

Re: Datumstempel op foto's - help!

Ik weet dat dit heel makkelijk kan. Ik weet alleen niet meer of ik dat in Lightroom oid heb gezien of in een camera zelf. Ik ben het laatst nog tegen gekomen waarvan ik dacht : ha, wie heeft dat nou nog tegenwoordig :palm:
En ik heb dus niet onthouden waar.

Maar ik kwam het tegen en het was echt easy peasy. Ik ga even voor je zoeken...
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Aug 2017 18:41

Re: Datumstempel op foto's - help!

Oeh dat zou fijn zijn Zero! Ik hoop dat je er nog achter komt!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Aug 2017 10:41

Re: Datumstempel op foto's - help!

Heb je nog kunnen zoeken Zero?
<<

Anoniem278

Bericht 20 Aug 2017 10:46

Re: Datumstempel op foto's - help!

Kun je hier iets mee, Mizz?

https://www.softorbits.com/photo-stamp-remover/


ik heb het hiermee bij de foto's van mijn moeder gedaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Aug 2017 10:51

Re: Datumstempel op foto's - help!

Bedankt voor de tip! Werkte dat een beetje makkelijk? Ik ben er namelijk niet zo handig mee. En hoe was het resultaat?
En wat kost het downloaden hiervan?

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers